ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 22 Φλεβάρη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ο προσανατολισμός του εκπαιδευτικού κινήματος

Τις μέρες αυτές αναπτύσσεται στη χώρα μας ένα πρωτόγνωρο κίνημα για την παιδεία με αιχμή του δόρατος τους εκπαιδευτικούς. Το κίνημα αυτό ανέδειξε δύο σημαντικά προβλήματα. Την πλήρη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και τη φτώχεια του εκπαιδευτικού.

Εκ των πραγμάτων βρίσκεται σε εξέλιξη ένα κίνημα βαθιά πολιτικό, που θέτει επί τάπητος την κρίσιμη και επιτακτική ανάγκη να μπει ένας φραγμός στην κατηφόρα της δημόσιας παιδείας. Να εξασφαλιστούν οι στοιχειώδεις τουλάχιστον όροι και προϋποθέσεις επιβίωσης και λειτουργίας της. Ενα κίνημα, που μπορεί σήμερα να βρίσκεται κυρίως στο στάδιο της αντίστασης, αλλά προβάλλει ταυτόχρονα τους δικούς του στόχους, για την ουσιαστική ενίσχυση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, ενός σχολείου, που θα παρέχει γενική μόρφωση και ειδίκευση σε όλους, θα δίνει τις βασικές προϋποθέσεις σύνδεσης του τίτλου σπουδών με την παραγωγή.

Ο προσανατολισμός αυτός του εκπαιδευτικού κινήματος είναι στρατηγικού χαρακτήρα και βρίσκεται στον αντίποδα της κυβερνητικής πολιτικής, που εκπορεύεται από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Μιας πολιτικής που παραδίδει την παιδεία στους νόμους της αγοράς. Αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που η κυβέρνηση δε θέλει να ικανοποιήσει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών. Προβάλλει δε επιχειρήματα όπως "δεν υπάρχουν περιθώρια", "ξύσαμε και τον πάτο του βαρελιού", "δεν υπάρχουν χρήματα" κτλ.

Χρήματα υπάρχουν και υπάρχουν πολλά:

  • Ενα τρισ. φοροκλοπή από εταιρίες πετρελαίου.
  • Ενα τρισ. ανείσπρακτο ΦΠΑ (ΒΗΜΑ 17/11, συνέντευξη Σκανδαλίδη).
  • 780 δισ. φοροδιαφυγή από μεγαλοεπιχειρηματίες.
  • 600 δισ. φοροαπαλλαγή των "εχόντων και κατεχόντων".
  • 650 δισ. από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης για την περίοδο 1996 - 2000, που για το 1996 δεν απορροφήθηκε ούτε μια δραχμή.

Αυτά τα χρήματα αν εισπραχθούν μπορούν να ικανοποιήσουν τα κοινωνικά αιτήματα των εργαζόμενων για αρκετά χρόνια. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι το μισθολογικό αίτημα των καθηγητών είναι 20 δισ. και άλλα τόσα περίπου των δασκάλων. Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν την ορθότητα του πολιτικού προσανατολισμού του εκπαιδευτικού κινήματος, που εκφράζεται από το σύνθημα "Δώστε λεφτά για την παιδεία, να πάτε να τα πάρετε από την ολιγαρχία". Είναι φανερό ότι σήμερα και στο χώρο της παιδείας συγκρούονται δύο βασικές πολιτικές. Από τη μια αυτή του κινήματος για μια θετική μεταρρύθμιση και από την άλλη αυτή της αντιμεταρρύθμισης, που κατευθύνεται από την ΕΕ.

Η ανατροπή αυτής της πολιτικής δεν είναι εύκολη υπόθεση. Προϋποθέτει συγκέντρωση δυνάμεων, πολιτικά σωστά προσανατολισμένων. Προϋποθέτει μια τακτική επιλογή συνένωσης διαφορετικών κοινωνικών δυνάμεων, που θα "κτυπούν" από κοινού σε ενιαίο στόχο. Προϋποθέτει τη δημιουργία όρων για τη συγκρότηση ενός Μετώπου Παιδείας. Προϋποθέτει τη συγκρότηση ενός παλλαϊκού ενιαίου μετώπου πάλης, που θα αντιστρατεύεται τις επιλογές της ΕΕ, το πρόγραμμα "σύγκλισης", τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και θα προβάλλει συνολικά θετικές αλλαγές. Ακόμη και αυτό όμως ενδεχομένως να μην αρκεί από μόνο του. Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, κρίνεται ο πανευρωπαϊκός συντονισμός του κινήματος των εργαζομένων, των κοινωνικών κινημάτων. Αυτό υπαγορεύεται από το γενικό χαρακτήρα των προβλημάτων ένεκα Μάαστριχτ και από τη διεθνοποίηση της οικονομίας. Στην κατεύθυνση αυτή αποκτά ιδιαίτερη σημασία η πρωτοβουλία της ΟΛΜΕ για συνάντηση με ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές ενώσεις.

Το ερώτημα όμως είναι: Τι θα συζητηθεί σ' αυτές τις συναντήσεις; Θα αποφασιστεί ένα μίνιμουμ πλαίσιο στήριξης και κάποιες κοινές πρωτοβουλίες δράσης για την παιδεία και τους εκπαιδευτικούς; Θα προωθηθεί η ιδέα του πανευρωπαϊκού συντονισμού σε επίπεδο κινημάτων, ενάντια στις αρνητικές συνέπειες από το πρόγραμμα "σύγκλισης" και τη Συνθήκη του Μάαστριχτ στο χώρο της παιδείας; Ενάντια στην περιθωριοποίηση και υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας και της προωθούμενης, ποιοτικά μεγαλύτερης υποταγής της στα συμφέροντα και τις επιδιώξεις των πολυεθνικών και του ευρωπαϊκού κεφαλαίου;Η αλήθεια είναι ότι ο συντονισμός αυτός βρίσκεται σε προπλασματική μορφή, κρίνεται όμως αναγκαίο όσο ποτέ άλλοτε να μορφοποιηθεί και κυρίως να πάρει περιεχόμενο σε θετική κατεύθυνση. Μέσα από τέτοια πάλη ενός ενιαίου παλλαϊκού μετώπου, ενός πανευρωπαϊκού συντονισμού, θα υποχωρεί η επιθετική πολιτική των πολυεθνικών, θα αλλάζει ο πολιτικός χάρτης του χώρου της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Αλέκος ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

Αντιπρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου

Στο έλεος των ιδιωτικών παρασχολών το ΤΕΦΑΑ

Ενα από τα κύρια αιτήματα του γυμναστικού κλάδου και των φοιτητών είναι η επαγγελματική κατοχύρωση. Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μια έξαρση των ιδιωτικών παρασχολών σε βάρος του ΤΕΦΑΑ. Καθημερινά, οι απόφοιτοι των ιδιωτικών σχολών, όσο και αυτοί της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού ανταγωνίζονται στην αγορά εργασίας τους αποφοίτους του πανεπιστημίου.

Το αδιέξοδο είναι διπλό για τους φοιτητές ΤΕΦΑΑ. Από τη μια ο διορισμός στο δημόσιο αποτελεί ουτοπία, από την άλλη οι ιδιώτες, με την πλήρη ανοχή του υπουργείου, μέσα από μικρής διάρκειας ψευτοσεμινάρια (3 μήνες) μεγαλώνουν τα κέρδη τους και δημιουργούν προπονητές, με αντίστοιχες ειδικότητες του ΤΕΦΑΑ.

Η ευθύνη ανήκει στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης, που έχουν ως στόχο οι τελευταίες κυβερνήσεις και σε αυτή την πολιτική πρέπει, με τους αγώνες τους, να εναντιωθούν οι φοιτητές σήμερα, εάν θέλουν να κατοχυρωθούν και να αναγνωριστούν οι σπουδές τους. Αυτή είναι η ρίζα του κακού, όπως λένε, που δε στηρίζει τις πανεπιστημιακές σπουδές, που δε στηρίζει το δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο, αλλά προωθεί σταθερά την ιδιωτικοποίησή του, μέσα από την πλήρη υποβάθμιση των σπουδών μας και τη μη κατοχύρωση του πτυχίου μας. Πρόσφατα στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (κρατικός τομέας) οι πτυχιούχοι ΤΕΦΑΑ ανταγωνίστηκαν απόφοιτους ιδιωτικών παρασχολών και της ΓΓΑ για το διορισμό τους ως διδακτικό προσωπικό.

Διέξοδος είναι οι αγώνες των φοιτητών, για αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, ενάντια στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης που επιδιώκει η κυβέρνηση. Αγώνας, που στόχο θα έχει όχι μόνο την επαγγελματική κατοχύρωση των σπουδών μας, αλλά και τη δημιουργία θέσεων εργασίας για τους πτυχιούχους. Πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι φοιτητές τη δύναμή τους και να κατακτήσουν το δικαίωμα στη μόρφωση, στη δουλιά, στη ζωή. Να αγωνιστούν ενάντια στη λογική "παιδεία για λίγους και εκλεκτούς", που προβάλλει η σημερινή πολιτική της κυβέρνησης στο χώρο της εκπαίδευσης.

Θεόδωρος ΛΙΑΠΠΗΣ

Μέλος της Πανσπουδαστικής Κίνησης Συνεργασίας ΤΕΦΑΑ

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Ας σταματήσει επιτέλους το ψέμα!

Επιμένει στην παραπληροφόρηση η κυβέρνηση

Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές του νεοδιόριστου καθηγητή με βάση το μισθολόγιο της κυβέρνησης δεν μπορούν να ξεπερνούν τις 210.000 δρχ.! Την κατηγορηματική αυτή εκτίμηση επαναδιατύπωσε χτες η ηγεσία της ΟΛΜΕ απαντώντας στο όργιο παραπληροφόρησης της κυβέρνησης περί των πραγματικών αποδοχών των εκπαιδευτικών.

Στην έκτη βδομάδα μετά την έναρξη της απεργίας, η κυβέρνηση κάνει πλέον με κάθε τρόπο καθαρό ότι αυτό που την ενδιαφέρει πρωτίστως είναι να τσακίσει και το κίνημα των εκπαιδευτικών, ένα κίνημα που εξαιτίας της θέσης του στον ευαίσθητο τομέα της παιδείας, μπορεί να λειτουργήσει ως το σημείο εκκίνησης για τη συγκρότηση ενός εξαιρετικά ευρύτερου λαϊκού κινήματος αμφισβήτησης του συνόλου της αντιλαϊκής πολιτικής της. Γι' αυτό και δε φείδεται ψεύδους προκειμένου να κατορθώσει να στρέψει και σ' αυτή την περίπτωση ευρύτερα λαϊκά στρώματα ενάντια σε έναν ακόμα αγωνιζόμενο κλάδο, αυτή τη φορά τους εκπαιδευτικούς. Ετσι, χτες, μετά την προχτεσινή παρουσίαση από την ΟΛΜΕ των αναλυτικών στοιχείων για τον τρόπο που υπολογίζονται οι αποδοχές των εκπαιδευτικών, τη σκυτάλη της παραπληροφόρησης εκ μέρους της κυβέρνησης πήρε ο υφυπουργός Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκης ο οποίος όμως απέφυγε και πάλι να αναφέρει πώς συγκεκριμένα, δραχμή τη δραχμή υπολογίζονται τόσο οι μεικτές αποδοχές όσο και οι κρατήσεις ώστε να προκύπτει στο τέλος ένα αδιαμφισβήτητο ποσό καθαρών αποδοχών. Ο υφυπουργός αρκέστηκε να δηλώσει ότι: "Ο υπολογισμός των κρατήσεων στις αποδοχές που προβλέπει το νέο μισθολόγιο, θα γίνεται σύμφωνα με την Εγκύκλιο Παρακράτησης Φόρου Εισοδήματος του υπουργείου Οικονομικών και τις διατάξεις του προς ψήφιση Μισθολογίου".

Η δήλωση του υφυπουργού δεν απαντά απολύτως σε τίποτα και η εξήγηση είναι πάρα πολύ απλή: Ασφαλείς πληροφορίες, από το χώρο της μηχανογράφησης του υπουργείου του, αναφέρουν ότι έχει γίνει "μεγάλη πατάτα" στον τρόπο που υπολογίστηκαν οι κρατήσεις επί των μεικτών αποδοχών, προκειμένου να μπορέσει ο Κ. Σημίτης να εμφανιστεί στη Βουλή και να δηλώσει πως οι καθηγητές απεργούν γιατί δεν έχουν καταλάβει ότι πληρώνονται πλουσιοπάροχα! Η πρόκληση εκ μέρους της ΟΛΜΕ είναι ανοιχτή και την επαναλαμβάνουμε: Ας βγει όποιο κυβερνητικό στέλεχος θέλει, δημόσια και ας ανακοινώσει δραχμή προς δραχμή, τι ακριβώς προβλέπει το μισθολόγιο να εκταμιευθεί για μεικτούς μισθούς των καθηγητών, τι ακριβώς και πώς υπολογίζεται για κάθε μία των κρατήσεων, και τι ακριβώς μένει υπόλοιπο για να ζήσει αξιοπρεπώς ο καθηγητής. Οσο αυτό δε συμβαίνει, η κυβέρνηση δεν μπορεί να βγάλει από πάνω της τη ρετσινιά του κοινού απατεώνα!

ΕΛΕΥΣΙΝΑ
Είναι καθολική απαίτηση

Εκδήλωση για την απεργία των καθηγητών

"Οι δάσκαλοί μας με τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις τους, μας δίνουν κουράγιο και το καλύτερο μάθημα",ήταν τα λόγια του 16χρονου μαθητή Λυκείου Γιάννη Κορδή,που έλαβε και τα πιο θερμά χειροκροτήματα στην προχτεσινή συγκέντρωση - συζήτηση για την Παιδεία στο Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας από εκπαιδευτικούς, γονείς, εργαζόμενους και συνταξιούχους, που πήραν μέρος. Στην εκδήλωση που έγινε με πρωτοβουλία της Απεργιακής Επιτροπής Δασκάλων και Καθηγητών Δυτικής Αττικής και της Συντονιστικής Επιτροπής Εργατικών Σωματείων Θριάσιου Πεδίου τονίστηκε ότι ο αγώνας για την Παιδεία δεν είναι υπόθεση μόνο των εκπαιδευτικών και των μαθητών, αλλά και όλου του ελληνικού λαού και κυρίως των εργαζομένων.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Παναγιώτου,ο οποίος δήλωσε τη συμπαράσταση του Κόμματος στους αγώνες των εκπαιδευτικών. Στην τοποθέτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ, αφού αναφέρθηκε στις πρόσφατες πρωτοβουλίες του Κόμματος για τα θέματα της Παιδείας, τόνισε ότι "η κυβέρνηση έπρεπε να είχε πάρει μέτρα αναβάθμισης της Παιδείας, της οποίας οι ανάγκες είναι ιδιαίτερα αυξημένες. Αντίθετα όμως κρατάει μια αδιάλλακτη στάση απέναντι στους εκπαιδευτικούς, που παλεύουν για το μέλλον της δημόσιας δωρεάν παιδείας, με σκοπό να υποτάξει τον αγώνα τους, αλλά και όλων των άλλων εργαζόμενων που έχουν ξεσηκωθεί τον τελευταίο καιρό, λόγω της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής που εφαρμόζεται".

Ο 16χρονος μαθητής Γιάννης Κορδής,εκ μέρους της Κίνησης Μαθητών Συμπαράστασης στον αγώνα των εκπαιδευτικών, τόνισε ότι "μαζί με τους καθηγητές και τους γονιούς μας, είμαστε και εμείς οι μαθητές θύματα της ίδιας αντιλαϊκής - αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που καταδικάζει το παρόν και το μέλλον μας". Η Κίνηση των Μαθητών συλλέγει υπογραφές συμπαράστασης στους εκπαιδευτικούς.

Στις ερωτήσεις - τοποθετήσεις που έγιναν μετά τις ομιλίες τονίστηκε ότι αγώνας των εκπαιδευτικών δεν αφορά μόνο οικονομικά, αλλά και θεσμικά ζητήματα και κυρίως της διατήρησης της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Στο τέλος της εκδήλωσης εγκρίθηκε ομόφωνα ψήφισμα, στο οποίο τονίζεται ότι το αίτημα για δημόσια δωρεάν παιδεία είναι πιο επίκαιρο από κάθε άλλη φορά, "είναι καθολική απαίτηση".

Στον Πειραιά

Τους εργαζόμενους στην καθαριότητα του Δήμου Ρέντη επισκέφτηκε χτες το πρωί κλιμάκιο της Απεργιακής Επιτροπής της ΕΛΜΕ Πειραιά.

Οι απεργοί καθηγητές ενημέρωσαν τους εργαζόμενους για τα αιτήματα που προβάλλουν μέσα από τον απεργιακό τους αγώνα, αλλά και για την αδιάλλακτη στάση της κυβέρνησης, που αρνείται να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους. Από τη μεριά των εργαζομένων του δήμου εκφράστηκε η συμπαράσταση και η αλληλεγγύη στον αγώνα τους. Και οι εργαζόμενοι και οι απεργοί καθηγητές δήλωσαν την πεποίθησή τους ότι τα αιτήματα των αγώνων των εργαζομένων που αναπτύσσονται το τελευταίο διάστημα είναι πλέον κοινά. Ενώ σημειώθηκε ιδιαίτερα και η ελπίδα ότι οι εργαζόμενοι θα βρεθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα σε κοινό μέτωπο για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους, με αφετηρία το ασφαλιστικό νομοσχέδιο.

Μέγα πλήθος - μέγα πάθος

Πλατεία Ταχυδρομείου της Λάρισας, χτες, στις 12 το μεσημέρι: Χιλιάδες απεργοί καθηγητές στη συγκέντρωση. Από τους τέσσερις νομούς της Θεσσαλίας, αλλά και αντιπροσωπείες απεργών από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Κοζάνη, τα Γρεβενά, την Πιερία, την Εορδαία.

Τα τραγούδια του αγώνα στα μεγάφωνα.

Ο διάλογος ανάμεσα στον φέροντα την ντουντούκα και τους χιλιάδες απεργούς:

- Πρώτη βδομάδα

- Απεργώ

- Δεύτερη βδομάδα

- Απεργώ

- Τρίτη βδομάδα

- Απεργώ

- Τέταρτη βδομάδα

- Απεργώ

- Πέμπτη βδομάδα

- Απεργώ

- Μεγάλη Βδομάδα

- Απεργώ.

Τα τραγούδια σταματούν για μια στιγμή κι από τα μεγάφωνα ακούγεται μια φωνή, ρωτώντας:

- Αντέχουμε;

Η απάντηση, μυριόστομη:

- Αντέχουμε!

Στο βήμα ένας καθηγητής και μια καθηγήτρια από τη Λάρισα. Σκετς για την τηλεόραση. Την "TV ΤRάει". Με χιούμορ ενάντια στην παραπληροφόρηση των ΜΜΕ για την απεργία. Κι ύστερα ένα άλλο σκετς από δυο καθηγητές του Βόλου: "Ο Καραγκιόζης απεργός". Για το δίκιο της απεργίας, αυτοσαρκασμός και μπηχτές κατά των λίγων απεργοσπαστών.

Χαιρετισμός εκπροσώπου του Δήμου Λάρισας, το Δημοτικό Συμβούλιο του οποίου εξέδωσε ομόφωνα ψήφισμα συμπαράστασης στον αγώνα των καθηγητών και αντιπροσωπεία του παρίσταται στη συγκέντρωση. Οι απεργοί - συγκεντρωμένοι συνοδεύουν το χαιρετισμό με το σύνθημα:

"Αυτή η απεργία /

είναι η αρχή. /

Ερχονται αγώνες /

πανεκπαιδευτικοί. "

Χαιρετισμός εκπροσώπου του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, σε ανακοίνωση του οποίου διατρανώνεται η απαίτηση των εργαζομένων από την κυβέρνηση να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα των καθηγητών. Το σύνθημα των συγκεντρωμένων δονεί την ατμόσφαιρα:

"Καθηγητές, εργάτες, /

αγρότες, σπουδαστές /

ενάντια στη λιτότητα /

και στις περικοπές".

Χαιρετισμός συμπαράστασης του προέδρου της Ενωσης Γονέων Λάρισας. Οι καθηγητές τον υποδέχονται με το σύνθημα:

"Το μάθημα που γίνεται /

ετούτη τη στιγμή /

διδάσκει αξιοπρέπεια /

και όχι υποταγή".

Μέσα σε θύελλα χειροκροτημάτων ο Γιάννης Παττάκης,εκπρόσωπος της Πανθεσσαλικής Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα των Αγροτών, ανεβαίνει στο βήμα. Τα λόγια του - λόγια αλληλεγγύης στους καθηγητές και στον αγώνα τους -"πνίγονται" μέσα στο σύνθημα:

"Εργάτες, αγρότες, /

καθηγητές /

να στήσουμε τα μπλόκα, /

στους εκσυγχρονιστές".

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λάρισας καλωσορίζει τους συγκεντρωμένους και δίνει το λόγο στον Γρ. Καλομοίρη,γραμματέα της ΟΛΜΕ, που αναπτύσσει τα δίκαια αιτήματα των καθηγητών, καταγγέλλει την αντιεκπαιδευτική, αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, καλεί όλους τους άλλους εργαζόμενους, το λαό να συμπαρασταθεί στον αγώνα των εκπαιδευτικών. Οι απεργοί συνεχίζουν τα συνθήματα:

"Αυτό το υπουργείο /

δεν είναι της Παιδείας. /

Είναι του Λαμπράκη /

και της ολιγαρχίας".

Η συγκέντρωση τελειώνει και ξεκινάει η τεράστια πορεία στους δρόμους της Λάρισας. Μια ατέλειωτη πορεία με χιλιάδες καθηγητές, μαθητές και γονείς να βαδίζουν, επί μία και πλέον ώρα, στο δρόμο του αγώνα. Και τα συνθήματα να δονούν την πόλη. Οι καθηγητές φωνάζουν με χιούμορ:

"Φέρτε τον Ψυχάρη /

να κάνει λιτανεία, /

αλλιώς δε σταματάει /

ετούτη η απεργία".

Οι εκατοντάδες μαθητές που ακολουθούν στο τέλος της πορείας να δηλώνουν:"Μαθητές, καθηγητές /

ενωμένοι, αγωνιστές".

Η φωνή των αγωνιζόμενων καθηγητών της Ελλάδας ακούστηκε χτες στη Λάρισα. Μια φωνή αγωνιστικής αξιοπρέπειας κι ελπίδας για ένα καλύτερο σχολείο, σ' ένα καλύτερο αύριο.

- Αντέχουν;

- Αντέχουν!

Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ

Αποτέλεσμα της γενικότερης κρίσης

Εκδήλωση για την παιδεία στην Πάτρα

Η κρίση που διέρχεται σήμερα η παιδεία είναι αποτέλεσμα της γενικότερης κρίσης της κοινωνίας, σημείωσε ο Παναγιώτης Γεωργιάδης,μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, παρουσιάζοντας της θέσεις του Κόμματος στην εκδήλωση για την παιδεία που πραγματοποίησε η ΝΕ Αχαϊας. Πρόσθεσε πως η αστική τάξη για να μπορεί να ασκεί έλεγχο στους εργαζόμενους επιδιώκει τον έλεγχο της παιδείας, η οποία διαμορφώνει συνειδήσεις και επιδιώκει να φτιάχνει το εκπαιδευτικό σύστημα έτσι ώστε να επιτύχει τους στόχους της. Ο Π. Γεωργιάδης τόνισε πως όποια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ξεκινά από τις εξετάσεις είναι αποτυχημένη, γιατί η φθορά του μαθητή έχει ξεκινήσει από το Δημοτικό σχολείο, άρα η όποια μεταρρύθμιση για να έχει πρακτικά αποτελέσματα πρέπει να ξεκινά από τα κάτω κι όχι αντίθετα, όπως γίνεται τόσα χρόνια.

Τόνισε πως πρέπει να επικεντρωθεί η προσοχή των φορέων της εκπαίδευσης στην προσχολική αγωγή, ώστε ο μαθητής φθάνοντας στο Λύκειο να έχει όλα τα στοιχεία που θα επιτρέπουν να είναι άξιο μέλος της κοινωνίας. Σ' ό,τι αφορά τις εξαγγελίες του υπουργού για το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο, ο Π. Γεωργιάδης σημείωσε πως αν δεν αλλάξει ο ανισότιμος κοινωνικός καταμερισμός στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τότε δεν μπορεί να γίνει κανένα θετικό βήμα.

Στην εκδήλωση του ΚΚΕ παραβρέθηκαν πολλοί πανεπιστημιακοί, φοιτητές και φορείς της εκπαίδευσης, μαθητές, καθηγητές και γονείς οι οποίοι γέμισαν την αίθουσα του Μεγάρου Λόγου και Τέχνης για να ακούσουν τις θέσεις του Κόμματος. Σ' αυτό άλλωστε αναφέρθηκε και ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πάτρας, Σταμάτης Αλαχιώτης,ο οποίος, στην παρέμβαση του, συνεχάρη το ΚΚΕ για τη δραστηριότητα και τον προβληματισμό που επιδείχνει στο θέμα της παιδείας, αναφέρθηκε στην ανυπαρξία επαγγελματικού προσανατολισμού και εξέφρασε την άποψη πως στην εκπαίδευση επιβάλλονται σαρωτικές αλλαγές από τα κάτω προς τα πάνω. Στη συνέχεια ακολούθησαν πλήθος παρεμβάσεις φορέων της εκπαίδευσης και απλών πολιτών οι οποίοι συνέβαλλαν με τον προβληματισμό τους στην επιτυχία της εκδήλωσης.

  • Συζήτηση με θέμα "παιδεία - προβλήματα - θέσεις του ΚΚΕ", διοργανώνει η ΝΕ Φθιώτιδας του ΚΚΕ, η οποία θα πραγματοποιηθεί σήμερα Σάββατο και ώρα 6 το απόγευμα, στην αίθουσα της ΝΕ του ΚΚΕ (Καποδιστρίου 5, 4ος όροφος). Στην εκδήλωση θα μιλήσουν οι εκπαιδευτικοί Χρ. Νιάνιος και Κ. Μαστροκώστας.
Συζήτηση για την παιδεία στην Ηλιούπολη

Συζήτηση με θέμα "Η πραγματικότητα και οι προοπτικές του δημόσιου σχολείου", διοργανώνει η Δημοκρατική Ενότητα Ηλιούπολης, που θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 5.30 το απόγευμα στο θεατρικό εργαστήρι του Δήμου Ηλιούπολης.

Συμπαράσταση

Τη συμπαράστασή του στο δίκαιο αγώνα των εκπαιδευτικών για αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας και στο δικαίωμά τους να ζουν με αξιοπρέπεια, εκφράζει με ψήφισμά του το Δημοτικό Συμβούλιο Λυκόβρυσης,το οποίο καλεί την κυβέρνηση να δείξει την απαιτούμενη προσοχή και να προχωρήσει στην ικανοποίηση των αιτημάτων, γιατί τα περιθώρια έχουν εξαντληθεί, ενώ τα προβλήματα καθημερινά συσσωρεύονται.

Σε γενικές συνελεύσεις οι δάσκαλοι

Δύο μέρες μετά τη λήξη της απεργίας τους, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί επιστρέφουν στα σχολεία με τα αιτήματα τους αδικαίωτα, έχοντας όμως ψηλά το κεφάλι καθώς στην απεργία ανέδειξαν νέα χαρακτηριστικά σε ό,τι αφορά την αγωνιστικότητα της βάσης του κλάδου και με την πλειοψηφία της συνδικαλιστικής ηγεσίας έκπτωτη στις συνειδήσεις τους.

Δάσκαλοι και νηπιαγωγοί προχωρούν σε γενικές συνελεύσεις των συλλόγων τους, προκειμένου να αποτιμηθεί η πορεία του κλάδου, να ενημερωθούν και να διερευνήσουν τρόπους συνέχισης του αγώνα τους μαζί με όρους πλέον μετωπικού κινήματος για την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού. Τέτοιες γενικές συνελεύσεις θα πραγματοποιηθούν στις αρχές της επόμενης βδομάδας.

Η ΔΕΕ καλεί τα μέλη και τους φίλους της παράταξης σε περιοδείες σε σχολεία, σε δημιουργία Επιτροπών Αγώνα για την ενημέρωση των δασκάλων και νηπιαγωγών, τονίζοντας ότι είναι η μόνη παράταξη που εκφράζει τη συνείδηση του εκπαιδευτικού που αγωνίστηκε.

Τη Δευτέρα το παγκρήτιο συλλαλητήριο

ΗΡΑΚΛΕΙΟ (του ανταποκριτή μας).-

Παγκρήτιο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Δευτέρα στο Ηράκλειο και αναμένεται να είναι το ίδιο επιτυχημένο όπως τα προηγούμενα δύο συλλαλητήρια των τελευταίων εβδομάδων.

Στο συλλαλητήριο, εκτός από τους απεργούς καθηγητές, που θα συμμετάσχουν από όλο το νησί, πρόκειται να πάρουν μέρος και μέλη της ΟΛΜΕ με επικεφαλής τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, Ν. Τσούλια, ο οποίος θα είναι ο κεντρικός ομιλητής της απεργιακής συγκέντρωσης.

Η κινητοποίηση θα ξεκινήσει από τις 11 το πρωί με συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου και θα ακολουθήσει πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της πόλης που θα καταλήξει στην πλατεία Καλλεργών (Λιοντάρια), ενώ αντιπροσωπεία των απεργών καθηγητών θα επιδώσει το ψήφισμα της συγκέντρωσης στο γενικό γραμματέα της περιφέρειας Κρήτης, Στ. Καμπέλη.

Στο χτεσινό ενημερωτικό δελτίο της ΕΛΜΕ Ηρακλείου επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, πως στην "ιδιαίτερα κρίσιμη φάση και στην κορύφωση που βρίσκεται ο αγώνας των καθηγητών, που ήδη απεργούν για 5η εβδομάδα, γίνεται αντιληπτό από όλους ότι επιβάλλεται η κοινωνική και οικονομική αναβάθμιση του καθηγητή, η αναβάθμιση της παιδείας".

ΥΕΝΕΔ και το MEGA;

Εκατοντάδες υπογραφές συγκεντρώθηκαν κάτω από έγγραφη καταγγελία, κατά της εκπομπής "Ενώπιος - Ενωπίω" του Ν. Χατζηνικολάου στο MEGA, που κυκλοφόρησε από απεργούς καθηγητές, στη διάρκεια της χτεσινής συγκέντρωσης, στη Λάρισα. Στην καταγγελία αναφέρεται: "Οσοι υπογράφουμε παρακάτω καταγγέλλουμε την απαράδεκτη εκπομπή "Ενώπιος - Ενωπίω" του MEGA, με συντονιστή τον δημοσιογράφο Ν. Χατζηνικολάου, που θύμισε τις χειρότερες μέρες της κρατικής τηλεόρασης.

Ο συντονιστής της εκπομπής, σε αγαστή συνεργασία με τον υπουργό Παιδείας Γερ. Αρσένη, φίμωσε, κυριολεκτικά, τον εκπρόσωπο των καθηγητών, πρόεδρο της ΟΛΜΕ Ν. Τσούλια.

Καλούμε την ΕΣΗΕΑ να πάρει θέση στο θέμα αυτό, αποφαινόμενη αν τηρήθηκαν οι κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας".

Ανάλογη καταγγελία εξέδωσαν και οι ΕΛΜΕ που πήραν μέρος στη συγκέντρωση, η οποία διαβάστηκε και εγκρίθηκε, ως ψήφισμα της συγκέντρωσης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ