*****
Φαίνεται πως, προσωρινά τουλάχιστον, το άμεσο στρατιωτικό χτύπημα στο Ιράκ αναβλήθηκε, αυτό, όμως, δε σημαίνει πως οι Αμερικάνοι "αδειάστηκαν". Ισα - ίσα, αυτό ήταν που ήθελαν σε πολύ μεγάλο βαθμό. Πρώτον, να δώσουν μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση ότι δε σηκώνουν "σχετικότητες και ναι μεν, αλλά", όταν πρόκειται για την προώθηση των συμφερόντων τους. Για παράδειγμα, είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος που "στρατολόγησαν", μικρούς ή μεγαλύτερους, "σχετικούς ή άσχετους", συμμάχους. Αλλους απλά τους ενημέρωσαν, παίρνοντάς τους σαν δεδομένους (ειδικά εκείνους που φιλοξενούν αμερικάνικες βάσεις στα εδάφη τους, βλ. Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία κ.ά.). Αλλους, τους εκβίασαν, υποχρεώνοντάς τους να κάνουν την "ανάγκη φιλοτιμία" (βλ. Σαουδική Αραβία, αλλά και το ίδιο το Κουβέιτ). Αλλοι ήρθαν για να είναι "παρόντες", όταν η λεία "απλωθεί στο τραπέζι...". Σ' αυτήν την κατηγορία περιλαμβάνεται πρώτη - πρώτη ίσως η Βρετανία, αλλά και μικροί - "άσχετοι", όπως η Ουγγαρία.
****
Τρίτος στόχος ήταν να θυμίσουν σε μικρότερους ιμπεριαλιστές ανταγωνιστές ποιος είναι το αληθινό "αφεντικό" και ποιος προπορεύεται στη μοιρασιά. Για παράδειγμα, οι Γάλλοι, που πρόσφατα έχουν κλείσει τις γνωστές συμφωνίες για τα πετρέλαια στην περιοχή, ένιωσαν ότι οι ΗΠΑ δε θα χρειαστούν "δεύτερη σκέψη" για να κάνουν χρήση της στρατιωτικής βίας. Η επιθυμία των Γάλλων να "κάνουν παιχνίδι", έστω στη δεύτερη κατηγορία, αποκαλύπτεται και από τις φαινομενικά αντιφατικές δηλώσεις του επικεφαλής της γαλλικής διπλωματίας Ιμπέρ Βεντρέν. Ενώ, από τη μια, είπε πως "η Γαλλία δεν πρόκειται να υποστηρίξει οποιοδήποτε αίτημα των ΗΠΑ να τους αναγνωριστεί το δικαίωμα να εξαπολύσουν επιθέσεις εναντίον του Ιράκ, εάν η Βαγδάτη υπαναχωρήσει από τη συμφωνία που επιτεύχθηκε τη Δευτέρα", την ίδια ώρα, ο ίδιος δηλώνει πως "αυτή (η συμφωνία) επιτεύχθηκε χάρη σε έναν πολύ καλό συνδυασμό πολλαπλών πιέσεων - στρατιωτικών και διπλωματικών". Δηλαδή, με πιο απλά λόγια, "αφήστε μας και μας να κρατάμε ένα πιστόλι στη συμμορία...".
****
Αυτή η "τάξη" του τρόμου "βρίσκει και τα κάνει", όσο βρίσκει πρόθυμους να υποταχτούν. Η μαζική αντίσταση των λαών, η διαρκής επαγρύπνηση και ο συντονισμός της αληθινά αντιιμπεριαλιστικής δράσης είναι ο μόνος αγέρας, που μπορεί να διαλύσει τον τρόμο και να ανατρέψει τα σχέδια καταστροφής.
Παύλος ΑΛΕΠΗΣ
Αυτή η "τάξη" του τρόμου "βρίσκει και τα κάνει", όσο βρίσκει πρόθυμους να υποταχτούν. Η μαζική αντίσταση των λαών, η διαρκής επαγρύπνηση και ο συντονισμός της αληθινά αντιιμπεριαλιστικής δράσης είναι ο μόνος αγέρας, που μπορεί να διαλύσει τον τρόμο και να ανατρέψει τα σχέδια καταστροφής
- Τι οδηγεί σήμερα δασκάλους και καθηγητές στο δρόμο και ποιος είναι ο χαρακτήρας που πρέπει να πάρει η απεργιακή κινητοποίηση;
- Η φετινή σχολική χρονιά δεν είναι σαν τις άλλες. Η έναρξή της σημαδεύτηκε από την ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 2525/97, που κατά γενική ομολογία οδηγεί στη μεγαλύτερη αντιμεταρρύθμιση των τελευταίων χρόνων. Τα τελευταία Προεδρικά Διατάγματα για τα νέα ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου, για τα ΤΕΛ, για τη "μονιμοποίηση" και την "αξιολόγηση" - χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, καθώς και η δημοσίευση της ύλης, στην οποία θα εξεταστούν οι υποψήφιοι για διορισμό εκπαιδευτικοί, δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να βάζουν σε εφαρμογή το νόμο αυτό. Ο λαός καλείται να πληρώσει τον εκσυγχρονισμό, δηλαδή την ιδιωτικοποίηση της παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί να χάσουν όσα εργασιακά δικαιώματα κατέκτησαν με χρόνιους αγώνες και οι μαθητές να γίνουν τα εξιλαστήρια θύματα αυτής της ιδιωτικοποίησης, με τη βίαιη και πρόωρη ένταξή τους στην ανύπαρκτη αγορά εργασίας.
Να, λοιπόν, γιατί σήμερα δάσκαλοι και καθηγητές και όχι μόνο, βρίσκονται στο δρόμο. Αυτή η απεργία είναι μόνο η αρχή. Στέλνουμε μήνυμα αντίστασης, αγώνα και αντεπίθεσης τόσο προς την κυβέρνηση όσο και προς τις ηγεσίες της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ να αναλάβουν, επιτέλους, τις ευθύνες τους και να προβάλουν τα πραγματικά αιτήματα για ενίσχυση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και κατάργηση του νόμου και να οργανώσουν, ως οφείλουν, τη συνέχιση του αγώνα, διαφορετικά θα ξεπεραστούν από τη βάση των εκπαιδευτικών.
- Ποιους αφορά τελικά η σημερινή απεργία;
- Η αντιεκπαιδευτική πολιτική δεν πλήττει μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά όλο το λαό. Γι' αυτό εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές συναντιόμαστε στο δρόμο του αγώνα. Βροντοφωνάζουμε ότι δε θα συναινέσουμε στη μετατροπή της εκπαίδευσης σε "φάμπρικα" παραγωγής "εκπαιδεύσιμων", "απασχολήσιμων" "ασφαλίσιμων" και τελικά υποτελών πολιτών.
Είναι, άλλωστε, ελπιδοφόρο ότι στα τελευταία συλλαλητήρια συμμετέχουν όλο και πιο πολλά μπλοκ τοπικών μετώπων παιδείας. Αυτό δείχνει ότι το σύνθημα "η παιδεία είναι υπόθεση όλων", προχωρά στην πράξη, με απώτερο στόχο τη συγκρότηση ενός ενιαίου μετώπου παιδείας, στο οποίο θα συμμετέχουν όλοι οι γονείς και οι εργαζόμενοι γενικότερα και το οποίο, με τους αγώνες και τη δυναμική του, θα βάλει φραγμό στην παρούσα αντιεκπαιδευτική πολιτική και θα ανοίξει το δρόμο για νέες κατακτήσεις, τόσο της δημόσιας παιδείας όσο και των εκπαιδευτικών, των γονιών, των μαθητών.
- Πώς μπορεί το οργανωμένο κίνημα των εκπαιδευτικών να προσφέρει ουσιαστικά στη συγκρότηση ενός μετώπου για την παιδεία;
- Στη συγκρότηση ενός τέτοιου μετώπου, οι εκπαιδευτικοί επιβάλλεται να παίξουν πρωτοποριακό ρόλο και αυτό γιατί, πρώτον,είναι οι καθ' ύλην γνώστες των προβλημάτων της παιδείας, δεύτερο,γιατί είναι οι φορείς υλοποίησης οποιασδήποτε εκπαιδευτικής πολιτικής, άρα μπορούν και να αντιπαλέψουν αυτή την πολιτική, αν αντιστρατεύεται τα λαϊκά συμφέροντα. Τέλος, γιατί διαθέτουν ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό κίνημα που αντικειμενικά θα αποτελέσει τη μαγιά και τον κορμό του μετώπου. Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει να διαλέξει ανάμεσα σε δυο δρόμους: Το δρόμο της αντεπίθεσης μέσα από ένα ρωμαλέο μέτωπο παιδείας ή το δρόμο του συμβιβασμού και της "συναίνεσης".
Η ΔΕΕ είναι ταγμένη με τον πρώτο δρόμο και με αισιοδοξία αγωνίζεται για την ανατροπή της αντιλαϊκής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και καλούμε κάθε συνάδελφο, γονιό, μαθητή, εργαζόμενο να ενταχθεί σ' αυτό το δρόμο.
Μ. Κ.
Η ΑΘΗΝΑ βοηθά και αυτή, κατά το μέτρο των δυνάμεών της, στην "ανακύκλωση" της συζήτησης περί της διαδικασίας που θα πρέπει να ακολουθήσει η όποια προσπάθεια ελληνοτουρκικής προσέγγισης... (σελίδα 12).
ΟΙ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑΚΕΣ κινήσεις των Αμερικανών στο Κόσσοβο, ήδη έχουν φέρει σε δύσκολη θέση της ελληνική διπλωματία, η οποία "τρέχει" πίσω από μια "περίεργη" και άκρως επικίνδυνη πρόταση για αντιμετώπιση - υποτίθεται - της έκρυθμης κατάστασης στο Κόσσοβο (σελίδα 16).
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ που αντιμετωπίζουν 500 περίπου οικογένειες στην Καβάλα, οι οποίες καλούνται να πληρώσουν ενοίκιο περισσότερα από 800.000 δρχ. για οικόπεδα του δημοσίου μικρής αξίας, που κατέχουν πάνω από μισό αιώνα, φέρνουν στη Βουλή με Ερώτησή τους βουλευτές του ΚΚΕ (σελίδα 20).
ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ "ξεπούλημα" και "σκάνδαλο" αποδεικνύονται φτωχές, για να περιγράψουν τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης της Τράπεζας Κρήτης, όπως η κυβέρνηση τις δημοσιοποίησε χτες με την προκήρυξη του νέου διαγωνισμού(σελίδα 21).
ΑΝΑΣΑ στις βεβαρημένες πολεοδομικά και κυκλοφοριακά γειτονιές της Αθήνας δίνει η παρέμβαση του επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα" Λεων. Αυδή (σελίδα 26).
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ που αντιμετωπίζουν οι μελισσοκόμοι έφεραν με Ερωτήσεις που κατέθεσαν στη Βουλή βουλευτές του ΚΚΕ. Παράλληλα, η Ομοσπονδία Μελισσοκομικών Συλλόγων Ελλάδας, ζητά να μη γίνουν πράξη οι ζημιογόνες αποφάσεις που έχει πάρει το υπουργείο Γεωργίας για τη μελισσοκομία (σελίδα 36).