ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 1 Οχτώβρη 2004
Σελ. /32
ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟ «ΠΕΤΑΛΟ» ΜΑΛΙΑΚΟΥ
Αποφάσισαν να... κινηματογραφούν τα δυστυχήματα!

Το 2007 και ...«βλέπουμε» θα είναι έτοιμα κάποια έργα, ενώ, όπως δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, το μόνο που θα γίνει αμέσως είναι η τοποθέτηση 10 καμερών

«Ανθρακες» αποδεικνύεται και επισήμως ο «θησαυρός» των μέτρων επίσπευσης των έργων για τη μετατροπή του φονικού «πετάλου» του Μαλιακού σε ασφαλή κλειστό αυτοκινητόδρομο, αφού και χτες, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, κανένα τμήμα δεν προβλέπεται να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία νωρίτερα από το φθινόπωρο του 2007. Ως τότε, το μόνο μέτρο που προβλέπεται είναι η τοποθέτηση κατά μήκος του «πετάλου» μίας κάμερας ανά 8 χιλιόμετρα, προφανώς για να καταγράφονται επακριβώς οι συνθήκες των θανατηφόρων και μη δυστυχημάτων, που με μαθηματική ακρίβεια θα συνεχίζουν να συμβαίνουν εκεί!

Οπως παραδέχτηκε συγκεκριμένα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, σημαντικά προβλήματα αντιμετωπίζουν ακόμη και οι εργολαβίες της παράκαμψης του Αγίου Κωνσταντίνου και των Καμένων Βούρλων που βρίσκονται σε εξέλιξη, με σημαντικότερα αυτά της αλλαγής των απαρχαιωμένων μελετών και των ζητημάτων των απαλλοτριώσεων που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, καθώς και της μετακίνησης των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας. Τα προβλήματα αυτά έχουν ουσιαστικά βαλτώσει τα δύο έργα που βρίσκονται ακόμη στην αρχή της κατασκευής τους, αν και έχουν χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης η μία το φθινόπωρο του 2005 και η άλλη το φθινόπωρο του 2006. Ο υπουργός δήλωσε αισιόδοξος ότι τα προβλήματα θα έχουν ξεπεραστεί έως το Μάρτη του 2005 και ότι τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2007, χωρίς να αποκλείσει αύξηση του κόστους λόγω αλλαγής των μελετών...

Οσον αφορά την άλλη εργολαβία «Θερμοπύλες - Αγία Μαρίνα», για την οποία εκκρεμούν προσφυγές των εργολάβων στην ΕΕ, δήλωσε επίσης ότι αν δε λυθούν σύντομα τα προβλήματα, θα γίνει επαναδημοπράτησή του με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέλη του 2007, ημερομηνία που επίσης προβλέπεται για το άλλο τμήμα «Σκάρφεια - Θερμοπύλες» που βρίσκεται ακόμη στις μελέτες, οι οποίες υπολογίζεται να είναι έτοιμες το Φλεβάρη του 2005.

Οσον αφορά το τμήμα «Αγία Μαρίνα - Ράχες», ο υπουργός παραδέχτηκε ότι δεν προλαβαίνει να ενταχθεί στο Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, γεγονός που σημαίνει ότι η κατασκευή του μετατίθεται στο ...άγνωστο!

Κατά τα άλλα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι θα γίνει σύντομα διαγωνισμός, ώστε να μπουν 10 κάμερες (1 ανά 8 χλμ.) στο «πέταλο» σε δύο μήνες, ενώ στο τέλος του χρόνου θα γίνει νέος διαγωνισμός για την τοποθέτηση 400 καμερών σε όλο το μήκος του εθνικού οδικού δικτύου. Οσον αφορά τις μελέτες που υπάρχουν και παραμένουν χρόνια στο συρτάρι για σημειακές παρεμβάσεις κατά μήκος του δρόμου (ηλεκτροφωτισμοί, κατακόρυφες και οριζόντιες σημάνσεις κλπ.), δήλωσε ότι την άλλη βδομάδα θα γίνει σύσκεψη, ώστε κάποιες από τις βελτιώσεις αυτές να εφαρμοστούν.

Αναφερόμενος στο άλλο τμήμα - καρμανιόλα, αυτό της Κορίνθου - Πάτρας, ο υπουργός δήλωσε ότι παρότι εκκρεμεί διαγωνισμός από το 2002 δεν υπάρχει ακόμη ούτε καν οριστική αναγνωριστική μελέτη! Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, δήλωσε ότι ουδεμία περίπτωση υπάρχει επαναφοράς του θέματος της περιβόητης ζεύξης του Μαλιακού.

Ο Γ. Σουφλιάς δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι από προχτές άρχισε να ισχύει ο νέος νόμος για την ανάθεση των δημοσίων έργων, ο οποίος, όπως είναι γνωστό, ορίζει άλλους κανόνες για το νέο «μεγάλο φαγοπότι» που αναμένεται να στρωθεί το επόμενο διάστημα. Οπως ανέφερε, μέσα στο επόμενο διάστημα με το νέο νόμο θα δημοπρατηθούν έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,6 δισ. ευρώ, τα περισσότερα από τα οποία αφορούν 13 τμήματα της Εγνατίας με συνολικό προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Αποποιείται των ευθυνών του

Για τη μετακίνηση χιλιάδων μαθητών της επαρχίας και το μπάχαλο της ασυνεννοησίας με την «Αθήνα 2004»

Την προσπάθεια αποποίησης οποιασδήποτε ευθύνης για το τραγικό δυστύχημα με θύματα επτά μαθητές, συνέχισε χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Σύμφωνα λοιπόν με όσα δήλωσε χτες η υπουργός Παιδείας, Μαριέττα Γιαννάκου στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, το υπουργείο διένειμε εισιτήρια των αγώνων σε μαθητές από σχολεία της Αθήνας και του Πειραιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «υιοθετήστε ένα άθλημα». Την ίδια στιγμή, η «Αθήνα 2004» δέχτηκε αιτήματα από σχολεία από όλη την Ελλάδα που επιθυμούσαν να παρακολουθήσουν τους αγώνες, ωστόσο το υπουργείο δεν ενημερώθηκε για αυτή τη μετακίνηση ούτε είχε καλέσει το ίδιο σχολεία της περιφέρειας να παραβρεθούν σε αυτούς.

Το υπουργείο επικαλείται το ότι δεν προβλέπεται ενημέρωση των Κεντρικών Υπηρεσιών για εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και εν γένει μορφωτικές εκδρομές μαθητών, ενώ ήταν χαρακτηριστική η δήλωση της υπουργού Παιδείας ότι «δεν είμαστε τουριστικό πρακτορείο». Η ίδια κάλεσε «να μην αναζητούνται ευθύνες εκεί που δεν υπάρχουν», δηλώνοντας ότι «το υπουργείο Παιδείας δεν είναι φύλακας των καθημερινών μετακινήσεων ενός εκατομμυρίου μαθητών και των οικογενειών τους».

Η «Αθήνα 2004» ισχυρίζεται ότι κανένα επίσημο έγγραφο που να προσκαλεί στους Παραολυμπιακούς Αγώνες δεν εστάλη προς το σχολείο της Φαρκαδόνας, από όπου προέρχονταν οι μαθητές που συμμετείχαν στη μοιραία εκδρομή με την τραγική κατάληξη. Αυτό δήλωσε ο Διευθυντής Τύπου της εταιρίας Σ. Κοτρώτσος, χωρίς ωστόσο να εξηγήσει ωστόσο πώς η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας «έφυγε» από αριθμό φαξ της «Αθήνα 2004». Καθώς επίσης και το γεγονός ότι από το ίδιο φαξ εστάλησαν και οδηγίες πρόσβασης στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις... Βέβαια η εξήγηση είναι μάλλον εύλογη, ότι η εταιρία έψαχνε πελάτες αφού έπρεπε να γεμίσουν τα στάδια. Το σίγουρο πάντως είναι ότι το μπάχαλο της ασυνεννοησίας μεταξύ των φορέων, οδήγησε στο γεγονός του να γίνει μια τεράστια μετακίνηση μαθητών της επαρχίας με δικά τους έξοδα, προς την Αθήνα χωρίς κανένα μέτρο προστασίας. Ενώ, όπως προκύπτει από καταγγελίες, υπήρξαν και σχολεία που στην κυριολεξία ταλαιπωρήθηκαν, αφού έφτασαν στην Αθήνα χωρίς εισιτήρια και τελικά δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν τους Αγώνες γιατί δεν υπήρχαν θέσεις, παρά τις διαβεβαιώσεις που έδινε το πληροφοριακό τηλεφωνικό κέντρο της εταιρίας «Αθήνα 2004» για τα εισιτήρια. Μπάχαλο δηλαδή με όλη τη σημασία της λέξης.

ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ
«Βυθισμένο» στο πένθος

Eurokinissi

Μπορεί οι «κάννες» των καμερών των ΜΜΕ να στράφηκαν αλλού, αφού πρώτα σημάδεψαν τον πόνο και τη θλίψη των οικογενειών και των φίλων των επτά παιδιών που σκοτώθηκαν στο φονικό πέταλο του Μαλιακού για να «πουλήσουν» θέαμα, όμως, τα σημάδια της τραγωδίας δε σβήνουν από τη ζωή των κατοίκων της Φαρκαδόνας. «Βυθισμένοι» στο πένθος, κλαίνε και θρηνούν για τις επτά παιδικές ψυχές, που τόσο άδικα και τόσο ξαφνικά χάθηκαν. Και στρέφουν την οργή τους στους ενόχους, απευθύνοντας δριμύ «κατηγορώ» στις ελληνικές κυβερνήσεις που ευθύνονται για το έγκλημα.

Κοπέλες ντυμένες στα μαύρα και δακρυσμένα μάτια αντίκριζαν όλοι χτες στο Γυμνάσιο και το Λύκειο της Φαρκαδόνας. Αβάσταχτος ο πόνος για τους συμμαθητές των παιδιών, που δε θέλουν να πιστέψουν το μεγάλο κακό που τους «χτύπησε». Δεν μπορούν να συνηθίσουν στην ιδέα ότι ο Γιάννης, ο Αποστόλης, ο Χρήστος, ο Κώστας, η Στεφανία, η Ευγενία και η Κατερίνα δεν είναι πια κοντά τους. Κι αγανακτούν, ακούγοντας τους ηθικούς αυτουργούς του εγκλήματος να δηλώνουν αθώοι, προσβάλλοντας βάναυσα τη μνήμη των φίλων τους.

Ενα μεγάλο «κατηγορώ» στους ηθικούς αυτουργούς απηύθυναν χτες και εκατοντάδες μαθητές του Δήμου Οιχαλίας Τρικάλων, που, μαζί με τους καθηγητές τους, βγήκαν στους δρόμους του Νεοχωρίου και πραγματοποίησαν μεγάλη πορεία βροντοφωνάζοντας «Οχι άλλο αίμα».

ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ερευνα για τις μεταφορικές εταιρίες

Επείγουσα προκαταρκτική έρευνα διέταξε χτες ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης Π. Ιωαννίδης με αφορμή δημοσιεύματα που φέρνουν στο φως συγκεκριμένες και ονομαστικές καταγγελίες για μεταφορική εταιρία που υποχρέωνε οδηγούς σε παράνομη υπερωριακή απασχόληση και παραποίηση ταχογράφων. Με την παραγγελία του ο εισαγγελέας ζητά να ερευνηθεί αν υπάρχει τέλεση αξιόποινων πράξεων και να αποδοθούν οι ευθύνες.

Και την ώρα που αποκαλύπτονται συνεχώς καταγγελίες για τις απαράδεκτες συνθήκες κάτω από τις οποίες εκτελείται το μεταφορικό έργο στη χώρα μας με θύματα τους εργαζόμενους και τους πολίτες, χτες ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μεταφορών Βόρειας Ελλάδας αποφάσισε και γνωστοποιεί πως από εδώ και στο εξής θα τηρεί το νόμιμο ωράριο και τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, με έγγραφο που έστειλε χτες στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης ο Σύνδεσμος ενημερώνει πως αποφάσισε ομόφωνα: «Την τήρηση του νομίμου ωραρίου, την απόλυτη εφαρμογή των διατάξεων του Κ.Ο.Κ.

Οπως εκτιμούν συνδικαλιστές των σωματείων οδηγών, αυτή η απόφαση δεν έχει σκοπό να λύσει το πρόβλημα υπερεκμετάλλευσης των εργαζομένων, γιατί τότε οι εργοδότες θα προχωρούσαν σε προσλήψεις προσωπικού ώστε να εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες δουλιάς στους εργαζόμενους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ