ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 30 Σεπτέμβρη 2004
Σελ. /40
Τροχαίο με νταλίκα στην Αργολίδα

Πολλά είναι τα σημεία-καρμανιόλα στο οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου

Πολλά είναι τα σημεία-καρμανιόλα και στο οδικό δίκτυο Αθηνών-Πατρών

ICON

Πολλά είναι τα σημεία-καρμανιόλα και στο οδικό δίκτυο Αθηνών-Πατρών
Νταλίκα, φορτωμένη βαρέλια με μούστο, ντελαπάρισε προχτές το απόγευμα στο χωριό Φίχτια στην Αργολίδα, στην παλαιά Εθνική οδό Αργους-Κορίνθου, η οποία είναι ιδιαιτέρως στενή, και έπεσε πάνω σε μάντρα, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ελαφρά μόνο ο οδηγός. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της Τροχαίας, το ατύχημα έγινε εξαιτίας της μετατόπισης φορτίου με αποτέλεσμα ο οδηγός να χάσει τον έλεγχο της νταλίκας και αφού ντελαπάρισε, να προσκρούσει στη μάντρα.

Αυτό το ατύχημα είναι ένα από τα πολλά που συμβαίνουν καθημερινά στην περιοχή της Πελοποννήσου, εξαιτίας κυρίως της κακής ποιότητας του οδοστρώματος (λακκούβες κι εξογκώματα ξεφυτρώνουν καταμεσής σαν μανιτάρια), της ολισθηρότητάς του, αφού σε αρκετές περιπτώσεις οι πίστες πατινάζ ωχριούν.

Οι κακοτεχνίες των εργολάβων περισσεύουν ενώ οι προστατευτικές νησίδες απουσιάζουν παντελώς, αν εξαιρέσει κανείς τον Εθνικό δρόμο Τρίπολης-Κορίνθου (80 χιλιόμετρα), την Περιμετρική της Πάτρας (15 χιλιόμετρα) και λίγα χιλιόμετρα στην Εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών. Ειδικά, η τελευταία επιβαρύνεται με πλήθος τροχαίων ατυχημάτων, πολλά εκ των οποίων είναι θανατηφόρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συγκεκριμένος δρόμος κατά μήκος του είναι σπαρμένος με αμέτρητα προσκυνητήρια. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει χαρακτηριστεί δρόμος-καρμανιόλα καθώς είναι πάμπολλα τα επικίνδυνα σημεία (Παναγοπούλα, Αίγιο, Ακράτα, Ξυλόκαστρο, κ.α.) που οι οδηγοί χάνουν τον έλεγχο με μοιραία πολλές φορές αποτελέσματα.

Ο δρόμος Τρίπολης-Καλαμάτας καρκινοβατεί εδώ και δεκαετίες κι ένα μικρό τμήμα του που παραδόθηκε στην κυκλοφορία λίγο πριν τις εθνικές εκλογές του 2000 άντεξε με το ...ζόρι ένα χρόνο καθώς υπέστη ολοκληρωτική καθίζηση. Ολόκληρος λόφος είχε πέσει στο δρόμο, η άσφαλτος είχε τσαλακωθεί και ανασηκωθεί σε μεγάλο μήκος, ενώ τα ρήγματα και οι καθιζήσεις συμπλήρωναν την καταστροφική εικόνα.

Στη συνέχεια ...σειρά πήρε η Εθνική οδός Κορίνθου-Τρίπολης, στο ύψος του κόμβου της Στέρνας, που έπαθε καθίζηση και χρειάστηκαν περισσότερο από δύο χρόνια να αποκατασταθεί. Οι φονικές στροφές στο δρόμο προς τη Μεγαλόπολη παραμένουν και ο Εθνικός δρόμος Πατρών-Πύργου χωρίς νησίδα θερίζει συνεχώς ανθρώπινες ζωές.

Είναι ενδεικτικό ότι μόνο στο οδικό δίκτυο της Αχαΐας έχουν χαθεί τη χρονιά που διανύουμε μετά από τροχαία δυστυχήματα 30 άτομα, ενώ 14 τραυματίστηκαν πολύ σοβαρά και 175 πιο ελαφριά. Κι ο κατάλογος των νεκρών συνεχίζεται από την προκλητική αδιαφορία των κυβερνώντων, που υπόσχονται την αναβάθμιση του οδικού δικτύου μέσω των «αυτοχρηματοδοτούμενων» μεγάλων έργων, με τα οποία οι μεγαλοεργολάβοι θα αποκομίσουν διπλά κέρδη και από την κατασκευή και από την εκμετάλλευση, ενώ ο λαός θα πληρώνει πανάκριβα διόδια.

Ολοι οι δρόμοι καρμανιόλα

Το 64,5% των τραυματικών περιστατικών είναι από τροχαία ατυχήματα, σύμφωνα με έρευνα στο Νοσοκομείο Κορίνθου

Τη μετατροπή της Εθνικής Οδού Αθηνών - Κορίνθου σε καρμανιόλα επιβεβαιώνει μελέτη που έγινε στο Νοσοκομείο Κορίνθου, που θα παρουσιαστεί στο 14ο Συνέδριο της Ελληνικής Ακτινολογικής Εταιρείας, που γίνεται αυτές τις μέρες σε κεντρικό ξενοδοχείο της πρωτεύουσας.

Υστερα από μελέτη των τραυματικών περιστατικών στο ακτινολογικό εργαστήριο του Νοσοκομείου της Κορίνθου διαπιστώθηκε ότι το 64,4% προέρχονται από τροχαία ατυχήματα με αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα, ποδήλατα και αγροτικά οχήματα. Αν και δεν αναφέρεται ο τόπος προέλευσης των ατυχημάτων, εντούτοις είναι γνωστό ότι πολλά απ' αυτά συμβαίνουν στην Εθνική Οδό. Το υπόλοιπο 35,6% των τραυματικών περιστατικών οφείλονται σε λοιπά ατυχήματα (πτώσεις, εργασιακά και αγροτικά ατυχήματα, αθλητισμός, αυτοτραυματισμοί, ξυλοδαρμοί, επήρεια τοξικών ουσιών κλπ.).

Η περίοδος καταγραφής των περιστατικών ήταν το καλοκαίρι του 2002, στη διάρκεια του οποίου καταγράφηκαν 289 τραυματικά περιστατικά, απ' τους οποίους οι 186 ήταν από τροχαία ατυχήματα και οι 103 από λοιπά ατυχήματα. Η ηλικία τους κυμαινόταν από τρεις μήνες μέχρι 95 ετών, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας ήταν 41,4 χρόνια.

Οι τραυματισμοί είναι συχνότεροι σε άνδρες (188 ή 65,1% άνδρες και 101 ή 34,9% γυναίκες) και είναι συχνότεροι με μοτοποδήλατα. Σε ποσοστό άνω του 50% οι επιβαίνοντες τραυματίζονται. (Στον Πίνακα που δημοσιεύουμε φαίνεται ο αριθμός των τραυματιών και τα σημεία τραυματισμών).

Οι οδηγοί τραυματίζονται συχνότερα από τους συνεπιβάτες. Ενα ακόμα αρνητικό στοιχείο που κατέγραψε η έρευνα ήταν η σπάνια χρήση της ζώνης ασφαλείας και του κράνους. Ανδρες και γυναίκες δε χρησιμοποιούσαν ζώνη ασφαλείας σε ποσοστό 80% και κράνος σε ποσοστό 72,1%.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Η θλίψη και η οργή να γίνουν πάλη

Θλίψη, οργή, αλλά και αγανάκτηση για την ασκούμενη πολιτική εκφράζει η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ) μαζί με τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες των αδικοχαμένων παιδιών στον Μαλιακό.

Η ΟΒΣΑ επισημαίνει ότι «τα δημόσια έργα γίνονται όχι με γνώμονα τις ανάγκες και την ασφάλεια των λαϊκών στρωμάτων, αλλά τα κέρδη των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών», ενώ «η προκλητική αδιαφορία των κυβερνώντων για την άσχημη κατάσταση των Εθνικών Οδών συντελεί σε αλλεπάλληλα εγκλήματα».

«Είναι νωπή στη μνήμη μας - προσθέτει η Ομοσπονδία - η τραγωδία των Τεμπών με θύματα και πάλι μαθητές, όπως και τα αμέτρητα θύματα της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας. Δεκάδες είναι τα δυστυχήματα στην Εθνική Οδό Κορίνθου - Πατρών. Η θλίψη και η οργή για τον άδικο χαμό των παιδιών ας γίνει οργανωμένη λαϊκή διεκδίκηση από την πολιτεία στο δικαίωμα για δρόμους σύγχρονους που θα παρέχουν ασφάλεια σε όσους ταξιδεύουν, χωρίς αυτοχρηματοδότηση και διόδια».

ΚΙΛΚΙΣ
Αδιαφορία για το «σημείο του θανάτου»

Ενα από τα φονικά σημεία του οδικού δικτύου της χώρας αποτελεί η νότια είσοδος της πόλης του Κιλκίς, όπου υπάρχει κακοτεχνία (ανάποδη κλίση), αλλά και απαγορευτική αναστροφή που δεν τηρείται. Πάνω από 20 άνθρωποι, στην πλειοψηφία τους νέοι, έχουν χάσει τη ζωή τους στο σημείο - λαιμητόμο (δύο νέοι από την Πλαγιά Κιλκίς ήταν τα τελευταία θύματα πριν λίγες μέρες). Στον ίδιο δρόμο και σε μήκος ενός χιλιομέτρου υπάρχουν άλλα δύο εξίσου επικίνδυνα σημεία, που χρόνια περιμένουν να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές διατομής για να σταματήσουν οι ανθρωποθυσίες, χωρίς όμως να γίνεται τίποτα.

Αρμόδια υπηρεσία για τη διορθωτική παρέμβαση στο οδικό δίκτυο της περιοχής είναι η ΔΕΣΕ, που ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και που επιτέλους μετά τα αλλεπάλληλα τραγικά δυστυχήματα που συνέβησαν, συνέταξε έγγραφο, ζητώντας να εγκρίνει το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας μελέτη προϋπολογισμού 71.000 ευρώ. Χρηματοδότηση όμως που ποτέ δεν εγκρίθηκε κι έτσι το «σημείο θανάτου», όπως το ονομάζει ο τοπικός Τύπος, συνεχίζει να στήνει τις παγίδες θανάτου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ