Ξεκίνησε η συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή, που προβλέπει «καθεστώς γαλέρας» για τους εργαζόμενους. Σηματοδοτεί το τέλος του κοινωνικού χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, τονίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας
Ρυθμίσεις για την περαιτέρω απελευθέρωση των ταχυδρομικών μεταφορών, στο πλαίσιο των οδηγιών και εντολών της ΕΕ, φέρνει προς ψήφιση η κυβέρνηση στη Βουλή. Με τις προωθούμενες διατάξεις και με τις ευλογίες των βουλευτών της ΝΔ, αλλά και την ανοχή του ΣΥΝ (δεν τοποθετήθηκε επί της ουσίας), ανοίγει διάπλατα ο δρόμος στο ιδιωτικό κεφάλαιο, ενώ, ταυτόχρονα, κατεδαφίζονται οι εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των εργαζομένων στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ). Οι προτάσεις της συγκεκριμένης κοινοτικής οδηγίας, που υλοποιεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, «σημαίνουν το τέλος του κοινωνικού χαρακτήρα και ρόλου των ΕΛΤΑ και, ταυτόχρονα, ενισχύουν το ιδιωτικό κεφάλαιο», τόνισε, στην ομιλία του, ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας.
Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση του νομοσχεδίου «ρυθμίσεις θεμάτων του Οργανισμού Ελληνικά Ταχυδρομεία και άλλες διατάξεις», που ξεκίνησε χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι με την πλήρη απελευθέρωση των ταχυδρομικών μεταφορών εντατικοποιείται η εργασία στα ΕΛΤΑ, γενικεύεται η μερική απασχόληση, εγκαθιδρύεται ακόμα και καθεστώς της ενοικίασης εργαζομένων στα ΕΛΤΑ και τη θυγατρική εταιρία ταχυμεταφορών. Ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χ. Βερελής, επί της ουσίας, επιβεβαίωσε με τα λεγόμενά του τις παραπάνω επισημάνσεις. Κυνικά και απροκάλυπτα, ομολόγησε την ουσία των προτεινόμενων από την κυβέρνηση ρυθμίσεων, λέγοντας ότι «οι Υπηρεσίες δεν μπορούν να έχουν φιλανθρωπικό χαρακτήρα». Ο υπουργός του ΠΑΣΟΚ ομολόγησε και την προσπάθεια της κυβέρνησης για την κατεδάφιση των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι παιδιά και φοιτητές θα μπορούν να εργάζονται στα ΕΛΤΑ (μέχρι 3 μήνες το χρόνο) και «να κερδίζουν και το χαρτζιλίκι τους»...
Γεγονός είναι ότι οι διατάξεις που επιχειρεί να θεσμοθετήσει η κυβέρνηση πατάνε πάνω στην πολιτική που ασκήθηκε τα προηγούμενα χρόνια με τη στήριξη και της ηγεσίας της ΝΔ. Ο βουλευτής του ΚΚΕ, αναφερόμενος σ' αυτήν την πολιτική, είπε ότι από το 2000 μέχρι το 2003 τα τιμολόγια των ΕΛΤΑ αυξήθηκαν κατά 150%, προσθέτοντας ότι η «κυβέρνηση επιμένει στη λογική "πέντε φεύγουν ένας μπαίνει", με αποτέλεσμα να λείπουν πάνω από 300 θέσεις εργασίας».
Αποκαλύπτοντας και κωδικοποιώντας την ουσία των μέτρων που προτείνει η ΕΕ και έρχεται να υλοποιήσει η κυβέρνηση, ο Τ. Τσιόγκας ανέφερε και τα εξής:
«Αναμένεται μέσα στο 2004 και νέα δέσμη μέτρων για την πλήρη απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών από το 2007» και πρόκειται για «πλήρες και προαποφασισμένο σχέδιο, που δε συζητά την απελευθέρωση, αλλά μόνο τις κρίσιμες χρονολογίες εφαρμογής του», τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, λέγοντας ότι έτσι τα «κρατικά ταχυδρομεία θα δουν την αξία των δραστηριοτήτων τους που προστατεύεται να μειώνεται από το 70% του συνόλου στο 50%».
«Πλάτη» στην εφαρμοζόμενη πολιτική βάζει και η ΝΔ, με τον βουλευτή της Κ. Κιλτίδη να δηλώνει ότι συμμετέχει «θετικά επί της αρχής του νομοσχεδίου»...
Ούτε το μισό της ζημιάς που υπέστησαν από την ξηρασία του 2001 δεν εισπράττουν οι αγρότες του νομού
Μάταια περίμεναν δυο ολόκληρα χρόνια πάνω από 500 παραγωγοί του Νομού Γρεβενών να αποζημιωθούν για τις καταστροφές που προκάλεσε στην παραγωγή τους η ξηρασία το καλοκαίρι του 2001. Η αποζημίωση μέσω των ΠΣΕΑ, που τελικά εγκρίθηκε, δεν αντιστοιχεί ούτε στο 50% της πραγματικής ζημιάς για την πλειοψηφία των παραγωγών, ενώ ένας μεγάλος αριθμός πληγέντων έμεινε έξω από τις καταστάσεις των δικαιούχων.
Οι αγρότες της περιοχής εκτιμάνε ότι η καταστροφή στην παραγωγή τους ξεπέρασε το 80%, όταν τον Ιούλιο του 2001 στέρεψε ο Αλιάκμονας ποταμός, με αποτέλεσμα να μείνουν απότιστα για μεγάλο χρονικό διάστημα μεγάλες εκτάσεις με καλλιέργειες ντομάτας, καλαμποκιού και τεύτλων. Συνολικά, καταστράφηκαν σε όλο το νομό πάνω από 30.000 στρέμματα όλων των καλλιεργειών, αφού τα νερά του Αλιάκμονα αποτελούν την κύρια πηγή άρδευσης για τις καλλιέργειες του νομού. Παρά την απαίτηση των παραγωγών να προχωρήσει η άμεση καταγραφή της ζημιάς, η Διεύθυνση Γεωργίας έκανε μόνο μια πρώτη πρόχειρη εκτίμηση, η οποία δεν αποτυπώνει το πραγματικό μέγεθος της καταστροφής.
Η εσκεμμένη απροθυμία και καθυστέρηση της υπηρεσίας να καλύψει τους αγρότες, ανάγκασε πολλούς από αυτούς να καταθέσουν τιμολόγια πώλησης των προϊόντων τους, προκειμένου να μη χάσουν την εξισωτική αποζημίωση και βρεθούν να χρωστάνε ολόκληρη την πενταετία. Η αγοραπωλησία αφορούσε υπόλοιπα από τη σοδειά προηγούμενων χρόνων, στα τιμολόγια όμως εμφανίζονταν σαν προϊόντα από την παραγωγή του 2001. Ετσι, χωρίς να υπάρχει παραγωγή λόγω της ξηρασίας, στα χαρτιά το ποτάμι δε στέρεψε ποτέ.
Δυο χρόνια μετά, οι εκτιμήσεις της Διεύθυνσης Γεωργίας αποτέλεσαν βάση για τον υπολογισμό της αποζημίωσης. Η αρμόδια υπηρεσία, μάλιστα, χρησιμοποίησε και τα τιμολόγια των παραγωγών, για να αποδείξει ότι το 2001 υπήρξε κανονική παραγωγή, μειώνοντας έτσι το ποσοστό της καταστροφής ακόμα περισσότερο. Ετσι, σήμερα η πλειοψηφία των αγροτών φτάνει να αποζημιώνεται μόλις για το 40% της πραγματικής ζημιάς. Ηδη στη Διεύθυνση Γεωργίας Γρεβενών έχουν κατατεθεί εκατοντάδες ενστάσεις, από παραγωγούς που είτε δε συμπεριλήφθηκαν στις καταστάσεις των ΠΣΕΑ, είτε η ζημιά στις καλλιέργειές τους υποεκτιμήθηκε από την αρμόδια υπηρεσία.
Χριστοδουλάκης - Μητσοτάκης για το ...ΚΠΣ
Προεκλογικού χαρακτήρα φιέστα για τη «διαχείριση και αξιοποίηση» των πόρων του Γ` ΚΠΣ έστησε χτες η κυβέρνηση στα Χανιά, σε μια προσπάθεια προβολής και διαφήμισης του έργου της. Η όλη παράσταση (υποτίθεται ότι αφορούσε συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης ΚΠΣ 2000-2006) εξελίχτηκε σε έναν ανούσιο δικομματικό καυγά, με τον παραβρισκόμενο επίτιμο πρόεδρο της ΝΔ Κ. Μητσοτάκη να ...εγκαλεί τον υπουργό Οικονομίας Ν. Χριστοδουλάκη για τα χαμηλά ποσοστά απορροφητικότητας των πόρων του Γ` ΚΠΣ, για «πολιτική παροχών» κ.ά. Το πεδίο της ψευτοαντιπαράθεσης στήθηκε στο άψε σβήσε, με τον Ν. Χριστοδουλάκη να κάνει λόγο για τις ανεδαφικές θέσεις του Κ. Μητσοτάκη, «κατηγορώντας» τον ότι με την πολιτική που είχε ακολουθήσει οδήγησε την οικονομία σε ύφεση, στασιμότητα κλπ. Βέβαια, δεν είναι τυχαίο ότι ο υπουργός Οικονομίας σκοπεύει να θέσει υποψηφιότητα στο νομό Χανίων, στα «χωράφια», δηλαδή, του επίτιμου της ΝΔ...