Σταθερή και αταλάντευτη στις μουσικές της επιλογές, η «κόκκινη πολιτεία» της ΚΝΕ έδωσε για μια ακόμη φορά την ευκαιρία σε νεανικά, μουσικά σχήματα να δοκιμαστούν μπροστά σε απαιτητικό κοινό, το οποίο όμως, όπως απέδειξαν οι αντιδράσεις (και σε όλες τις άλλες σκηνές), ξέρει να ανταποδίδει την καλλιτεχνική προσφορά και να αγκαλιάζει την ερασιτεχνική δημιουργία.
Ανάλογη ήταν η ανταπόκριση του κόσμου προς όλους τους καλλιτέχνες, οι οποίοι, πράγματι, προσέφεραν τον καλύτερο εαυτό τους. Είναι χαρακτηριστικό και για την ποσοτική πλευρά των εκδηλώσεων, πως ο κόσμος, όχι μόνο γέμισε τους συναυλιακούς χώρους, αλλά και παρέμεινε με ανεπαίσθητες «διαρροές» μέχρι το τέλος του προγράμματος. Η συγκλονιστική αυτή συμμετοχή αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για την επιτυχημένη συνέχεια, αλλά, παράλληλα, αποδεικνύει πως ο λαός, η νεολαία, διατηρούν υψηλό το αισθητικό τους κριτήριο, σε χαλεπούς καιρούς.
Για τη συμμετοχή του στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ, ο μεγάλος καλλιτέχνης μας δήλωσε:
«Η συμμετοχή μου στο φεστιβάλ της ΚΝΕ είναι δεδομένη. Με χαρά είδα και φέτος ότι υπάρχει εδώ πολύς κόσμος και ιδιαίτερα νέος κόσμος, ζωντανός. Αυτά τα νιάτα εμάς τους μεγαλύτερους μας γεμίζουν χαρά. Κάθε χρόνο, θα συμμετέχω, αρκεί να αντέχω. Θεωρώ ότι είναι το μοναδικό κόμμα και η νεολαία του, η ΚΝΕ, που μπορεί πια να διοργανώνει τέτοιο φεστιβάλ. Εχει πράγματα υγιή μέσα του. Κι εγώ μέσα στο φεστιβάλ μεγάλωσα, τα ίδια έκανα κι εγώ στην εποχή μου. Εμένα μου αρέσει όλη αυτή η ιστορία».
Ο Στέλιος Βαμβακάρης, με την ορχήστρα του |
Στη συνέχεια τη μουσική σκυτάλη πήρε ο Τάκης Κωνσταντακόπουλος. Μαζί με την εκφραστική φωνή της Ανδριάνας Κόλλια και με τη συνοδεία 5μελούς ορχήστρας, παρουσίασε ένα αφιέρωμα στον αξέχαστο ποιητή Νίκο Γκάτσο. Μελοποιημένοι στίχοι από μεγάλους Ελληνες συνθέτες (Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Ξαρχάκο, Μούτση, Κηλαϊδόνη), άγγιξαν τις καρδιές και οδήγησαν τα χείλη.
Με «γέφυρα» που ξεκινούσε από το σύγχρονο ελληνικό τραγούδι για να καταλήξει σε παλιά λαϊκά τραγούδια, τα «Επτά Πέπλα» πρόσφεραν ένα ποικίλο μουσικό ταξίδι. Το οκταμελές συγκρότημα παρουσίασε ακόμη δείγματα από την περσινή δισκογραφική του δουλιά «Συνάντηση».
Ο Στέλιος Βαμβακάρης, ο παλιός φίλος του Φεστιβάλ της ΚΝΕ, έκλεισε το πρόγραμμα στο Λαϊκό Στέκι. Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί στο μπουζούκι, τραγούδια λαϊκά και ρεμπέτικα αποχαιρέτησαν το κοινό, που είχε κατακλύσει το χώρο μετά τα μεσάνυχτα.
Οι «Απουριμάκ» επί σκηνής... |
Ακολούθησε ο δημιουργός και ερμηνευτής Στέλιος Μποτονάκης με τη μουσική του συντροφιά, τους Νίκο Καπηλίδη, Νίκο Χατζόπουλο και Σωτήρη Κομόνη. Παρουσίασαν ροκ κομμάτια, βασισμένα στη διεθνή σκηνή, αλλά και την ελληνική παράδοση. Στο χώρο της ροκ σκηνής κινείται και το συγκρότημα «Μωρά στη φωτιά», που έκλεισε το πρόγραμμα. Οι Στέλιος Σαλβαντόρ Παπαϊωάννου (τραγούδι, στίχος), Π. Παπάζογλου (κιθάρα), Β. Στεργίου (τύμπανα), Ηλ. Πετρίδης (πλήκτρα) ηλέκτρισαν την ατμόσφαιρα και κέρδισαν την προτίμηση πολλών νέων, που τους συντρόφευσαν μέχρι αργά.
Είχαν «αναλάβει» να «εγκαινιάσουν» τις συναυλίες της Κεντρικής Εξέδρας του Φεστιβάλ. Και αν ισχύει το ρητό, «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται» τότε, ο συνθέτης και γνωστός μουσικός Γιάννης Ιωάννου και η, επίσης γνωστή, ερμηνεύτρια, Καλλιόπη Βέτα, έκαναν ένα από τα καλύτερα «ανοίγματα» που έχουν γίνει στο συγκεκριμένο χώρο. Με την πλατεία ήδη γεμάτη, οι δύο καλλιτέχνες και το συγκρότημά τους «ζέσταναν» το κοινό με ένα «κοκτέιλ» γνωστών τραγουδιών από την Ελλάδα και άλλες χώρες, από τους Πορτογάλους «Μαντρεντέους» μέχρι το Σαββόπουλο. Η συναυλία έκλεισε με το τραγούδι «Ιανός» και η τραγουδίστρια, αποχαιρετώντας το κοινό, είπε πως πρόκειται «για το θεό των Ρωμαίων που κοιτούσε το παρελθόν και το μέλλον. Ελπίζω το μέλλον να είναι καλό. Καλή δύναμη».