Ανακοίνωση - κάλεσμα συνέχειας μετά τις μεγάλες κινητοποιήσεις
Συγκεκριμένα, και μετά τις επιτυχημένες 48ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις, η Οργάνωση του Κόμματος τονίζει ότι «τώρα είναι η ώρα για τη συνέχιση του δίκαιου αυτού αγώνα», για την υλοποίηση των αιτημάτων των μικρών επαγγελματιών.
Αναδεικνύει μάλιστα ότι οι μαζικές κινητοποιήσεις του κλάδου στρίμωξαν την κυβέρνηση, «γι' αυτό και στην τριήμερη απεργία από 2 έως 4 Δεκέμβρη επιστράτευσε τις απειλές, τον αυταρχισμό, τις συλλήψεις για να κάμψει τον αγώνα μας και να φοβίσει.
Το ΚΚΕ και οι κομματικές του δυνάμεις στον κλάδο στηρίξαμε με όλους τους τρόπους αυτόν τον αγώνα, πρωτοστατήσαμε, γιατί είναι ένας αγώνας δίκαιος», σημειώνει η ΚΟΒ Ταξί. Εστιάζει στη φοροληστρική πολιτική που απογειώθηκε με τον νόμο 5073/23 και την τεκμαρτή φορολόγηση ενώ η ακρίβεια κατατρώει το εισόδημα, στην τεράστια επιβάρυνση από πανάκριβα καύσιμα, στην υποχρεωτική αντικατάσταση οχημάτων με ηλεκτρικά για να εξυπηρετηθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ στον ανταγωνισμό τους με την Κίνα στο όνομα της «πράσινης μετάβασης». Επίσης, στη συνέχιση της εφαρμογής των νόμων της «απελευθέρωσης», που διευκολύνει τις μεγάλες εταιρείες ώστε να συγκεντρώσουν ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι του μεταφορικού έργου.
Στη συνέχεια η ΚΟΒ Ταξί αναδεικνύει ότι για να είναι αποτελεσματικός ο αγώνας «πρέπει να έχει ξεκάθαρο ποιον στοχεύει, ποιοι είναι οι υπαίτιοι των προβλημάτων που βιώνουμε». Εξηγεί ότι απέναντί τους είναι η γενικευμένη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ, «που συνεχίζει στην ίδια ρότα με τις προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις» και συγκεκριμένα με τους νόμους Χατζηδάκη, Βορίδη και Σπίρτζη, που διαμόρφωσαν το πλαίσιο για την «απελευθέρωση», όπως και τις πολιτικές επιλογές «για να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα των ψηφιακών πλατφορμών, των μαντράδων, των μονοπωλιακών ομίλων». «Τα δικά τους κέρδη εκτοξεύονται, όταν εμείς βλέπουμε το εισόδημά μας να εξαφανίζεται, την ανασφάλεια να μεγαλώνει», αναφέρεται.
Για να είναι αποτελεσματικός ο αγώνας πρέπει «να έχει ξεκάθαρο ποιοι είναι οι πραγματικοί και ποιοι οι όψιμοι "φίλοι" των ταξιτζήδων. Γιατί είναι κοροϊδία να το παίζουν φίλοι των ταξιτζήδων τα κόμματα ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και οι συνδικαλιστικές παρατάξεις αυτών των κομμάτων, που έχουν ψηφίσει έναν, δύο και όλους τους νόμους της "απελευθέρωσης". Που έχουν εκτοξεύσει το φοροκυνηγητό εναντίον μας. Που έχουν ανοίξει τον δρόμο στις ψηφιακές πλατφόρμες και στους άλλους επιχειρηματικούς ομίλους να πετυχαίνουν ρεκόρ κερδοφορίας.
Είναι κοροϊδία να το παίζουν φίλοι των ταξιτζήδων πολιτικοί αρχηγοί όπως ο Βελόπουλος, ο οποίος ήταν βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ. όταν αυτό το κόμμα ψήφισε τον νόμο Βορίδη, ενώ το 2022 δεν καταψήφισε ούτε καν τη διάταξη για την υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση».
Για να είναι αποτελεσματικός ο αγώνας «πρέπει να μην εγκλωβίζεται σε αυταπάτες περί "καλής και κακής απελευθέρωσης", σε αντιλήψεις που και σήμερα ακόμα μιλάνε για "κατάκτηση του κλάδου" σε σχέση με τον νόμο του 2018, του νόμου δηλαδή που διαμόρφωσε το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ψηφιακών πλατφορμών, νομιμοποιώντας τες στην αστική μεταφορά.
Πρέπει να συναντιέται με τις αγωνιζόμενες δυνάμεις αυτοαπασχολούμενων και μικρών επαγγελματιών, να αλλάζει τον συσχετισμό στα όργανα του συνδικαλιστικού κινήματος σε βάρος των δυνάμεων της κυβερνητικής διαχείρισης ή της συμπολιτευόμενης αντιπολίτευσης. Να συναντιέται με τον αγώνα των εργαζομένων, των αγροτών, των συνταξιούχων, των φοιτητών, για να διαμορφώνεται ένα μαζικό ρεύμα που θα στριμώχνει κυβερνήσεις, θα αποσπά νίκες, θα ανοίγει τον δρόμο για ανατροπή υπέρ των πολλών».
«Το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που στηρίζει με συνέπεια τους αγώνες των ταξιτζήδων, γιατί αφορούν το εισόδημα, την επιβίωσή τους», συνεχίζει η ΚΟΒ Ταξί και επισημαίνει πως το Κόμμα αναδεικνύει ότι αιτία των ολοένα και αυξανόμενων προβλημάτων είναι η στρατηγική εξυπηρέτησης των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου, οι πολιτικές επιλογές που θυσιάζουν διαρκώς τα συμφέροντα των πολλών για να θησαυρίζουν οι λίγοι, οι μεγάλες επιχειρήσεις. Γιατί «οι αλλαγές που προωθούνται τα τελευταία χρόνια καμία σχέση δεν έχουν με τις ανάγκες των εργαζομένων, των λαϊκών αναγκών, των επαγγελματιών του κλάδου. Αν είχαν εμάς και τον εργαζόμενο λαό ως προτεραιότητά τους, θα στήριζαν με γενναία κρατική χρηματοδότηση τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που κοντεύουν να καταντήσουν είδος προς εξαφάνιση. Θα στήριζαν τα ταξί Δημόσιας Χρήσης με μέτρα χρηματοδότησης για την ανανέωση του στόλου, για μείωση του κόστους λειτουργίας των οχημάτων. Θα έδιναν αφορολόγητο πετρέλαιο, όπως στους εφοπλιστές».
Προσθέτει δε ότι το ΚΚΕ ήταν το μόνο κόμμα που αντιτάχθηκε και καταψήφισε όλους τους νόμους της «απελευθέρωσης», τον νόμο για την υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση, το φορολογικό έκτρωμα για την τεκμαρτή φορολόγηση. Επίσης «το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που αντιτίθεται ξεκάθαρα στην εμπλοκή της χώρας μας στους πολεμικούς ανταγωνισμούς, που αντιστέκεται στην πολεμική προετοιμασία και στο μπαράζ εξοπλισμών που καμία σχέση δεν έχουν με την άμυνα της χώρας.
Το ΚΚΕ είναι στην πρώτη γραμμή και προβάλλει την ανάγκη για αγώνα με διάρκεια σε κατεύθυνση ρήξης με τις πολιτικές της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων. Για αγώνα που θα αμφισβητεί την εξουσία των λίγων, των μονοπωλιακών ομίλων. Που φωτίζει ότι σήμερα η μεγάλη λαϊκή πλειοψηφία - και οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές - έχει όλες τις δυνατότητες να ζει πολύ καλύτερα, να καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες της για αξιοπρεπές εισόδημα, ασφάλιση, υψηλού επιπέδου Παιδεία, Υγεία, για σύγχρονες υποδομές. Είναι ρεαλιστικό και αναγκαίο αυτό, αφού ο πλούτος που παράγουν οι εργαζόμενοι και τα άλλα λαϊκά στρώματα μπορεί να εξασφαλίσει ανώτερη ποιότητα ζωής, αρκεί να γίνει λαϊκή ιδιοκτησία, να διαμορφωθεί μια άλλη οργάνωση της οικονομίας και της κοινωνίας, που θα έχει ως κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών».
Αμεση παρέμβαση από το Συνδικάτο Ηλεκτρολόγων Αττικής
Σοβαρά τραυματίστηκε χθες εργαζόμενος σε μεγάλη εταιρεία ανελκυστήρων, την ώρα που εκτελούσε εργασίες συντήρησης σε σούπερ μάρκετ του ΑΒ στα Ιλίσια.
Ο εργαζόμενος ύστερα από το «ατύχημα» απεγκλωβίστηκε από δυνάμεις της Πυροσβεστικής και μεταφέρθηκε από το ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο «Γεννηματάς», όπου νοσηλεύτηκε διασωληνωμένος στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Και ενώ η κατάσταση του εργαζόμενου απαιτούσε θωρακοχειρουργό, που μέχρι τουλάχιστον χθες το απόγευμα δεν ήταν διαθέσιμος στο νοσοκομείο, εξεταζόταν το ενδεχόμενο διακομιδής του σε άλλο νοσοκομείο.
Στο σημείο του «ατυχήματος» και μετέπειτα στο νοσοκομείο έσπευσαν μέλη της διοίκησης του Συνδικάτου Ηλεκτρολόγων Αττικής. Οπως καταγγέλλει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο, ο ηλεκτρολόγος συντηρητής, εργαζόμενος στην εταιρεία OTIS, εγκλωβίστηκε στο πάνω μέρος του ασανσέρ όταν αυτό τέθηκε σε λειτουργία, υπό συνθήκες που διερευνώνται.
Το Συνδικάτο εύχεται ταχεία ανάρρωση και απαιτεί: «Αμεση και πλήρη διερεύνηση του δυστυχήματος. Να μην τολμήσουν να ρίξουν την ευθύνη στον συνάδελφο ή σε άλλον εργαζόμενο. Να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους δουλειάς. Να ενισχυθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί».
Ρεκόρ συμμετοχής και απόλυτη πλειοψηφία για τη ΔΑΣ στο Σωματείο Εκτακτου Προσωπικού ΥΠΠΟ | Αύξηση και στο ΣΕΜΙΣΕΑ
Ως οι μαζικότερες των τελευταίων χρόνων καταγράφονται οι πρόσφατες (15 Δεκέμβρη) αρχαιρεσίες του Σωματείου Εκτακτου Προσωπικού Υπουργείου Πολιτισμού (ΥΠΠΟ), με το αποτέλεσμά τους να δίνει για τρίτη συνεχόμενη θητεία τη διοίκηση στη ΔΑΣ.
Συγκεκριμένα, ψήφισαν 345 εργαζόμενοι, με τη ΔΑΣ να παίρνει 300 ψήφους. Το 2023 είχαν ψηφίσει 288 και η ΔΑΣ είχε πάρει 237 ψήφους, ενώ το 2021 είχαν ψηφίσει 147 και η ΔΑΣ είχε πάρει 141 ψήφους. Δηλαδή η συμμετοχή αυξήθηκε από το 2021 κατά 165% και οι εργαζόμενοι που ψήφισαν τη ΔΑΣ κατά 113%!
Η ΔΑΣ ΥΠΠΟ χαιρετίζει τους εκατοντάδες που συμμετείχαν στις αρχαιρεσίες, τονίζοντας πως το αποτέλεσμα στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα στην πολιτική ηγεσία ότι «οι συμβασιούχοι δεν συμβιβάζονται με τα ψίχουλα! Οτι την επόμενη μέρα θα είμαστε ακόμα πιο πολλοί, πιο ενωμένοι και πιο μαχητικοί, μέσα από το Σωματείο μας, να παλέψουμε για το δικαίωμά μας στη μόνιμη και σταθερή εργασία, για αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και μισθούς!».
Η τεράστια αύξηση της συμμετοχής, επισημαίνει, οφείλεται «στην ταξική κατεύθυνση που έχει το Σωματείο μας τα τελευταία χρόνια, μια κατεύθυνση που βάζει στο επίκεντρο τις δικές μας πραγματικές ανάγκες, απέναντι στις κυβερνήσεις και στη λογική του συμβιβασμού».
Αυτός ο προσανατολισμός έχει δώσει άλλη πνοή στο Σωματείο τα τελευταία τέσσερα χρόνια και έχει αυξήσει τη δράση του, «με κορυφαίο παράδειγμα τον νικηφόρο πολύμηνο αγώνα για το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, όπου δεν σπείραμε αυταπάτες για "κυβερνητική ή δικαστική λύση" αλλά το επιβάλαμε, οργανώνοντας τον αγώνα».
«Θα συνεχίσουμε ακούραστα» - υπογραμμίζει - «μαζί με όλους τους εργαζόμενους να είμαστε στην πρώτη γραμμή για να οργανωθεί ο αγώνας μας σε κάθε χώρο δουλειάς» για: Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, έγκυρη καταβολή της μισθοδοσίας, επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και βαρέα ένσημα για όλες τις ειδικότητες που εντάσσονται στο υπόμνημα του Σωματείου, μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς, ουσιαστική αύξηση στους μισθούς, ενάντια στην εμπορευματοποίηση του πολιτισμού και στην είσοδο ιδιωτικών εταιρειών κ.λπ.
Πρώτη δύναμη με απόλυτη πλειοψηφία αναδείχθηκε η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εργαζομένων» (ψηφοδέλτιο των συνδικαλιστών που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ) στο Σωματείο Εργαζομένων σε Μονάδες - Ιδρύματα - Σχολεία Ειδικής Αγωγής.
Στο νέο ΔΣ η «Αγωνιστική Συσπείρωση» κατέλαβε και τις 7 έδρες, από 6 στις προηγούμενες εκλογές.
Αναλυτικά, για το ΔΣ ψήφισαν 254, με την «Αγωνιστική Συσπείρωση» να παίρνει 231 ψήφους και την «Αριστερή Πρωτοβουλία» 10 ψήφους.
Για το Εργατικό Κέντρο Αθήνας η «Αγωνιστική Συσπείρωση» πήρε 199 ψήφους και εκλέγει 3 αντιπροσώπους, ενώ για την Ομοσπονδία με 189 ψήφους εκλέγει 34 αντιπροσώπους.
Το θετικό αυτό αποτέλεσμα δίνει εφόδια για ακόμα καλύτερη οργάνωση του αγώνα, «με ένα Σωματείο ζωντανό, αγωνιστικό, όπλο στην πάλη για τις σύγχρονες ανάγκες μας», τονίζει η «Αγωνιστική Συσπείρωση» χαιρετίζοντας τους εργαζόμενους του κλάδου.
Προσθέτει δε ότι το Σωματείο θα συνεχίσει τον αγώνα κόντρα στον πολεμικό προϋπολογισμό, που χαρίζει δισεκατομμύρια για όπλα και εξοπλισμούς ενώ παράλληλα περιορίζει ακόμα περισσότερο τις αναγκαίες δαπάνες για την Πρόνοια, αλλά και την πάλη για υπογραφή ΣΣΕ στον κλάδο.