Ο Ν. Παπαναστάσης επέστησε την προσοχή στον κερκυραϊκό λαό να μην παρασυρθεί από υποτιθέμενες δικλίδες ασφαλείας για τα συμφέροντά του, θυμίζοντας τι συνέβη με το ιδιωτικοποιημένο - με τη στήριξη ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ - λιμάνι της Αλύπας που πέρυσι η διαχειρίστρια εταιρεία κλείδωσε την είσοδό του με αλυσίδες και λουκέτα, αφού απαγόρευσε τον ελλιμενισμό όλων των τουριστικών σκαφών και ενώ ήδη η τουριστική περίοδος είχε ξεκινήσει. Αλλά και στον Ερημίτη, όπου υπάρχει ένα παρθένο οικοσύστημα συνολικού εμβαδού περίπου 2.000 στρεμμάτων, από τα οποία τα 438,23 έχουν μεταβιβαστεί σε ιδιωτική εταιρεία, προς τουριστική επένδυση. Ο επενδυτής έχει δικαίωμα δόμησης 36.000 τετραγωνικών μέτρων περίπου. Η πώληση του Ερημίτη ξεκίνησε επί ΝΔ, συνεχίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ και ολοκληρώθηκε επί ΝΔ με την αδειοδότηση της καταστροφής του τόπου μέσω της κατασκευής θαλάσσιων και χερσαίων λιμενικών εγκαταστάσεων. Ομοίως και με την ιδιωτικοποίηση του νησιού Βίδου, όπου κρατούνταν και βασανίζονταν τόσο σωματικά όσο και πνευματικά ανήλικοι πολιτικοί κρατούμενοι, ανταρτόπουλα του ΔΣΕ, Αετόπουλα της ΕΠΟΝ, αγωνιστές που σήκωσαν το ανάστημά τους απέναντι στους ντόπιους και ξένους δυνάστες τους.
Σε ό,τι αφορά το επιχείρημα ότι θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, που ψέλλισε το ΠΑΣΟΚ στην Επιτροπή, ο Ν. Παπαναστάσης τόνισε πως και οι πέτρες γνωρίζουν ότι βασικό στοιχείο της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων είναι οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις σε βάρος των εργαζομένων με ένταση της εκμετάλλευσης.
Καταλήγοντας τόνισε πως το ΚΚΕ πολεμά τις θεωρίες του κεφαλαίου περί ανταγωνιστικότητας, τα παραπλανητικά διλήμματα περί ιδιωτικού ή κρατικού, όπως πολεμά και την ανάπτυξη με κριτήριο το κέρδος. «Προβάλλουμε την αναγκαιότητα για κοινωνικοποίηση των βασικών συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής στους στρατηγικούς τομείς της οικονομίας, με κεντρικά σχεδιασμένη οργάνωση που θα υπηρετεί την κατανομή για τη λαϊκή ευημερία (...) Στο πλαίσιο ενός τέτοιου κεντρικού σχεδιασμού, το λιμενικό σύστημα της χώρας μπορεί να επιτελέσει σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξή της. Η πρόταση του ΚΚΕ για τα λιμάνια, ως τμήμα των μεταφορών, λαμβάνει υπόψιν της την ικανοποίηση των προτεραιοτήτων, όπως και την ικανοποίηση των εγχώριων αναγκών μετακίνησης προσώπων, αγαθών, επειγόντων περιστατικών, για φθηνές, γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές. Με βάση αυτές τις προτεραιότητες εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να σχεδιάζεται η ανάπτυξη των λιμανιών. Καταψηφίζουμε το σχέδιο νόμου και καλούμε τους εργαζόμενους στα λιμάνια, τον λαό να αντισταθεί σε αυτή την πολιτική και να συμπορευτεί με το ΚΚΕ για την ανατροπή της».
Να σημειωθεί, τέλος, ότι ο Νίκος Παπαναστάσης αναφέρθηκε στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Αμυνας που αναμένεται να κατατεθεί. Αφού περιέγραψε αυτά που θα περιλαμβάνει και έχει ήδη εξαγγείλει ο υπουργός, Ν. Δένδιας, σχετικά με το βαθμολόγιο και το μισθολόγιο των στρατιωτικών και κυρίως των μονίμων υπαξιωματικών και τις αλλαγές τις οποίες θα φέρει, τροποποιώντας ένα στάτους δεκαετιών, κάλεσε την κυβέρνηση για άλλη μια φορά να μην το καταθέσει.
Αντικομμουνιστικός οχετός από την Ζ. Κωνσταντοπούλου
Ξέρασε χολή και αντικομμουνιστικό οχετό η Ζωή Κωνσταντοπούλου κατά τη συζήτηση χτες στην Ολομέλεια της Βουλής του αιτήματος για άρση της ασυλίας της βουλευτή του ΚΚΕ Λιάνας Κανέλλη (έπειτα από μήνυση που κατέθεσε εναντίον της η πρόεδρος της Πλεύσης για συκοφαντική δυσφήμιση), αίτημα που είχε απορριφθεί στην αρμόδια Επιτροπή και απορρίφθηκε και απ' την Ολομέλεια με 209 ψήφους κατά, 50 παρών και 25 υπέρ.
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου χάνοντας την ψυχραιμία της προέβη σε μια άθλια επίθεση σε βάρος του ΚΚΕ και της βουλευτή του, ισχυριζόμενη μεταξύ άλλων ότι η Λιάνα Κανέλλη «έκανε καριέρα επί χούντας και τώρα κάνει καριέρα ως δήθεν κομμουνίστρια», ότι διαμένει σε βίλα στην Εκάλη, ότι δεν πατάει στη Βουλή και έχει ...ανίερη συμμαχία με τη ΝΔ!!
Σηκώνοντας έναν τέτοιο κουρνιαχτό, απέφυγε να τοποθετηθεί επί της ουσίας όσων της είχε καταλογίσει η Λιάνα Κανέλλη και άλλωστε είναι καταγεγραμμένα στα πρακτικά της Βουλής, για τις πλάτες που ως πρόεδρος της Βουλής έκανε στη Χρυσή Αυγή και στους υπόδικους ναζιστές εγκληματίες βουλευτές της. Μάλιστα, η «ειρωνεία της τύχης» είναι πως αυτή ήταν η δεύτερη φορά που συζητήθηκε αίτημα άρσης ασυλίας της Λιάνας Κανέλλη, με την πρώτη να είναι εκείνη έπειτα από μήνυση που είχε καταθέσει εναντίον της ο Κασιδιάρης λίγο αφότου της επιτέθηκε σε πάνελ τηλεοπτικής εκπομπής.
Κατά την παρέμβασή της χτες, η βουλευτής του ΚΚΕ αναφέρθηκε στις πλείστες φορές που η Ζ. Κωνσταντοπούλου έχει επιτεθεί με διάφορους τρόπους τόσο στον Γ. Λαμπρούλη, βουλευτή του ΚΚΕ και αντιπρόεδρο της Βουλής, όσο και σε άλλους βουλευτές του ΚΚΕ. Πρόσθεσε ότι κλήθηκε σε τηλεοπτική εκπομπή να σχολιάσει αυτήν τη στάση της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας και απάντησε αναλόγως, λαμβάνοντας υπόψη και τη στάση της Ζ. Κωνσταντοπούλου σε ό,τι αφορά τη Χρυσή Αυγή.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας η Λιάνα Κανέλλη τόνισε πως η χυδαιότητα όταν εκτοξεύεται από χυδαίο ομιλητή πέφτει στο κενό ως κατηγορία και πως όταν προέρχεται απ' την Ζωή Κωνσταντοπούλου, είναι το δεύτερο παράσημο που παίρνει ως κοινοβουλευτικός άνθρωπος μετά τον Κασιδιάρη. Αναφέρθηκε και στην αισχρή κατηγορία που εκτόξευσε εναντίον της η Ζωή Κωνσταντοπούλου περί καριέρας επί χούντας, θυμίζοντας πως τον Απρίλιο του 1967 ήταν 13 ετών, μαθήτρια της πρώτης Γυμνασίου...
Επί του ζητήματος τοποθετήθηκε και ο Νίκος Καραθανασόπουλος, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, χαρακτηρίζοντας τις προηγηθείσες αξιοθρήνητες παρεμβάσεις της Ζ. Κωνσταντοπούλου ως τον «ορισμό της αντικομμουνιστικής εμπάθειας». Υπενθύμισε τις σφοδρές αντιδράσεις, ακόμα και από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, εις βάρος της Ζ. Κωνσταντοπούλου την περίοδο που ήταν πρόεδρος της Βουλής, και με πρόσχημα τη «νομιμότητα των αποφάσεων» απαιτούσε να είναι παρόντες και οι υπόδικοι βουλευτές της ναζιστικής οργάνωσης, επισημαίνοντας ότι όλα αυτά αποτελούν μια «καταγεγραμμένη πραγματικότητα» και όχι συκοφαντίες όπως ισχυρίζεται η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας.
Τόνισε πως πρόκειται για «πράξη πολιτικής εμπάθειας και πολιτικού αντικομμουνισμού», συμπληρώνοντας, τέλος, πως το αίτημα της άρσης ασυλίας της Λ. Κανέλλη δεν μπορεί να εγκριθεί όχι λόγω ασυλίας αλλά «λόγω σοβαρότητας» σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη υπόθεση.
Την εκδήλωση με θέμα «Εγνατία Οδός ΑΕ - Πυλώνας Υποδομών Βορείου Ελλάδος - Παρόν και Μέλλον» διοργάνωσαν το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας / Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ) και ο Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός» (ΣΕΤΕΟ).
«Σοβαρό πυλώνα δημόσιων υποδομών, που μπορεί να βοηθήσει όλη τη Βόρεια Ελλάδα με έργα υπό δημόσιο έλεγχο» χαρακτήρισε την εταιρεία ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Γιώργος Γοδέβενος. Οπως είπε, «με τη δομή που έχει η "Εγνατία Οδός ΑΕ" μπορεί να υλοποιεί έργα σε όλα τα στάδιά τους - από τον σχεδιασμό, την εξεύρεση χρηματοδότησης, τη μελέτη και την κατασκευή μέχρι και τη συντήρηση», τονίζοντας ότι ένας σημαντικός ρόλος τον οποίο μπορεί να αναλάβει είναι η εποπτεία της παραχώρησης, ανεξαρτήτως αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με αυτή καθαυτή τη διαδικασία. «Για ένα πάγιο 7 δισ. ευρώ, που για τα επόμενα 35 χρόνια θα το διαχειρίζονται ιδιώτες, χρειάζεται η εποπτεία από το Δημόσιο, τουλάχιστον στο τεχνικό κομμάτι», ανέφερε.
«Η "Εγνατία Οδός ΑΕ" πρέπει να παραμείνει ζωντανή», είπε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Η. Περτζινίδης, συμπληρώνοντας ότι το κλείσιμο της εταιρείας θα αποτελούσε μια τεράστια απώλεια για τον τεχνικό κόσμο και τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και για ολόκληρη τη χώρα, «και αυτό είναι ένα ενδεχόμενο που δεν θα επιτρέψουμε να συμβεί».
Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό ο υπεύθυνος της Ομάδας Υποδομών της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ και εκπρόσωπος της «Πανεπιστημονικής», Βασίλης Μπαλτίκας. Μετέφερε τη στήριξη του ΚΚΕ στους εργαζόμενους της «Εγνατία Οδός ΑΕ» και αναφέρθηκε στα όσα έφερε η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου, αλλά και στην επικαιρότητα και αναγκαιότητα του άλλου δρόμου που προβάλει το ΚΚΕ.
Μεταξύ άλλων τόνισε ότι διαχρονικά, από την κατασκευή και λειτουργία της Εγνατίας Οδού, βγήκαν πολλαπλά κερδισμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι, από την κατασκευή αλλά και την ανάληψη της ετήσιας συντήρησης, όπως και τράπεζες, αποδεικνύοντας ότι τα λεγόμενα «εμβληματικά έργα» φορτώνονται δυο και τρεις φορές στις πλάτες του ελληνικού λαού. Επίσης αποκαλύπτεται ο ρόλος του κράτους - συλλογικού καπιταλιστή, που αφού ανέλαβε την κατασκευή ενός σύνθετου και δύσκολου έργου, τώρα το παραδίδει προς εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους για να βρουν κερδοφόρα διέξοδο τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαιά τους.
Ανέδειξε την αναγκαιότητα και επικαιρότητα της ρήξης με τον σημερινό δρόμο ανάπτυξης, της ανατροπής της εξουσίας των επιχειρηματικών ομίλων, ώστε κινητήρια δύναμη της οικονομίας και της οργάνωσης της κοινωνίας να είναι η ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών και όχι τα κέρδη μιας χούφτας μετόχων μονοπωλιακών ομίλων, και τόνισε: «Αυτή η πρόταση προϋποθέτει την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, των μεταφορικών υποδομών, για την ένταξη του σχεδιασμού, της κατασκευής, της συντήρησης, της λειτουργίας και της συνεχούς αναβάθμισης υποδομών όπως οι αυτοκινητόδρομοι στον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας. Σε αυτό το πλαίσιο μπορεί να αξιοποιηθεί στο έπακρο και να αναπτυχθεί περισσότερο η πολύτιμη πείρα και τεχνογνωσία του προσωπικού της "Εγνατία Οδός ΑΕ".
Στον δρόμο αυτής της μοναδικής ελπιδοφόρας προοπτικής δεν περιμένουμε παθητικά να ξημερώσει μόνη της αυτή η "Χ" ημέρα, κόντρα στην πολιτική των διαδοχικών κυβερνήσεων, στις κατευθύνσεις και Οδηγίες της ΕΕ. Στηρίζουμε τους εργαζόμενους στην "Εγνατία Οδό ΑΕ". Συνεχίζουμε να καλούμε όλο τον λαό να καταδικάσουμε την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, να αγωνιστούμε για να καταργηθούν τα διόδια, για σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές, να διασφαλιστούν το μέλλον και η αξιοποίηση της σημαντικής τεχνογνωσίας του προσωπικού της "Εγνατία Οδός ΑΕ"».