Οι «Ρεπουμπλικάνοι» δηλώνουν έτοιμοι να στηρίξουν μια κυβέρνηση του PS αλλά και της RN
Λίγα 24ωρα αφού το Σοσιαλιστικό Κόμμα (PS) δήλωσε «στη διάθεση» του Προέδρου Μακρόν για να συζητήσει τη «μετά Μπαϊρού» εποχή, ο επικεφαλής του, Ολιβιέ Φορ, δήλωσε μετά από τη συνάντηση που είχε στο Ματινιόν - το γαλλικό «Μέγαρο Μαξίμου - με τον προς αποχώρηση πρωθυπουργό Φρ. Μπαϊρού ότι «η απόφασή μας είναι αμετάκλητη» και τη Δευτέρα το PS θα καταψηφίσει την κυβέρνηση.
Από την πλευρά του, ο Μπαϊρού χαρακτήρισε «μη συνεκτική» την τοποθέτηση του PS, καθώς εκφράζει «από τη μία βούληση ανατροπής της κυβέρνησης» και από την άλλη να κυβερνήσει «με τη στήριξη του κεντρώου μπλοκ».
Την ίδια στιγμή, στον απόηχο και της «προτροπής» Μακρόν προς τους σημερινούς κυβερνητικούς εταίρους του να «απευθυνθούν» προς το PS για εξεύρεση διεξόδου, ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «Ρεπουμπλικανών» (Les Republicains - LR), Λορέν Βοκέζ, είπε ότι τα μέλη της δεν θα κατέθεταν μομφή «ούτε ενάντια σε μια κυβέρνηση PS, ούτε ενάντια σε μια κυβέρνηση RN» (της ακροδεξιάς «Εθνικής Συσπείρωσης» της Λεπέν), για να αποφευχθεί μια «καταστροφική αστάθεια».
Την ανάπτυξη διαφορετικών προσεγγίσεων στο κόμμα ανέδειξε ωστόσο ο νυν υπουργός Εσωτερικών (στέλεχος των LR) Μπρουνό Ρεταγιό, που είπε ότι «αν μια σοσιαλιστική κυβέρνηση ηγούνταν μιας πολιτικής αντίθετης στα συμφέροντα της Γαλλίας, το καθήκον της δεξιάς θα ήταν να την εμποδίσει».
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, δημοσκόπηση του Ινστιτούτου Elabe για τον τηλεοπτικό σταθμό BFMTV, κατέγραψε ότι το 82% των Γάλλων συμφωνούν ότι οι πολιτικές εξελίξεις αποτελούν «ένα αξιολύπητο θέαμα από μία πολιτική τάξη που δεν στέκεται στο ύψος των περιστάσεων». Το 64% εκφράζει «ανησυχία», το 44% «απελπισία», το 42% «οργή». Ακόμα, το 39% απάντησε ότι δεν βρίσκεται κοντά σε κανένα κόμμα, το 20% ότι πρόσκειται στην ακροδεξιά, το 20% ότι πρόσκειται σε ένα από τα κόμματα της αριστεράς και μόλις το 17% ότι πρόσκειται σε ένα από τα κόμματα που στηρίζουν τον Πρόεδρο Μακρόν.
Απαντώντας ειδικότερα για πολιτικές δυνάμεις, το 33% θεωρεί ότι αν κυβερνούσε η RN, θα ήταν καλύτερα τα πράγματα, το 34% ότι θα ήταν το ίδιο και το 32% ότι θα ήταν χειρότερα.
Τέλος, το 73% συμφωνεί ότι ο τρόπος με τον οποίον αντιπολιτεύονται τα κόμματα τον Πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν είναι αντιπαραγωγικός.
Ολα αυτά ενώ στις 10 Σεπτέμβρη έχουν προκηρυχθεί απεργιακές και άλλες κινητοποιήσεις από πολλά συνδικάτα, καταδικάζοντας το αντεργατικό περιεχόμενο του σχεδίου προϋπολογισμού αλλά και άλλων σχεδίων την ουσία των οποίων στηρίζουν και κόμματα που δεν συμμετέχουν στη σημερινή κυβέρνηση (π.χ. πάγωμα συντάξεων και επιδομάτων, περικοπές θέσεων εργασίας στο Δημόσιο, νέες ανατροπές στο Ασφαλιστικό και στα επιδόματα ανεργίας, νέα φοροεπιδρομή, κατάργηση αργιών κ.τ.λ.).
Αύριο Σάββατο, διαδηλώσεις προετοιμάζονται με επίκεντρο και την έκφραση αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό.
Σε απεργιακές κινητοποιήσεις βρίσκονται ήδη οι εργαζόμενοι σε διάφορους χώρους δουλειάς από τον κλάδο της Ενέργειας, ζητώντας αξιοπρεπείς αυξήσεις στους μισθούς αλλά και τιμές Ενέργειας που θα στηρίζουν τις λαϊκές ανάγκες. Ανακοίνωση της CGT Energie κάνει λόγο για πάνω από 200 «σημεία δράσης» σε όλη τη χώρα, ενώ καλεί τους απεργούς να ενωθούν στις 10 του μήνα με τους εργαζόμενους όλης της χώρας
Σε ανακοίνωσή του, το ΠΑΜΕ εκφράζει την αλληλεγγύη του στους εργαζόμενους της Γαλλίας και στα συνδικάτα τους, τονίζοντας:
«Οι εργαζόμενοι σε όλη την Ευρώπη αντιμετωπίζουμε την ίδια επίθεση, κατάργηση του σταθερού ημερήσιου χρόνου εργασίας, 13ωρα, "ευελιξία", περικοπές δαπανών σε Υγεία, Παιδεία, Κοινωνική Ασφάλιση.
Στην Ελλάδα, η κυβέρνηση φέρνει νέο αντεργατικό νομοσχέδιο - τερατούργημα για ακόμα μεγαλύτερη διεύρυνση του εργάσιμου χρόνου στις 13 ώρες την ημέρα, εφαρμόζοντας οδηγίες της ΕΕ.
Ο κοινός μας αντίπαλος σε κάθε χώρα είναι τα μονοπώλια, η ΕΕ και οι κυβερνήσεις τους, που στο όνομα της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, των αναγκών της πολεμικής οικονομίας, φορτώνουν στις πλάτες των εργαζομένων τα βάρη του κρατικού χρέους και των φαραωνικών δαπανών των 850 δισ. για τις ανάγκες της πολεμικής οικονομίας. Χρήματα υπάρχουν για τους πολέμους και τις θηριωδίες των ιμπεριαλιστών, για το κράτος - δολοφόνο Ισραήλ που σφαγιάζει τον παλαιστινιακό λαό, αλλά όχι για Υγεία, Παιδεία, Κοινωνική Ασφάλιση.
Από την Ελλάδα έως τη Γαλλία, από άκρη σε άκρη της Ευρώπης, δυναμώνουμε τους κοινούς μας αγώνες ενάντια στα μονοπώλια και τις κυβερνήσεις τους, για αυξήσεις στους μισθούς, συλλογικές συμβάσεις, για καλύτερες συνθήκες δουλειάς, για να μην πληρώσουν οι λαοί τους πολεμικούς σχεδιασμούς των ιμπεριαλιστών της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, για να χτιστεί τείχος αντίστασης στους πολέμους τους.
Δυναμώνουμε την αλληλεγγύη των συνδικάτων με τους λαούς που υποφέρουν από την επιθετικότητα των ιμπεριαλιστών και ιδιαίτερα με τον λαό της Παλαιστίνης για να σταματήσουν η γενοκτονία και η κατοχή, για να αποκτήσει το δικό του ανεξάρτητο κράτος!
Για την ανατροπή του βάρβαρου καπιταλιστικού συστήματος που γεννά φτώχεια, πολέμους και προσφυγιά!
Ζήτω οι αγώνες των εργατών σε Γαλλία και Ελλάδα!».
2025 The Associated Press. All |
Το τελεφερίκ είναι δημοφιλές στους τουρίστες και μεταξύ των τραυματιών βρίσκονται τουλάχιστον 11 ξένοι, από τους οποίους δύο είναι Γερμανοί, δύο Ισπανοί, μία Γαλλίδα, ένας Ιταλός, ένας Ελβετός, ένας Καναδός, ένας Κορεάτης, ένας Μαροκινός και ένας πολίτης του Πράσινου Ακρωτηρίου, ενώ η εθνικότητα των νεκρών δεν είχε ανακοινωθεί μέχρι χθες.
Η κυβέρνηση της Πορτογαλίας κήρυξε χθες ημέρα εθνικού πένθους.
Η γραμμή, η οποία άνοιξε το 1885, συνδέει το κέντρο της Λισαβόνας κοντά στην πλατεία Restauradores με το Bairro Alto (Ανω Συνοικία), πολυσύχναστη συνοικία.
Η γραμμή «Gloria» μεταφέρει περίπου 3 εκατ. άτομα ετησίως, σύμφωνα με το δημαρχείο. Είναι μία από τις τρεις γραμμές τελεφερίκ που λειτουργεί η δημοτική εταιρεία δημόσιων μεταφορών «Carris» και χρησιμοποιείται τόσο από τουρίστες όσο και από κατοίκους της περιοχής.
Οι αστυνομικοί ερευνητές επιθεωρούσαν τον τόπο του ατυχήματος και η Εισαγγελία ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει επίσημη έρευνα, όπως συνηθίζεται σε ατυχήματα που αφορούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το πρακτορείο «Lusa» μετέδωσε επίσης ότι η εταιρεία «Carris», ιδιοκτήτρια του τελεφερίκ, έχει ξεκινήσει τη δική της παράλληλη έρευνα.
Η «Carris» ισχυρίστηκε σε ανακοίνωσή της ότι «έχουν τηρηθεί όλα τα πρωτόκολλα συντήρησης», συμπεριλαμβανομένων των μηνιαίων και εβδομαδιαίων προγραμμάτων συντήρησης και των καθημερινών επιθεωρήσεων.
Τα δύο βαγόνια του τελεφερίκ, το καθένα με χωρητικότητα περίπου 40 ατόμων, είναι συνδεδεμένα στα αντίθετα άκρα ενός καλωδίου μεταφοράς, με την έλξη να παρέχεται από ηλεκτρικούς κινητήρες στα δύο βαγόνια.
Πορτογαλικά και διεθνή ΜΜΕ αναφέρουν ότι υπάρχει περίπτωση να αποκολλήθηκε το ηλεκτρικό καλώδιο που ρευματοδοτεί το τελεφερίκ.
Η Πυροσβεστική Υπηρεσία της Λισαβόνας έχει αναφέρει ότι το δυστύχημα προκλήθηκε από «καλώδιο που είχε χαλαρώσει», όπως μετέδωσε η εφημερίδα «New York Times».
Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, το βαγόνι που εκτροχιάστηκε ήταν υπεράριθμο.
Στο μεταξύ, στη Βρετανία, τον τραυματισμό 17 ανθρώπων προκάλεσε νωρίς χτες το πρωί η εκτροπή λεωφορείου από δρόμο του κεντρικού Λονδίνου (κοντά στον σταθμό του Μετρό «Βικτώρια») σε πεζοδρόμιο, με αποτέλεσμα να πέσει πάνω σε διερχόμενους περαστικούς.
Από τους 17 τραυματίες οι 15 χρειάστηκε να μεταφερθούν σε νοσοκομεία της περιοχής για τις πρώτες βοήθειες ή περίθαλψη. Κανένας εξ αυτών δεν αντιμετωπίζει κρίσιμους τραυματισμούς.
Τα ακριβή αίτια του ατυχήματος δεν έγιναν γνωστά άμεσα. Ωστόσο, δεν αποκλείεται να οφείλεται πιθανώς σε μηχανικά προβλήματα, όπως διαφάνηκε από δηλώσεις αυτοπτών μαρτύρων που λίγο πριν το ατύχημα είδαν να βγαίνουν μαύροι καπνοί από το πίσω μέρος του λεωφορείου με το νούμερο 24.
Η Μητροπολιτική Αστυνομία του Λονδίνου σε ανακοίνωσή της επιβεβαίωσε την άμεση διενέργεια έρευνας για τα αίτια του συμβάντος.
Στην Ισπανία, τα τρένα υψηλής ταχύτητας προς και από τη Μαδρίτη είτε σταμάτησαν είτε καθυστέρησαν χθες το απόγευμα, λόγω διακοπής της λειτουργίας υπολογιστή, ανέφερε ο φορέας εκμετάλλευσης σιδηροδρομικών υποδομών Adif, προσθέτοντας ότι το εφεδρικό του σύστημα λειτουργεί και ότι η υπηρεσία αποκαθίσταται σταδιακά.
«Τα επόμενα χρόνια πρέπει να προετοιμάσουμε την ΕΕ για διεύρυνση - με μεταρρυθμίσεις, προσαρμογές προϋπολογισμών και ενισχυμένη διακυβέρνηση», δήλωσε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Αντ. Κόστα, απευθυνόμενος σε σχετικό «τραπέζι» συζήτησης στο πλαίσιο του φετινού Στρατηγικού Φόρουμ στο Μπλεντ, το οποίο γίνεται κάθε χρόνο στην ομώνυμη πόλη της Σλοβενίας.
Η ΕΕ δεν αποτελεί «κανένα κλειστό κλαμπ», ανέφερε και χαρακτήρισε «προτεραιότητες» την ενταξιακή πορεία ειδικά των Δυτικών Βαλκανίων, της Μολδαβίας και της Ουκρανίας, λέγοντας ότι «αυτές οι χώρες βρίσκονται στην καρδιά της Ευρώπης και αποτελούν μέρος του μέλλοντός της».
Καθώς βέβαια όλες οι παραπάνω περιοχές και χώρες βρίσκονται στο επίκεντρο του ιμπεριαλιστικού ανταγωνισμού με τη Ρωσία, ο Κόστα αναγνώρισε ότι «η διεύρυνση δεν θα είναι εύκολη».
«Αλλά θα αξίζει. Πρόκειται για την καλύτερη επένδυση που μπορούμε να κάνουμε», έσπευσε να τονίσει, προσθέτοντας ότι «θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με όλους τους ενταξιακούς μας εταίρους και να επωφελούμαστε από τη θετική ορμή που υπάρχει για τη διεύρυνση».
Από την άλλη, ανησυχία για την υλοποίηση των σχεδιασμών των Βρυξελλών εξέφρασε ο πρωθυπουργός της Κροατίας Αντρέι Πλένκοβιτς, που σύμφωνα με ρεπορτάζ βαλκανικών ΜΜΕ (πχ. «European Western Balkans») αναρωτήθηκε αν όντως η διεύρυνση παραμένει προτεραιότητα για την ΕΕ, επισημαίνοντας την κρίσιμη σημασία που έχει η «δημόσια στήριξη».
Μιλώντας ειδικά για την κατάσταση στα Δυτικά Βαλκάνια, ο Πλένκοβιτς δήλωσε προβληματισμένος για το έλλειμμα «πολιτικής σταθερότητας» που υπάρχει.
«Εχουμε τη Βόρεια Μακεδονία, που είναι μπλοκαρισμένη (σ.σ. λόγω των αντιθέσεων με τη Βουλγαρία και των διαφωνιών σε συνταγματικές αλλαγές που ορίστηκαν ως προϋπόθεση για την "επίλυσή" τους). Εχουμε τη Σερβία, με πάνω από δύο χρόνια στη μεγαλύτερη, ισχυρότερη και σοβαρότερη εσωτερική αναστάτωση, με διαδηλώσεις. Και έχουμε και τη Βοσνία - Ερζεργοβίνη, με τον Ντόντικ να εγείρει ζήτημα αποχώρησης εδώ και χρόνια...».