Eurokinissi |
Η πραγματοποίηση απεργίας από σήμερα Τρίτη και ώρα 00.01 έως αύριο Τετάρτη και ώρα 24.00, με προοπτική κλιμάκωσης, συμφωνήθηκε κατά τη σύσκεψη 13 ναυτεργατικών σωματείων που πραγματοποιήθηκε στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά (ΕΚΠ) στις 11 Φλεβάρη, με πρωτοβουλία των σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ενώ στη συνέχεια επικυρώθηκε από τα διοικητικά συμβούλια των Σωματείων Πλοιάρχων, Μηχανικών, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Μαγείρων, Ναυτών, Θαλαμηπόλων, Ηλεκτρολόγων - Ηλεκτρονικών, Οικονομικών Αξιωματικών, Μηχανικών ΜΕΚ, Φροντιστών, Προσωπικού Τροφοδοσίας, Ναυτών M/S - Π/Κ - Ο/Γ, Πρακτικών Πλοιάρχων - Κυβερνητών. Στην απεργία συμμετέχουν και οι ναυτεργάτες στα ρυμουλκά - ναυαγοσωστικά σκάφη, με απόφαση του ΔΣ του σωματείου τους, της ΠΕΠΡΝ (δεν ανήκει στην ΠΝΟ).
Οι ναυτεργάτες απαντούν αγωνιστικά στις διαδοχικές αντεργατικές νομοθετικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης, που προωθούνται κατ' απαίτηση των εφοπλιστών και με τις οποίες ενισχύεται η επιθετικότητα του εφοπλιστικού κεφαλαίου ενάντια στους ναυτεργάτες στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία, για να ακολουθήσει η επέκταση των μέτρων αυτών στην ακτοπλοΐα, στην κρουαζιέρα, στα πορθμεία και στα ρυμουλκά, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Το ΠΑΜΕ στηρίζει τη 48ωρη πανελλαδική απεργία, καλώντας ταυτόχρονα Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, Συνδικάτα και διεθνείς συνδικαλιστικές οργανώσεις να εκφράσουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους.
Το Εργατικό Κέντρο Πειραιά αντίστοιχα καλεί τα σωματεία - μέλη του, τους εργαζόμενους του Πειραιά να στηρίξουν την απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατών.
Κάλεσμα να βρεθούν στα λιμάνια στο πλευρό των απεργών ναυτεργατών απευθύνει και η ΠΕΣ/ΝΑΤ στους συνταξιούχους του κλάδου.
Η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από εκείνη του ΣΥΡΙΖΑ, για την εφαρμογή των «διεθνώς κρατούντων» στα πλοία - αξίωση που κατ' επανάληψη διατυπώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμης - το καλοκαίρι του 2020 ψήφισε τον νόμο 4714. Με αυτόν θέλει να βάλει ταφόπλακα στην κλαδική ΣΣΕ ποντοπόρων, απαλλάσσει τους εφοπλιστές από ασφαλιστικές εισφορές, επιφέρει σαρωτικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, στις οργανικές συνθέσεις, σηματοδοτώντας νέες δραματικές περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, στην Υγεία - Πρόνοια στον κλάδο των ναυτεργατών. Επιτρέπει την εφαρμογή των ΣΣΕ με μισθολόγια πείνας που υπογράφει η εργοδοτική «Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών» (ITF), αυξάνοντας την ένταση της εκμετάλλευσης, ενώ δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την αύξηση των εργατικών «ατυχημάτων» και των επαγγελματικών ασθενειών.
Με δυο λόγια, προωθούνται κεντρικοί στόχοι του κεφαλαίου, βασικές πλευρές της αντεργατικής επίθεσης που δυναμώνει απέναντι στο σύνολο της εργατικής τάξης.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης με επιστολή του στις 11/1 έδωσε το σύνθημα για την εφαρμογή των επαχθών όρων των ατομικών συμβάσεων του νόμου 4714/2020. Ακολούθησε εγκύκλιος της Διεύθυνσης Ενημερότητας Πλοίων του ΝΑΤ (η εγκύκλιος είχε οριστεί ως θέμα συζήτησης στην ημερήσια διάταξη του ΔΣ του ΝΑΤ στις 12/2 και αποσύρθηκε με παρέμβαση των ναυτεργατικών σωματείων). Ηδη 15 πλοία ναυτιλιακών εταιρειών έχουν ζητήσει με σχετικό τους «σήμα» στο ΝΑΤ ενημέρωση για το πώς διαμορφώνονται τα «νέα μισθολόγια» της ITF. Στην ίδια εγκύκλιο προβλέπεται επιδότηση των εφοπλιστών για τα δύο εκπαιδευτικά ταξίδια των σπουδαστών στις ΑΕΝ, αντί για ένα που ίσχυε μέχρι τώρα.
Στον ίδιο νόμο ορίζεται ακόμα ότι συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα δεν θα έχει πλέον ούτε ο πλοίαρχος, ενώ περιλαμβάνεται και ακόμα μεγαλύτερη παρέμβαση στα ναυτεργατικά σωματεία.
Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ και ΠΕΠΡΝ, εκτός από την πρωτοβουλία που πήραν ώστε περισσότερα ναυτεργατικά σωματεία να μπουν στη μάχη της απεργίας, πραγματοποίησαν περιοδείες και συσκέψεις, και απευθύνουν κάλεσμα στους ναυτεργάτες να κάνουν δική τους υπόθεση τα δίκαια αιτήματα, να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την περιφρούρηση της απεργίας, στέλνοντας μήνυμα αγωνιστικής κλιμάκωσης.
Στην κατεύθυνση αυτή, γίνεται προσπάθεια για συγκρότηση επιτροπών αγώνα ναυτεργατών στα καράβια και ενημέρωσης των συνδικαλιστικών οργανώσεων ναυτεργατών - λιμενεργατών σε όλα τα μεγάλα λιμάνια διεθνώς, προκειμένου με αγωνιστικές κινητοποιήσεις να εκφράσουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους στους ναυτεργάτες που δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας σε πλοία με «σημαίες ευκαιρίας».
Επιπλέον, στο σημερινό πρόγραμμα του webradio μπορείτε να ακούσετε τα εξής:
-- Από τις 2 μ.μ. έως τις 5 μ.μ., εργατικά δελτία ειδήσεων ανά μία ώρα.
-- Στις 5 μ.μ., την καθημερινή ενημερωτική εκπομπή «Οι αγώνες στο επίκεντρο».
-- Στις 6 μ.μ., την εκπομπή της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ.
-- Στις 7 μ.μ., την εκπομπή του Σωματείου Εργαζομένων «Cosmote - eValue» Αττικής.
Δίπλα στην επίθεση της κυβέρνησης ΝΔ στους ναυτεργάτες για την υπηρέτηση των συμφερόντων των εφοπλιστών, ξεδιπλώνεται και ο δίχως όριο εμπαιγμός από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο βουλευτής του και πρώην αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας βγήκε να χαιρετίσει την απεργία των ναυτεργατών, σημειώνοντας ότι «τον τελευταίο χρόνο, η ναυτεργασία έχει δεχθεί σοβαρά πλήγματα από την κυβέρνηση της ΝΔ» και ότι... «η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προστάτευσε και ενίσχυσε το ρόλο της ναυτεργασίας»!
Ομως, οι ναυτεργάτες δεν τρώνε κουτόχορτο!
Δεν ξεχνούν ότι στην αναθεώρηση του Συντάγματος ο ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τη ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα δεν έθιξαν ούτε στο ελάχιστο τα προνόμια και τις προκλητικές φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών.
Δεν ξεχνούν τον νόμο Κατρούγκαλου 4387/2016, με τα πρόσθετα χτυπήματα στην Κοινωνική Ασφάλιση.
Δεν ξεχνούν τη διατήρηση των πετσοκομμένων οργανικών συνθέσεων στα επιβατηγά πλοία το χειμώνα και τις 180 αποφάσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου φορτηγά πλοία του εσωτερικού να ταξιδεύουν με οργανικές συνθέσεις στις οποίες δεν εφαρμόζονται οι ΣΣΕ και η Κοινωνική Ασφάλιση, στρώνοντας το δρόμο για όσα προωθεί σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ.
Δεν ξεχνούν την προκλητική... εθελοντική φορολογία των εφοπλιστών (και αυτή συνταγματικά κατοχυρωμένη με συμφωνία ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ) που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μείωσε από 140 εκατ. ευρώ το χρόνο σε 40 εκατ. ευρώ, διατηρώντας ταυτόχρονα τις 56 νομοθετικές προνομιακές απαλλαγές, με αποκορύφωμα τον ν. 27/1975 που καθορίζει τη φορολογία με βάση τους κόρους του πλοίου και είναι λιγότερη από τον φόρο που πληρώνει ένας Α' πλοίαρχος ή Α' μηχανικός.
Δεν ξεχνούν ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πέρασε νόμο για να ανοίξει ο δρόμος για ομαδικές απολύσεις στα καράβια, όπως και την παραπομπή στις ελληνικές καλένδες της πρότασης νόμου που κατατέθηκε από το ΚΚΕ για τον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος. Τη συνέχιση της υποβάθμισης της Ναυτικής Εκπαίδευσης, στρώνοντας το έδαφος στις ιδιωτικές σχολές.
Για τον ίδιο το νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ, άλλωστε, του οποίου οι ναυτεργάτες με την απεργία τους απαιτούν την κατάργηση, η θέση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως εκφράστηκε με την τοποθέτηση του Ν. Σαντορινιού στην Ολομέλεια της Βουλής τον Ιούλη του 2020, ήταν πως «ο τρόπος που έχουν λειτουργήσει οι ΣΣΕ, λόγω της μη εναρμόνισής τους με τις διεθνείς συμβάσεις (σ.σ. δηλαδή τις συμβάσεις πείνας που υπογράφει η ITF, και εφαρμόζει τώρα η κυβέρνηση), λειτούργησε ανασταλτικά για την απασχόληση κατώτερων πληρωμάτων»!
Απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, όπως και στη δημαγωγία που τη συνοδεύει, η απάντηση είναι μία: Ενίσχυση του οργανωμένου αγώνα, της πάλης για τις ανάγκες των ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων.