ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Μάη 2019
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΔΗΜΟΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ
Σύσκεψη για τον Πολιτισμό

Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή η σύσκεψη για τη δραστηριότητα και τις πρωτοβουλίες της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Πετρούπολης στον τομέα του Πολιτισμού. Η αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου της πόλης, όπου πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη, γέμισε με ανθρώπους κάθε ηλικίας που συμμετέχουν στις πλούσιες πολιτιστικές δραστηριότητες του δήμου, με ξεχωριστή την παρουσία των καθηγητών των τμημάτων Πολιτισμού του δήμου, προέδρων και μελών Διοικητικών Συμβουλίων συλλόγων της πόλης.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εντασσόταν στον κύκλο των θεματικών συσκέψεων που οργάνωσε η δημοτική αρχή, για να αναδείξει το έργο της τόσο σ' αυτόν τον τομέα όσο και στους τομείς του Αθλητισμού και της Παιδείας. «Και τα τρία αυτά πεδία είχαν πάντα προτεραιότητα όταν στη διοίκηση βρίσκονταν οι κομμουνιστές», είπε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο Βαγγέλης Σίμος, δήμαρχος Πετρούπολης και εκ νέου υποψήφιος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση». Στη σύσκεψη παρευρέθηκε και παρενέβη η Λίλα Καφαντάρη, υποψήφια ευρωβουλευτής με το ΚΚΕ. Το «παρών» έδωσαν ακόμα πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι, καθώς και η Αννα Χρονοπούλου, υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Παίρνοντας το λόγο, η Λ. Καφαντάρη στάθηκε στα ζητήματα εμπορευματοποίησης της πολιτιστικής δραστηριότητας, η οποία υπαγορεύεται από ευρωενωσιακές κατευθύνσεις, αλλά και στα προβλήματα των νέων καλλιτεχνών. Τόνισε ότι ένα δυνατό ΚΚΕ θα είναι η απάντηση και στις πολιτικές επιλογές υποβάθμισης και εμπορευματοποίησης του Πολιτισμού.


Στη συνέχεια, ο Β. Σίμος αναφέρθηκε αναλυτικά στην αντίληψη της δημοτικής αρχής για τον Πολιτισμό, από την οποία απορρέουν και μια σειρά επιλογές της διοίκησης του δήμου από τους κομμουνιστές, όπως η κατάργηση ή η εξασφάλιση χαμηλών συνδρομών σε τέτοιες δημοτικές δραστηριότητες, η ενίσχυση πρωτοβουλιών και φεστιβάλ με την αξιοποίηση της υλικοτεχνικής υποδομής του δήμου. Ανάμεσα σε άλλα σημείωσε τα παρακάτω: «Εχουμε τις δομές του δήμου μας, για τις οποίες μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι, γιατί αυτό που υπάρχει στην Πετρούπολη είναι ένα φαινόμενο το οποίο δεν υπάρχει ούτε σε δήμους τριπλάσιους σε πληθυσμό από εμάς και με τριπλάσιο προϋπολογισμό. Και εδώ γίνεται γιατί το έχουμε στον προσανατολισμό μας να γίνει. Η πολιτική να στηριχθεί ο Πολιτισμός είναι επιλογή μας. Σε άλλους δήμους, οι υπηρεσίες οι σχετικές με τον Πολιτισμό στα χρόνια της κρίσης έκλεισαν, γιατί ήταν ασύμφορες, ή επιβλήθηκαν τέλη. Οταν το κράτος σού έχει κόψει το 65% της κρατικής χρηματοδότησης, αντικειμενικά ή αυξάνεις τα τέλη και τα τροφεία, ή κλείνεις δομές. 'Η κάνεις και τα δύο ταυτόχρονα. Εμείς λοιπόν διατηρήσαμε τις δομές μας, δημιουργήσαμε νέες παραγωγές, ακριβώς γιατί ο Πολιτισμός, για εμάς, όπως και ο Αθλητισμός, η Παιδεία, είναι ζητήματα προτεραιότητας (...) Στις δομές του Πολιτισμού, μαζί με τον Αθλητισμό, δραστηριοποιούνται 5.500 άνθρωποι, από παιδιά 5 ετών μέχρι τα τμήματα των ΚΑΠΗ».


Το Σάββατο η πρώτη από τις δύο συναυλίες του Θ. Μικρούτσικου για τον Ν. Καββαδία

Eurokinissi

Με δύο συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ο μουσικοσυνθέτης Θάνος Μικρούτσικος θα παρουσιάσει την ολοκληρωμένη του δουλειά πάνω στον ποιητή Νίκο Καββαδία, «Σταυρός του Νότου» και «Γραμμές των Οριζόντων». Οι συναυλίες θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 11 Μάη και την Τετάρτη 15 Μάη στις 8.30 μ.μ. στην αίθουσα «Χρ. Λαμπράκης».

Τον Θ. Μικρούτσικο, που θα βρίσκεται στο ένα πιάνο, θα συνοδεύσουν εξαίρετοι μουσικοί και ερμηνευτές: Θοδωρής Οικονόμου, Μάξιμος Δράκος (πιάνο), Θύμιος Παπαδόπουλος (πνευστά) και Ρίτα Αντωνοπούλου, Χρήστος Θηβαίος, Κώστας Θωμαΐδης (ερμηνεία).

Η μορφή με την οποία παρουσιάζονται τα τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου στη συναυλία του Μεγάρου είναι η τελευταία προσέγγιση του συνθέτη και απαιτεί από τους μουσικούς μεγάλη πειθαρχία, δυνατότητες αυτοσχεδιασμού και υψηλές δεξιοτεχνικές ικανότητες. Είναι η κατάληξη των συνεχών αναζητήσεων του συνθέτη όλα τα χρόνια που μεσολάβησαν από τη σύνθεση των τραγουδιών μέχρι σήμερα. Για τον Θ. Μικρούτσικο, η θάλασσα, το πλοίο, το ταξίδι, τα λιμάνια είναι το πεδίο που χρησιμοποιεί ο Καββαδίας για να πει άλλα πράγματα, πολύ σημαντικά και διαχρονικά. Λέει στη «Βάρδια» (1954) την περίφημη φράση «λυπήσου αυτούς που δεν ονειρεύονται» και δεν εννοεί μόνο τη φυγή από τη βάρβαρη πραγματικότητα, αλλά αναφέρεται κυρίως στην ανάγκη να ονειρευτούμε αυτήν την κοινωνία, στην οποία ο άνθρωπος θα αυτοπραγματωθεί.

Ο πρώτος του δίσκος πάνω στον Καββαδία, ο «Σταυρός του Νότου», που γιορτάζει τα 40 του χρόνια φέτος (κυκλοφόρησε το 1979) με περισσότερες από 2 εκατομμύρια πωλήσεις, θεωρείται και είναι ένας από τους πιο σημαντικούς δίσκους στην ιστορία της ελληνικής δισκογραφίας. Σε αυτόν είχαν τραγουδήσει οι Γιάννης Κούτρας, Βασίλης Παπακωνσταντίνου και Αιμιλία Σαρρή.

Οι «Γραμμές των Οριζόντων», που κυκλοφόρησαν 12 χρόνια μετά, το 1991, αποτύπωσαν με έναν πολύ δυνατό τρόπο τον βαθύτερο δεσμό του συνθέτη με την ποίηση του Νίκου Καββαδία, και τα τραγούδια είχαν ερμηνεύσει οι Γιώργος Νταλάρας, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας, Θάνος Μικρούτσικος. Το 2005 εκδόθηκε η τρίτη εκδοχή αυτής της εργασίας με τίτλο «Live στο Μέγαρο» με ερμηνευτές τους Γιάννη Κότσιρα, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Χρήστο Θηβαίο και Γιάννη Κούτρα.


Ψηφίζουν οι σκηνοθέτες

Την Κυριακή 12 Μάη πραγματοποιούνται εκλογές στην Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών. Η «Δημοκρατική Ενότητα Σκηνοθετών» με ανακοίνωσή της καλεί τους σκηνοθέτες να αλλάξουν τους συσχετισμούς, «για να μη μείνουμε άλλη μια τριετία στο ίδιο έργο θεατές!».

Οπως σημειώνεται μεταξύ άλλων: «Η ΔΕΣ έχει στόχο την ενότητα των δημιουργών για την απόκρουση των αγοραίων σχεδιασμών στον κινηματογραφικό τομέα, στο θέατρο και την τηλεόραση, παλεύοντας για τα δικαιώματα (οικονομικά, πνευματικά κ.ο.κ.) των σκηνοθετών και δημιουργών, μέσα και έξω από το Διοικητικό Συμβούλιο, μέσω της επαναλειτουργίας των Γενικών Συνελεύσεων, των τομέων, παίρνοντας μαχητικές πρωτοβουλίες από τα κάτω, στον αγώνα για την αλλαγή στο χώρο του κινηματογράφου, του θεάτρου και της τηλεόρασης.

Με πείσμα βάζουμε φρένο στην κατάσταση που δημιούργησαν στο χώρο της τέχνης όλες οι κυβερνήσεις με ένα σωρό νομοθετικές ρυθμίσεις: Η προοπτική του ΕΚΚ, το "δωράκι" στα κανάλια από τις νομικές τροποποιήσεις και η μη καταβολή του 1,5% όπως όφειλαν κάθε χρόνο να καταβάλλουν, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας έναν υπεροργανισμό, ο οποίος έχει ως σκοπό του να δημιουργήσει με κάθε μέσο τις προϋποθέσεις κερδοφόρων επενδύσεων στον οπτικοακουστικό τομέα, η κατάργηση του ειδικού φόρου επί των εισιτηρίων με τους εφαρμοστικούς νόμους του τρίτου μνημονίου, που στέρησε από την κινηματογραφική παραγωγή από 1,5 έως 2,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, η κατάργηση της υπουργικής απόφασης Β'1483/27-10-2005, η οποία αναφερόταν στη σύνθεση του κινηματογραφικού συνεργείου και στο αντικείμενο των ειδικοτήτων που τη συγκροτούν».

Με τη ΔΕΣ κατεβαίνουν οι σκηνοθέτες: Αντωνοπούλου Θαλασσιά, Βάκκας Κώστας, Βαρδαρός Λεωνίδας, Γραμματικού Θεοδοσία, Δάφνος Προκόπης, Διδυμιώτης Γιώργος, Κάλοου Χρήστος, Κατωμέρης Γιάννης, Κόκκινος Χρίστος, Κομνηνέας Τζανέτος, Κουάντας Αλέξης, Κούνης Ιωάννης - Στέφανος, Λυκιαρδόπουλος Διονύσης, Μαραγκουδάκης Αγης, Ξανθοπούλου Ελένη, Παπακωνσταντίνου Δημήτρης, Πρησιμίντζη Φλώρα, Σπυρόπουλος Θανάσης, Σταματόπουλος Κώστας, Στάμου Σήφης, Στρούμπος Σάββας, Τσιτσούλης Απόστολος, Φιλιούσης Κοσμάς, Χατζημιχαηλίδης Στέφανος.


ΚΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Μουσικό αφιέρωμα

Η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ διοργανώνει την Κυριακή 12 Μάη στις 20.00, στην Πέτρινη Αποθήκη στο Λιμάνι (είσοδος Ε1 ή Ε2), μουσικό αφιέρωμα στον Πειραιά της εργατιάς, της προσφυγιάς και της μετανάστευσης, με τίτλο «Γεια σου Πειραιά αθάνατε...». Το πρόγραμμα επιμελείται το συγκρότημα του Γρηγόρη Βασίλα.


Με τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι

Σήμερα Τετάρτη και την ερχόμενη Τετάρτη 15 Μάη, στις 21.00, ο Βασίλης Γισδάκης και ο Μανόλης Ανδρουλιδάκης συναντιούνται στη μουσική σκηνή «Σφίγγα» (Ακαδημίας και Ζωοδόχου Πηγής) και παρουσιάζουν ένα ρεσιτάλ με τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι με τίτλο «Απ' την ψυχή... ως την ψυχή...».

Δυο σημαντικοί καλλιτέχνες της σύγχρονης γενιάς, ο καθένας με τη δική του ξεχωριστή πορεία στην ελληνική μουσική και το τραγούδι.

Ο Βασίλης Γισδάκης «σπούδασε» το τραγούδι ξεκινώντας τη μουσική διαδρομή του δίπλα στον Μάνο Χατζιδάκι. Ηταν ο τελευταίος ερμηνευτής του, συνεργάστηκε και τραγούδησε υπό τη διεύθυνσή του σε συναυλίες ανά την Ελλάδα, μέχρι τον θάνατο του συνθέτη. Ο Μανόλης Ανδρουλιδάκης έχει συνεργαστεί με την πλειοψηφία των «αυθεντικών» ερμηνευτών του Χατζιδάκι. Εχει μελετήσει βαθιά και έχει ερμηνεύσει με συνέπεια και σεβασμό το έργο του - είτε ως υψηλού επιπέδου κλασικός κιθαριστής είτε διευθύνοντας μουσικά σύνολα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ