Μεταξύ άλλων σημειώνει: «Το σχολείο και ειδικά το Λύκειο γίνεται απωθητικό, γιατί ο ανταγωνισμός για μια "θέση στον ήλιο" εντείνεται, γιατί η ανεργία και η ανασφάλεια καλπάζουν, γιατί η μόρφωση γίνεται εμπόρευμα και η πρόσβαση σε αυτήν καθορίζεται από την τσέπη του καθενός.
Στη βάση αυτή διεκδικούμε άμεσα:
Να αποσυρθεί εδώ και τώρα η κυβερνητική πρόταση για το Λύκειο!
Απορρίπτουμε στο σύνολο τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, παίρνουμε θέσεις μάχης μέσα από τους Συλλόγους, τις Ενώσεις και τις Ομοσπονδίες Γονέων και παλεύουμε για ένα σχολείο όπου ο μαθητής θα μαθαίνει τους βασικούς νόμους κίνησης της Φύσης και της Κοινωνίας, θα αναπτύσσει κριτική ικανότητα, θα αναπτύσσει όλες τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του, θα αντιλαμβάνεται τη θέση του στη φυσική και την κοινωνική πραγματικότητα ώστε να μπορεί να παρεμβαίνει και να την αλλάζει.
Ενα σχολείο που θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή έως την ενηλικίωσή του, ώστε να μπορεί να επιλέξει - σχετικά πιο ελεύθερα - αν θα συνεχίσει στην ανώτατη, στην επαγγελματική ή στην καλλιτεχνική Εκπαίδευση ή αν άμεσα θα εργαστεί.
Καλούμε τους εκπροσώπους των Σχολείων στην Πανελλήνια Ενωση, τους Συλλόγους Γονέων, τους καθηγητές και τα 15μελή, το αμέσως επόμενο διάστημα, να αναδείξουν τα ιδιαίτερα προβλήματα που απασχολούν κάθε σχολείο διεκδικώντας την άμεση επίλυσή τους. Να προετοιμαστούν, να πάρουν αποφάσεις στήριξης και συμμετοχής στην πανελλαδική δράση στις 29 Οκτώβρη, μέρα πανελλαδικού ξεσηκωμού για τους μαθητές, να δώσουμε το ρυθμό, να ανεβάσουμε τον παλμό των κινητοποιήσεων. Μπαίνουμε μπροστά για να βροντοφωνάξουμε μαζί με όλη την υπόλοιπη Ελλάδα: Σχολείο χωρίς ελλείψεις, σχολείο που δεν θα εξοντώνει γονείς και μαθητές!».
Στην Αθήνα το αγωνιστικό ραντεβού δίνεται για την 1η Νοέμβρη στα Προπύλαια με σύνθημα «Ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας - Δουλειά με δικαιώματα» και αποφάσεις για αυτό έχουν μέχρι στιγμής οι Σύλλογοι: Φιλοσοφικής, Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Νοσηλευτικής και Τουρκικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, Αρχιτεκτονικής και Νέων Εστιών του ΕΜΠ, Φοιτητικής Εστίας Αθηνών, Σχολής Επιστήμης Τροφίμων και Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Για την οργάνωση του συλλαλητηρίου καλούν σε κοινή σύσκεψη Συλλόγων σήμερα Παρασκευή, στις 6 μ.μ., στη Φιλοσοφική.
Στη Θεσσαλονίκη, αντίστοιχα, στο φοιτητικό συλλαλητήριο 1 Νοέμβρη καλούν μέχρι στιγμής οι Σύλλογοι: Φυσικού και ΜΜΕ του ΑΠΘ.
Στην Πάτρα, στο συλλαλητήριο καλούν οι Σύλλογοι: Φυσικού, Φαρμακευτικής, Εστίας Πανεπιστημίου, ΣΤΕΦ και ΣΕΥΠ του ΤΕΙ και το Συντονιστικό Επιτροπών Μετεγγραφέντων (απαρτίζεται από τις Επιτροπές τεσσάρων σχολών).
Στα Γιάννενα, αποφάσεις συμμετοχής στο συλλαλητήριο έχουν οι Σύλλογοι: Νηπιαγωγών, Ιστορικού - Αρχαιολογικού και Πληροφορικής.
Στη Θεσσαλία, σε κοινή σύσκεψη την Κυριακή 14 Οκτώβρη, στις 12.30 το μεσημέρι, στην Ιατρική στη Λάρισα, για το συντονισμό και την οργάνωση του αγώνα καλούν οι Σύλλογοι: Μηχανολόγων, Δασκάλων, Γεωπονίας, Ειδικής Αγωγής, Χωροταξίας και Εστίας ΤΕΙ Λάρισας.
Την απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου, σχετικά με τον όρο «λαθρομετανάστες», καταδικάζει με ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Λέσβου του ΚΚΕ. Θυμίζουμε ότι με την απόφαση προτρέπονται οι εκπαιδευτικοί στη χρήση του όρου «λαθρομετανάστης», λες και υπάρχουν λαθραίοι άνθρωποι, με την αιτιολογία ότι ο όρος αυτός υπάρχει στο λεξικό...
Στην ανακοίνωση της ΤΕ Λέσβου επισημαίνεται:
«Το αιτιολογικό της απόφασης αποπνέει καντάρια ρατσισμού, αφού θέτει στην ίδια κατηγορία τους ανθρώπους, που αναγκάζονται να ξεριζωθούν από τις οικονομικές και πολεμικές επεμβάσεις των ιμπεριαλιστών στις πατρίδες τους, με τα τσιγάρα και τα ρολόγια!!! Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχει τεράστιες ευθύνες, γιατί έχοντας αναδειχθεί σε πρωτοπαλίκαρο του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ στην περιοχή, συντελεί στα μέγιστα στη συνέχιση και αύξηση των προσφυγικών ροών προς τη Λέσβο και την Ελλάδα.
Το υποκριτικό ενδιαφέρον που φαίνεται να δείχνει για την ανθρώπινη διαβίωση των προσφύγων και μεταναστών πνίγεται κυριολεκτικά μέσα στο αίσχος της Μόριας, έργο καθαρά δικό της, που δίνει πατήματα για να καρπίσουν τέτοιες απαράδεκτες και αντιανθρώπινες θεωρίες. Τεράστιες είναι οι ευθύνες της ΝΔ, του βουλευτή Αθανασίου και της ΝΟΔΕ του νησιού που με τις ακραίες θέσεις που κατά καιρούς εκφράζουν δίνουν άλλοθι σε τέτοιες αποφάσεις. Η ΤΕ Λέσβου του ΚΚΕ καλεί τους καθηγητές του νησιού να απομονώσουν τις ρατσιστικές φωνές στο Σύλλογό τους και το συντομότερο δυνατόν να τους αφαιρέσουν τον τίτλο του εκπροσώπου τους, τίτλο που καθόλου δεν τιμούν».
Την απαράδεκτη στάση της ΔΑΚΕ στο ΔΣ της ΕΛΜΕ Λέσβου, καταγγέλλει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» της ΕΛΜΕ, σημειώνοντας μεταξύ άλλων:
«Η αιτιολογία ότι η συγκεκριμένη λέξη υπάρχει στο λεξικό μόνο γελοία μπορεί να χαρακτηριστεί. Καλούμε τους συναδέλφους με τη στάση τους να απομονώσουν τους συγκεκριμένους "συναδέλφους", να πρωτοστατήσουν με τη στάση τους ώστε στους μαθητές μας να καλλιεργούνται τα ιδανικά της αλληλεγγύης και της ανθρωπιάς. Να ανοίξουν θαρρετά τη συζήτηση στην τάξη ότι τα αίτια που δημιουργούν την προσφυγιά και τη μετανάστευση είναι ο πόλεμος, η φτώχεια, η εκμετάλλευση και ότι η πραγματική λύση είναι η πάλη όλων των λαών ενάντια σε αυτά.
Καλούμε όλα τα σωματεία στον κλάδο να πάρουν αποφάσεις καταδίκης αυτής της απαράδεκτης στάσης.
(...) Συνάδελφοι, το ελληνικό λεξιλόγιο είναι πολύ πλούσιο στο να περιγραφεί με ακρίβεια πρόσωπα και καταστάσεις. Ετσι, όπως υπάρχουν οι λέξεις "φασίστας", "ρατσιστής", "μισάνθρωπος", υπάρχουν και οι λέξεις "άνθρωπος", "αλληλεγγύη", "αγώνας", "συλλογική διεκδίκηση".
Καλούμε τους συναδέλφους να μάθουν στους μαθητές μας αυτές τις λέξεις, που αρμόζουν στο επάγγελμά μας και στην Ιστορία του εργατικού - λαϊκού κινήματος και του κλάδου μας στην Ελλάδα».
Στην προοπτική των σχεδίων του για το νέο Λύκειο, αλλά και ακολουθώντας τις ρυθμίσεις του τα προηγούμενα χρόνια για τα Γυμνάσια, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χτες μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Στην Α' τάξη οι μαθητές θα εξεταστούν στο τέλος της χρονιάς σε 8 αντί για 13 μαθήματα που εξετάζονταν μέχρι τώρα, στη Β' τάξη σε 6 αντί για 16 και στη Γ' τάξη σε 6 μαθήματα γενικής Παιδείας. Και στις τρεις τάξεις η Γλώσσα και η Λογοτεχνία θα εξετάζονται μαζί σε τρίωρη συνεξέταση, ένα σύστημα που, από την πρώτη του εφαρμογή στα Γυμνάσια, δημιούργησε προβλήματα και αντιδράσεις.
Αλλο ένα περιστατικό πτώσης σοβάδων σε σχολική αίθουσα, το πέμπτο από την αρχή της χρονιάς (!), σημειώθηκε, αυτήν τη φορά στο 1ο ΓΕΛ Ιωαννίνων, ευτυχώς χωρίς να τραυματιστεί κανένας μαθητής ή εκπαιδευτικός.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε το υπουργείο Παιδείας από τον αντιδήμαρχο Παιδείας και την διευθύντρια του σχολείου, το καλοκαίρι στο σχολείο έγιναν εργασίες συντήρησης από τον δήμο Ιωαννιτών, ωστόσο, το συμβάν οφείλεται σε «τεχνικές αστοχίες, που ήταν αδύνατο να προβλεφθούν». Στην παρούσα φάση γίνονται εργασίες αποκατάστασης από συνεργεία του δήμου και η υφυπουργός εξέφρασε «την ικανοποίησή της για την άμεση κινητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων» και κάνοντας «γαργάρα» το ότι είναι η πέμπτη φορά μέσα σε ένα μήνα που συμβαίνει παρόμοιο περιστατικό, κάτι που αναδεικνύει τα σοβαρά προβλήματα υποδομών που υπάρχουν σε μεγάλο μέρος των σχολικών κτιρίων.
Σε κινητοποιήσεις για το ζήτημα της στέγασης βρέθηκαν τις προηγούμενες μέρες στην Κέρκυρα οι Φοιτητικοί Σύλλογοι των Τμημάτων Πληροφορικής, Ιστορικού, Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας - Μουσειολογίας και Τεχνών Ηχου και Εικόνας, καθώς πολλοί εστιακοί φοιτητές βρέθηκαν εκτός δωματίων με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα. Οι εκπρόσωποι των συλλόγων έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στην υπηρεσία της φοιτητικής μέριμνας του Ιονίου Πανεπιστημίου, όμως επειδή από εκεί δεν πήραν απαντήσεις, κλιμάκωσαν με παράσταση στην Πρυτανεία. Κάτω από την πίεση που άσκησαν, οι φοιτητές απέσπασαν δεσμεύσεις για άμεσο άνοιγμα της εστίας των πρωτοετών και τακτοποίηση των υπόλοιπων φοιτητών σε ξενοδοχεία.
Στο τέλος της κινητοποίησης οι φοιτητές συζήτησαν για τη συνέχιση του αγώνα μέσα από τους συλλόγους τους και την προετοιμασία για το φοιτητικό συλλαλητήριο στη 1 Νοέμβρη.
Ψηφίστηκε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, με το οποίο κυρώνεται η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Αγίου Μαρίνου «σχετικά με τη συνεργασία στον πολιτιστικό, μορφωτικό και επιστημονικό τομέα».
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει 14 άρθρα, στα οποία προβλέπονται οι τρόποι και τα μέσα που θα προωθήσουν τη συνεργασία των δύο κρατών σε θέματα εκπαίδευσης, πολιτισμού και αθλητισμού, τεχνολογίας και έρευνας. Η ισχύς της είναι 5 χρόνια, η ανανέωσή της προβλέπεται αυτόματα, εκτός αν διαφωνήσει κάποιο από τα δύο μέρη.
Το ΚΚΕ ψήφισε υπέρ της συμφωνίας. Οπως επισήμανε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Στ. Τάσσος, «το ΚΚΕ θεωρεί ότι οι διακρατικές συμφωνίες ειδικά στα ζητήματα του πολιτισμού και της εκπαίδευσης είναι θετικές. Οι γνώσεις και ο πλούτος του παγκόσμιου πολιτισμού πρέπει να γίνονται στοιχείο επαφής και επικοινωνίας μεταξύ των λαών». Οπως τόνισε, στην προκειμένη περίπτωση «μιλάμε για ένα μικρό κράτος μόλις 62 τετραγωνικών χιλιομέτρων και 3.000 κατοίκων, που δεν συμμετέχει στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς του ΝΑΤΟ και της ΕΕ και αυτή η συμφωνία αφορά κυρίως στον πολιτισμό».
Ο βουλευτής του ΚΚΕ έθεσε δύο ερωτήσεις και συγκεκριμένα από πού θα αντλούνται οι πόροι για τις υποτροφίες που προβλέπονται και ποιο θα είναι το πρόγραμμα των κοινών ερευνητικών προγραμμάτων χωρίς ωστόσο να πάρει απάντηση από την υφυπουργό Παιδείας, Μ. Τζούφη.