«Εδώ και μερικά χρόνια, το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού υλοποιεί το έργο "Ψηφιοποίηση κινητών μνημείων". Ειδικότερα, από τον Ιανουάριο του 2015 προσελήφθησαν δεκάδες αρχαιολόγοι σε όλη την Ελλάδα.
Από την αρχή το έργο αυτό παρουσίασε προβλήματα για τους εργαζόμενους, με συστηματικές καθυστερήσεις πληρωμών και ομηρία με τις ανανεώσεις των συμβάσεων, κατά κανόνα μήνα - μήνα! Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους περίπου 100 εργαζόμενους που ξεκίνησαν, έχουν απομείνει πλέον 58. Οι υπόλοιποι παραιτούνταν μόλις έβρισκαν κάτι άλλο, μην μπορώντας να αντέξουν την αβεβαιότητα και την απληρωσιά.
Αυτές τις μέρες οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν και την απόλυση, καθώς οι συμβάσεις τους λήγουν στις 30 Ιουνίου 2018 και ενημερώθηκαν ότι δεν εγκρίνονται τα χρήματα για τη συνέχιση του έργου, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις από ΥΠΠΟΑ και ΥΠΟΙΚΑΝ.
Να σημειώσουμε ότι υπάρχει φυσικό αντικείμενο, καθώς τα μη καταγεγραμμένα κινητά μνημεία στις αποθήκες των Εφορειών Αρχαιοτήτων και των Μουσείων είναι χιλιάδες και η υποστελέχωσή τους δεν επιτρέπει τη συστηματική καταγραφή και έρευνα των ανασκαφικών ευρημάτων εδώ και δεκαετίες. Πρόκειται δηλαδή για προσωπικό που θα έπρεπε εδώ και τώρα να μονιμοποιηθεί.
Μάλιστα, όχι μόνο πρέπει να συνεχίσουν αυτοί οι εργαζόμενοι την εργασία τους, αλλά άμεσα πρέπει να γίνουν και νέες προσλήψεις, για να γίνει η καταγραφή και η ψηφιοποίηση και σε όσες Εφορείες Αρχαιοτήτων και Μουσεία δεν υπάρχει εργαζόμενος που να κάνει αυτήν τη δουλειά. Πρόκειται για έργο που βοηθάει τόσο στην προστασία των αρχαιοτήτων από την αρχαιοκαπηλία, όσο και στην άμεση πρόσβαση ερευνητών, επιστημόνων, φοιτητών και κάθε ενδιαφερόμενου στον πολιτιστικό πλούτο του λαού μας.
Ερωτούνται οι κ. υπουργοί τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση ώστε:
Πιο συγκεκριμένα, προσφέρει:
Τις Παρασκευές 13 και 20 Ιούλη, 500 εισιτήρια στην τιμή των 16 ευρώ για το άνω διάζωμα και 500 εισιτήρια των 26 ευρώ στο κάτω διάζωμα.
Τα Σάββατα 14 και 21 Ιούλη, 600 εισιτήρια στην τιμή των 16 ευρώ για το άνω διάζωμα και 600 εισιτήρια των 26 ευρώ στο κάτω διάζωμα.
Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και η μεταφορά προς και από το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου. Στα πούλμαν θα υπάρχουν θεατρολόγοι, οι οποίοι θα κάνουν παρουσίαση και ανάλυση των έργων στο κοινό.
Ο «Πλούτος», σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλόγεβιτς, είναι μια συμπαραγωγή με το Κρατικό Θέατρο Σερβίας. Παίζουν οι: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Γιώργος Γάλλος, Μανώλης Μαυροματάκης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Γιάννης Κότσιφας, Μάνος Βακούσης κ.ά.
Η δεύτερη παραγωγή του Εθνικού είναι η «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, που θα σκηνοθετήσει ο Θάνος Παπακωνσταντίνου, στην πρώτη του δουλειά στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Παίζουν οι: Αλεξία Καλτσίκη, Μαρία Ναυπλιώτου, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Χρήστος Λούλης, Ελένη Μολέσκη, Μάριος Παναγιώτου, Νίκος Χατζόπουλος.
Στη ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ θεωρείται ο σημαντικότερος διευθυντής Ορχήστρας, γι' αυτό και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. Μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, στο κατεχόμενο Βερολίνο, ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους Αμερικανούς. Την ανάκριση του μαέστρου αναλαμβάνει ο ταγματάρχης Αρνολντ, ο οποίος δείχνει αποφασισμένος να αποδείξει πως ο μουσικός υπήρξε στέλεχος των ναζί και εκμεταλλεύτηκε τα προνόμια που του προσέφερε το ναζιστικό κόμμα. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι μηδαμινά, αλλά τα επιχειρήματα του Φουρτβένγκλερ σχετικά με τη «διατήρηση της γερμανικής μουσικής παράδοσης και των υψηλών αξιών» συγκρούονται με τις ανεξίτηλες μνήμες του ταγματάρχη από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους αμέτρητους νεκρούς. Ο μάρτυρας που θα αλλάξει την τροπή της ανάκρισης είναι ο Ρόντε, δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, ο οποίος με αντάλλαγμα την προσωπική του απαλλαγή προδίδει κρυφές πτυχές του μαέστρου.
Η «Προσωπική Συμφωνία» του Ρ. Χάργουντ (συγγραφέα του επίσης βραβευμένου έργου «The dresser») γράφτηκε το 1995 και βασίζεται σε πραγματικά ημερολόγια του σπουδαίου μαέστρου Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ, τα οποία κρατούσε κατά τη διάρκεια της ανάκρισής του. Η πρεμιέρα του έργου έγινε στην Αγγλία, στο «Minerva Theatre» του Τσίτσεστερ, σε σκηνοθεσία Χάρολντ Πίντερ.
Μετάφραση: Αθανασία Καραγιαννοπούλου. Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης. Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου. Παίζουν επίσης: Αννα Ελεφάντη, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Παναγιώτης Γουρζουλίδης.
Νέες δημιουργίες, παραγγελίες νέων έργων σε Ελληνες συνθέτες, συμπαραγωγές με ομάδες μουσικού θεάτρου και περιφέρειας, όπερες σύγχρονου ρεπερτορίου, μιούζικαλ, φεστιβάλ, συναυλίες και όπερα για παιδιά και νέους, περιλαμβάνει το πρόγραμμα της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με την υπογραφή του καλλιτεχνικού διευθυντή Αλέξανδρου Ευκλείδη για την περίοδο 2018-19.
Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του 2018-19 της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ συστήνει στο κοινό σπουδαία έργα, που θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, όπως το πολυβραβευμένο μιούζικαλ «Once» με πρωταγωνίστρια την Μαρίνα Σάττι, το μουσικό παραμύθι «Το αηδόνι του αυτοκράτορα» της Λένας Πλάτωνος στην πρώτη του σκηνική παρουσίαση και το έργο «Λευκό ρόδο» (1986) του Γερμανού συνθέτη Ούντο Τσίμμερμαν. Στις παραγγελίες νέων έργων συναντάμε το περίφημο μυθιστόρημα «Η κερένια κούκλα» του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου που «εντάσσεται» στο λυρικό ρεπερτόριο, καθώς και την όπερα «Οράματα και θάματα».
Διακεκριμένοι και νεότεροι συνθέτες θα παρουσιάσουν για πρώτη φορά στη σκηνή τα νέα φιλόδοξα έργα τους: O Χαράλαμπος Γωγιός την όπερα «Ο θάνατος του Αντονυ», ο Τάσος Ρωσόπουλος την όπερα «Η κερένια κούκλα», ο Θοδωρής Οικονόμου το μιούζικαλ για παιδιά «Μούζικα! Η μάχη των ήχων» και ο Γιώργος Δούσης την όπερα «Εντα Γκάμπλερ». Επίσης ο σκηνοθέτης Ακύλλας Καραζήσης δοκιμάζεται με το μιούζικαλ «Once», ο Δημήτρης Καραντζάς φλερτάρει με τον «Θάνατο του Αντονυ», ο Σίμος Κακάλας ζωντανεύει την «Κερένια κούκλα», οΘέμελης Γλυνάτσης συστήνει το «Λευκό ρόδο» και η Μαρία Γυπαράκη συναντά «Οράματα και θάματα». Τρεις νέες σκηνοθέτριες, οι Ιώ Βουλγαράκη, Κατερίνα Πετσατώδη και Ράια Τσακηρίδη, εγκαινιάζουν τη συνεργασία τους με την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ. Οι συμπαραγωγές ενισχύονται με τις παραστάσεις του σουρεαλιστικού ντουέτου Opera Chaotique, σε συνεργασία με την ομάδα κουκλοθεάτρου Merlin (Βάτραχοι), του Συνεργείου Μουσικού Θεάτρου της Λάρισας (Παραμυφικό) και των ομάδων μουσικού θεάτρου Οπερες των ζητιάνων(«Ο θάνατος του Αντονυ») και The Medium Project(«Εντα Γκάμπλερ»).
O Κύκλος Μάνος Χατζιδάκις φέρνει την παρουσίαση του «Μεγάλου Ερωτικού», σε μεταγραφή για μπαρόκ όργανα, καθώς και τρία εμβληματικά έργα, τα «Κοινός βίος», «Παίδες επί Κολωνώ» και «Τα τραγούδια της αμαρτίας». Τρία φεστιβάλ επιστρέφουν ανανεωμένα: Το Φεστιβάλ Πιάνου επανέρχεται με θέμα «Πιάνο & Τζαζ», οι Μέρες Λατρευτικής Μουσικής υπό τον τίτλο «Οράματα και θάματα» και οι Μέρες Μουσικού Θεάτρου μάς προσκαλούν να ανακαλύψουμε χαμένους θησαυρούς του ελαφρού μουσικού θεάτρου.