ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Μάη 2018
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ
Κινητοποιήσεις για την υπογραφή Σύμβασης εργασίας στα θέατρα των μεγάλων επιχειρηματιών

Από παλιότερη κινητοποίηση
Από παλιότερη κινητοποίηση
Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών καλεί τους ηθοποιούς να δώσουν μαζικό «παρών» στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ την ερχόμενη Τετάρτη, στις 10.30 π.μ., στην Ομόνοια. Παράλληλα, μπροστά και στην προετοιμασία της απεργίας αλλά και στις πολύμηνες κινητοποιήσεις των ηθοποιών για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης στα θέατρα των μεγάλων επιχειρηματιών, το Σωματείο έχει προγραμματίσει μια σειρά δράσεων και κινητοποιήσεων, με κεντρικό σύνθημα: «Ο αγώνας μας είναι δίκαιος και γι' αυτό θα νικήσουμε».

Το πρώτο ραντεβού δίνεται σήμερα Τρίτη, στις 12 το μεσημέρι, στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, στο θέατρο «Λύχνος» (Χαλκιδικής 83 και Ιερά Οδός 59, Γκάζι), με θέματα την επιτυχία της απεργίας και τη συνέχεια της πάλης για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Σκοπός είναι μέσα από αυτήν τη διαδικασία να αναπτυχθεί συζήτηση, να γίνει ανταλλαγή πείρας. Στη συνέχεια, την Πέμπτη 24 Μάη, στις 12 μ., θα πραγματοποιηθεί κινητοποίηση στην έδρα της επιχείρησης των Αθηναϊκών Θεάτρων (Σκιάθου 147) και την Παρασκευή 25 Μάη, στη 1 μ.μ., έξω από το υπουργείο Πολιτισμού.

Οπως αναφέρεται στο κάλεσμα του ΣΕΗ:

«Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών θα πραγματοποιήσει σειρά δράσεων και κινητοποιήσεων στις επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες των μεγάλων θεάτρων της Αθήνας που αρνούνται να υπογράψουν Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Συνεχίζουμε τον αγώνα που ξεκινήσαμε τη χρονιά που μας πέρασε, προκειμένου να ακουστούν τα αιτήματά μας. Να μπει φρένο στην απαράδεκτη κατάσταση της ωρομισθίας, των απλήρωτων προβών, των ατομικών συμφωνητικών. Πατάμε πάνω στην πείρα της πετυχημένης κλαδικής απεργίας που πραγματοποιήθηκε στις 15 Μάρτη και συνεχίζουμε. Κλιμακώνουμε τον αγώνα μας, αξιοποιούμε και την απεργία στις 30 Μάη για να βάλουμε το δικό μας πλαίσιο, τα δικά μας αιτήματα. Να δείξουμε για μια ακόμη φορά σε κυβέρνηση και εργοδοσία ποια είναι η δική μας δύναμη. Οτι είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε και να πιέσουμε με κάθε τρόπο για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, ότι είμαστε αποφασισμένοι να παλέψουμε για την ικανοποίηση των δικών μας αναγκών, των δικών μας διεκδικήσεων».

ΛΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕΝΙΔΙΟΥ
Μεγάλη η συμμετοχή του κόσμου στα εγκαίνια της Εκθεσης Ζωγραφικής

Με μεγάλη επιτυχία έγιναν την Κυριακή το βράδυ τα εγκαίνια της Εκθεσης Ζωγραφικής που διοργανώνουν τα σωματεία και οι φορείς που συσπειρώνονται στη Λαϊκή Επιτροπή Μενιδίου, με τίτλο «Πάντα Παρών», η οποία φιλοξενείται στο χώρο εκδηλώσεων του δήμου και θα διαρκέσει έως τις 29 Μάη (καθημερινά 10 π.μ. - 1 μ.μ. και 5 μ.μ. - 9 μ.μ.).

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία των σωματείων που όλο το προηγούμενο διάστημα πρωτοστάτησαν στην πάλη του λαού και της νεολαίας της περιοχής ενάντια στην πολιτική κυβέρνησης, δημάρχων, περιφερειαρχών, που γεννά φτώχεια, ανεργία, εξαθλίωση, εγκληματικότητα, ρυπογόνες δραστηριότητες όπως η χωματερή του ΧΥΤΑ στη Φυλή, για να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και να υποβαθμίζεται η ζωή των λαϊκών οικογενειών που ζουν στη Δυτική Αττική.

Τις πλευρές αυτές, απότοκο της επίθεσης στα λαϊκά στρώματα από τις αστικές κυβερνήσεις και το κεφάλαιο, ανέδειξε στην ομιλία του ο Μάρκος Αλεξίου, πρόεδρος του Σωματείου Συνταξιούχων ΙΚΑ Αχαρνών, εκ μέρους της Λαϊκής Επιτροπής.

Αφού έκανε μια αναλυτική αναφορά στους τρόπους και μηχανισμούς που το αστικό κράτος παρεμβαίνει ώστε να διαμορφώνει, όπως είπε, «παθητικούς αποδέκτες και όχι ενεργούς πολίτες», τόνισε: «Το κράτος ενισχύει την αγορά, την εμπορευματοποίηση των έργων τέχνης, τη διείσδυση των μονοπωλίων στο χώρο του Πολιτισμού και τον έλεγχο της διακίνησης της τέχνης. Στις συνθήκες αυτές, η τέχνη δεν μπορεί να αναπτυχθεί ελεύθερα, ο καλλιτέχνης ασφυκτιά, πιέζεται, γίνεται ευάλωτος, τον εξαγοράζουν. Πολλές φορές συνθλίβεται, περιθωριοποιείται. Το να κάνει ευσυνείδητα τη δουλειά του, φαντάζει ηρωική πράξη, που οδηγεί στην απομόνωση. Πολύ περισσότερο δυσκολεύεται να δημιουργήσει και να παίξει τον κοινωνικό του ρόλο». Και πρόσθεσε: «Από τη μια, οι καλλιτέχνες δεν είναι ελεύθεροι να δημιουργήσουν και ο λαός σαν δέκτης δεν είναι ελεύθερος, γιατί δεν έχει τα οικονομικά μέσα, τον ελεύθερο χρόνο και την παιδεία προκειμένου να απολαύσει τα έργα τέχνης». Κατέληξε τονίζοντας: «Ο αγώνας των εργαζομένων και των ανθρώπων της τέχνης πρέπει να είναι κοινός. Στον αγώνα για τα προβλήματα του σήμερα να διαμορφώσουμε τον άνθρωπο και τις προϋποθέσεις της νέας κοινωνίας χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Στον αγώνα αυτόν εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι, νεολαία, γυναίκες, άνθρωποι της τέχνης, θα είμαστε "Πάντα Παρών"».

Από τα εγκαίνια της Εκθεσης την Κυριακή
Από τα εγκαίνια της Εκθεσης την Κυριακή
Ακολούθησε πλούσιο πρόγραμμα που προσέφερε ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, υπήρχε και κέρασμα με κρασί και μεζέ που οργάνωσαν οι εργαζόμενοι, ενώ δεκάδες επισκέπτες περιηγήθηκαν στην έκθεση με τα έργα 31 καλλιτεχνών της περιοχής. Το «παρών» έδωσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι Αχαρνών με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Βασίλης Τοπαλιανίδης και Γιούλη Αγγελόπουλου, καθώς και ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Χαϊδαρίου Βασίλης Παντελάρος.

Είναι μια έκθεση που αξίζει να δουν οι εργαζόμενοι όχι μόνο του Μενιδίου και της γύρω περιοχής, αλλά και άλλων δήμων της Αττικής.

«Εφυγε» από τη ζωή ο Χάρρυ Κλυνν

«

Εφυγε» από τη ζωή ο Βασίλης Τριανταφυλλίδης, ο γνωστός σε όλους μας Χάρρυ Κλυνν. Το τελευταίο διάστημα αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας και ήταν καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι. Ο Χάρρυ Κλυνν γεννήθηκε στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης το 1940 από φτωχή οικογένεια Πόντιων προσφύγων και έτσι από μικρή ηλικία βγήκε στη βιοπάλη. Η καριέρα του ξεκίνησε τυχαία, μετά από εμφάνιση σε βραδιά ταλέντων του Γιώργου Οικονομίδη, όπου απέσπασε και το πρώτο βραβείο. Σπούδασε στη δραματική σχολή του Πέλου Κατσέλη.

Στις αρχές της δεκαετίας του '60 εμφανίστηκε στις ελληνικές ταινίες «Γάμος αλά ελληνικά» σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη και «Τα 201 καναρίνια» σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Γρηγορίου. Στη συνέχεια ταξίδεψε στις ΗΠΑ και στον Καναδά, όπου για σειρά ετών εργάστηκε ως κωμικός, αλλά και ως συγγραφέας σατιρικών κειμένων. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1974 και ευρύτερα γνωστός έγινε το 1978 με την κυκλοφορία του πρώτου του δίσκου «Για δέσιμο». Τη δεκαετία του '80 συνέχισε να βγάζει δίσκους, όπως επίσης πραγματοποιούσε και τηλεοπτικές εμφανίσεις.

Ο Χάρρυ Κλυνν ξεδίπλωσε το ταλέντο του και στη ζωγραφική, αλλά και στην ποίηση. Ακόμα, ασχολήθηκε και με το ποδόσφαιρο. Το 1980 μάλιστα ηγήθηκε της ομάδας του Απόλλωνα Καλαμαριάς. Τα τελευταία χρόνια είχε επιστρέψει στην Καλαμαριά, εκεί όπου θα πραγματοποιηθεί και η κηδεία του, την Πέμπτη 24 Μάη.

Για το θάνατο του Χάρρυ Κλυνν ανακοίνωση εξέδωσε και το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, η οποία έχει ως εξής:

«Αποχαιρετούμε έναν γνήσιο λαϊκό καλλιτέχνη, τον Βασίλη Τριανταφυλλίδη, γνωστό με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Χάρρυ Κλυνν.

Χαρισματικός, με όπλο τη σάτιρα, ανέδειξε κακώς κείμενα στην πολιτική και κοινωνική ζωή της χώρας, ιδιαίτερα στις δεκαετίες του '70 και του '80. Θα τον θυμόμαστε στους χαρακτηριστικούς τύπους που υποδυόταν, αντλώντας στοιχεία από τους καθημερινούς ανθρώπους της πόλης και της υπαίθρου.

Το ΚΚΕ εκφράζει τα συλλυπητήριά του στους οικείους του».

Στη Βουδαπέστη η παράσταση «Πού είναι η μάνα σου μωρή;»

Σε μια κατάμεστη αίθουσα δόθηκε το Σάββατο 12 Μάη στη Βουδαπέστη η παράσταση «Πού είναι η μάνα σου μωρή;», αφιερωμένη στα 70 χρόνια πολιτικής προσφυγιάς. Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ελλήνων Ουγγαρίας (πρώην Σύλλογος Πολιτικών Προσφύγων) και το τοπικό παράρτημα της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ. Παρευρέθηκε η συγγραφέας του ομώνυμου βιβλίου, Δήμητρα Πέτρουλα.

Το κοινό αποτελούσαν Ελληνες αλλά και Ούγγροι εργαζόμενοι όλων των γενιών. Η θεατρική παράσταση διέθετε μεταγλώττιση που βασίστηκε στην εθελοντική μεταφραστική προσπάθεια των συντελεστών και βοήθησε τους παρευρισκόμενους Ελληνες αλλά και Ούγγρους να έρθουν πιο κοντά στην ευαισθησία του κειμένου. Η παράσταση συγκίνησε, ξύπνησε μνήμες, δίδαξε. Συνέβαλε, ιδιαίτερα σήμερα που εντείνεται ο αντικομμουνισμός, να προβληματιστούν Ούγγροι και Ελληνες θεατές για τις απάνθρωπες μεθόδους που χρησιμοποίησαν οι συνεργάτες του φασιστικού ζυγού, αλλά και οι μετέπειτα υπερασπιστές του καπιταλιστικού συστήματος, για να λυγίσουν το φρόνημα των αγωνιστών της οικογένειας Πέτρουλα, με 42 συνολικά νεκρούς από το 1946 έως και τη δολοφονία του Σωτήρη Πέτρουλα το 1965.

Η Δήμητρα Πέτρουλα προσέφερε ενυπόγραφα βιβλία της στο τοπικό παράρτημα της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ, συγκινώντας όλους τους θεατές. Στην παράσταση, όπου πρωταγωνιστεί η Βέρα Κρούσκα, συμμετείχαν επίσης οι νέοι ταλαντούχοι ηθοποιοί Ορνέλα Λούτη, Αγάπη Παπαθανασιάδου και ο Ιωακείμ Σαούλης.

Τζαζ στο Στέκι Πολιτισμού της ΚΝΕ

Συνεχίζονται οι καλοκαιρινές δραστηριότητες στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ (Τροίας 36, Βικτώρια). Το Στέκι ανοίγει την όμορφη αυλή και υποδέχεται νέους και ταλαντούχους καλλιτέχνες, αλλά και κινηματογραφικά αριστουργήματα.

Την Πέμπτη 24 Μάη, στις 21.00, θα πραγματοποιηθεί συναυλία «Αλέκος Βρέτος Project». Η προσέγγιση προς την τζαζ και ο αδάμαστος αυτοσχεδιασμός συνθέτουν ένα μπουκέτο ηχοχρωμάτων, το οποίο κυριαρχείται από παραδοσιακά αραβικά, ελληνικά και αρμένικα στοιχεία. Λυρικές μελωδίες και αιχμηρά αρμονικά μονοπάτια δημιουργούν διαφορετικά συναισθήματα στον ακροατή, σε κάθε συναυλία αυτού του γκρουπ.

Παίζουν οι μουσικοί: Αλέκος Βρέτος, Δημήτρης Σεβδαλής, Ντίνος Μάνος, Δημήτρης Κλωνής.

Την Τρίτη 29 Μάη, στις 20.30, θα προβληθεί η ταινία «Αλοζανφάν» των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι. Μια από τις σημαντικότερες ταινίες του πολιτικού κινηματογράφου και σίγουρα ένα έργο - σταθμός για τη δεκαετία του '70, με τους Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, Μίμσι Φάρμερ, Λάουρα Μπέτι και την αξεπέραστη μουσική του Ενιο Μορικόνε. Η ιστορία της ταινίας διαδραματίζεται στην Ιταλία του 1816, στην εποχή της εξέγερσης του Γαριβάλδη.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ