ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 30 Ιούνη 2016
Σελ. /24
Καλές επαναλήψεις...

Οσο προχωράμε στο καλοκαίρι μειώνονται οι καλές πρεμιέρες ενώ αυξάνονται οι καλές επαναλήψεις στα θερινά σινεμά, όπως «Ο Νονός» (1972) του Φράνσις Φορντ Κόπολα, ή το «Μια υπέροχη ιστορία» του Αλφρεντ Τζάισλερ με τον Κάρι Γκραντ στο «Ζέφυρο»...


ΚΡΙΤΙΚΗ: Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ

ΤΖΟΝΤΙ ΦΟΣΤΕΡ
Το παιχνίδι του χρήματος

Καλογυρισμένο, αστυνομικό, χρηματιστικό θρίλερ από την Τζόντι Φόστερ, που «χωράει» πονηρά σε ένα υποείδος φιλελεύθερων κινηματογραφικών επιτυχιών του Τζορτζ Κλούνεϊ, των οποίων η ιδέα μπορεί να είναι καλή, αλλά η «αλάδωτη» και γεμάτη κλισέ γραφή τους, τις κάνει να μην μπορεί κανείς να τις δει για δεύτερη φορά, γιατί δεν προσφέρουν τίποτα το καινούργιο.

«

Το παιχνίδι του χρήματος» παντρεύει ενδιαφέρον και διασκέδαση, γρήγορο ρυθμό, δυνατές ερμηνείες, ενώ ξετυλίγεται σε πραγματικό χρόνο. Η ίντριγκα εστιάζει στον δημοφιλή παρουσιαστή Λι Γκέιτς (Τζορτζ Κλούνεϊ) και το δημοφιλές τηλεοπτικό του σόου για θέματα οικονομικά και σχόλια και συμβουλές για την πορεία του χρηματιστηρίου και για επενδύσεις των απλών, καθημερινών ανθρώπων. Το σόου του Γκέιτς πνίγεται σε ένα γελοίο κλίμα με ουρλιαχτά, με ημίγυμνες μπαλαρίνες με αστραφτερές παγιέτες, στα όρια του χυδαίου. Στην ουσία, ο Γκέιτς ποσώς ενδιαφέρεται για το αν χάνουν ή κερδίζουν οι επενδυτές / τηλεθεατές του, ώσπου ένας νεαρός επενδυτής, ο Κάιλ Μπούντγουελ (Τζακ Ο' Κόνελ), έχοντας ποντάρει και χάσει ό,τι είχε και δεν είχε, «μπουκάρει» στο στούντιο και οχυρώνεται, εν μέσω ζωντανού προγράμματος. Ο νεαρός σημαδεύει με πιστόλι στο κεφάλι τον παρουσιαστή και τον υποχρεώνει να φορέσει ένα γιλέκο γεμάτο εκρηκτικά.

Από εκείνη τη στιγμή, η εκπομπή αλλάζει φύση και χαρακτήρα, καθώς ο Γκέιτς συνειδητοποιεί ότι η μόνη δυνατότητά του να παραμείνει εν ζωή είναι συνδεδεμένη με το γεγονός ότι πρέπει να δίνει απαντήσεις στον νεαρό, τόσο κατανοητές για το τι συνέβη, όσο και για το ποιος είναι ο υπεύθυνος. Η σκηνοθέτρια Τζόντι Φόστερ μοιάζει να ισχυρίζεται ότι για να κάνει κανείς σωστή τηλεοπτική δημοσιογραφία πρέπει να είναι εξαναγκασμένος και ίσως απειλούμενος με θάνατο. Κοροϊδεύει; Εν μέρει, ίσως. Η σκιά του κυνισμού που διαπερνά την ταινία και την «κλείνει» με τον τρόπο που την κλείνει είναι στην πραγματικότητα το καλύτερο μέρος της.

Εχοντας στα χέρια της ένα σενάριο προσηλωμένο σε ένα θέμα ασφυκτικά επίκαιρο, η σκηνοθέτρια κατασκευάζει μια ταινία σε χρόνο πραγματικό που συνιστά γέφυρα ανάμεσα σε δύο κόσμους, τον κόσμο των λίγων που τους εκφράζει ό,τι λέγεται και διαχέεται από τη μικρή οθόνη και τον κόσμο των πολλών που βρίσκονται μπροστά από την τηλεοπτική οθόνη, και παρακολουθούν το αφήγημα της μεγάλης ψευδαίσθησης που όλο και πλησιάζει, το οποίο παράγει μια «μιντιακή» αφήγηση ενταγμένη στην καθημερινότητα... Ψευδαίσθηση, όλο και πιο εικονική στις σύγχρονες χρηματιστικές συναλλαγές.

Η ταινία προσφέρει αρκετές καλές ατάκες στα σωστά σημεία, ενώ η σχέση του παρουσιαστή (Τζορτζ Κλούνεϊ) και της παραγωγού του Πάτι Φεν (Τζούλια Ρόμπερτς) είναι από τις πιο δουλεμένες δραματουργικά.

Με τους: Τζορτζ Κλούνεϊ, Τζούλια Ρόμπερτς, Τζακ Ο' Κόνελ, κ.ά.

Παραγωγή: «Money Monster», ΗΠΑ (2016)

ΦΛΟΡΑΝ ΕΜΙΛΙΟ ΣΙΡΙ
Δυο σεφ για μια γυναίκα

Στεγνή και απόλυτα θλιβερή, η γαλλική κωμωδία «Pension Complete», έκτη μεγάλου μήκους ταινία του Φλοράν Εμίλιο Σιρί. Πρόκειται για επικαιροποιημένο ριμέικ, του παλιού, πρωτότυπου, «La Cuisineau beurre» σε σκηνοθεσία Gilles Grangier, με τους τότε λαμπερούς πρωταγωνιστές Μπουρβίλ και Φερναντέλ. Το ριμέικ είναι ένα «ερζάτς» κωμωδίας, που όμως δεν συνιστά ένα από τα καλύτερα «πιάτα».

Η Σαρλότ και ο Φρανσουά διευθύνουν ένα ρεστοράν στη Μασσαλία δίπλα στη θάλασσα. Η σχέση τους τείνει προς το άγονα σκληρωτικό, λόγω της μεταξύ τους δυσκολίας συνεννόησης, μια που ο Φρανσουά έχει θέσει στόχο ζωής ένα πρώτο αστέρι Guide Michelin, ενώ η Σαρλότ θα επιθυμούσε μια οικογενειακή ζωή. Εντελώς αναπάντεχα επιστρέφει ο πρώτος σύζυγος της Σαρλότ, ο Αλεξ, που όλοι νόμιζαν πεθαμένο, αφού χάθηκε στο τσουνάμι το 2004. Οι δυο άνδρες, φαινομενικά αντίθετου χαρακτήρα, θα επιδοθούν σε μια μάχη, ο πρώτος να κρατήσει το ήμισυ της περιουσίας του και ο δεύτερος για να ξανακερδίσει τη γυναίκα του. Κωμωδία ταλαιπωρημένη από μια δραματική ίντριγκα, αδέξια και προβλέψιμη, το ριμέικ του Σίρι. Ετσι αποδεικνύεται ότι δεν είναι αρκετό να ξεθάβει κανείς ένα έργο βαθιά αγκυροβολημένο στην εποχή του, να χρησιμοποιεί δυο γνωστούς ηθοποιούς και τις ίδιες χιουμοριστικές τεχνικές για να προσφέρει στην πλέμπα μια λαϊκή κωμωδία. Το πρότζεκτ δεν έπεισε ούτε θα πείσει κανέναν, ούτε τους παραγωγούς, ούτε τους ηθοποιούς, ούτε τον σκηνοθέτη και ακόμα λιγότερο το κοινό.

Με τους: Φρανκ Ντιμπός, Ζεράρ Λανβέν, Οντρέ Ντανά, Πασκάλ Αρμπιγιό, κ.ά.

Παραγωγή: «Pensione complete», Γαλλία, Βέλγιο (2015)

ΣΤΙΒΕΝ ΣΠΙΛΜΠΕΡΓΚ
Ο μεγάλος φιλικός γίγαντας

Ο Σπίλμπεργκ ζωντανεύει το παραμύθι του Ρόαλντ Νταλ στη μεγάλη οθόνη με τις οπτικές του φιλοδοξίες στην κορυφή. Η μαγεία όμως που έκανε το «Ε. Τ.» κλασικό δεν πρόκειται να ξαναγυρίσει. Η ταινία είναι απολύτως κομψή, αλλά και απολύτως κενή. Η μικρή Σοφί μένει σε ίδρυμα και το μισεί. Τις νύχτες βγαίνει στους διαδρόμους και φαντάζεται όντα που κινούνται στους δρόμους του Λονδίνου όταν όλοι κοιμούνται. Ξαφνικά, βρίσκεται μπροστά σε ένα τέτοιο ον: Εναν γίγαντα. Ο γίγαντας που δεν θέλει να αποκαλυφθεί απάγει τη Σοφί στη χώρα των γιγάντων, όπου ένας μαγικός αλλά και επικίνδυνος κόσμος ανοίγεται στην περίεργη κοπέλα. Η ταινία διαθέτει μια ομάδα μεγάλους και κακούς γίγαντες, που δεν θέλουν άλλο από το να φάνε παιδάκια, διαθέτει συγκρούσεις και ο πρωταγωνιστής είναι ένας φιλικός βεγκάν γίγαντας. Κι άλλα αστεία υπάρχουν. Εδώ ο παραμυθάς Σπίλμπεργκ περνά περίφημα. Τα τοπία είναι φανταστικά, πανέμορφα αλλά δεν φθάνει κανείς στις πολύ υψηλές φιλοδοξίες, κάτι που κάνει την ψευδαίσθηση να μην κρατά. Σαν ενήλικας θεατής με πείρα μπορώ να ζήσω σε αυτόν τον φανταστικό κόσμο, αλλά γρήγορα συνειδητοποιώ ότι πρόκειται για μαγεία που γεννήθηκε από υπολογιστή.

Με τους: Μαρκ Ράιλανς, Ρούμπι Μπάρνχιλ, Μπιλ Χάντερ, Ρεμπέκα Χολ, κ.ά.

Παραγωγή: «SVJ», Μ. Βρετανία, Καναδάς, ΗΠΑ (2016).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ