Πέμπτη 30 Ιούνη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΤΖΟΝΤΙ ΦΟΣΤΕΡ
Το παιχνίδι του χρήματος

Καλογυρισμένο, αστυνομικό, χρηματιστικό θρίλερ από την Τζόντι Φόστερ, που «χωράει» πονηρά σε ένα υποείδος φιλελεύθερων κινηματογραφικών επιτυχιών του Τζορτζ Κλούνεϊ, των οποίων η ιδέα μπορεί να είναι καλή, αλλά η «αλάδωτη» και γεμάτη κλισέ γραφή τους, τις κάνει να μην μπορεί κανείς να τις δει για δεύτερη φορά, γιατί δεν προσφέρουν τίποτα το καινούργιο.

«

Το παιχνίδι του χρήματος» παντρεύει ενδιαφέρον και διασκέδαση, γρήγορο ρυθμό, δυνατές ερμηνείες, ενώ ξετυλίγεται σε πραγματικό χρόνο. Η ίντριγκα εστιάζει στον δημοφιλή παρουσιαστή Λι Γκέιτς (Τζορτζ Κλούνεϊ) και το δημοφιλές τηλεοπτικό του σόου για θέματα οικονομικά και σχόλια και συμβουλές για την πορεία του χρηματιστηρίου και για επενδύσεις των απλών, καθημερινών ανθρώπων. Το σόου του Γκέιτς πνίγεται σε ένα γελοίο κλίμα με ουρλιαχτά, με ημίγυμνες μπαλαρίνες με αστραφτερές παγιέτες, στα όρια του χυδαίου. Στην ουσία, ο Γκέιτς ποσώς ενδιαφέρεται για το αν χάνουν ή κερδίζουν οι επενδυτές / τηλεθεατές του, ώσπου ένας νεαρός επενδυτής, ο Κάιλ Μπούντγουελ (Τζακ Ο' Κόνελ), έχοντας ποντάρει και χάσει ό,τι είχε και δεν είχε, «μπουκάρει» στο στούντιο και οχυρώνεται, εν μέσω ζωντανού προγράμματος. Ο νεαρός σημαδεύει με πιστόλι στο κεφάλι τον παρουσιαστή και τον υποχρεώνει να φορέσει ένα γιλέκο γεμάτο εκρηκτικά.

Από εκείνη τη στιγμή, η εκπομπή αλλάζει φύση και χαρακτήρα, καθώς ο Γκέιτς συνειδητοποιεί ότι η μόνη δυνατότητά του να παραμείνει εν ζωή είναι συνδεδεμένη με το γεγονός ότι πρέπει να δίνει απαντήσεις στον νεαρό, τόσο κατανοητές για το τι συνέβη, όσο και για το ποιος είναι ο υπεύθυνος. Η σκηνοθέτρια Τζόντι Φόστερ μοιάζει να ισχυρίζεται ότι για να κάνει κανείς σωστή τηλεοπτική δημοσιογραφία πρέπει να είναι εξαναγκασμένος και ίσως απειλούμενος με θάνατο. Κοροϊδεύει; Εν μέρει, ίσως. Η σκιά του κυνισμού που διαπερνά την ταινία και την «κλείνει» με τον τρόπο που την κλείνει είναι στην πραγματικότητα το καλύτερο μέρος της.

Εχοντας στα χέρια της ένα σενάριο προσηλωμένο σε ένα θέμα ασφυκτικά επίκαιρο, η σκηνοθέτρια κατασκευάζει μια ταινία σε χρόνο πραγματικό που συνιστά γέφυρα ανάμεσα σε δύο κόσμους, τον κόσμο των λίγων που τους εκφράζει ό,τι λέγεται και διαχέεται από τη μικρή οθόνη και τον κόσμο των πολλών που βρίσκονται μπροστά από την τηλεοπτική οθόνη, και παρακολουθούν το αφήγημα της μεγάλης ψευδαίσθησης που όλο και πλησιάζει, το οποίο παράγει μια «μιντιακή» αφήγηση ενταγμένη στην καθημερινότητα... Ψευδαίσθηση, όλο και πιο εικονική στις σύγχρονες χρηματιστικές συναλλαγές.

Η ταινία προσφέρει αρκετές καλές ατάκες στα σωστά σημεία, ενώ η σχέση του παρουσιαστή (Τζορτζ Κλούνεϊ) και της παραγωγού του Πάτι Φεν (Τζούλια Ρόμπερτς) είναι από τις πιο δουλεμένες δραματουργικά.

Με τους: Τζορτζ Κλούνεϊ, Τζούλια Ρόμπερτς, Τζακ Ο' Κόνελ, κ.ά.

Παραγωγή: «Money Monster», ΗΠΑ (2016)


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ