Από την παρουσίαση του cd |
Ο πολύς κόσμος δεν ξέρει ότι γράφει και μουσική. Κι όμως, ξεκίνησε να γράφει παιδικά τραγούδια από δεκαπέντε χρόνων. Κυκλοφορούσε πάντα με μία κιθάρα και έπαιζε δικά της τραγούδια. Εγραφε και στίχους και μουσική, αλλά κυρίως μουσική σε στίχους άλλων. Οσο προχωρούσε όμως επαγγελματικά με τη μουσική - παρόλο που ήταν αυτοδίδακτη στην κιθάρα, είχε κάνει τρία χρόνια θεωρία μουσικής στο Ελληνικό Χορόδραμα, όπου και σπούδασε, σολφέζ, ρυθμική αγωγή, φωνητική αρκετά χρόνια στο Εθνικό Ωδείο - γινόταν, όπως η ίδια παραδέχεται, πιο «ντροπαλή» στο να παρουσιάζει δικά της πράγματα...
Εγραψε στίχους στο «Και θα σε παντρευτώ» του Σάκη Βαργεμτζίδη στο τρίτο της προσωπικό cd και στο «Θέλω να με Θες» από το cd του Τριφώνου, «Τα τζιτζίκια του χειμώνα» σε μουσική Αποστόλη Ηλιόπουλου. Επίσης, έγραψε μουσική στο «Κάτι έγινε» στην πρώτη δουλειά με το Τρίφωνο σε στίχους του Λάζαρου Παριανού. Φυσικά το ότι με το Τρίφωνο ενορχήστρωσαν δύο από τα cd μόνοι τους, με τον Νίκο Κουρουπάκη και τον Δημήτρη Υφαντή, την βοήθησε πάρα πολύ και άρχισε να γίνεται πιο δημιουργική και να εκφράζεται μέσω της μουσικής.
Οταν διάβασε την ιστορία της «Ψαρόσουπας» ενθουσιάστηκε - όπως η ίδια ομολογεί - για το πώς μέσα από ένα παραμύθι οικολογικού περιεχομένου θίγονταν τόσο σημαντικά ζητήματα όπως η μετανάστευση, η πίστη στον εαυτό μας, η εμπιστοσύνη στους φίλους μας, ή το να «μην τρώμε εύκολα ό,τι μας σερβίρουν», να αμφισβητούμε και να τολμάμε με θάρρος...
Στο cd, που παρουσιάστηκε χθες, τραγουδούν πολλοί σπουδαίοι ερμηνευτές: Χάρις Αλεξίου, Μαρία Καναβάκη, Ζαχαρίας Καρούνης, Σταμάτης Κραουνάκης, Κώστας Μακεδόνας, Πάνος Μουζουράκης, Μίλτος Πασχαλίδης, Γιώργος Περαντάκος, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Γιάννης Χαρούλης και η Ερωφίλη. Το πολύ καλό αποτέλεσμα του cd οφείλεται στους σπουδαίους συνεργάτες: Ευαγγελία Μαυρίδου (πιάνο - programming) και Δημήτρη Παπαλάμπρου (ηλεκτρική - ακουστική κιθάρα και μπάσο) που ανέλαβαν και τις ενορχηστρώσεις, αλλά και στους σπουδαίους μουσικούς που συμμετείχαν: ο Θύμιος Παπαδόπουλος (πνευστά), ο Μιχάλης Πορφύρης (τσέλο), η Ζωή Τηγανούρια (ακορντεόν), ο Θάνος Γκιουλετζής (βιολί), o Ξενοφών Συμβουλίδης (όμποε), o Κωστής Καρακατσάνης (fiddle - φυσαρμόνικα), o Ηλίας Δουμάνης, (τύμπανα), o Θεολόγος Μιχελλής (βιολί), o Νίκος Σαρρής (τρομπέτα), o Γιώργος Σχοινάς (ακορντεόν) και o Φώτης Μυλωνάς (φλάουτο).
Διαβάζοντας και ξαναδιαβάζοντας ποίηση δικαιούμαστε να συμφωνήσουμε με τον Γιάννη Ρίτσο: «Το μέλλον είναι σίγουρο/ αδελφέ μου./ Ο,τι κι αν γίνει - σίγουρο./ Δεν υπάρχουν πια αποσιωπητικά/ στη φωνή ή στη σιωπή μας./ Ομορφος. Μπορείς να κάνεις πίσω/ τους τροχούς του ήλιου;». Ο ποιητής έχει συνείδηση της κοινωνικής, της ανθρώπινης αποστολής του, που του αναθέτει η ποίηση και που αυτός αναθέτει στην ποίησή του. Η ποίηση του Βάρναλη πολέμησε το κοινωνικό κατεστημένο, κατήγγειλε τις αδικίες, την ανισότητα και τις αθλιότητές του. Και αν η τέχνη είναι επίσης «μια βαθιά αλληλεγγύη» στη ζωή, αυτό απαντάται και στο έργο του Τάσου Λειβαδίτη, αλλά και του Νικηφόρου Βρεττάκου. Τα έργα τους αναδύουν ένα γνήσιο ανθρωπιστικό τόνο, βαθιά και αληθινή θλίψη για τον ανθρώπινο πόνο. Αλλά και ο Νίκος Καρούζος, σ' όλη του τη ζωή, παρέμεινε σταθερά προσηλωμένος στα προσωπικά, αλλά και πανανθρώπινα αναπάντητα ερωτήματα για την αγιάτρευτη απελπισία της ύπαρξης, με έντονες ωστόσο - σε όλο του σχεδόν το έργο - τις κοινωνικές αναφορές και την πολιτική διάσταση, άλλοτε ως οργισμένη αντίδραση στην εκμετάλλευση του ανθρώπου από άνθρωπο και άλλοτε ως ειλικρινής διάθεση συμπαράστασης προς τους φτωχούς και αδύνατους.
Και κάπου εκεί κοντά σε όλους αυτούς, δίπλα μας ο Ναζίμ Χικμέτ μάς παρηγορεί: «Οπου να 'ναι θα τελειώσει το χινόπωρο/ Οπου να 'ναι κι η γη θα ξαναμπεί μέσα στου τοκετού τον ύπνο/. Κι εμείς θα περάσουμε ακόμη ένα χειμώνα/ Ζεσταίνοντας τα χέρια μας στη φωτιά της μεγάλης οργής μας/ Και της αγίας ελπίδας μας».
Η ΟΓΕ καλεί τα μέλη και τους φίλους της να παρακολουθήσουν τη θεατρική παράσταση «Ηλιος στην πέτρα», της Σοφίας Αδαμίδου, την Κυριακή 6 Απρίλη και ώρα 7 μ.μ. στο «Θέατρο της Ημέρας» (Χαριλάου Τρικούπη 4, Καλλιθέα). Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται μέχρι την Παρασκευή 28/3 στους Συλλόγους, στις Ομάδες και στα γραφεία της ΟΓΕ (Ιπποκράτους 120, τηλέφωνο 210.3629.460).
Στο πλαίσιο της πρόσκλησης για δημιουργία πρωτότυπου καλλιτεχνικού έργου, με τίτλο «Στους καιρούς των αποφάσεων και η Τέχνη πρέπει ν' αποφασίσει», η Τομεακή Οργάνωση Καλλιτεχνών της ΚΟΑ του ΚΚΕ και η Επιτροπή Φεστιβάλ του ΚΣ της ΚΝΕ διοργανώνουν το 2ο σεμινάριο, με θέμα «Ο χαρακτήρας της καπιταλιστικής κρίσης», με εισηγητή τον Μάκη Παπαδόπουλο, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, υπεύθυνο της Ιδεολογικής Επιτροπής και του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ.
Το σεμινάριο θα γίνει αύριο Σάββατο 22 Μάρτη, στις 6 μ.μ. (προσέλευση 5.30 μ.μ.) στην αίθουσα της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος (Κλεισθένους 15, 7ος όροφος, δίπλα στο δημαρχείο του Δήμου της Αθήνας).
Θυμίζουμε ότι η πρόσκληση για δημιουργία πρωτότυπου καλλιτεχνικού έργου αφορά καλλιτέχνες κάθε ηλικίας και σε όλα τα είδη Τέχνης, που μπορεί να απευθύνονται είτε σε μεγάλους είτε σε παιδιά: Μουσική - τραγούδι, εικαστικά - σκίτσο - animation, λογοτεχνία - ποίηση, ταινίες μικρού μήκους (μυθοπλασία - ντοκιμαντέρ), συγγραφή θεατρικού έργου, χορός. Τα έργα μπορούν να κατατεθούν όλη την περίοδο μέχρι το 40ό Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή». Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής οι καλλιτέχνες μπορούν να ανατρέχουν στην ιστοσελίδα http://efestival.kne.gr και να απευθύνονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση texniapofasi39@gmail.com
Ο διάσημος Βρετανός συνθέτης Michael Nyman βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη για μια και μοναδική συναυλία με την Κρατική Ορχήστρα της πόλης, σήμερα Παρασκευή 21 Μάρτη, στις 9 μ.μ. στην αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ. Ο συνθέτης έγινε γνωστός από τις ιδιαίτερα μινιμαλιστικές του μουσικές συνθέσεις για τον κινηματογράφο αφήνοντας ανεξίτηλα ακούσματα στη δημοφιλή ταινία της Τζέιν Κάμπιον «Μαθήματα Πιάνου» (1993). Καθιερώθηκε όμως μέσα από την πολύχρονη και συστηματική συνεργασία του με τον πολυγραφότατο Βρετανό σκηνοθέτη Πίτερ Γκρίναγουεϊ.