Και οι πρεμιέρες της μετεκλογικής βδομάδας συνάδουν με το μετεκλογικό πνεύμα. Η μια ταινία, χειρότερη από την άλλη με απαρχή τα σαρκοφάγα πιράνχας που επιστρέφουν, σκορπώντας τον τρόμο στη λίμνη Βικτώρια, στην ταινία «ΠΙΡΑΝΧΑΣ 3DD: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ», μια αμερικανική παραγωγή 2012, τρόμου και θρίλερ, σε σκηνοθεσία Τζον Γκούλαγκερ.
Ενώ αρχίζει η 6ηκαι τελευταία βδομάδα για το «ΤΑΙΝΙΟΡΑΜΑ 2012» στον κινηματογράφο «Αστυ». Τρεις διαφορετικές ταινίες κάθε μέρα, με ενιαίο εισιτήριο 6 ευρώ. Το πρόγραμμα της ύστατης βδομάδας έχει ως εξής:
Πέμπτη 21/6. Ενότητα: Βραδιά Λουίς Μπουνιουέλ. Στις 18.00 «ΒΙΡΙΔΙΑΝΑ» (1961), στις 20.10 «ΝΑΖΑΡΕΝ» (1959) και στις 22.20 «ΤΡΙΣΤΑΝΑ» (1970).
Παρασκευή 22/6. Ενότητα: Βραδιά Λαρς φον Τρίερ. Στις 18.00 «DOGVILLE» (2003), στις 20.10 «ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ» (1998) και στις 22.20 «ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ» (2000).
Σάββατο 23/6. Ενότητα: Η Φαντασία μπλέκει με το Ονειρο. Στις 18.00 «ΠΕΡΣΙ ΣΤΟ ΜΑΡΙΕΝΜΠΑΝΤ» (Γαλλία, 1961, Αλέν Ρενέ), στις 20.10 «ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΗΜΟΤΗΤΑΣ» (Ολλανδία, 1990, Οτακαρ Βότοτσεκ) και στις 22.20 «ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ» (Μεξικό, 1962, Λουίς Μπουνιουέλ).
Κυριακή 24/6. Ενότητα: Βραδιά Ατόμ Εγκογιάν. Στις 18.00 «FAMILY VIEWING» (1987), στις 20.10 «THE ADJUSTER» (1991) και στις 22.20 «ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ» (1997).
Δευτέρα 25/6. Ενότητα: Η άλλη πλευρά της κοινωνίας. Στις 18.00 «ΧΑΜΕΝΕΣ ΑΓΑΠΕΣ» (Μεξικό, 2000, Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ιναρίτου), στις 20.10 «ΤΑΧΙ» (Ισπανία, 1996, Κάρλος Σάουρα) και στις 22.20 «DOG DAYS» (Αυστρία, 2001, Ούλριχ Ζάιντλ).
Τρίτη 26/6. Ενότητα: Βραβευμένα αριστουργήματα. Στις 18.00 «ΜΑΧΑΙΡΙ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» (Πολωνία, 1960, Ρόμαν Πολάνσκι), στις 20.10 «Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΛΕΙΠΕΙ ΣΕ ΤΑΞΙΔΙ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΕΣ» (Γιουγκοσλαβία, 1985, Εμιρ Κουστουρίτσα) και στις 22.20 «Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ» (Ιαπωνία, 1978, Ναγκίσα Οσιμα).
Τετάρτη 27/6. Ενότητα: Cult σινεμά τρόμου. Στις 18.00 «ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΕΣ» (ΗΠΑ, 1975, Ντ. Κρόνενμπεργκ), στις 20.10 «ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ» (Ιταλία, 1963, Μάριο Μπάβα και Σαλβατόρε Μπιλιτέρι) και στις 22.20 «ΑΜΟΚ ΚΑΙ ΜΑΥΡΗ ΜΑΓΕΙΑ» (ΑΓΓΛΙΑ, 1974, Φρέντι Φράνσις).
Καλή σας θέαση!
Η ταινία, με τα σύμβολα και τις εικονογραφικές της αναλαμπές, όταν λειτουργεί, λειτουργεί σαν εξαίρετο παραμύθι ποιητικού εξπρεσιονισμού. Οταν όμως δε λειτουργεί, μετατρέπεται σε έναν «κεφτέ» και ανακαλύπτεις ότι τα συστατικά του είναι ιδεολογικά μη επεξεργασμένα και ανεπαρκή... Στη βάση της κοινότοπης ιστορίας του αγώνα του καλού με το κακό βρίσκεται ο κακός, ο «Κύριος ΤV» που ελέγχει την τηλεόραση, ταΐζει τον κόσμο μόνο με τροφή TV κι έχει αδυναμία στις γυναίκες, αφού βάφει το φαλακρό μέρος της κεφαλής του. Σημερινές αντιστοιχίες Μπερλουσκόνι. Αυτός ο κύριος, ή οι όμιλοι, κυριαρχούν σε μια χώρα/μεγαλούπολη, έξω από χώρο και χρόνο, που μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε.
Η μέτρια αυτή ταινία δεν είχε την αναμενόμενη εμπορική επιτυχία και ο Σαπίρ μετά το έριξε στην εμπορικότητα, σκηνοθετώντας βίντεο κλιπ της Σακίρα...
Παραγωγή: Αργεντινή (2007).
Παίζουν: Φαμπρίς Λουκινί, Σαντρίν Κιμπερλέν, Κάρμεν Μάουρα, Νατάλια Βέρμπεκε, κ.ά.
Παραγωγή: Γαλλία (2010).
Χαρακτηριστική κινηματογραφική μουσική «χυλός», σεξ σε φτηνά ρομαντικό «κοντρ λιμιέρ» και slow motion, ιδρώτας αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και παιχνιδιάρικα μπάνια, με παιδιά και σκυλιά, σε μαγικές, απόκρυφες τοποθεσίες. Ολ' αυτά απέχουν παρασάγγας από την πραγματικότητα. Ολα είναι ιδανικοποιημένα και κατασκευασμένα! Ακόμα και οι ενοχλητικά στερεοτυπικοί χαρακτήρες και η ίντριγκα χωρίς τριβές. Το τέλος ανιαρό και απλοποιημένο, με αναισθητικό. Ο πρωταγωνιστής εγκαταλείπει την αρένα, με άθικτη την τιμή του!
Ο Αμερικανός πεζοναύτης στο Ιράκ, Λόγκαν, ερωτεύεται την αδελφή ενός συναδέλφου του που σκοτώθηκε εν ώρα υπηρεσίας. Ο Λόγκαν βρήκε τη φωτογραφία μιας γυναίκας που θεωρεί - λόγω συγκυρίας στη θανατηφόρα σύγκρουση - ότι χάρη σ' αυτήν βγήκε αρτιμελής. Επιστρέφει στην πατρίδα και ψάχνει να βρει τη γυναίκα της φωτογραφίας. Εδώ ξεκινούν τα στερεότυπα. Η Μπεθ, η κοπέλα της φωτογραφίας, μένει με τη γιαγιά της και την βοηθά στην επιχείρησή της. Βεβαίως οι γονείς της σκοτώθηκαν σε αυτοκινητικό δυστύχημα όταν ήταν μικρή... Βεβαίως ο πρώην σύζυγός της είναι το μόνο μελανό σημείο στην ειδυλλιακή εικόνα. Επαρχιώτης, μάτσο αστυνομικός, με μυαλό κουκούτσι... Βεβαίως ο αδελφός της σκοτώθηκε στο Ιράκ... και... βεβαίως ο μικρομέγαλος, μακρυμάλλης γιος της, παίζει βιολί και σκάκι... Ο Λόγκαν αντιμετωπίζει δυσκολίες να πει στην Μπεθ πώς έχουν τα πράγματα... Ο ίδιος δεν έχει κακές πλευρές, είναι ευγενής με παιδιά και σκυλιά, έχει διαβάσει φιλοσοφία, παίζει πιάνο και «πιάνουν τα χέρια του». Ο Λόγκαν και η Μπεθ ερωτεύονται; Βεβαίως! Αλλά όχι μόνο. Και ο γιος και η γιαγιά της Μπεθ ερωτεύονται τον Λόγκαν...
Χαμένος σε αυτήν τη ζύμη παρουσιάζεται ο Ζακ Εφρον. Τετραγωνισμένος και στατικός, με το βλέμμα μονίμως υγρό και χωρίς την παραμικρή πιθανότητα να ξεφύγει από το υπάρχον φορμαρισμένο και ρηχό υπόστρωμα.
Δουλειά αρπαχτή, όπου όλοι έβαλαν μπροστά τον αυτόματο πιλότο, με αποτέλεσμα ένα φιλμ που όλοι πρέπει να αποφύγουν!
Παίζουν: Ζακ Εφρον, Τέιλορ Σίλινγκ, Μπάιθ Ντάνερ, Τζέι Φέργκουσον, Ράιλι Τόμας Στιούαρτ, Τζο Κρεστ κ.ά.
Παραγωγή: ΗΠΑ (2012).
Γυναίκες που δεν έχουν να πουν τίποτα σε κανέναν και άνδρες κενοί και ανόητοι με νοοτροπία «γυναικούλας» σε ένα ενοχλητικά απατηλό σύμπαν εύπορων φελλών, παραγεμισμένο με σαμπάνια, δίαιτες, γυμναστικές, καλλίγραμμες ψηλοτάκουνες, πληθώρα κλισέ και στερεοτύπων... Μια σαχλή κωμωδία, με σποραδικούς τόνους ακόμα πιο σαχλού δράματος, σε ένα ηλίθιο, τηλεοπτικής κοπής, πόνημα, προσβλητικά βλακώδες για το όποιο κινηματογραφικό κοινό...
Παίζουν: Κάμερον Ντίαζ, Τζένιφερ Λόπεζ, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Τσέις Κρόφορντ, Μάθιου Μόρισον, Ντένις Κουέιντ, Κρις Ροκ κ.ά.
Παραγωγή: ΗΠΑ (2012).
Ο σκηνοθέτης αφηγείται εκ νέου την ιστορία που κάποτε τον συγκίνησε, σε άλλες εποχές και ως πράξη προκλητικού, αναχρονιστικού, ουμανισμού. Η ταινία του '39, από ρομαντική κωμωδία μεταλλάσσεται σε δακρύβρεχτο μελόδραμα, ως αντανάκλαση, της βαθιάς πίστης του σκηνοθέτη, στον περίπλοκο δεσμό μεταξύ γέλωτα και δακρύων. Οταν ο σκηνοθέτης στο ριμέικ «απαγγέλλει» τις φράσεις του πρωτότυπου, αναρωτιέται αν τα συναισθήματα που βρίσκονται πίσω από αυτές τις φράσεις, μπορούν να συγκινήσουν και το 1957! Αναμάσημα και όχι ξόρκι! Σημειωτέον ότι καθεμιά από τις δύο εκδοχές του ρομαντικού αυτού μελοδράματος αποτυπώνει την εποχή παραγωγής της... Παράδειγμα. Και οι δύο βερσιόν αρχίζουν με ειδήσεις: Στην εκδοχή του '39, το μέσο είναι το ραδιόφωνο, σε Αμερική, Γαλλία και Αγγλία. Σε κείνη του '57, είναι η τηλεόραση, σε Αμερική, Ιταλία και Αγγλία, ενώ και τα μεταφορικά μέσα αλλάζουν ανάλογα με την εποχή...
Παίζουν: Κάρι Γκραντ, Ντέμπορα Κερ, Ρίτσαρντ Ντένινγκ, Νέβα Πάτερσον, Κάθλιν Νέσμπιτ, Ρόμπερτ Λιούις, κ.ά.
Παραγωγή: ΗΠΑ (1957).