ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Σεπτέμβρη 2011
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ - ΤΑΞΙ
Συνεχίζουν τον αγώνα

Συγκέντρωση έξω από τη Βουλή έχουν προγραμματίσει για σήμερα

Καθολική ήταν η συμμετοχή των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων στη χτεσινή πρώτη μέρα της 48ωρης πανελλαδικής απεργίας και μαζική η συγκέντρωση που πραγματοποίησαν το πρωί έξω από το υπουργείο Υποδομών, για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στο κυβερνητικό νομοσχέδιο για την «απελευθέρωση» του επαγγέλματός τους.

Οι ταξιτζήδες, μετά την απεργία διαρκείας του καλοκαιριού που τους στοίχισε τόσο οικονομικά, αλλά τους έφερε και αντιμέτωπους με τους μηχανισμούς κρατικής καταστολής, αποδεικνύουν ότι διαθέτουν αγωνιστικά αποθέματα, αφού πλέον έχουν καταλάβει στη συντριπτική τους πλειοψηφία ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θέλει να τους μετατρέψει είτε σε άνεργους είτε σε φτηνό ευέλικτο δυναμικό για λογαριασμό των λίγων μεγάλων εταιρειών που θα αναλάβουν «εργολαβικά» τα φιλέτα των οδικών επιβατικών μεταφορών.

Σε κάθε «πηγαδάκι» που είχε σχηματιστεί έξω από το υπουργείο Υποδομών ήταν έκδηλη η αγανάκτηση κατά της κυβερνητικής πολιτικής τόσο στο ζήτημα των ταξί όσο και για τη γενικότερη φοροεπιδρομή που έχει εξαπολύσει εναντίον του εργαζόμενου λαού. Οι δυνάμεις των Επιτροπών Αγώνα μοίραζαν ανακοινώσεις και καλούσαν τους συναδέλφους τους να απορρίψουν το σύνολο της πολιτικής της «απελευθέρωσης», αλλά και να μη δεχτούν να καταβάλουν τα κυβερνητικά «χαράτσια», ενώ πολλοί ήταν οι ταξιτζήδες που συμμετείχαν στη χτεσινή συγκέντρωση στο Σύνταγμα.

Το προεδρείο της Ομοσπονδίας πραγματοποίησε συνάντηση με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Αρ. Μπουρδάρα, για να «εισπράξει» τη... διαβεβαίωσή του ότι ο διάλογος θα συνεχιστεί. Πάντως, και χτες, μπορεί οι πλειοψηφούντες στο ΔΣ της Ομοσπονδίας να ύψωσαν φραστικά τους τόνους - κάτι που συνηθίζουν έτσι κι άλλιώς - ωστόσο το «πακέτο» των προτάσεων με το οποίο συνδιαλέγονται με την κυβέρνηση, ελάχιστα απέχει από τις κατευθύνσεις του νομοσχεδίου. Το ζήτημα ωστόσο είναι να πειστούν οι χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι ταξιτζήδες, ότι η προσθήκη ορισμένων πληθυσμιακών κριτηρίων στην έκδοση νέων αδειών αλλά και οι υπόλοιπες «κόκκινες γραμμές» που υποτίθεται έχει θέσει η συνδικαλιστική πλειοψηφία προς την κυβέρνηση, δεν πρόκειται να αλλάξει το «μαύρο» μέλλον που προετοιμάζει γι' αυτούς η κυβερνητική πολιτική της «απελευθέρωσης».

Σήμερα το απόγευμα, έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του ΣΑΤΑ, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει πορεία προς τη Βουλή.

ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ «ΔΩΔΩΝΗ»
Μέτωπο δράσης ενάντια στο ξεπούλημα

Ανακοίνωση της Επιτροπής Περιοχής Βορειοδυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ

Κάλεσμα κοινού μετώπου και δράσης αγροτοκτηνοτρόφων, εργαζομένων, αυτοαπασχολούμενων και νεολαίας ενάντια στο ξεπούλημα της «ΔΩΔΩΝΗΣ», για αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων, απεγκλωβισμού από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και τις εφεδρείες τους και συμπόρευσης με το αγωνιστικό ταξικό κίνημα και το ΚΚΕ για την ανατροπή της εξουσίας του κεφαλαίου, απευθύνει με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Περιοχής Βορειοδυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ, με αφορμή την οριστικοποίηση από την ΑΤΕ διενέργειας διαγωνισμού για την πώληση της γαλακτοβιομηχανίας.

«Η εξέλιξη αυτή σημειώνει πως είναι μέρος της γενικής αντιλαϊκής επίθεσης της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, του κεφαλαίου και των συμμάχων τους, της ΕΕ και του ΔΝΤ. Εχει τη στήριξη της ΝΔ και του ΛΑ.Ο.Σ. και των δυνάμεων του ευρωμονόδρομου. Το ξεπούλημα της "ΔΩΔΩΝΗΣ" αβαντάρισαν οι αγροτοπατέρες στις Ενώσεις Συνεταιρισμών της περιοχής και του αγροτοκτηνοτροφικού συνεταιρισμού Ηπείρου, οι οποίοι σε συνεργασία με τον περιφερειάρχη της ΝΔ, τους δημάρχους ΠΑΣΟΚ και των δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ προωθούσαν το ξεπούλημα της "ΔΩΔΩΝΗΣ" "διεκδικώντας" να περάσει στους φυσικούς φορείς (συνεταιρισμούς και επιχειρηματικά συμφέροντα της Ηπείρου), ενώ γνώριζαν καλά ότι οι συνεταιρισμοί έχουν μετατραπεί σε ΑΕ και σε ενώσεις κεφαλαίων μεγαλοκαπιταλιστών αγροτών. Ουσιαστικά προωθούσαν το ξεπούλημα της "ΔΩΔΩΝΗΣ", κάνοντας συνυπεύθυνους και τους μικρομεσαίους κτηνοτρόφους, αδυνατίζοντας το μέτωπο της πάλης για να περάσει με το λιγότερο δυνατό κόστος για την κυβέρνηση και την ΕΕ το ξεπούλημα. Παριστάνουν τους εξαπατημένους λέγοντας ότι η κυβέρνηση αθετεί τις υποσχέσεις, κάνοντας πως δεν γνωρίζουν την δοκιμασμένη αντιλαϊκή πολιτική και το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ».

Η Επιτροπή Περιοχής Βορειοδυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ καλεί τους αγροτοκτηνοτρόφους της Ηπείρου, όλους τους εργαζόμενους να βγάλουν τα πολιτικά συμπεράσματα, να καταδικάσουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και τους συμμάχους τους στον ευρωμονόδρομο (ΛΑ.Ο.Σ. - ΣΥΝ - ΝΑΡ κ.ά.) που επί χρόνια καλλιεργούσαν αυταπάτες για την ΕΕ και την ΚΑΠ της, αλλά και για την προοπτική της «ΔΩΔΩΝΗΣ». Σε συμπόρευση με το ΚΚΕ, το αγωνιστικό ταξικό κίνημα, για την κοινωνικοποίηση της μεγάλης καπιταλιστικής αγροτικής παραγωγής και της βιομηχανίας αγροτικών εφοδίων και μεταποίησης, που θα παράγουν όχι για το καπιταλιστικό κέρδος, αλλά για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών του λαού. Με κεντρικό σχεδιασμό, καθετοποιημένες κρατικές επιχειρήσεις και παραγωγικούς συνεταιρισμούς μικρομεσαίων αγροτών. «Ο κοινός αγώνας - καταλήγει - και η συμμαχία αγροτοκτηνοτρόφων, εργαζομένων, αυτοαπασχολούμενων σε αγωνιστική κατεύθυνση μέσα από το ΠΑΜΕ, την ΠΑΣΥ, την ΠΑΣΕΒΕ για ανατροπή αυτής της πολιτικής είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να βάλει εμπόδια στο ξεπούλημα της "ΔΩΔΩΝΗΣ" και το ξεκλήρισμα των φτωχομεσαίων κτηνοτρόφων».

ΓΣΕΒΕΕ
Επιβάλλει τετραήμερο στο ΚΕΚ

Κόβουν μισθούς από τους εργαζόμενους για να προστατέψουν τη «φάμπρικα» των προγραμμάτων

Εκ περιτροπής απασχόληση με μεταβαλλόμενο τετραήμερο και ανάλογη μείωση αποδοχών, αξιώνει η διοίκηση του ΚΕΚ της ΓΣΕΒΕΕ από τους εργαζόμενους, στους οποίους δόθηκε διορία μέχρι την Παρασκευή, στις 12 το μεσημέρι, να υπογράψουν το σχετικό «ιδιωτικό συμφωνητικό τροποποίησης σύμβασης εξαρτημένης εργασίας». Είχε προηγηθεί μείωση μισθών στις αρχές του χρόνου, αλλά έπεται και νέα, για ορισμένους εργαζόμενους.

Οι ανακοινώσεις της διοίκησης έγιναν την περασμένη Τρίτη, όπου οι περίπου 25 εργαζόμενοι του κεντρικού γραφείου της Αθήνας κλήθηκαν να «διαβουλευτούν» για την «αναδιάρθρωση της λειτουργίας του ΚΕΚ και τις εργασιακές σχέσεις». Αναμένεται ή έχει ήδη αρχίσει, η «διαβούλευση» να επεκταθεί και στους εργαζόμενους των 5 παραρτημάτων του ΚΕΚ, σε Πάτρα, Γιάννενα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Λάρισα.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, την Τρίτη έγινε και μια «ιδιαίτερη» συζήτηση με τις καθαρίστριες στο ΚΕΚ, από τις οποίες ζητήθηκε να έρχονται 5 μέρες για δουλειά, αλλά με 4ωρο, αντί για το 8ωρο που εργάζονται τώρα!

Στο ιδιωτικό συμφωνητικό σημειώνεται ακόμη, ότι «ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης και σε συμφωνία με τον εργαζόμενο, ο εργοδότης δύναται να μεταβάλλει τις ημέρες εργασίας», επιβάλλοντας ουσιαστικά ένα καθεστώς όπου οι εργαζόμενοι θα δουλεύουν όποτε θέλει το αφεντικό.

Μ' αυτή την πρόκληση προς τους εργαζόμενους, η πλειοψηφία της διοίκησης της ΓΣΕΒΕΕ απαντά καταφατικά στην ουσία και στο πνεύμα της αντεργατικής πολιτικής που ασκεί η κυβέρνηση, ενώ ρίχνει στα σκουπίδια τις - όποιες - αναφορές της μέχρι σήμερα για τη δύσκολη θέση των εργαζομένων - πελατών των μικρών επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων.

Την ίδια περίοδο που οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν τη λυσσαλέα φορολογική επίθεση, τη μείωση των κοινωνικών παροχών, την ουσιαστική μείωση του εισοδήματός τους, την ανατροπή εργασιακών σχέσεων και αμοιβών, οι εκβιαστικές αξιώσεις της διοίκησης του ΚΕΚ ΓΣΕΒΕΕ έρχονται να προσθέσουν νέα βάρη στις οικογένειες των υπαλλήλων του ΚΕΚ, καθιστώντας και τις συλλογικές συμβάσεις «λάστιχο».

ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ
Συνεχίζεται η μείωση της κατανάλωσης

Τη διατήρηση της πτωτικής τάσης στην εγχώρια κατανάλωση λιπαντικών για οχήματα, διαπιστώνει μελέτη της ICAP, αποδίδοντας τη συνέχιση της μείωσης κυρίως στις λιγότερες αλλαγές λιπαντικών που απαιτούν τα οχήματα νέας τεχνολογίας και στη βελτίωση της ποιότητάς τους. Η μείωση του αριθμού αύξησης των οχημάτων εκτιμάται ως βασικός συμπληρωματικός παράγοντας.

Η διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της εταιρίας Σ. Παντελαίου, αναφέρει ότι «το μέγεθος της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης λιπαντικών οχημάτων παρουσιάζει πτωτική πορεία, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης της τάξης του 4% την περίοδο 1994-2010. Ο ρυθμός μείωσης του όγκου επιδεινώθηκε την τελευταία τριετία, το δε 2009 και 2010 κυμάνθηκε περίπου στο 14% και 12% αντίστοιχα».

Η ICAP εκτιμά ότι για το 2011 η μείωση θα είναι 10%. Η αξία της εγχώριας αγοράς λιπαντικών οχημάτων εκτιμάται ότι μειώθηκε περίπου 8% το 2010 συγκριτικά με το 2009.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ