Εκδήλωση - αφιέρωμα πραγματοποίησαν χτες οι ΚΟ Εκπαιδευτικών Λάρισας του ΚΚΕ
Στην εκδήλωση ομάδα εκπαιδευτικών διάβασε ποιήματα και αποσπάσματα έργων του και τραγούδησε μελοποιημένα ποιήματά του.
Χαιρετισμό εκ μέρους των ΚΟ Εκπαιδευτικών του ΚΚΕ απηύθυνε ο Π. Κρίκης.
Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Γ. Μηλιώνης, δημοσιογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στον «902 Αριστερά στα FM», ο οποίος σημείωσε ότι η εκδήλωση αυτή «έχει μεγάλη σημασία, γιατί αναδεικνύει ένα ζήτημα μεγάλης σημασίας, για το πώς πρέπει να μορφώνεται - με την πλατιά έννοια του όρου - η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα». Αναφερόμενος στον ποιητή και στο έργο του, υπογράμμισε:
«Αν ο Βάρναλης σταματούσε στην "καταγγελία" των αδικιών που διαπράττουν οι εκμεταλλευτές εις βάρος των εκμεταλλευομένων, θα ήταν, απλώς, ένας ακόμα "δίκαιος" άνθρωπος. Αν έκανε ένα βήμα παραπέρα, αλλά δε μίλαγε για το "γκρέμισμα" της ταξικής κοινωνίας, θα ήταν, απλώς, ακόμα ένας "απελπισμένος". Ο Βάρναλης δεν ήταν ούτε "δίκαιος" άνθρωπος, ούτε "απελπισμένος". Ηταν επαναστάτης. Και με το έργο του αναδεικνύει την εργατική τάξη ως τη δύναμη που μπορεί και πρέπει να ανατρέψει την τάξη των εκμεταλλευτών και τους θεσμούς της, αλλά και θα οικοδομήσει μια νέα, ανώτερης μορφής κοινωνία, την κομμουνιστική.
Βαθιά ανθρώπινος, ο Βάρναλης έβλεπε τη δύναμη που μπορούσε να ανατρέψει την αιτία που γεννά αναρίθμητες "πληγές". Πραγματικός επαναστάτης, είχε εμπιστοσύνη στην κίνηση της Ιστορίας και στη δύναμη της εργατικής τάξης να αλλάξει σελίδα στο "Ημερολόγιο της Ιστορίας". Ηθελε ο λαός να αφυπνιστεί. Πίσω από τη σκωπτική γραφή του, στεκόταν η πίκρα για την κατάσταση του λαού. Πίσω από το έργο του, στεκόταν το χρέος του επαναστάτη να σαλπίζει την αλήθεια, γκρεμίζοντας ψέματα, μύθους κι αυταπάτες, παραπέμποντας ευθέως στα λόγια, με τα οποία ο Μαρξ ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή: "Αισχρός δεν είναι όποιος τα βάζει με τους θεούς του όχλου, αλλά εκείνος που έχει τη γνώμη του όχλου για το τι είναι θεός"».
Το «ζουμί» βρισκόταν στη φράση «...η εύρεση πόρων εκτός δημοσίου», όπου επί χρόνια «σπρώχνει» ο δικομματισμός τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά.
Αυτός είναι ο πραγματικός λόγος (σ.σ. δηλαδή: «Βρείτε τα από αλλού»...) που οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, οι φορείς δεν εισέπραξαν ακόμη... δεκάρα από τις ανακοινωθείσες επιχορηγήσεις. Ανάμεσά τους η «Ταινιοθήκη της Ελλάδας», η μοναδική φιλμική «κιβωτός», και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, μοναδικό στο είδος του και ανάμεσα στα πέντε καλύτερα του είδους διεθνώς!
Φθάσαμε στα μισά του 2011 και η «Ταινιοθήκη» δεν εισέπραξε τα 170.000 ευρώ της επιχορήγησης του 2010. Από το 2009 η «Ταινιοθήκη» εδρεύει στον ανακαινισμένο κινηματογράφο «Λαΐς», που μετατράπηκε - μετά κόπων, βασάνων και αγώνων - σε σύγχρονη οπτικοακουστική, αρχειακή βάση, με μουσείο, βιβλιοθήκη, ψηφιακές προβολές κλπ. Πριν πάει στη «Λαΐδα» η «Ταινιοθήκη» επιχορηγούνταν με το εντελώς ανεπαρκές κονδύλι των 200.000 ευρώ ετησίως. Ποσό αστείο - συγκριτικά με όσα δίνονται στα «Μέγαρα» - χωρίς κωδικό στον κρατικό προϋπολογισμό, γεγονός που ανησυχούσε τους ανθρώπους της «Ταινιοθήκης» για το μέλλον της. Δυστυχώς, είχαν δίκιο. Διότι παρά τις αυξημένες λειτουργικές ανάγκες, τα 200.000 ευρώ και έγιναν 170.000 και δε δίνονται...
Ανάλογη κατάσταση αντιμετωπίζει το Φεστιβάλ Ολυμπίας, που δεν έχει εισπράξει ακόμη τα 80.000 ευρώ για την περσινή διοργάνωσή του (σ.σ. το Φεστιβάλ «τρέχει» πλήθος προγραμμάτων με συμμετοχή παιδιών και κινηματογραφιστών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, εκτός από το κυρίως πρόγραμμα προβολών, και αποτελεί πηγή πολιτιστικής ζωής για ευρύτερη περιοχή της Ηλείας), με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η φετινή διοργάνωσή του.
Ενα από τα «καμαρίνια» με εκθέματα του Θεατρικού Μουσείου |
Ασφαλώς, το να απορροφηθεί ένας τέτοιος θησαυρός - τριών αιώνων θεατρικό υλικό - από άλλο φορέα (όπως Εθνικό Θέατρο, Μέγαρο, κ.λπ.) δεν θα ήταν το καλύτερο. Αλλά, απ' ό,τι φαίνεται, το ΥΠΠΟ-Τ δεν ενδιαφέρεται καθόλου. «Κόψτε το λαιμό σας»... λέει με διάφορους τρόπους σε όλους τους πολιτιστικούς φορείς. Το ΥΠΠΟ-Τ θα επιχορηγεί όποιους, όπως, όποτε, όσο θέλει, αφού εφαρμόζει την κυβερνητική πολιτική της απόλυτης εκποίησης όχι μόνο των οικονομικών αξιών, αλλά και των πολιτιστικών.
Ο Ισπανός συγγραφέας Χορχέ Σεμπρούν πέθανε την Τρίτη 7/6, σε ηλικία 88 ετών. Γεννήθηκε στη Μαδρίτη το 1923, έγινε μέλος του ισπανικού Κομμουνιστικού Κόμματος, αγωνίστηκε κατά του Φράνκο, πήρε μέρος στην Αντίσταση κατά των ναζί και φυλακίστηκε στο Μπούχενβαλντ. Ομως, διαγράφηκε από το ΚΚ Ισπανίας το 1964 και κατέληξε υπουργός Πολιτισμού στις κυβερνήσεις του Φελίπε Γκονζάλες και αντικομμουνιστής...
Εκτός από μυθιστορήματα, έγραψε και σενάρια, που σκηνοθέτησαν σπουδαίοι δημιουργοί, όπως ο Αλέν Ρενέ, ενώ ήταν ο συνδημιουργός του σεναρίου της ταινίας του Κώστα Γαβρά «Ζ». Πολυβραβευμένος και μέλος της Ακαδημίας Γκονκούρ, από το 1986, έγραψε μεταξύ άλλων τα μυθιστορήματα «Τα σανδάλια», «Είκοσι χρόνια και μία μέρα», «Ο νεκρός μάς χρειάζεται», «Τι ωραία Κυριακή!», «Επιστροφή του Νετσάγιεφ» και «Το μεγάλο ταξίδι».
Αγωνιστικό «ραντεβού» δίνουν οι έκτακτοι αρχαιολόγοι, σήμερα, σε συγκεντρώσεις στις 12 το μεσημέρι στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης Αγίας Σοφίας και Εγνατίας, και στην Αθήνα, στις 11 το πρωί, στο υπουργείο Πολιτισμού - Τουρισμού (ΥΠΠΟΤ).
Οι έκτακτοι αρχαιολόγοι «αντιτάσσονται στην πολιτική που αντιμετωπίζει τις αρχαιότητες μόνο ως εμπόδιο στην τεχνοκρατική ανάπτυξη, θυσιάζοντας την προστασία των αρχαιοτήτων και την ορθή επιστημονική τεκμηρίωση στο βωμό της επίσπευσης των εργασιών με πρόσχημα την κρίση».
Απαιτούν «να δοθεί τέλος στην εργασιακή τους εξόντωση», εξαιτίας του 24μηνου του ΠΔ Παυλόπουλου (μετά το οποίο απολύονται), να καταβληθούν τα δεδουλευμένα και «αντιστέκονται στη γενικότερη επίθεση που πραγματοποιείται στα εργασιακά δικαιώματα δεκαετιών».
Αφιερωμένο σε δύο από τις μεγαλύτερες μορφές της μαύρης μουσικής, τον James Brown και τον Gil Scott-Heron, είναι το DJ Set, που θα παρουσιάσει ο B. D. Foxmoor («Active Member») (11/6, 9.30 μ.μ.), στο «Gagarin» (Λιοσίων 205). Το αφιέρωμα συνδιάζεται με ακρόαση- παρουσίαση του νέου άλμπουμ των «Active Member», «Στων βουβών την εσχατιά». (Γενική είσοδος: 5 ευρώ).