ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 26 Οχτώβρη 2000
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Αρχίζει το τεμάχισμα του λιμανιού

Προωθείται άμεσα η απόφαση για δημιουργία εταιρίας διαχείρισης και την επιλογή των «φιλέτων» που θα χαριστούν στους ιδιώτες

Η διαδικασία παράδοσης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Πειραιά, στους ιδιώτες προχωρεί με γρήγορους ρυθμούς, όπως είχε πρόσφατα, εξάλλου, επιβεβαιώσει, με δηλώσεις του, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι την επόμενη βδομάδα θα τεθεί σε ισχύ η απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑ), που λήφθηκε στις 28 Ιούλη και υπογράφεται από τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας, Εμπορικής Ναυτιλίας και Ανάπτυξης. Η απόφαση, με αριθμ. πρωτ. 382, προβλέπει τη σύσταση και λειτουργία εταιρίας, που θα αναλάβει τη διαχείριση και εκμετάλλευση του λιμανιού, με βάση και το σχέδιο που έχει προαποφασιστεί, για πολυδιάσπαση των δραστηριοτήτων του και παράδοσή τους στους ιδιώτες!

Γρήγορες αναμένεται να είναι και οι ανάλογες εξελίξεις για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο πρόσφατα επισκέφθηκε ο Χρ. Παπουτσής, κάνοντας σαφές ότι τμήματά του θα παραδοθούν επίσης στους ιδιώτες.

Η απόφαση της διυπουργικής Επιτροπής προβλέπει συγκεκριμένα: «Τη δημιουργία εταιρίας, που θα αναλάβει τη λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση των επιχειρηματικών λειτουργιών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ("Ο Οργανισμός")». Η ιδιοκτησία των παγίων στοιχείων θα συνεχίσει να ανήκει στον Οργανισμό επειδή υπάρχει συνταγματικό κώλυμα, καθώς, για παράδειγμα, δεν μπορεί να πουληθεί το χειμέριο κύμα, που εκμεταλλεύεται σήμερα ο ΟΛΠ. Για την εταιρία που θα συσταθεί, προβλέπεται στη συνέχεια η άμεση δρομολόγηση της εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών. «Οι επί μέρους όροι της ιδιωτικοποίησης - όπως αναφέρεται - θα αποφασιστούν με νεότερη απόφαση της ΔΕΑ».

Για το ξεπούλημα του πρώτου λιμανιού της χώρας, η ίδια απόφαση προβλέπει την πρόσληψη: Της εταιρίας BANK OF AMERICA ως χρηματοοικονομικού συμβούλου. Της εταιρίας KANTOR ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ για το σχεδιασμό και την αναδιάρθρωση, δηλαδή το διαχωρισμό σε κομμάτια των δραστηριοτήτων. Της εταιρίας American Appraisal ως εκτιμητή - αποτιμητή. Προσλήψεις εταιριών θα γίνουν και για την παροχή νομικών, λογιστικών και άλλων υπηρεσιών.

Οι δαπάνες θα βαρύνουν, τόσο το ελληνικό δημόσιο, όσο και τον ΟΛΠ, ενώ οι συμβάσεις με τις εταιρίες θα υπογραφούν από τον υφυπουργό Οικονομικών ως εκπροσώπου του ελληνικού δημοσίου.


ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΟΧΙ στην εφοπλιστική ασυδοσία

Την Παρασκευή στις 5 το απόγευμα στον ηλεκτρικό σταθμό Πειραιά, η συγκέντρωση ναυτεργατών και νησιωτών για σύσταση Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

Την πρώτη συντονισμένη αγωνιστική απάντηση νησιωτών και ναυτεργατών δέχεται την Παρασκευή η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και τα εγκληματικά της σχέδια, με τα οποία το αρχιπέλαγος του Αιγαίου μετατρέπεται σε πεδίο δράσης του πολυεθνικού και εφοπλιστικού κεφαλαίου. Στις 5 το απόγευμα νησιώτες από Ικαρία, Φούρνους, Λέσβο και ναυτεργάτες θα συγκεντρωθούν στον ηλεκτρικό σταθμό του Πειραιά και θα πορευτούν κατόπιν προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, διαδηλώνοντας την απαίτησή τους για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ασφαλείς και προς όφελος των εργαζομένων, για τη σύσταση Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Τη σημαία του αγώνα ύψωσε ο Σύλλογος Νεολαίας Ικαρίας, ο οποίος και απηύθυνε το αγωνιστικό κάλεσμα, τιμώντας ταυτόχρονα ανάμεσα στους 80 νεκρούς του ναυαγίου του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» και τους 13 συμπατριώτες τους. Στο κάλεσμα αυτό ανταποκρίθηκαν η Ομοσπονδία Λεσβιακών Συλλόγων Αττικής, η Πανικαριακή Αδελφότητα, ο Σύλλογος Φουρνιωτών Αθήνας - Πειραιά, η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ». Νησιώτες και ναυτεργάτες με την κινητοποίησή τους εναντιώνονται ταυτόχρονα στο νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα που ήδη επεξεργάζεται η νομοπαρασκευαστική Επιτροπή και θα κατατεθεί στη Βουλή το Νοέμβρη. Το νέο πλαίσιο προωθεί τις αξιώσεις του Παντελή, Σφηνιά μεγαλοαφεντικού της πλοιοκτήτριας εταιρίας του «ΣΑΜΙΝΑ», MFD! Εναντιώνονται επίσης, στο διαλυτικό Κοινοτικό Κανονισμό 3577/92, ο οποίος σπάει το καμποτάζ και επιβάλλει την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου προς όφελος των εφοπλιστών.

Στο κάλεσμά του ο Σύλλογος Νεολαίας Ικαρίας καλεί όλους τους Καριώτες σε Αθήνα και Πειραιά να διαδηλώσουν την Παρασκευή την απαίτησή τους: «Φτάνει πια, όχι άλλα θύματα στο βωμό της εφοπλιστικής ασυδοσίας». Να απαιτήσουν την απόδοση ευθυνών στους πραγματικούς υπαίτιους του ναυτικού εγκλήματος του «ΣΑΜΙΝΑ» και την αποζημίωση των οικογενειών των πληγέντων. Τη σύσταση Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, «με στόχο την εξυπηρέτηση των επιβατών που κινούνται από και προς τα νησιά με σύγχρονα, ταχύτερα και ασφαλέστερα πλοία, που να καλύπτουν τις σημερινές απαιτήσεις και να συνδέονται με τις ανάγκες και την ανάπτυξη των νησιών μας». Να απαιτήσουν ακόμα τη δημιουργία διασωστικών ομάδων με έδρα στο κάθε νησί του Αιγαίου και αναβαθμισμένη λιμενική υποδομή.

Ψήφισμα υποστήριξης στο συλλαλητήριο της Παρασκευής εξέδωσε το ΠΑΜΕ, με το οποίο καλεί τους εργαζόμενους, τους άνεργους και τη νεολαία να στηρίξουν με τη συμμετοχή τους την αγωνιστική αυτή παρέμβαση που δεν αφορά μονάχα τους νησιώτες, αλλά, τη μεγάλη πλειοψηφία των λαϊκών στρωμάτων. Το ΠΑΜΕ χαρακτηρίζει το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» πελώριο έγκλημα με φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς «τη μεγάλη καθυστέρηση κρατικής κινητοποίησης σωστικών ενεργειών», «την "αξιοπιστία" των σαπιοκάραβων που με τις ευλογίες των κυβερνήσεων μετατρέπονται σε πλωτά φέρετρα», «την ασύδοτη δράση του εφοπλιστικού κεφαλαίου σε βάρος επιβατών και ναυτεργατών» και υπογραμμίζει: «Αν μέχρι σήμερα θρηνούσαμε τόσα θύματα και τέτοιας αγριότητας εγκλήματα ας αναλογιστεί ο λαός μας τι θα συμβεί με την πλήρη "απελευθέρωση" της ναυσιπλοΐς και την κατάργηση του καμποτάζ».

Ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας δηλώνει τη συμπαράσταση και αλληλεγγύη του στους νησιώτες και ναυτεργάτες. Επισημαίνει ότι «είναι ανάγκη να δοθεί η μάχη μαζικά για την ανατροπή αυτής της επικίνδυνης πολιτικής» και απαιτεί ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που να προστατεύουν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και τη θωράκιση του καμποτάζ.


ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Εμμονή στην πολιτική της «απελευθέρωσης»

Αναφορικά με το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα, προωθούνται οι προτάσεις των εφοπλιστών, ώστε να μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν

«Ζούγκλα»! Αυτό είναι το σκηνικό που στήνει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ στις ελληνικές θάλασσες, παραδίδοντας τις τύχες ανθρώπινων ζωών και τόπων στις εγκληματικές ορέξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Το σκηνικό αυτό περιέγραψε χτες ανάγλυφα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρήστος Παπουτσής, επιβεβαιώνοντας ακόμα και τις πιο δυσοίωνες προβλέψεις, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου. Εκανε σαφές ότι η συγκοινωνιακή σύνδεση των... παρακατιανών νησιών θα επαφίεται στην καλή θέληση των εφοπλιστών, ότι πλοία πανάρχαια θα αρμενίζουν ανενόχλητα στα ελληνικά πελάγη και ότι οι θέσεις των 20.000 Ελλήνων ναυτεργατών, που είναι ναυτολογημένοι στα ακτοπλοϊκά πλοία, από το 2002 θα αποτελούν πλέον παρελθόν.

Ο Χρ. Παπουτσής, δίνοντας μια «γεύση» των όσων επεξεργάζεται αυτή τη στιγμή η νομοπαρασκευαστική επιτροπή για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, αλλαγή που επιβάλλει ο διαλυτικός Κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που σπάει το καμποτάζ, δήλωσε:«Οι άδειες σκοπιμότητας από το 2002 καταργούνται». Βέβαια, συμπλήρωσε, από κει και πέρα είναι θέμα της Βουλής, η οποία θα κληθεί να ψηφίσει το σχετικό νομοσχέδιο. Οσο για το πώς θα εξασφαλιστεί η σύνδεση των νησιών, σημείωσε ότι θα αξιοποιηθούν τα σημεία του κοινοτικού κανονισμού, που δίνουν «δυνατότητα ευελιξίας», όπως είναι οι «γραμμές δημοσίου συμφέροντος», που αφορούν σε γραμμές μη εμπορικού ενδιαφέροντος. Αυτές θα καλύπτονται μετά από προκήρυξη δημόσιου διαγωνισμού. Βέβαια, στο ενδεχόμενο να μη συμμετέχει εταιρία στο διαγωνισμό δεν απάντησε!

Οσον αφορά στο όριο ηλικίας των πλοίων με ξένες σημαίες, που θα πλέουν στις ελληνικές θάλασσες, ανέφερε ότι «είναι στοιχείο του ανταγωνισμού και ο πολίτης θα γνωρίζει ότι τα πλοία τα οποία φέρουν ελληνική σημαία είναι ασφαλή και νεότερα από τα πλοία που φέρουν άλλη σημαία». Σε ερώτηση αν και ελληνικές εταιρίες, για να αποφύγουν τον περιορισμό στην ηλικία, που σύμφωνα με τις κυβερνητικές αποφάσεις είναι τα... 30 χρόνια, υψώσουν ξένες σημαίες, απάντησε: «Και πάλι θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός»! Παράλληλα, ο υπουργός προσπάθησε να πείσει ότι η κυβέρνηση, μέσω της... Επιτροπής Ανταγωνισμού, θα αποτρέψει το ενδεχόμενο της δημιουργίας «μονοπωλίων».

Ενδεικτικά, τέλος, ήταν τα όσα ανέφερε για το μέλλον που επιφυλάσσεται στους Ελληνες ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας. Είπε ότι η «απελευθέρωση» των θαλάσσιων συγκοινωνιών θα επιφέρει και «την απελευθέρωση στην αγορά εργασίας». Και συμπλήρωσε ότι η κυβέρνηση εξασφάλισε τις θέσεις των Ελλήνων ναυτεργατών με την απαίτησή της στην Κοινότητα, να καθιερωθεί στα πλοία... η ελληνική γλώσσα!


ΠΑΜΕ
Αλληλεγγύη στους Κύπριους εργάτες

Ταξικό αγωνιστικό χαιρετισμό στους εργαζόμενους και τα Συνδικάτα της Κύπρου, οι οποίοι πραγματοποίησαν χτες τρίωρη στάση εργασίας, αντιδρώντας στα αντεργατικά σχέδια περιορισμού της ΑΤΑ, απέστειλε το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο.

Στο χαιρετισμό του το ΠΑΜΕ δηλώνει την υποστήριξή του στον αγώνα των εργαζομένων της Κύπρου, που όπως τονίζει διατρανώνουν «την αποφασιστικότητά τους για αγώνες διαμαρτυρίας και αντίστασης».

«Είμαστε σίγουροι πως σε κάθε μεριά της Κύπρου, άνθρωποι κάθε ηλικίας και δουλιάς, θα αντιταχθούν αγωνιστικά και αποφασιστικά για να μην περάσουν οι αντεργατικοί σχεδιασμοί φαλκίδευσης της ΑΤΑ. Ο ταξικός αγώνας θα μας βρίσκει ενωμένους και αλληλέγγυους Ελληνες και Κύπριους εργάτες, αγρότες, νεολαία, κόντρα στα συμφέροντα του κεφαλαίου, του ιμπεριαλισμού και των εκπροσώπων τους, όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν βρίσκονται», σημειώνει το ΠΑΜΕ και καταλήγει: «Μ' αυτήν την ευκαιρία θέλουμε να εκφράσουμε ακόμα μια φορά, την πλήρη υποστήριξή μας στον αγώνα σας και να απευθύνουμε τα θερμά συναισθήματα αλληλεγγύης στους εργάτες της Κύπρου».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ