ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Γενάρη 2011
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΠΑΣΥ - ΟΓΕ - ΜΑΣ
Σήμερα ανοίγουν τα διόδια όλης της χώρας

Κάλεσμα, με κοινό ψήφισμα των Γραμματειών, στους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, να αγωνιστούν για την κατάργηση όλων των διοδίων

Από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στα διόδια της Ελευσίνας
Από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στα διόδια της Ελευσίνας
Σήμερα, τα διόδια σε όλη τη χώρα ανοίγουν! Το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ), η Πανελλαδική Αντιμονοπωλιακή Συσπείρωση των ΕΒΕ (ΠΑΣΕΒΕ), η Παναγροτική Αγωνιστική Συσπείρωση (ΠΑΣΥ), το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) και η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας (ΟΓΕ) πραγματοποιούν σήμερα, με απόφαση των Γραμματειών τους, κινητοποίηση σε όλα τα διόδια της χώρας, καλώντας τους εργαζόμενους, τα πλατιά λαϊκά στρώματα να παλέψουν οργανωμένα για την κατάργηση των διοδίων.

Οι Γραμματείες, με κοινό ψήφισμα, τονίζουν:

«Οσοι συμφωνούμε με αυτό το ψήφισμα να το θέσουμε για συζήτηση στα εργοστάσια, στις επιχειρήσεις που δουλεύουμε, στα σωματεία μας, στους μαζικούς μας φορείς, παντού όπου μπορούμε. Να αναπτύξουμε πρωτοβουλίες, να δυναμώσουμε τον αγώνα για την κατάργηση των διοδίων.

Εργαζόμενε, αυτοαπασχολούμενε της πόλης και της υπαίθρου,

Νέα, νέε.

Μην ανέχεσαι να σε ληστεύουν μέσω των διοδίων.

Να καταργηθούν τώρα όλα!

Εχουμε πληρώσει και πληρώνουμε πανάκριβα. Είναι δικαίωμά μας και υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να έχουμε δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες και δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους.

Υπολόγισε: Από τη ληστρική τιμή των 1,60 ευρώ, κατά μέσο όρο, που έχει το λίτρο η βενζίνη, το 1 ευρώ είναι κρατική φορολογία και από το υπόλοιπο το 90% το καρπώνονται τα μονοπώλια του πετρελαίου. Ακόμα τους υπέρογκους φόρους που πληρώνεις για αγορά αυτοκινήτου, για τέλη κυκλοφορίας, για ασφάλιστρα και τόσα άλλα. Δεν αντέχουμε άλλο!

Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις δεν έγιναν για καλύτερους δρόμους, αλλά για να ωφεληθούν οι μεγαλοεργολάβοι. Εχουν τεράστιες ευθύνες το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και τα άλλα κόμματα του συστήματος, γιατί μαζί ψήφισαν την παράδοση των οδικών αξόνων στους μεγαλοεργολάβους. Είναι ψέμα ότι αυτοί πληρώνουν για το φτιάξιμο των δρόμων. Στην ουσία, το Δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και αυτοί συμμετέχουν μόλις κατά 10%, ενώ τους παραχωρείται το δικαίωμα να τα εκμεταλλεύονται για δεκαετίες (30-35 χρόνια)! Η Ευρωπαϊκή Ενωση στηρίζει την αύξηση και των διοδίων και των τιμών.

Δε φτάνει να αγανακτούμε. Μόνο η ατομική αντίδραση δεν αρκεί για να σταματήσει τη μεγάλη ληστεία που υφίσταται ο λαός.

Τα διόδια είναι μέρος του πολέμου που έχουν εξαπολύσει κατά του λαού (ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΕΕ) για να προστατέψουν τα τεράστια κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.

Για να εμποδίσουμε τα άγρια μέτρα που συνεχώς κλιμακώνονται, για να ανατρέψουμε την αντιλαϊκή πολιτική, χρειάζεται οργανωμένος εργατικός, λαϊκός αγώνας και συμμαχία εργατών, αυτοαπασχολούμενων της πόλης και του χωριού, κατά των κομμάτων και της εξουσίας των μεγαλοβιομηχάνων, τραπεζιτών, εφοπλιστών, μεγαλεμπόρων. Για ριζικές αλλαγές στην οικονομία και την εξουσία, για αποδέσμευση από την ΕΕ.

Μαζί με το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ), την Πανελλαδική Αντιμονοπωλιακή Συσπείρωση ΕΒΕ (ΠΑΣΕΒΕ), την Παναγροτική Αγωνιστική Συσπείρωση (ΠΑΣΥ), το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ), την Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας (ΟΓΕ).

Να δυναμώσουμε τη λαϊκή πάλη και αντεπίθεση:

Για να καταργηθούν όλα τα διόδια και ο ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, στο ηλεκτρικό ρεύμα, στο νερό, στο πετρέλαιο.

Κατά των αυξήσεων των τιμών στα εισιτήρια, στη ΔΕΗ, στα καύσιμα.

Για να αποκρούσουμε τη μείωση των μισθών.

Για την προστασία των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων, των φτωχών και μεσαίων αγροτών από τα χρέη στις τράπεζες.

Να μην πτωχεύσει ο λαός. Την κρίση και το χρέος να τα πληρώσουν αυτοί που ευθύνονται. Να φορολογηθεί τώρα με 45% το μεγάλο κεφάλαιο».


ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Προσπαθεί να αποσείσει τις ευθύνες για τη ληστεία

Μια ανεπιτυχή προσπάθεια για να αποσείσει τις ευθύνες της κυβέρνησης σχετικά με το χαράτσι των οδηγών από τα πολλά και πανάκριβα διόδια στις εθνικές οδούς έκανε χτες ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μακριώτης ενημερώνοντας έκτακτα την Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής. Ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να βρει μια λύση με διαπραγματεύσεις με τις 19 κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε βασικών εθνικών αξόνων και με τις 26 τράπεζες που έχουν δώσει δάνεια στους ιδιώτες και το Δημόσιο.

Ο υφυπουργός παραδέχτηκε ότι υπάρχουν αδικίες με τους σταθμούς διοδίων που έχουν στηθεί, ειδικά στις περιοχές γύρω από τους τοπικούς σταθμούς. Ωστόσο ως λύση πρότεινε να γίνεται πληρωμή των διοδίων με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ο οδηγός, καθώς και την έκπτωση για τις συχνές διελεύσεις και όχι την πλήρη κατάργηση των χαρατσιών. Σχετικά με τη Στυλίδα -όπου συνελήφθη ο δήμαρχος Απ. Γκλέτσος επειδή αντέδρασε στα χαράτσια- είπε ότι θα παραταθούν οι κάρτες διέλευσης των κατοίκων μέχρι να ολοκληρωθούν οι παράπλευροι δρόμοι.

Στην παρέμβασή της κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, η βουλευτής του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη τόνισε ότι οι λεγόμενες συμβάσεις παραχώρησης εκμετάλλευσης των δρόμων από ιδιώτες είναι στην ουσία συμβάσεις δουλείας που στην πράξη περιορίζουν το ατομικό δικαίωμα της μετακίνησης. Με όσα γίνονται, είπε, δεν μπορούμε να μιλάμε για κοινωνικό αγαθό, ούτε για δημόσια έργα, αφού το κράτος δεν μπορεί να ορίσει την τιμή των διοδίων αν και συμμετέχει με 37% στα έργα, ενώ οι ιδιώτες, με μόλις το 8%, επιβάλλουν τελικά τις τιμές και ληστεύουν τους οδηγούς.

Αναφερόμενη στις λαϊκές κινητοποιήσεις που εντείνονται, τόνισε ότι πρόκειται για αντίδραση των ληστευομένων απέναντι στους ληστές και είπε ότι το ΚΚΕ προτείνει να μην πληρώνουμε διόδια στους δρόμους γιατί τους έχουμε πληρώσει εκατοντάδες φορές. «Πήγα στη Θεσσαλονίκη και ο γιος μου με ρώτησε πόσα σύνορα έχει η χώρα...», είπε χαρακτηριστικά σχολιάζοντας το πλήθος των σταθμών διοδίων που έχουν φυτρώσει στην Εθνική Οδό.

Συνάντηση υπουργείου - δημάρχου Στυλίδας

Συνάντηση κοντά στα διόδια της Πελασγίας είχε χτες ο δήμαρχος Στυλίδας, Απ. Γκλέτσος, με κλιμάκιο του υπουργείου Υποδομών και Δικτύων. Το κλιμάκιο του υπουργείου βρέθηκε στα σημεία όπου το μεσημέρι της Τρίτης συνεργεία του δήμου για δεύτερη φορά αφαίρεσαν τα προστατευτικά στηθαία ασφαλείας, με σκοπό να κάνει αυτοψία στους δρόμους αυτούς, ώστε να μελετηθεί αν μπορούν να γίνουν ολοκληρωμένοι παράδρομοι.

Υπενθυμίζουμε ότι η δημοτική αρχή Στυλίδας αφαίρεσε τα προστατευτικά στηθαία ασφαλείας σε παραδρόμους της Εθνικής κοντά στα διόδια της Πελασγίας, με σκοπό να περνούν ελεύθερα οι κάτοικοι της περιοχής που αναγκάζονται να πληρώνουν διόδια για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Στο σημείο εξακολουθούν να παραμένουν σκαπτικά μηχανήματα και κάτοικοι της περιοχής, προκειμένου να εμποδίσουν τους υπαλλήλους της ιδιωτικής εταιρείας να επανατοποθετήσουν τις μπάρες ασφαλείας.

Αμέσως μετά τη συνάντηση με το κλιμάκιο του υπουργείου Υποδομών και Δικτύων, ο δήμαρχος Στυλίδας, δήλωσε: «Είμαστε σε καλό δρόμο», ενώ παράλληλα πρόσθεσε: «Δεν χρειάζεται να σκαφτεί ένα ολόκληρο βουνό για κάτι που ήδη υπάρχει», εννοώντας τους παραδρόμους που ήδη υπάρχουν. Τέλος, εξέφρασε τη συμπαράστασή του σε όσους αγωνίζονται για το δίκιο των πολιτών.

  • Tη σύλληψη του δημάρχου Στυλίδας και ηθοποιού Απ. Γκλέτσου καταγγέλλει με ανακοίνωσή του τo Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ), εκφράζοντας την αμέριστη συμπαράστασή του. Το ΣΕΗ τονίζει τη στήριξή του στη σημερινή πανελλαδική κινητοποίηση που διοργανώνουν ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΠΑΣΥ - ΜΑΣ - ΟΓΕ.


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ