Αρνούνται την περαιτέρω υποβάθμιση της πόλης τους οι κάτοικοι του Αγίου Στεφάνου Αττικής και λένε «όχι» στην εναέρια γέφυρα που θέλει να κατασκευάσει ο ΟΣΕ. Αντίθετα, προτείνουν την ολική βύθιση των γραμμών του τρένου που σήμερα διχοτομεί την πόλη τους.
Σύμφωνα με εκπροσώπους της Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος Αγ. Στεφάνου και της Επιτροπής των κατοίκων της περιοχής, το ιστορικό της όλης υπόθεσης έχει ως εξής: Στα πλαίσια αναβάθμισης της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού του ΟΣΕ με τη δημιουργία προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου σε συνδυασμό με τη σύνδεσή του με το «Αττικό Μετρό», αλλά και την ηλεκτροκίνησή του, οι γραμμές του ΟΣΕ θα περιφραχτούν και αντί της ισόπεδης επικοινωνίας των οχημάτων αλλά και των πεζών, προτείνεται από την ΕΡΓΟΣΕ η κατασκευή εναέριας γέφυρας που θα μεταφέρει τη σημερινή κυκλοφορία από το Εμπορικό Κέντρο της πόλης στη στενή διασταύρωση των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου και Κρήτης, μέσα δηλαδή από μια περιοχή χαρακτηρισμένη από το Σχέδιο Πόλης ως «αμιγούς κατοικίας».
Η Επιτροπή περιβάλλοντος αλλά και οι άλλοι φορείς της πόλης έχουν αντιταχθεί στην προτεινόμενη λύση θεωρώντας ότι προσβάλλει βάναυσα την αισθητική, το περιβάλλον και τη λειτουργικότητα της πόλης, δημιουργεί προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ηχορύπανσης, αλλά και κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Για το λόγο αυτό κατατέθηκε ένσταση κατά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που συνέταξε η ΕΡΓΟΣΕ, ενώ παράλληλα υποβλήθηκε αίτημα για τη διέλευση του τρένου σε σήραγγα με τη δημιουργία άνωθεν πάρκου που θα συνδέει τις δύο πλευρές της πόλης εκατέρωθεν των γραμμών.
Παρ' όλο όμως, που η ένσταση υποστηρίχτηκε από παρόμοιες απόψεις της Διεύθυνσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΧΩΔΕ, η περιβαλλοντική μελέτη εγκρίθηκε από τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών. Ετσι οι κάτοικοι αποφάσισαν να συντάξουν προμελέτη της δικής τους πρότασης, η οποία βρήκε γενική επιδοκιμασία από τους κατοίκους της περιοχής σε συνέλευση που έγινε τον περασμένο Ιούνη, όχι όμως και από το δήμο, ο οποίος είχε δώσει από το 1998 την έγκρισή του στο σχέδιο της ΕΡΓΟΣΕ. Η ΕΡΓΟΣΕ από την πλευρά της αντιδρά στη λύση που προτείνουν οι κάτοικοι, υποστηρίζοντας, εκτός των άλλων, ότι έχει απαγορευτικό κόστος που εκτιμάται σε 7-8 δισ. δρχ.
Τελικά σε άλλη συνεδρίασή του το δημοτικό συμβούλιο του Αγίου Στεφάνου, κάτω από την πίεση των κατοίκων, συμπορεύτηκε με τις θέσεις τους και ζητά: Την ολική βύθιση των γραμμών. Το σταμάτημα των διαδικασιών κατασκευής της εναέριας γέφυρας. Την εξέταση όλων των λύσεων από την αρχή. Με τα ίδια αιτήματα έχουν προσφύγει πια, τόσο ο δήμος όσο και οι κάτοικοι στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
«Στον Εθνικό δρόμο Φλώρινας - Εδεσσας, στην περιοχή Τριποτάμου (περίπου στο 8ο χιλιόμετρο) υπάρχει μια γέφυρα η οποία είναι μισοκατεστραμμένη και εξαιρετικά επικίνδυνη. Είναι στενή και δε χωράνε να περάσουν δύο οχήματα ταυτόχρονα, υπερυψωμένη, χωρίς καμιά ορατότητα από το αντίθετο ρεύμα, με εντελώς κατεστραμμένα τα πλαϊνά τοιχία και χωρίς προστατευτικά κιγκλιδώματα, με ολισθηρό οδόστρωμα, χωρίς σήμανση κλπ. Η κατάσταση αυτή παραμένει πάνω από 20 χρόνια. Μόνο τα τελευταία 5-6 χρόνια έχουν γίνει πάνω από 10 θανατηφόρα δυστυχήματα και δεκάδες άλλα μικρότερα».
Με το γλαφυρό αυτό τρόπο περιγράφουν την κατάσταση που επικρατεί σ' αυτήν τη γέφυρα - φονιά, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης και Αγγελος Τζέκης, σε Ερώτηση που απευθύνουν προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών, ζητώντας τους παράλληλα να πάρουν άμεσα μέτρα για την επισκευή της, στην πορεία βέβαια για την κατασκευή καινούριας.
Σαν εθνικός δρόμος - επισημαίνουν οι δύο βουλευτές - η ευθύνη δεν ανήκει στην Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, αλλά στην Περιφέρεια. Ετσι - καταγγέλλουν - παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες των φορέων της Αυτοδιοίκησης, των οδηγών και των κατοίκων, αλλά και τα συχνά δημοσιεύματα στον τοπικό Τύπο, κανένα μέτρο δεν έχει ληφθεί, έστω και για επισκευή της γέφυρας...
Με την 40ή κλήρωση της 3ης Οκτώβρη 2000 κερδίζουν οι αριθμοί:
ΚΕΡΔΗ ΤΡΙΔΥΜΟΥ ΛΑΧΝΟΥ: 509.000.000 δρχ.
Α΄ ΛΑΧΝΟΣ (Μεγάλος) σειρά 3η αριθμός 28213 στοιχείο Β κερδίζει 100.000.000 δρχ.
Υπόλοιπα στοιχεία σειρά 3η αριθμός 28213 στοιχεία Α + Γ + Δ κερδίζει 249.000.000 δρχ.
Β΄ Λαχνός σειρά 4η αριθμός 28213 στοιχεία Α-Δ κερδίζει 80.000.000 δρχ.
Γ΄ Λαχνός σειρά 2η αριθμός 28213 στοιχεία Α-Δ κερδίζει 80.000.000 δρχ.
Σε όλες τις άλλες σειρές ο αριθμός 28213 στοιχεία Α-Δ κερδίζει 15.000.000 δρχ.
Ο αριθμός 68110 κερδίζει 2.000.000 δρχ.
Ο αριθμός 4026 κερδίζει 1.000.000 δρχ.
Από 300.000 δρχ. κερδίζουν οι αριθμοί:
20153 44083 50970 58336
75257
Από 200.000 δρχ. κερδίζουν οι αριθμοί:
19 10771 16110 22937
32808 37186 38905 55187
63643 71011
Από 100.000 δρχ. κερδίζουν οι αριθμοί:
2843 6260 7892 12884
14338 18043 18220 24670
25989 30465 34220 40177
42190 46246 47918 49847
53404 60599 66517 69569
73815 78131
Από 70.000 δρχ. κερδίζουν οι αριθμοί:
880 1211 2032 3594
4155 4407 4878 5599
7011 8439 10200 11352
12103 13405 13486 13767
15169 16561 17312 18981
19692 20874 21355 22026
23588 24059 25221 26852
28203 28963 29714 31216
31987 33599 35171 35892
36564 37608 38200 38224
39696 40788 41479 42871
43402 44854 45665 47137
48705 49136 50058 50729
51891 52442 52993 53895
54566 56108 57349 59107
59888 61260 62091 62892
64354 65105 65836 66568
68079 68257 68998 70180
71552 72283 73064 74566
76008 76889 77520 79208
Αριθμός πρόσθετης χρηματοδότησης 4. Επίσης κερδίζουν: α) Από 10.000 δραχμές όλοι οι αριθμοί που λήγουν σε 13. β) Από 4.000 δραχμές όλοι οι αριθμοί που λήγουν σε 3. γ) Από 2.000 δραχμές όλοι οι αριθμοί από 28000 έως 28999, 68000 έως 68999 και 4000 έως 4999.
Σε ειδική εκδήλωση που έγινε στην Αθήνα, η διοίκηση του ΟΣΕ και το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) βράβευσαν και απένειμαν χρηματικά έπαθλα στα παιδιά σιδηροδρομικών από την Αθήνα και την Πελοπόννησο, που πέτυχαν στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.
Ανάλογη εκδήλωση έχει προγραμματιστεί στις 14 του Οκτώβρη στη Θεσσαλονίκη, για τη βράβευση των 153 παιδιών σιδηροδρομικών από την περιφέρεια Μακεδονίας και Θράκης, που εξασφάλισαν την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, με εγκύκλιό του που απέστειλε - για τρίτη μάλιστα συνεχόμενη χρονιά - σε όλους τους αρμόδιους φορείς (υπουργεία, περιφερειάρχες, νομαρχίες και δήμους) τούς επισημαίνει τα αυτονόητα: Οτι πρέπει να διενεργήσουν τακτικούς και έκτακτους ελέγχους σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια συνάθροισης κοινού, αν τηρούνται οι όροι ασφαλείας, αν λειτουργούν σύμφωνα με τις εγκεκριμένες χρήσεις, αν τα επίπεδα ρύπανσης και ηχορύπανσης είναι εντός των επιτρεπτών ορίων κλπ.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΕΧΩΔΕ, ανάμεσα στα κτίρια που θα πρέπει να ελεγχθούν, είναι τα κέντρα διασκέδασης, τα πολυκαταστήματα, τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία, οι αθλητικές εγκαταστάσεις, τα θέατρα, οι κινηματογράφοι, οι εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις, τα κτίρια βιομηχανιών και βιοτεχνιών κλπ.
Την προσωρινή αναστολή για 13 μέρες περίπου, ορισμένων τοπικών αμαξοστοιχιών μεταξύ Θεσσαλονίκης - Σερρών - Δράμας, λόγω έργων ανακαίνισης στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης, ανακοίνωσε ο ΟΣΕ.
Επίσης, ανακοίνωσε ότι τα δρομολόγια με τις αμαξοστοιχίες «ιντερσίτι» 70 και 71 και τις ταχείες 613 και 614 στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Ροδόπολη - Θεσσαλονίκη θα γίνονται με λεωφορεία.
Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται στα τηλέφωνα: 031 517.517, 031 598.113 και 031 596.114 και στους κατά τόπους σιδηροδρομικούς σταθμούς και τα γραφεία ταξιδίων.