ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Φιέστες με νέφος

Η Αθήνα πνίγεται στο καυσαέριο και οι διοικούντες γιορτάζουν, διοχετεύοντας τα αυτοκίνητα περιφερειακά

Χτεσινή εικόνα της πόλης. Σήμερα θα είναι ακόμα χειρότερα στην περιφέρειά της
Χτεσινή εικόνα της πόλης. Σήμερα θα είναι ακόμα χειρότερα στην περιφέρειά της
Στα ύψη εκτινάχτηκε χθες η ατμοσφαιρική ρύπανση. Το νέφος έκανε την εμφάνισή του εν μέσω προετοιμασιών για τις σημερινές «περιβαλλοντικές» φιέστες, που αποκλείουν την πρόσβαση με αυτοκίνητο σε περιοχές διαφόρων δήμων της χώρας. Φιέστες, την ώρα που η Αθήνα πνίγεται στο καυσαέριο, εξαιτίας της αντιπεριβαλλοντικής πολιτικής που εφαρμόζουν οι διοικούντες τις υπόλοιπες 364 ημέρες του χρόνου. Κάθε χρόνου.

Συγκεκριμένα, χθες στις 10 το πρωί, οι αρμόδιοι του ΠΕΡΠΑ μέτρησαν 403 μικρογραμμάρια διοξειδίου του αζώτου ανά κυβικό μέτρο αέρα στο σταθμό της Νέας Σμύρνης, 355 στην Πατησίων, 228 στη Γεωπονική και 265 στο Μαρούσι. Θυμίζουμε ότι το όριο επιφυλακής είναι τα 200 μικρογραμμάρια και το όριο επιβολής εκτάκτων μέτρων τα 500.

Και με τέτοιες τιμές να βασανίζουν συχνά πυκνά τους Αθηναίους, οι αρμόδιοι επιμένουν σε παράτες, οι οποίες μάλιστα αναμένεται να οδηγήσουν σε κυκλοφοριακό κομφούζιο. Να μετατρέψουν σε οδική κόλαση τους περιφερειακούς δρόμους, από όπου υπολογίζεται ότι θα διοχετευτούν τα αυτοκίνητα που θα αποκλειστούν από το κέντρο.

Πάντως, κλείνοντας τα μάτια στο πρόβλημα, ΥΠΕΧΩΔΕ και δημοτικές αρχές αποφάσισαν τα ΙΧ αυτοκίνητα σήμερα να παραμείνουν για μερικές ώρες εκτός των εμπορικών κέντρων 56 δήμων. Οι δήμοι αυτοί συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Ευρωπαϊκή Μέρα Χωρίς Αυτοκίνητο».

Οι περιοχές που θα αποκλειστούν για τα αυτοκίνητα σε 19 δήμους της πρωτεύουσας από τις 9 π.μ. έως τις 4 μ.μ., είναι:

Αθηναίων: Αποκλείονται οι οδοί: α. Αθηνάς, Αποστόλου Παύλου, Διον. Αρεοπαγίτου, Ερμού (μέχρι Πλ. Ασωμάτων) και Βασ. Ολγας (το τμήμα της από Αμαλίας μέχρι Βασ. Κων/νου). β. Για την οδό Σταδίου ειδικά, η εφαρμογή του μέτρου θα ισχύσει μετά τις 4 μ.μ. γ. Επίσης όλο το Εμπορικό - Ιστορικό Τρίγωνο.

Αγίας Παρασκευής: Η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς: Λεωφ. Μεσογείων, Ηρώων Πολυτεχνείου, Σαρανταπόρου, Τρωάδος, Αιγαίου Πελάγους, Εαρος, Κολοκοτρώνη, Ελβετίας, Ασημακοπούλου, Καρβέλα, Ευαγγελιστρίας, Μανδηλαρά.

Αμαρουσίου: Η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς: Νερατζιωτίσσης, Π. Τσαλδάρη, Ρόδου, Χαϊμαντά (όριο Αλσους Συγγρού), Αριστοτέλους, Λ. Κηφισίας, Αγ. Κων/νου.

Βριλησσίων: Η περιοχή: Εθν. Αντιστάσεως, Κισσάβου, Αλφειού, Σαλαμίνος, 28ης Οκτωβρίου, εκτός της Κύπρου.

Γαλατσίου: Η περιοχή: Παπαφλέσσα, Χριστιανουπόλεως Λεωφ. Ομορφοκλησιάς (Βεΐκου), Αγ. Ειρήνης (Πανουργιά).

Κηφισιάς: Η περιοχή: Λεωφ. Κηφισίας, Παπαδιαμάντη, Αργυροπούλου, Γεωργαντά, τμήμα Κασσαβέτη Αυξεντίου, Ομήρου, Λυκούργου, Ζηρίνη.

Μελισσίων: Η περιοχή: Λεωφ. Ελευθ. Βενιζέλου, Πηγής, Παναγή Τσαλδάρη.

Μεταμόρφωσης: Η περιοχή: Βάρναλη, Γ. Παπανδρέου, Ηβης, Γκινοσάτη.

Νέας Ερυθραίας: Η περιοχή: Σμύρνης, Ομήρου, Ελ. Βενιζέλου, Βάρναλη, 25ης Μαρτίου.

Νέας Ιωνίας: Η περιοχή: Αλατσάτων, Ανατολής, Αγ. Βασιλείου, 28ης Οκτωβρίου, Αλικαρνασσού, Αλκαίου, Βάρναλη, τμήμα Λεωφ. Ηρακλείου, τμήμα Κάλβου Ανδρέα, τμήμα Πατριάρχου Ιωακείμ, Νισύρου, Εργασίας, Φιλελλήνων, Μυστρά, Βότση, Ν. Λεωφ. Βυζαντίου, Καλογρέζας, τμήμα Λεωφ. Βε?κου, Περγάμου, Μουταλάσκη, Πέραν, Αλ. Παναγούλη.

Νέας Πεντέλης: Η περιοχή: 28ης Οκτωβρίου, Αγ. Παρασκευής, 25ης Μαρτίου, Γ. Παπανδρέου.

Νέου Ψυχικού: Η περιοχή: Τζαβέλλα, Λεωφ. Μεσογείων, Λ. Δημοκρατίας, 25ης Μαρτίου.

Παπάγου: Η περιοχή: Συνταγματάρχου Τσιάκα, Αναστάσεως, Ελευθ. Βενιζέλου, Κύπρου, καθώς και το Αλσος Παπάγου, που περικλείεται από τις οδούς Κορυτσάς, VIII Μεραρχίας, Λεωφ. Παπάγου, οι οποίες θα είναι ποδηλατοδρόμοι.

Χαλανδρίου: Η περιοχή: Παπανικολή, 25ης Μαρτίου, Κολοκοτρώνη, Αγ. Γεωργίου, Αριστοφάνους.

Χολαργού: Η περιοχή: Κλειούς, Ουρανίας, Μελά Β., Καραϊσκάκη, Υμηττού.

Πεύκης: Οι περιοχές: Αγ. Παρασκευής, Μιαούλη, Ιωαννίνων, Κυζιρίδη Η., Πίνδου καθώς και: Θεσ/νίκης, Ράλλη Π., Υψηλάντου, Αγωνιστών, Πλαπούτα, Λαμίας, Μετσόβου.

Περιστερίου: Η περιοχή: Παναγή Τσαλδάρη, Αιμ. Βεάκη και Σαρανταπόρου.

Για τις υπόλοιπες πόλεις, πληροφορίες θα δίδονται από τους οικείους δήμους και τις κατά τόπους υπηρεσίες της Τροχαίας.

ΕΛΕΥΣΙΝΑ
Πάνδημος ξεσηκωμός ενάντια στη γιγάντωση της «ΠΕΤΡΟΛΑ»

«Εγκλημα» χαρακτηρίζει σύσσωμη η κοινωνία του Θριασίου Πεδίου τις εξαγγελθείσες νέες επεκτάσεις του διυλιστηρίου της «Πετρόλα», υπογραμμίζοντας ότι θα υπερασπιστεί με κάθε τρόπο το δικαίωμα στη ζωή και με τον πάνδημο ξεσηκωμό θα ματαιώσει τα σχέδια του ομίλου Λάτση.

Αυτό ήταν το μήνυμα πρόσφατης σύσκεψης 250 εκπροσώπων φορέων και πολιτών της περιοχής, οι οποίοι συναντήθηκαν στο Δημαρχείο Ελευσίνας, για να αποφασίσουν μαζί με την επιτροπή αγώνα την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων μέσα στους επόμενους κρίσιμους μήνες, αρχής γενομένης με την προετοιμασία της μεγάλης εκδήλωσης διαμαρτυρίας, που προγραμματίστηκε για τις 16 Οκτώβρη, στην Ελευσίνα. Οπως επισημάνθηκε στη σύσκεψη, η κοινωνία του Θριασίου Πεδίου δε θα ανεχτεί επιπρόσθετους κινδύνους για την ασφάλεια της περιοχής, ούτε την περαιτέρω υποβάθμιση του επιβαρυμένου περιβάλλοντος, την απειλή κατά της υγείας των κατοίκων, καθώς και την απαξίωση της περιουσίας τους, χάριν των συμφερόντων του ομίλου Λάτση. Η ιστορική Ελευσίνα και το Θριάσιο θέλουν να ζήσουν με ασφάλεια σε ένα καθαρό περιβάλλον. Απ' όλους τους ομιλητές εκφράστηκε η άποψη ότι η πολιτεία και ιδιαίτερα τα αρμόδια υπουργεία θα πρέπει επιτέλους να σκύψουν με ενδιαφέρον πάνω στα εκρηκτικά περιβαλλοντικά προβλήματα του Θριάσιου και να μην ενδώσουν στην αλαζονική συμπεριφορά του ομίλου Λάτση και της «Πετρόλα».

Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν και εκδήλωσαν τη συμπαράστασή τους βουλευτές της Περιφέρειας Αττικής, ενώ η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ και ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ απέστειλαν μηνύματα υποστήριξης και συμπαράστασης.

ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Στο πόδι οι κάτοικοι, αν κοπούν τα λεωφορεία

Χωρίς αστικά λεωφορεία θα μείνουν από την 1η Οκτωβρίου οι κάτοικοι του Περάματος, αφού οι οδηγοί των λεωφορείων δεν έχουν τη στοιχειώδη υποδομή για να κάνουν τη δουλιά τους με ασφάλεια για τους επιβάτες και σε στοιχειωδώς ανθρώπινες συνθήκες για τους ίδιους. Αν όμως τα λεωφορεία σταματήσουν, ο Δήμος Περάματος και οι πολίτες θα αναγκαστούν να κλείσουν τα φέρι μποτ προς τη Σαλαμίνα και τη δίοδο του Ναυτικού προς το Πέραμα. Κι αυτό, γιατί, όπως αναφέρει ανακοίνωση του Δήμου Περάματος που κοινοποιήθηκε σε όλους τους αρμόδιους φορείς, στο τέρμα του Περάματος λειτουργεί το μεγαλύτερο πορθμείο της χώρας, με κίνηση διπλάσια του δεύτερου (Ρίο Αντίρριο). Επί 40 χρόνια, ο απόλυτος διαχειριστής -εισπράκτορας του χώρου, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ), δεν έχει επενδύσει ούτε μία δραχμή. Το Ναυτικό, επίσης, καταλαμβάνει καθημερινά μεγάλο κομμάτι του δυτικού άκρου με 5.000 αυτοκίνητα, αν και διαθέτει 8.500 στρέμματα στην περιοχή του Περάματος. Ολόκληρη, λοιπόν, η πόλη υποφέρει μαζί με τους οδηγούς των λεωφορείων, οι οποίοι δίκαια διαμαρτύρονται, αναφέρει η ανακοίνωση του Δήμου, αφού ένας χώρος με τέτοια κίνηση είναι χωρίς τουαλέτες, αλλά και χωρίς στέγαστρο.

Ο ΟΛΠ δε δέχεται να κάνει την απαλλοτρίωση, που θα ανοίξει «το λαιμό του μπουκαλιού» και το Πολεμικό Ναυτικό δε δίνει χώρους για την εκτόνωση της κατάστασης. Τα αιτήματα αυτά εκκρεμούν εδώ και 20 χρόνια. Ο Περαματιώτης, επί τόσα χρόνια, ταλαιπωρείται από τις ατέλειωτες ουρές στα φέρι μποτ, τα παρκαρίσματα του Ναυτικού, τα μηχανήματα της Ναυπηγοεπισκευαστικής που έχουν ακριβά τέλη και δεν μπορούν να μπουν στο λιμάνι, τα άπειρα βυτιοφόρα των πετρελαιοειδών, τις μεταφορές του Ναυτικού που έχουν μέχρι και πυρομαχικά, ενώ τώρα κάποιοι θέλουν να κόψουν και το λεωφορείο. Η αστυνόμευση της περιοχής μοιράζεται μεταξύ της Αστυνομίας και του Λιμενικού, ανεπιτυχώς. Η δίοδος των φέρι μποτ για τη Σαλαμίνα που έχει φτιαχτεί από την κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Περάματος εδώ και 12 χρόνια ακόμα δεν έχει λειτουργήσει.

ΠΙΛΟΤΕΣ
Εισήγηση για άκυρα συμβόλαια κυριότητας

Ακόμη και τα συμβόλαια ιδιοκτησίας των πιλοτών που είχαν υπογραφεί πριν από το 1981 (χρόνος έναρξης του νόμου 1221/81) κινδυνεύουν να βρεθούν στον αέρα και να θεωρηθούν άκυρα. Η εισήγηση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Π. Δημόπουλου, στη χτεσινή ολομέλεια του Ανωτάτου Δικαστηρίου, ανέφερε ότι και για τις πολυκατοικίες που οικοδομήθηκαν πριν από τις 5-10-1981, «ο χώρος της πιλοτής μπορεί να είναι μόνο αντικείμενο αναγκαστικής συγκυριότητας και σύγχρησης ή και αποκλειστικής χρήσης, ποτέ όμως αποκλειστικής (διαιρεμένης) κυριότητας). Η εισήγηση διαβάστηκε από τον αντεισαγγελέα Χ. Αναστασόπουλο, λόγω απουσίας του Π. Δημόπουλου.

Δηλαδή, σε περίπτωση που γίνει δεκτή η εισήγηση του Π. Δημόπουλου, ο χώρος της πιλοτής - και για τις πολυκατοικίες που κτίστηκαν πριν το 1981 - δε θα αποτελεί ιδιοκτησία ενός ατόμου, αλλά θα θεωρούνται όλοι συνιδιοκτήτες ή θα πρέπει να συμφωνήσουν μεταξύ τους (με συμφωνητικό), ποιοι θα κάνουν χρήση της πιλοτής, ακόμη και να παραχωρήσουν την αποκλειστική χρήση της μόνο σε ένα ή δύο πρόσωπα.

Μέχρι τώρα, η νομολογία του Αρείου Πάγου δέχονταν ότι μετά την ψήφιση των νόμων 960/79 και 1221/81 είναι άκυρα τα συμβόλαια για κυριότητα της πιλοτής για το χρονικό διάστημα από το 1981 και εντεύθεν. Ωστόσο, η νομολογία του Ανωτάτου Δικαστηρίου δεχόταν ως έγκυρα και νόμιμα τα συμβόλαια από το 1981 και εκείθεν. Το καθεστώς αυτό ανατρέπει η χτεσινή πρόταση Δημόπουλου, εφόσον γίνει δεκτή από τους δικαστές της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου και έτσι θα είναι άκυρα τα συμβόλαια αγοραπωλησίας (μεταβίβασης) ιδιοκτησίας στην πιλοτή και θα χρειαστεί να ακολουθήσουν συμφωνίες μεταξύ των ενοίκων ή και μπαράζ αγωγών για τη δικαστική επίλυση των διαφορών.

Ετσι, με την εισαγγελική εισήγηση, προτείνεται να ανατραπεί η απόφαση του Εφετείου που είχε κρίνει έγκυρη τη σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας, όταν το 1977 συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων πολυκατοικίας στην Αθήνα γίνονταν ταυτόχρονα και ιδιοκτήτες της πιλοτής. Το δικαστήριο επιφυλάχτηκε και η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί σε δύο περίπου μήνες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ