Σε συγκέντρωση των Οργανώσεων του ΚΚΕ και της ΚΝΕ χτες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, μίλησε το μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ
Αναφερόμενη ειδικά στον τομέα της Παιδείας τόνισε ότι «το ΠΑΣΟΚ λέει προσαρμογή στην αγορά και Διά Βίου Μάθηση, που σημαίνει "ναι" στην ευρωπαϊκή οδηγία για τα ΚΕΣ, υποβάθμιση πτυχίου, επιχειρηματικό πανεπιστήμιο. Σημαίνει νέα ταξικά εμπόδια στη μόρφωση, στο περιεχόμενο, "ναι" στο φοιτητικό δάνειο, "όχι" διέξοδο στη σταθερή δουλειά, σημαίνει "ναι" στα stage, "ναι" στη μερική δουλειά αλλά με ...διαφάνεια και ΑΣΕΠ. Τι είδος διαλόγου και τι συναίνεση μπορεί να επιδείξουν φοιτητές και σπουδαστές των λαϊκών τάξεων στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ για την Ανώτατη Εκπαίδευση, συνολικά για Παιδεία και εργασία που την ακουμπάει στην αγορά και στις ανάγκες των επιχειρήσεων; Το υπουργείο Παιδείας έβαλε μια ακόμη ταμπέλα που δηλώνει ποιανού μαγαζί είναι: "Διά βίου εκπαίδευσης". Είναι των επιχειρήσεων, είναι της ΕΕ», είπε η Τ. Τσατσούλη.
Ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ προβάλλει αυτό που πονάει την αστική τάξη, το ζήτημα του ποια τάξη έχει την εξουσία. «Κάθε στιγμή στην πάλη του κινήματος αυτό θέλουμε να υπηρετείται. Να χειραφετείται ο λαός από τους σχεδιασμούς της αστικής τάξης, να μην μπερδεύει τη ζωή του με την ευημερία των αστών, να προβάλλει και με τη δύναμή του να επιβάλλει, τις δικές του σύγχρονες ανάγκες που μπορούν και είναι ρεαλιστικό να ικανοποιηθούν, γιατί υπάρχει πλούτος και αυτός είναι ο παραγωγός του».
Και κατέληξε: «Τώρα μια είναι η ανάγκη. Να ορθωθεί η δύναμη του ταξικού κινήματος, της λαϊκής συμμαχίας. Η λογική της ρήξης και της ανατροπής να αγκαλιάσει ευρύτερες εργατικές και λαϊκές δυνάμεις. Να πολιτικοποιηθεί η πάλη θέτοντας στο κέντρο της προσοχής το ποια τάξη είναι στην εξουσία, πώς θα αποδυναμώνονται τα στηρίγματά τους πολιτικά και κοινωνικά. Ανάπτυξη για τις επιχειρήσεις και ανάπτυξη για το λαό δε ζυγιάζονται. Το μεγάλωμα της πίτας δε σημαίνει ότι θα χορτάσουμε όλοι και αφεντικά και εργάτες. Το μεγάλωμα της πίτας το κάνουν οι εργάτες και για να το καρπωθούν, πρέπει να πάρουν και το μαχαίρι της λαϊκής εξουσίας. Σε αυτή τη ρότα ο αγώνας για καθολική και δωρεάν Παιδεία, για μόνιμη σταθερή εργασία, για φορολόγηση των επιχειρήσεων, για δωρεάν υγεία, για πολιτισμό και ελεύθερο χρόνο, για προστασία του περιβάλλοντος θα έχει και αντοχές και επιμέρους κατακτήσεις. Αυτός ο αγώνας δεν ήταν και δεν είναι υπόθεση μόνο των κομμουνιστών, απαιτεί να μπούνε όλοι οι αγωνιστές, οι ριζοσπάστες, όλοι όσοι συντρίβονται από την αντιλαϊκή πολιτική των μονοπωλίων».
Συνέδριο για το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης διοργανώνει η Ομοσπονδία των Πανεπιστημιακών
Σε κλίμα «διαλόγου» και συναίνεσης, κοντά στην κυβερνητική πολιτική και μακριά απ' τον πυρήνα των προβλημάτων στην Παιδεία, ξεκίνησε χτες το επιστημονικό συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ με θέμα «Το Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης: Οι αναγκαίες αλλαγές». Ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Πανάρετος, στο χαιρετισμό του, επανέλαβε κάποιους απ' τους βασικούς άξονες του αντιεκπαιδευτικού προγράμματος του ΠΑΣΟΚ, διευκρινίζοντας ότι δεν μπορεί να προχωρήσει σε πιο συγκεκριμένες τοποθετήσεις πριν τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.
O υφυπουργός έκανε σαφές ότι το ΠΑΣΟΚ θα εφαρμόσει «μία στρατηγική αποκέντρωσης, απελευθέρωσης από το σφιχταγκαλισμό της κεντρικής διοίκησης και από τη λογική της ομοιομορφίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος». Δηλαδή, δραστική διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα του σχολείου, με πιο έντονες διαφοροποιήσεις και ταξικούς διαχωρισμούς. Η ευθύνη της κεντρικής διοίκησης θα μειωθεί και τις αναδιαρθρώσεις θα αναλάβουν οι ...τοπικοί παράγοντες, συνδέοντας περισσότερο την Παιδεία με την «ελεύθερη αγορά».
Ο Γ. Πανάρετος, αφού επανέλαβε τα περί «αξιοκρατίας» και «διαφάνειας», ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει «αξιολόγηση σε όλες τις βαθμίδες και πτυχές του εκπαιδευτικού συστήματος», κάτι το οποίο σημαίνει αξιολόγηση με βάση την αγορά. Οπου, μέχρι ώρας έχει προχωρήσει η αξιολόγηση αυτό το σκοπό υπηρετεί και μάλιστα με την απευθείας συμμετοχή εκπρόσωπων των επιχειρήσεων στις «αξιολογήσεις».
Υποσχέθηκε νέους «κοινωνικούς διαλόγους» για τη νομιμοποίηση προαποφασισμένων μέτρων αφού, όπως είπε, η «κυβέρνηση δεν είναι τροχονόμος απόψεων», έχει πολιτική και θα κριθεί σε αυτή. Σύμφωνα με τον υφυπουργό σημαντικός παράγοντας στη «δημόσια διαβούλευση» θα είναι «το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας ως ανεξάρτητο όργανο συγκροτημένου κοινωνικού διαλόγου».
Ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, Νίκος Σταυρακάκης, ζήτησε διάλογο χωρίς χρονική πίεση, επανέλαβε τις θέσεις της ΠΟΣΔΕΠ για οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια και αξιολόγηση, προσθέτοντας γενικόλογα αιτήματα για αύξηση των δαπανών στα ΑΕΙ και στην Παιδεία. Η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ και με αυτόν τον τρόπο δήλωσε τη συναίνεσή της με τη ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των πανεπιστημίων και με τη μεγαλύτερη εμπλοκή των επιχειρήσεων στην ανώτατη εκπαίδευση.
Οι υπόλοιποι χαιρετισμοί εκπρόσωπων φορέων κινήθηκαν και αυτοί στο κλίμα των «διαλόγων», χωρίς να αναφερθούν στην ουσία: Στο σημερινό ταξικό σχολείο, όπου χιλιάδες μαθητές αναγκάζονται να διακόπτουν τη βασική εκπαίδευση μετά το Γυμνάσιο, όπου ενισχύεται ο ρόλος των επιχειρήσεων στο περιεχόμενο και στη λειτουργία της Παιδείας κλπ.
Μετά τους χαιρετισμούς ακολούθησαν εισηγήσεις πανεπιστημιακών για το σύστημα πρόσβασης στην Ελλάδα και στην Ευρώπη και θα συνεχιστούν σήμερα με άλλα σχετικά θέματα.
Την πραγματοποίηση διεθνούς κλίμακας ερευνητικών προγραμμάτων με τη συμμετοχή 260 πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία τα χρηματοδοτεί με 70 εκατομμύρια ευρώ. Ως στόχος περιγράφεται το «να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε πώς εξελίσσονται σημαντικά κοινωνικά ζητήματα», κάτι που μεταφράζεται στην επιθυμία να θέσει η ΕΕ πιο ανοικτά την έρευνα στην υπηρεσία της πολιτικής της. Να τροφοδοτήσουν δηλαδή τα ιδρύματα το ιδεολογικό οπλοστάσιο της ΕΕ με επιστημονικά ή επιστημονικοφανή επιχειρήματα για την αναγκαιότητα της αντιδραστικής πολιτικής της.
Τα 31 προγράμματα περιλαμβάνουν θέματα όπως: Τον αντίχτυπο της οικονομίας υπηρεσιών στην ανάπτυξη και την ευημερία, τους κοινωνικούς, πολιτισμικούς και πολιτικούς παράγοντες πίσω από την κοινωνική ανισότητα και την επίδραση των υδρο-κλιματικών κινδύνων στις κοινωνικές εντάσεις και συγκρούσεις στη Μεσόγειο, τη Μ. Ανατολή και την Αφρική.
Στα προγράμματα συμμετέχουν πανεπιστήμια και ερευνητικά ιδρύματα από τα 25 κράτη - μέλη της ΕΕ, αλλά και από Τουρκία, Ισραήλ, Νορβηγία, Ελβετία, Κροατία, Κίνα, Ρωσία, Ουκρανία, Μαρόκο, Σενεγάλη και Ν. Αφρική.
Οπως ισχυρίζεται, η ΕΕ επιζητά την παραγωγή διεπιστημονικής γνώσης που θα βοηθήσει να βρεθούν λύσεις στις μεγάλες προκλήσεις και θα συμβάλει στη λήψη αποφάσεων στο μέλλον. Ουσιαστικά, δηλαδή, παραγγέλνει επιστημονική τεκμηρίωση των αντεργατικών και αντιλαϊκών πολιτικών της και τρόπους να τις επιβάλει καλύτερα. Σε αυτή την προσπάθεια εμπλέκει τα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα στα οποία, με την πολιτική της για την έρευνα, ήδη έχει αναθέσει ρόλο παραγωγής νέας γνώσης σε όφελος των επιχειρήσεων.
Παράλληλα με το νέο πρόγραμμα, ήδη «τρέχουν» ερευνητικά προγράμματα που αφορούν τα θέματα: ανάπτυξη και απασχόληση, ανταγωνιστικότητα, οικονομία της γνώσης, ισχυρή Ευρώπη, εκσυγχρονισμός της κοινωνικής ατζέντας, η Ευρώπη ως παγκόσμιος εταίρος, ζητήματα δηλαδή του πυρήνα της πολιτικής της ΕΕ.
Εκδήλωση για τα 42 χρόνια από το θάνατο του Τσε Γκεβάρα, διοργανώνουν οι μαθητικές οργανώσεις Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ, αύριο Σάββατο 17 Οκτώβρη στις 7 το απόγευμα, στη μεγάλη αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης. Στη διάρκεια της εκδήλωσης θα γίνει ομιλία, θα παρουσιαστεί ειδικό αφιέρωμα για τον Τσε και θα ακολουθήσει συζήτηση. Η εκδήλωση θα πλαισιωθεί μουσικά από μαθητικά συγκροτήματα.