Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εκδηλώσεις σε Ημαθία και Κιλκίς
Από την εκδήλωση του 35ου Φεστιβάλ στη Βέροια |
Ο Θ. Χιόνης, μεταξύ άλλων, υπογράμμισε τη μεγάλη σημασία της συζήτησης για το σοσιαλισμό, που έχει ανοίξει η ΚΝΕ με τη νεολαία, στα πλαίσια του 35ου Φεστιβάλ, για έναν επιπλέον λόγο. Γιατί το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει γιορτές «δημοκρατίας» με το άνοιγμα των σχολείων στις 15 Σεπτέμβρη. Από το περιεχόμενο των οδηγιών του ΥΠΕΠΘ «φανερώνεται η προσπάθεια να κάνουν συμμέτοχους τα παιδιά του λαού και τους καθηγητές στο καμουφλάρισμα της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης και καταπίεσης», σημείωσε το μέλος του Γραφείου του ΚΣ. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε σε ενδεικτικά παραδείγματα από αυτά που πιέζουν τη ζωή του λαού, ιδιαίτερα της νέας γενιάς της εργατικής τάξης και αναδεικνύουν την ανάγκη καταδίκης του καπιταλισμού, αλλά και την ανάγκη της πάλης για να μπει στην ημερήσια διάταξη ο αγώνας για το σοσιαλισμό.
Στο Φεστιβάλ του Κιλκίς, συμμετείχαν με μαζικότητα νέοι εργαζόμενοι και μαθητές. Από το βήμα του, ο Πέτρος Δίμιζας, μέλος του Γραφείου της ΣΠ Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ, αναφερόμενος στη σοσιαλιστική προοπτική ως τη μοναδική διέξοδο από την καπιταλιστική βαρβαρότητα και τις οικονομικές της κρίσεις σημείωσε πως η σοσιαλιστική οικονομία δε γνώριζε την έννοια της οικονομικής κρίσης, που οφείλεται στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής. «Ενώ σήμερα - πρόσθεσε - στους χώρους δουλειάς, όπως στην ΒΙΠΕ του Κιλκίς, οι εργαζόμενοι στην ΣTHΜΠΕΘΕΡΜ είναι σε επίσχεση, διότι είναι απλήρωτοι. Στην ΑΛΟΥΜΙΛ εργάζονται 6ωρα με μειώσεις αποδοχών και συνολικά οι απολύσεις αυξάνουν με γεωμετρική πρόοδο». Για τον αγροτικό τομέα, αντίστοιχα, σημείωσε: «Οι αντιαγροτικές πολιτικές της ΕΕ οδηγούν σε ξεκλήρισμα των μικρομεσαίων αγροτών ενώ τα κέρδη για τους εμποροβιομηχάνους καλά κρατούν. Κλασικό παράδειγμα αποτελεί ότι οι αγρότες του νομού πουλούν το σιτάρι 10 λεπτά το κιλό», τόνισε.
Τις επόμενες μέρες προγραμματίζονται εκδηλώσεις:
Ανακοινώθηκε η διανομή ηλεκτρονικών υπολογιστών για τους μαθητές της Α' Γυμνασίου
Με «καθρεφτάκια και χαντρούλες» που στόχο έχουν να θαμπώσουν γονείς και μαθητές, προκειμένου να καμουφλαριστεί ο ταξικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης και η υποκατάσταση της μόρφωσης με δεξιότητες και κατάρτιση, οι υπουργοί Παιδείας Α. Σπηλιωτόπουλος και Οικονομίας Γ. Παπαθανασίου, προχώρησαν χτες στην πανηγυρική ανακοίνωση για τη διανομή ηλεκτρονικών υπολογιστών στους μαθητές της Α' Γυμνασίου.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 11 Σεπτέμβρη, θα διανεμηθεί από τα σχολεία στους γονείς κάθε μαθητή της Α' Γυμνασίου ένα κουπόνι αξίας 450 ευρώ, για την αγορά αυτού του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Η διαδικασία, σύμφωνα με τα αρμόδια υπουργεία, θα ολοκληρωθεί στις 31 Οκτώβρη, όπου 126.000 μαθητές της Α' Γυμνασίου θα διαθέτουν το δικό τους ηλεκτρονικό υπολογιστή. Ο υπολογιστής αυτός θα περιλαμβάνει προεγκαταστημένα μαθήματα και βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή, ενώ προβλέπει ελεγχόμενη πλοήγηση στο διαδίκτυο. Παράλληλα, θα διανεμηθούν στα σχολεία 5.000 διαδραστικοί πίνακες.
Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να θαμπωθούν από τα κουπόνια των 450 ευρώ, που... τα έχουν πληρώσει οι ίδιοι από την τσέπη τους και είναι το ελάχιστο απ' όσα δικαιωματικά τους ανήκουν. Οι παραπάνω ανακοινώσεις είναι σταγόνα στον ωκεανό των ελλείψεων, ενώ παράλληλα, σηματοδοτούν μεγάλα κέρδη για το μονοπώλιο των νέων τεχνολογιών που θα αναλάβει το πακέτο εξοπλισμού για τους μαθητές. Γονείς και μαθητές πρέπει πάντα να έχουν στο μυαλό τους ότι οι νέες τεχνολογίες είναι μόνο ένα εργαλείο, το περιεχόμενο του οποίου δεν αντιτίθεται στις γενικότερες πολιτικές κατευθύνσεις που υπαγορεύουν την εκπαίδευση της αμάθειας, των «δεξιοτήτων» αντί της γενικής στέρεης γνώσης, της εφήμερης κατάρτισης για τους μελλοντικούς απασχολήσιμους εργαζόμενους...
Περιοδεία εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ στο 3ο ΠΕΚ Δυτικής Αθήνας
Περιοδεία στο 3ο Περιφερειακό Επιμορφωτικό Κέντρο (ΠΕΚ) Δυτικής Αθήνας πραγματοποίησε χτες το πρωί αντιπροσωπεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ. Τα στελέχη του ΠΑΜΕ κάλεσαν τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς «να κατακτήσουν την κοινωνική τους αποστολή, που δεν είναι άλλη από την παιδαγωγική συμβολή στην ολόπλευρη διαμόρφωση ελεύθερων και συνειδητών ανθρώπων με οράματα και ιδανικά». Σχετικά με το ρόλο των ΠΕΚ, υπογράμμισαν ότι είναι μια καρικατούρα της επιμόρφωσης, καθώς ουσιαστική λύση θα ήταν «η ετήσια περιοδική επιμόρφωση μέσα από πανεπιστημιακές - παιδαγωγικές σχολές, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα». Τέλος, κάλεσαν τους νεοδιόριστους να ορθώσουν το ανάστημά τους και να τολμήσουν να διδάξουν την αλήθεια, τον αγώνα και την αξιοπρεπή στάση ζωής στους μαθητές τους. Παρά τις πιέσεις και «συστάσεις» της διοίκησης του ΠΕΚ για το ποιο πρέπει να είναι το περιεχόμενο της περιοδείας, οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ συνέχισαν την περιοδεία τους και στα 18 τμήματα του ΠΕΚ.