ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Αυγούστου 2009
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
«Να κατακτήσουμε την κοινωνική μας αποστολή»

Ανακοίνωση - αγωνιστικό καλωσόρισμα στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς

Από τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ στις μεγάλες κινητοποιήσεις το χειμώνα που μας πέρασε
Από τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ στις μεγάλες κινητοποιήσεις το χειμώνα που μας πέρασε
«Συνειδητοποιώντας το ρόλο μας σαν δάσκαλοι των παιδιών του λαού πρέπει να κατακτήσουμε την κοινωνική μας αποστολή, που δεν είναι άλλη από την παιδαγωγική συμβολή στην ολόπλευρη διαμόρφωση ελεύθερων και συνειδητών ανθρώπων με οράματα και ιδανικά», τονίζει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ στο αγωνιστικό της καλωσόρισμα προς τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς. Η ανακοίνωση μοιράζεται, ήδη, στους εκπαιδευτικούς στα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (ΠΕΚ), ενώ οργανώνονται εξορμήσεις και στα σχολεία, με το άνοιγμά τους.

Από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, αρκετοί έχουν υπηρετήσει χρόνια σαν αναπληρωτές και έχουν βιώσει το καθεστώς των «νέων εργασιακών σχέσεων» της ομηρίας και της ανασφάλειας, που προωθούν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, υλοποιώντας πολιτικές της ΕΕ. Κάποιοι άλλοι βρίσκονται για πρώτη φορά στο χώρο του σχολείου. Σε όλους αυτούς τους νέους εκπαιδευτικούς το ΠΑΜΕ επισημαίνει: «Πολλοί θα πουν ότι τώρα που είστε μόνιμοι, βολευτήκατε. Στην πραγματικότητα τώρα αρχίζουν τα δύσκολα:

  • Κυβέρνηση, ΕΕ και πλουτοκρατία φορτώνουν τα βάρη της κρίσης στις δικές σου πλάτες, ο πενιχρός σου μισθός εξανεμίζεται.
  • Στα συρτάρια βρίσκεται νομοσχέδιο που θα μειώνει δραματικά τους μισθούς των νεοπροσληφθέντων στο Δημόσιο στο επίπεδο του ιδιωτικού τομέα (739,56 το μήνα).
  • Τα τελευταία μέτρα της ΕΕ (Ιούλης 2009) επιδιώκουν να ξεριζώσουν κάθε έννοια μονιμότητας, γενικεύουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας.
  • Αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης σχεδόν για όλους τους εργαζόμενους και κατά πέντε χρόνια στις γυναίκες του Δημοσίου (απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου).
  • Με το διάλογο για την αναμόρφωση του Λυκείου και το Εξεταστικό οικοδομείται το σχολείο της αγοράς, της ημιμάθειας, εντείνονται οι ταξικοί φραγμοί».

Προειδοποιεί, μάλιστα, τους εκπαιδευτικούς ότι «τα ΠΕΚ δεν έχουν καμία σχέση με την επιμόρφωση. Είναι μια καρικατούρα της επιμόρφωσης. Μόνη λύση είναι η ετήσια περιοδική επιμόρφωση μέσα από πανεπιστημιακές - παιδαγωγικές σχολές με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Τα ΠΕΚ είναι ρογράμματα Ευρωενωσιακής Κονόμας"»!

Για μια αξιοπρεπή στάση ζωής

Στη συνέχεια της ανακοίνωσης υπογραμμίζεται ότι «το ερώτημα που όλοι μας πρέπει να απαντήσουμε είναι τι τύπο ανθρώπου θέλουμε να διαμορφώνει, να "βγάζει" το σχολείο. Και σε αυτό μέσος δρόμος δεν υπάρχει. Είτε θα γίνουμε δάσκαλοι που θα τολμήσουμε να διδάξουμε την αλήθεια, τον αγώνα και τελικά την αξιοπρεπή και τίμια στάση ζωής στους μαθητές μας, είτε θα μετρήσουμε το μπόι μας με βάση τα κριτήρια των επιχειρήσεων που βλέπουν σε κάθε μαθητή και έναν πιθανό πελάτη και αυριανό εργαζόμενο προς εκμετάλλευση.

Πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας την κοινωνική καταγωγή των μαθητών μας, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της. Για μας η "κακή σχολική επίδοση" και η "αδιαφορία" του μαθητή δεν μπορεί να είναι αφορμή για να αφεθεί ένα παιδί στην τύχη που του έχει προδιαγράψει η ταξική κοινωνία. Να αρνηθούμε να αποκτήσουμε συμπληρωματικό εισόδημα πατώντας στα χάλια της Παιδείας. Να αρνηθούμε τα "ιδιαίτερα" της παραπαιδείας».

Καμία εμπιστοσύνη στις συμβιβασμένες ηγεσίες

Τέλος, τονίζεται ότι «ο αγώνας με το ΠΑΜΕ είναι ο μόνος που μπορεί να αναχαιτίσει έστω και μερικώς τις συνέπειες από την επίθεση που δεχόμαστε, να δημιουργήσει όρους και προϋποθέσεις για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης, πολλά σωματεία, που συμμετέχουν και συναποτελούν το ΠΑΜΕ, μέσα από σκληρή ταξική πάλη κατάφεραν να αποσπάσουν αυξήσεις πολύ πάνω από την απαράδεκτη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της ΓΣΕΕ, να παρθούν πίσω απολύσεις κ.ά.

Καμία εμπιστοσύνη στις συμβιβασμένες πλειοψηφικές ηγεσίες ΔΟΕ - ΟΛΜΕ. Στηρίζουν τη στρατηγική της ΕΕ, τη γραμμή της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, κάνουν πλάτες στην αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική. Είναι μέρος του προβλήματος», υπογραμμίζει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.


ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΙ
Βρίθει αντιδραστικών διατάξεων

Ολοκληρώθηκε χτες η διαδικασία συζήτησής του στη Βουλή και υπερψηφίστηκε μόνον από τους κυβερνητικούς βουλευτές

Ολοκληρώθηκε χτες στην Βουλή η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση, με τον βουλευτή του ΚΚΕ, Κώστα Αλυσανδράκη να καταγγέλει τη ...μεταφορά των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί στα πανεπιστήμια και στον χώρο των ΤΕΙ. Στόχος όπως επισήμανε είναι η περαιτέρω «επιχειρηματική» λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης η οποία καλείται να ... «βγάζει τα έξοδά της» μέσω των σχέσεων με τον ιδιωτικό τομέα. Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν μόνον οι κυβερνητικοί βουλευτές, με το ΠΑΣΟΚ να ασκεί «άσφαιρη κριτική» περί «έλλειψης σχεδιασμού» και «παλαιοκομματικής διαχείρισης».

Ειδικά για τις ρυθμίσεις που αλλάζουν το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των ΤΕΙ, ο Κώστας Αλυσανδράκης επισήμανε: «Δεν αρκεί να μετονομάσουμε το χόρτο σε κρέας για να του προσδώσουμε υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες. Δεν αρκεί να μεταφέρουμε ένα θεσμικό πλαίσιο από μία περίπτωση σε άλλη περίπτωση για να αναβαθμίσουμε. Αυτό που καταφέρνει το νομοσχέδιο είναι επιχειρηματικούς τρόπους λειτουργίας που ήδη έχουν αναπτυχθεί στα πανεπιστήμια να τους μεταφέρει και στα ΤΕΙ». Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στην θεσμοθέτηση «εργαστηρίων» στα ΤΕΙ που θα είναι «νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που χρηματοδοτούνται από οπουδήποτε αλλού εκτός... από το κράτος», αφού, παρότι υφίσταται δυνατότητα χρηματοδότησης από τον προϋπολογισμό των ΤΕΙ, «δεν υπάρχει συγκεκριμένο κονδύλι».

Ο Κ. Αλυσανδράκης εξέφρασε την διαφωνία του ΚΚΕ ιδιαίτερα και με το άρθρο 24 του νομοσχεδίου που «καταστρατηγεί κάθε έννοια δημοκρατικής λειτουργίας των πανεπιστημίων» ορίζοντας πως «όταν δεν μπορεί να πάρει απόφαση η Σύγκλητος, αναλαμβάνει το Πρυτανικό Συμβούλιο. Δεν υπάρχει Πρυτανικό Συμβούλιο απ' ό,τι καταλαβαίνω σήμερα, που να μην είναι φιλικά διακείμενο προς το υπουργείο Παιδείας», επισήμανε ο βουλευτής. Τέλος, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα των φοιτητών με αναπηρία σημειώνοντας ότι το θέμα - όπως προβλέπεται στο άρθρο 35 του νομοσχεδίου - δεν είναι μόνον η εισαγωγή τους άνευ εξετάσεων στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά το να υπάρχουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, αφού, τόνισε, «όπως έχει η κατάσταση τώρα, το βάρος το επωμίζονται οι ίδιοι οι γονείς».



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ