ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Ιούλη 2009
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
Να οργανωθούμε για να πάρουν απάντηση

Συγκέντρωση - συζήτηση και πορεία διαμαρτυρίας στο υπουργείο Απασχόλησης, σήμερα, στις 6.30 το απόγευμα

«Πρέπει να μας βρουν απέναντί τους, να ξεσηκωθούμε με καλή οργάνωση και μαζικούς αγώνες» σημειώνει το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου Αττικής «Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ» στην ανακοίνωση με την οποία καλεί μαζικά στη συγκέντρωση - συζήτηση που διοργανώνει σήμερα, στις 6.30 μ.μ. στα γραφεία του (Γ' Σεπτεμβρίου 48, 2ος όροφος). Στόχος της συγκέντρωσης, την οποία θα ακολουθήσει πορεία προς το υπουργείο Απασχόλησης, είναι η ενημέρωση για τα νέα αντεργατικά μέτρα και η οργάνωση του κλάδου για την αντιμετώπισή τους.

«Σε κάθε επιχείρηση απαιτείται να σφυρηλατηθεί η μεγαλύτερη δυνατή συσπείρωση. Κάθε εργοστάσιο, βιομηχανία, βιοτεχνία, συνεργείο να μην υπάρχει εργαζόμενος που δεν είναι γραμμένος στο συνδικάτο», τονίζει στην ανακοίνωση - κάλεσμα το Συνδικάτο. Επισημαίνει ότι η ένταση της αντεργατικής επίθεσης της ΕΕ στοχεύει τους μισθούς, τις εργασιακές σχέσεις, το ασφαλιστικό. Στον κλάδο των μεταλλεργατών η επίθεση αυτή εκδηλώνεται και με τη μορφή των απολύσεων, τη μη πληρωμή δεδουλευμένων, την εκ περιτροπής εργασία. Το συνδικάτο καλεί τους εργάτες να διεκδικήσουν μεταξύ άλλων κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ένταξη όλου του κλάδου στα ΒΑΕ, να σταματήσουν οι απολύσεις και η εκ περιτροπής εργασία, να καταβληθούν τα δεδουλευμένα, 1.400 ευρώ κατώτερο μισθό και 56 ευρώ κατώτερο μεροκάματο και άλλα.


ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ
Επιβάλλουν δουλειά μέχρι και 15 ώρες

Την ώρα που οι ναυτεργάτες χτυπιούνται από την εντατικοποίηση και την απλήρωτη δουλειά - που είναι συνέπεια της κόντρας των εφοπλιστών για την πρωτιά στην κερδοφορία - η κυβέρνηση αναζητά το «δίκαιο ανταγωνισμό»

Την εντατικοποίηση της εργασίας των ναυτεργατών στην ακτοπλοϊκή γραμμή Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας, με δουλειά που ξεπερνά τις 12 ώρες τη μέρα, επιβάλλουν οι πλοιοκτήτες.

Με γνώμονα την ενίσχυση των κερδών τους, αξιοποιούν την αυξημένη, λόγω της τουριστικής σεζόν, κίνηση και προχωρούν σε ανασύσταση των δρομολογίων, καταστρατηγώντας την συλλογική σύμβαση και τον προβλεπόμενο χρόνο εργασίας των ναυτεργατών με σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια τόσο των εργαζομένων όσο και των επιβαινόντων.

Ενδεικτικό παράδειγμα εντατικοποίησης της εργασίας αποτελεί η περίπτωση του πλοίου «ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΙΙ», όπου - όπως επισημαίνεται σε σχετική Ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας - για μια μόνο μέρα κάνει συνεχή δρομολόγια από τις 11.30 μέχρι τις 00.30 της επόμενης μέρας. Οι ναυτεργάτες, δηλαδή, υποχρεώνονται να εργάζονται 15 ώρες συνεχώς, καθώς στις 13 ώρες των δρομολογίων προστίθενται 2 επιπλέον τουλάχιστον ώρες προετοιμασίας πριν από τα δρομολόγια.

Τα απάνθρωπα αυτά ωράρια και τις συνθήκες γαλέρας που επικρατούν ως αποτέλεσμα της πολιτικής απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών καταγγέλλει, σε σχετική της ανακοίνωση, και η ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ.

Την ίδια στιγμή, η πείρα των ναυτεργατών στον Πειραιά αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα που μπορεί να έχει η αγωνιστική οργάνωση. Συσπειρωμένοι στα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καταφέρνουν να επιβάλλουν την καταβολή των δεδουλευμένων τους, καθώς οι εφοπλιστές ανενόχλητοι «κουρελιάζουν» την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ακόμα και τα αυτονόητα ναυτεργατικά δικαιώματα, όπως η καταβολή των μισθών.

Χτες η εταιρεία ΝΕΛ του εφοπλιστή Απ. Βεντούρη, με την έναρξη της επίσχεσης εργασίας ναυτεργατών του πληρώματος, πλήρωσε ένα μέρος των δεδουλευμένων τους και δεσμεύτηκε ότι μέχρι το τέλος της βδομάδας θα καταβάλει και τα υπόλοιπα. Προχτές αργά το βράδυ, η εταιρεία ΑΝΕΚ αναγκάστηκε με την απειλή επίσχεσης εργασίας και ακινητοποίησης του πλοίου να καταβάλει τελικά όλα τα δεδουλευμένα στο πλήρωμα του «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ», σύμφωνα με όσα προβλέπονται από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Τους όφειλε το μισθό του Ιούνη, επιδόματα, έξτρα κ.ά.

Αγώνα για να πληρωθούν εξακολουθούν εδώ και ένα μήνα να δίνουν με επίσχεση εργασίας, αλλά και πολύμορφες κινητοποιήσεις, οι ναυτεργάτες του πληρώματος του ακτοπλοϊκού πλοίου «ΣΑΡΔΗΝΙΑ ΒΕΡΑ» της εταιρείας ΚΑΛΛΙΣΤΗ του εφοπλιστή Σπανού. Ο εφοπλιστής, ταυτόχρονα με το πλήρωμα και το πλοίο, έχει εγκαταλείψει και το νησί των Φούρνων, το οποίο αντιμετωπίζει τον εφιάλτη της απομόνωσης. Το ΥΕΝ προσπαθεί να «λύσει» το πρόβλημα με ορισμένες έκτακτες δρομολογήσεις πλοίων, χωρίς ωστόσο να καλύπτονται οι ανάγκες των κατοίκων.

Ψάχνουν το ...δίκαιο ανταγωνισμό

Στο μεταξύ χτες δόθηκε μία ακόμα αναβολή για την περιβόητη συνεδρίαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που υποτίθεται ότι θα εξετάσει την υπόθεση δημιουργίας «καρτέλ» στην ακτοπλοΐα. Υπενθυμίζεται ότι στις 17 Ιούλη του 2008 η Διεύθυνση της Επιτροπής είχε εισηγηθεί την επιβολή προστίμων σε 14 ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς, όπως ανέγραφε στο έγγραφό της, μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα είχε εντοπίσει «στρεβλώσεις του δίκαιου ανταγωνισμού», στην «τιμολογιακή τους πολιτική», «σε προσφορές συμπαιγνίας», όπως τις χαρακτήριζε, και «περιορισμό της παραγωγής και της διάθεσης δρομολογίων». Από τις 9 Οκτώβρη του 2008, προσπαθεί να συνεδριάσει η Επιτροπή για την επιβολή των προστίμων, όμως οι συνεδριάσεις, καθ' υπαγόρευση των εφοπλιστών, αναβάλλονται. Τώρα η Επιτροπή κατόπιν ...αιτήματος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ) αναβάλλει εκ νέου τη συνεδρίαση για τις 24 Σεπτέμβρη του 2009. Και όπως όλα δείχνουν η εισήγηση της Διεύθυνσης ήταν απροκάλυπτος εμπαιγμός και προσπάθεια αποπροσανατολισμού σε βάρος των νησιωτών, των ναυτεργατών και συνολικά των εργαζομένων.


Για τα ακίνητα του ΝΑΤ και το Δήμο της Αθήνας

Ο αντιδήμαρχος του Δήμου Αθηναίων Ελευθέριος Σκιαδάς με γραπτή απάντησή του σε δημοσίευμα του «Ρ» με τίτλο «ΝΑΤ: Εβαλαν στο μάτι τα δύο κτίρία του» επισημαίνει ότι: «Καμία σχέση δεν έχει ο Δήμος Αθηναίων σε οποιαδήποτε προσπάθεια για κατεδάφιση ή άλλη ενέργεια που αφορά στο κτίριο της οδού Ζαλοκώστα 7». Σε εκείνο το δημοσίευμά του ο «Ρ» ανέφερε ότι με εντολή του προέδρου του Ταμείου Γρ. Τιμαγένη οι υπηρεσίες του ΝΑΤ - γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα πρακτικά της συνεδρίασης του ΔΣ του ΝΑΤ στις 22 Ιούνη - έχουν υποβάλει στους αρμοδίους αίτηση για να αποχαρακτηριστεί από μνημείο το κτίριο της οδού Ζαλοκώστα και συνέχιζε: «Το χώρο του κτιρίου έχει βάλει στο "μάτι" ο δήμαρχος Αθηναίων Ν. Κακλαμάνης με προφανή στόχο την εμπορική εκμετάλλευσή του σε σύμπραξη με ιδιώτες». Στο ίδιο δημοσίευμα αναφερόταν ότι: «Στο στόχαστρο του δημάρχου (σ.σ. Αθηναίων) έχει μπει και το κτίριο του ΝΑΤ στην οδό Βερανζέρου».

Ο αντιδήμαρχος στην απάντησή του αφού κάνει σαφές ότι ο Δήμος δεν έχει καμία σχέση με το κτίριο της οδού Ζαλοκώστα, στη συνέχεια επιβεβαιώνει ότι διεκδικεί το κτίριο των ναυτεργατών στη Βερανζέρου και ότι, όπως αναφέρει, «το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε - κατά πλειοψηφία - τη δημιουργία πλατείας στο χώρο που βρίσκεται, το επί πολλά χρόνια εγκαταλελειμμένο κτίριο». Συνέχιζε λέγοντας λίγο - πολύ ότι κάνει και χάρη ο Δήμος Αθηναίων στο ΝΑΤ και τους ναυτεργάτες με την πρόθεσή του για αγορά αυτού του εγκαταλειμμένου κτιρίου και μάλιστα, όπως ανέφερε, «εργάζεται προς την κατεύθυνση της αποζημίωσης του ακινήτου στην αξία του».

Μπορεί οι πληροφορίες μας για το κτίριο της οδού Ζαλοκλώστα να διαψεύδονται. Αλλά επιμένουμε ότι η εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ είναι προ των πυλών και ότι σε αυτή συμμετέχει και ο δήμαρχος Αθηναίων, όχι μόνο γιατί διεκδικεί το κτίριο του ΝΑΤ στη Βερανζέρου, το οποίο μπορεί κάλλιστα να αξιοποιηθεί από το Ταμείο για να καλύψει τις ανάγκες των ναυτεργατών. Αλλά επιπλέον διότι ο δήμαρχος και μαζί με αυτόν ο πρόεδρος του ΝΑΤ, είναι εκπρόσωποι της αντιλαϊκής πολιτικής της ΝΔ, η οποία συνεχίζοντας το «έργο» των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, εγκατέλειψε σκόπιμα την ακίνητη περιουσία των ναυτεργατών, στρώνοντας το δρόμο στους δήμους, αλλά και σε διάφορα επιχειρηματικά συμφέροντα, να έρχονται τώρα ως «σωτήρες». Αντί άλλου σχολιασμού θα αναφέρουμε τη διατυπωμένη γραπτά θέση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ για τα ακίνητα του ΝΑΤ: «Κάτω τα βρωμερά σας χέρια από την περιουσία των ναυτεργατών»!


Επιδόματα αδείας και διακοπών δικαιούνται και οι περιστασιακά εργαζόμενοι

Μέρος του Δώρου των Χριστουγέννων και του Πάσχα καθώς και του επιδόματος θερινής αδείας δικαιούνται και οι περιστασιακά εργαζόμενοι, σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου. Οι δικαστές έκριναν ότι οι περιστασιακά εργαζόμενοι μισθωτοί, μετά από τη συμπλήρωση δώδεκα μηνών συνεχόμενης απασχόλησης στην ίδια επιχείρηση, για κάθε μήνα απασχόλησης από την ημέρα της πρόσληψής τους, δικαιούνται άδεια με αποδοχές ίσες με το 1/12 του επιδόματος αδείας που προβλέπεται από το νόμο.

Στις περιπτώσεις που η εποχιακή απασχόληση λήξει πριν τη συμπλήρωση του δωδεκάμηνου, οι εργαζόμενοι δικαιούνται δύο ημερομίσθια για κάθε μήνα απασχόλησής τους.

Στην απόφαση του Εργατικού Τμήματος του Αρείου Πάγου αναφέρεται ότι για την καταβολή Δώρων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς και του επιδόματος θερινής αδείας δεν είναι αναγκαίο να υπάρχει σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, αλλά αρκεί η παροχή «διαλείπουσας ή έστω εκ περιτροπής εργασίας».

Η υπόθεση που εκδικάστηκε αφορούσε σερβιτόρα, η οποία δεν είχε υπογράψει καμιά σύμβαση με τον ιδιοκτήτη του μπαρ όπου δούλευε περιστασιακά στην Πάτρα. Ο Αρειος Πάγος παρέπεμψε την υπόθεση στο Εφετείο Πάτρας για να εκδικαστεί εκ νέου με άλλη σύνθεση.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ