Τετάρτη 5 Οχτώβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ
Αγωνιστικό ραντεβού την Τρίτη 11/10 στο υπουργείο Παιδείας

Αγωνιστικό ραντεβού στο υπουργείο Παιδείας δίνουν την Τρίτη 11 Οκτώβρη μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, αναλαμβάνοντας δράση για τα εκρηκτικά προβλήματα στα σχολεία, τις ελλείψεις και τις ανάγκες που παραμένουν ανικανοποίητες, ενάντια στις αναδιαρθρώσεις που υψώνουν νέα εμπόδια στη μόρφωση και για ουσιαστικά μέτρα απέναντι στην ακρίβεια.

«Οι πρώτες μέρες στο σχολείο αρκούν για να φανεί ακόμα μια χρονιά ότι η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει κανέναν σκοπό να λειτουργήσουν τα σχολεία έτσι όπως πρέπει και αξίζει στους μαθητές», τονίζει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας και καλεί όλα τα σχολεία της Αττικής στη διαμαρτυρία στο υπουργείο Παιδείας στις 11/10, στις 12.30 μ.μ. Απευθύνει παράλληλα κάλεσμα σε όλα τα σχολεία στην υπόλοιπη Ελλάδα την ίδια μέρα να κινητοποιηθούν σε δημαρχεία, Περιφέρειες και Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Περιγράφοντας το πλαίσιο μέσα στο οποίο ξεκίνησε η χρονιά, οι μαθητές τονίζουν:

  • «Στην Γ' Λυκείου επεκτείνετε την Τράπεζα Θεμάτων, λες και δεν σας φτάνει που 4 στους 10 που έδωσαν πανελλαδικές έμειναν ξανά εκτός, και που σχεδόν το 50% των μαθητών έγραψαν κάτω από τη βάση κατά την εφαρμογή της. Ποιος και με τι λεφτά θα πληρώσει αυτό το πανάκριβο σχολείο, θα μας πείτε; Ξέρετε πόσοι μαθητές έχουν κόψει δραστηριότητες που τους γεμίζουν και τους αρέσουν γιατί δεν βγαίνουν οικονομικά;
  • Δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο για να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια τα σχολεία και οι οικογένειες των μαθητών. Αντίθετα, οι σχολικές επιτροπές στους δήμους παίρνουν χρηματοδότηση που δεν φτάνει ούτε για χαρτί Α4, γι' αυτό μας λέτε να τα φέρνουμε από το σπίτι! Και ταυτόχρονα κάνετε αύξηση των τιμών στα κυλικεία, μας προετοιμάζετε από τώρα ότι θα κρυώνουμε τον χειμώνα και πολλά, πολλά άλλα.
  • Παρά τα μεγάλα λόγια και κενά έχουμε στα σχολεία μας σε καθηγητές, ειδικά στα ΕΠΑΛ και σε συγκεκριμένες ειδικότητες, και ελλείψεις σε υποδομές έχουμε και COVID κολλάμε και ξανακολλάμε, αφού ούτε καν τεστ COVID μάς παρέχει το σχολείο, πόσο μάλλον ουσιαστικά μέτρα αραίωσης στις τάξεις».

«Εκεί στην κυβέρνηση και στα υπουργεία θέλουν οι μαθητές να συμβιβαστούμε. Να σκύψουμε κεφάλι και να δεχτούμε πως "τα πράγματα είναι δύσκολα". Τις επιλογές των κυβερνήσεων να τις πληρώνουμε εμείς, η μόρφωση και το μέλλον μας. Για παράδειγμα, επιλογή είναι τα σχολεία μας να είναι "οικονομικά αυτόνομα", δηλαδή να ψάχνουμε για χορηγούς ή να πληρώνουμε για τα πάντα, αλλά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να δίνουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις ζεστό χρήμα στους ομίλους Ενέργειας, στους εφοπλιστές και στην πολεμική μηχανή του ΝΑΤΟ», αναφέρει στο κάλεσμά της η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας και δηλώνει:

«Παίρνουμε δύναμη από ό,τι έχουμε καταφέρει έως τώρα με τους αγώνες μας.

Ετσι αποτρέψαμε ή καθυστερήσαμε την εφαρμογή των νόμων όπως η Τράπεζα Θεμάτων, οι περιορισμένες επιλογές στο μηχανογραφικό, καλύφθηκαν ορισμένα κενά σε καθηγητές και καθαριότητα.

Με συλλογικότητα και αλληλεγγύη, δεν αφήνουμε κανέναν μόνο ή μόνη στις δυσκολίες. Κανείς δεν θα παρατήσει την προσπάθεια να σπουδάσει επειδή δεν έχουν οι γονείς του να πληρώνουν φροντιστήριο. Ετσι αποτρέψαμε ακόμα και διακοπές ρεύματος σε συμμαθητές μας. Ετσι θα το ξανακάνουμε!».

Στα αιτήματα που προβάλλουν οι μαθητές περιλαμβάνονται: «Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ούτε σκέψη για εφαρμογή της στην Γ' Λυκείου. Δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, για όλα τα μαθήματα και για όσους το έχουν ανάγκη. Δωρεάν γεύμα ή σνακ για όλους με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας. Μείωση των τιμών στα σχολικά κυλικεία, με κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη διατροφής μας. Κανένα κενό σε καθηγητές, σε κανένα μάθημα. Να μην καταργηθούν ειδικότητες στα ΕΠΑΛ. Αναβάθμιση των εργαστηρίων τους. Ούτε ευρώ για θέρμανση από την τσέπη μας. Δωρεάν μετακίνηση για όλους μας. Δωρεάν τεστ για τον κορονοϊό. Υγιεινή και καθαριότητα στα σχολεία».

Μαζί με εκπαιδευτικά σωματεία και γονείς

Την ίδια μέρα στο υπουργείο Παιδείας θα διαδηλώνουν εκπαιδευτικά σωματεία, στο πλαίσιο των αγωνιστικών πρωτοβουλιών για τα ζητήματα της λειτουργίας των σχολείων, των μισθών, των όρων διαβίωσης και εργασίας των εκπαιδευτικών και την ανάγκη διαμόρφωσης και υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στον κλάδο. Οι εκπαιδευτικοί αναδεικνύουν τα ζητήματα της συρρίκνωσης της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών σε σχέση με τις ανάγκες, τα κενά σε εκπαιδευτικούς που συνεχίζουν να υπάρχουν, σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών τους και του δικαιώματος των εκπαιδευτικών να ασκούν αυτό που σπούδασαν μέσα σε συνθήκες επαγγελματικής ασφάλειας, τον αγώνα που συνεχίζεται ενάντια στην προσπάθεια εφαρμογής αντιδραστικών μέτρων. Μια σειρά σωματεία σε όλη τη χώρα προχωρούν μπροστά στην απεργία στις 9 Νοέμβρη σε πρωτοβουλίες διεκδίκησης για αυξήσεις στους μισθούς, για κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους, για υπογραφή κλαδικής ΣΣΕ. Στο πλαίσιο αυτό προχωρούν στην κινητοποίηση την Τρίτη στο υπουργείο, όπου καλούν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη», «Σωκράτης», «Ν. Πλουμπίδης», «Γ. Σεφέρης», Ηλιούπολης, Χαϊδαρίου, «Θουκυδίδης», η ΕΛΜΕ Πειραιά και η ΟΛΜΕ.

Κάλεσμα συμμετοχής στη συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας το μεσημέρι της Τρίτης απευθύνει και η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής.

  • Παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης προγραμματίζει σήμερα Τετάρτη στις 2 μ.μ. η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Απαιτεί να καλυφθούν όλα τα κενά σε όλα τα σχολεία, να δημοσιευτούν όλα τα κενά, ακόμα και τα μικρότερα, πριν τις τοποθετήσεις, καθώς και οι τοποθετήσεις ανά σχολείο. Επίσης, διαφάνεια στις υπηρεσιακές μεταβολές και στις τοποθετήσεις όλων των εκπαιδευτικών.
Με αφορμή την 5η Οκτώβρη, Παγκόσμια Μέρα εκπαιδευτικού...

Για όσες φορές είδα παιδιά να τρώνε λίγο και να παίρνουν από το σχολικό γεύμα στο σπίτι, λέγοντας «αρέσει στην μαμά, κυρία».

Για όσες φορές διάβασα σε παιδική έκθεση «μου αρέσει το σχολείο γιατί εδώ ανάβει το καλοριφέρ».

Για όσες φορές ένα παιδί μού είπε «το ξέχασα το ντοσιέ, κύριε, την άλλη βδομάδα θα το φέρω» και ήξερα πως δεν έφταναν τα λεφτά για να το πάρει.

Για όσες φορές ένας μαθητής μου «αντιμίλησε», «εγώ, ξέρετε, δεν πάω φροντιστήριο, δεν καταλαβαίνω, θέλω βοήθεια».

Για όσες φορές στην τάξη άκουσα «δεν τους είδα τη μάνα μου και τον πατέρα μου. Πάλι δούλευαν έως αργά».

Για τις χιλιάδες φορές που άκουσα «δεν καταλαβαίνω τίποτα» από παιδιά με πανέξυπνα μάτια και μυαλό ξουράφι.

Για όλες τις φορές που μπήκα στο σχολείο και σαν ηχώ έφτανε στα αυτιά μου η φράση των παιδιών: Βαριέμαι, βαριέμαι, βαριέμαι, βαριέμαι...

Αλλά και

για εκείνη την δασκάλα που κάνει μάθημα με το μωρό στην αγκαλιά, γιατί δεν χωράει το βρέφος στον παιδικό σταθμό,

για τον αναπληρωτή ή νεοδιόριστο που πληρώνει μέχρι και 300 ευρώ τον μήνα για να πάει στη δουλειά του στη Σαλαμίνα ή αλλού και παίρνει μόλις 737,

για όσα λαχταρούσα να κάνω τα Χριστούγεννα ή το Πάσχα, αλλά εφόσον δεν παίρνω το Δώρο... τι να γίνει...

για το δικό μου το παιδί που θέλει να σπουδάσει, αλλά, αν δεν περάσει κοντά στο σπίτι, δεν θα τα καταφέρει,

για το super market που έχει μετατραπεί στο σπιτάκι του τρόμου,

για όσες φορές άκουσα «αυτό δεν γίνεται, δεν φτάνουν τα λεφτά», όταν απαίτησα υπολογιστές, φωτοτυπίες και όλα τα αναγκαία για το μάθημα,

για όσα χρόνια πέρναγα την αγωνία να φτάνει Νοέμβρης και να μην ξέρω πού και αν θα δουλέψω.

Ομως και

για κάθε φορά που ακούω «εσείς τουλάχιστον μας λέτε την αλήθεια, κυρία»,

για εκείνες τις φορές που ένας μαθητής λέει: «Το διάβασα το βιβλίο που μου προτείνατε, ωραίο»,

για τότε που άκουσα «ευχαριστούμε που είπατε στους άλλους ότι έχουμε δίκαιο που πήγαμε στην πορεία»

και για κάθε φορά που τριγυρνώντας στη γειτονιά βρίσκεται ένα μεγάλο πια παιδί να φωνάζει: «Γεια σου δάσκαλε, είσαι ο καλύτερος».

Για όλα αυτά θα σταθώ με το κεφάλι ψηλά. Δεν θα προσαρμοστώ. Θα αγωνιστώ.

Εχοντας στο μυαλό μου τους εκπαιδευτικούς στις ΗΠΑ, στη Βρετανία, στη Γαλλία, στην Ουγγαρία, στην Πολωνία, στην Ιταλία, στη Γερμανία και όπου αλλού βγήκαν και βγαίνουν και αυτοί στον δρόμο του αγώνα.

Εχοντας στο μυαλό τις οικογένειες που φέρνουν τα παιδιά τους στο σχολείο

Εχοντας στο μυαλό τα παιδιά μας...

9 ΝΟΕΜΒΡΗ ΑΠΕΡΓΩ.

9 ΝΟΕΜΒΡΗ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ.


Ράνια Μ. - Αποστόλης Σ.

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας στην κινητοποίηση στις 11 Οκτώβρη στο υπουργείο Παιδείας
  • «Σκονάκι» για να τους δυσκολέψουμε εμείς! Με ένα καλαίσθητο, έξυπνο έντυπο απευθύνεται η ΚΝΕ σε μαθητές
  • Πλούσια δράση Φοιτητικών Συλλόγων ΔΠΘ - ΔΙΠΑΕ Καβάλας για τα ζητήματα της φοιτητικής μέριμνας
  • Λαϊκό Φροντιστήριο Αλληλεγγύης δήμου Πατρέων για όγδοη χρονιά, αποκούμπι μαθητών και λαϊκών οικογενειών
Το «σκονάκι» - Για να τους δυσκολέψουμε εμείς!

Η ΚΝΕ απευθύνεται με ένα καλαίσθητο, έξυπνο έντυπο στους μαθητές

Η ΚΝΕ κυκλοφόρησε ένα πρωτότυπο και καλαίσθητο υλικό για τους μαθητές και τις μαθήτριες Γυμνασίων, Λυκείων και ΕΠΑΛ με τίτλο «Το σκονάκι!». Η 8σέλιδη αυτή έκδοση ανοίγει τον προβληματισμό γιατί αξίζει σήμερα ένας μαθητής να παλέψει μέσα από τις γραμμές της ΚΝΕ και αναλυτικά σημειώνει:

«Το σχολικό κουδούνι χτύπησε ακόμα μια χρονιά... Η σκέψη - δυστυχώς - πάει αυτόματα... Θα έχω και φέτος μια ατελείωτη και βαρετή καθημερινότητα σπίτι - σχολείο - φροντιστήριο; Θα με φάει και πάλι το άγχος των συνεχόμενων εξετάσεων αλλά και το άγχος να... βρεθούν λεφτά για τα φροντιστήρια; Θα έχω χρόνο να περάσω με την παρέα μου; Να κάνω δραστηριότητες που με γεμίζουν;

  • 4/10 έμειναν εκτός ΑΕΙ και πάλι!
  • Εως και 50% έφτασαν οι μαθητές που έγραψαν κάτω από τη βάση στα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων!
  • 1,2 δισ. ευρώ τον χρόνο δίνουν οι γονείς μας στα φροντιστήρια.

Φταις εσύ που το σχολείο σήμερα σου είναι βάρος;

Είναι λογικό η καθημερινότητα ενός μαθητή να είναι ένα τρεχαλητό; Να μην υπάρχει ουσιαστικός ελεύθερος χρόνος; Η Παιδεία μόνο... δωρεάν να μην είναι; Οχι!

Στο σχολείο μας θα έπρεπε να μορφωνόμαστε ολόπλευρα, να ανακαλύπτουμε και να εξελίσσουμε τις κλίσεις και τα ταλέντα μας, να ονειρευόμαστε την προοπτική και το μέλλον μας, να αισθανόμαστε ελεύθεροι και γεμάτοι, να δημιουργούμε!

Το σχολείο θα έπρεπε να παίρνει μέτρα για να μην μένει κανείς και καμία πίσω στη μόρφωσή του λόγω οικονομικών ή κοινωνικών δυσκολιών.

Αυτό δεν είναι το δίκαιο; Ετσι δεν θα έπρεπε να γίνει; Ποιος και τι φταίει που γίνεται διαρκώς το αντίθετο;

Σκέψου...

Την τελευταία - μόνο - δεκαετία, με κυβερνήσεις να ανεβοκατεβαίνουν και υπουργούς Παιδείας να αλλάζουν, έχουν περάσει δεκάδες νόμοι για το σχολείο. Ολοι οι νόμοι ήρθαν - υποτίθεται - για να βελτιώσουν το σχολείο...

Για δες!

2013: Εφαρμόζεται από το υπ. Παιδείας (κυβέρνηση ΝΔ και μετά ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΛΑ.Ο.Σ.) η Τράπεζα Θεμάτων και αφήνει μετεξεταστέους το 40% των μαθητών.

2015: Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ εφαρμόζει παλιότερο κατασταλτικό νόμο και περνά από... μαθητοδικεία αγωνιστές μαθητές!

2018: Ψηφίζεται ο νόμος Γαβρόγλου (κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ), που ανάμεσα σε άλλα σταματούσε και τυπικά τη γενική παιδεία στη Β' Λυκείου, μειώνοντας τα μαθήματα των Πανελλαδικών σε 4, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό και προβλέποντας... 10 (!) μόνο επιλογές στο μηχανογραφικό!

2019-2022: 2 σχολικές χρονιές με webex που... ξεχάσαμε και ό,τι ξέραμε! Ψηφίστηκαν 4 νόμοι που περιλαμβάνουν ανάμεσα σε πολλά άλλα: Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, τα σχολεία να βρίσκουν χορηγούς για να καλύπτουν τα έξοδά τους, συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω πανδημίας...

Μήπως, τελικά, δεν ήταν αυτός ο στόχος τους;

Τα πράγματα μιλάνε από μόνα τους!

- 1,8 δισ. έχουν μειωθεί οι κρατικές δαπάνες για την Παιδεία τα τελευταία 11 χρόνια.

- Κάθε χρόνο κενές ώρες μέχρι την άνοιξη και όταν έρχεται καθηγητής είναι... φυσικός που κάνει Βιολογία, καθηγητές κάνουν μάθημα έως τα 65...

- Εχουν υποβαθμιστεί ή καταργηθεί τα καλλιτεχνικά μαθήματα, η Φυσική Αγωγή...

SOS: Κριτήριο της αλήθειας είναι η ίδια μας η πραγματικότητα!

Οι μαθητές αυτό το μάθημα το ξέρουμε απ' έξω και ανακατωτά! Δεν δείχνουμε καμία εμπιστοσύνη και δεν περιμένουμε τίποτα από όσους μας "τάζουν" συνεχώς ένα καλύτερο, σύγχρονο και αναβαθμισμένο σχολείο και συνεχώς το κάνουν χειρότερο!

Τελικά, το σχολείο αδειάζει όλο και περισσότερο τις τσέπες μας και μας προσφέρει όλο και λιγότερη γνώση. Μας γεμίζει άγχος και μας στερεί τη δυνατότητα να μορφωθούμε ολόπλευρα.

Και αυτό γιατί είναι το σχολείο μιας άδικης κοινωνίας, ενός σάπιου και άδικου συστήματος. Του συστήματος που βασίζεται στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Του συστήματος που τα κράτη, οι κυβερνήσεις και οι ενώσεις αιματοκυλούν λαούς σε πολεμικές συγκρούσεις σε όλο τον κόσμο, δημιουργούν στρατιές ξεριζωμένων ανθρώπων. Του συστήματος που τα κέρδη των λίγων καθορίζουν τις ζωές και τις "τύχες" των πολλών.

  • 29,5% του πληθυσμού της χώρας μας βρίσκεται στα όρια της φτώχειας
  • 45% των οικογενειών μας δεν μπορεί να πληρώσει το ρεύμα κι από την άλλη
  • 800 δισ. ευρώ κέρδη είχαν οι 10 πλουσιότεροι άνθρωποι στον κόσμο στα 2 πρώτα χρόνια της πανδημίας!
  • +465% τα κέρδη από πετρελαϊκή εταιρεία
Αυτό το σύστημα δεν διορθώνεται. Μόνο ανατρέπεται!

Πριν η πανδημία, τώρα ο πόλεμος, βαρεθήκαμε να ακούμε "περίμενε να περάσουν τα δύσκολα...", πως είμαστε "μια άτυχη γενιά". Αυτός ο απάνθρωπος και σάπιος κόσμος δεν θα φτιάξει αν απλώς "κάνουμε υπομονή"!

Τι εννοούν όταν λένε "να είμαστε όλοι μαζί στα δύσκολα"; Ημασταν ποτέ; Εννοούν να δεχτούμε να ζούμε το 2022 χωρίς θέρμανση στα σπίτια μας, οι γονείς μας να δουλεύουν όλη μέρα και να μην μπορούν να πληρώσουν ρεύμα, νερό και φαγητό;

Ερώτηση κρίσεως: Υπάρχει απόδραση από όλα αυτά; Ναι! Υπάρχει, με την ΚΝΕ και το ΚΚΕ, για όλα αυτά που θα γίνουν με εσένα!

Απάντηση σε όλα αυτά είναι να γίνουμε περισσότεροι αυτοί που:

Δεν συμβιβαζόμαστε με το παρόν και το μέλλον που μας ετοιμάζουν και παίρνουμε τη ζωή μας στα χέρια μας. Γινόμαστε πρωταγωνιστές στη ζωή μας.

Αγωνιζόμαστε ενάντια στην πολιτική που έχει κάνει τη ζωή και το μέλλον μας αγώνα επιβίωσης. Βάζουμε εμπόδια στα σχέδιά τους, κατακτούμε τα δικαιώματά μας.

Τολμάμε να σκεφτούμε "έξω από το κουτί".

Να ανακαλύψουμε πως σήμερα, στον 21ο αιώνα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να ζήσουμε όπως μας αξίζει. Η εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας επιτρέπει να ζήσουμε καλύτερα, όχι χειρότερα από τους γονείς και τους παππούδες μας.

Απάντηση είναι να γίνουν εδώ και τώρα πράξη τα δίκαια αιτήματα των μαθητών, οι προτάσεις της ΚΝΕ:

1. Κατάργηση της αποτυχημένης Τράπεζας Θεμάτων - Ούτε σκέψη για εφαρμογή της στη Γ' Λυκείου.

2. Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ΑΜΕΣΑ

3. Ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα σχολεία για όλα τα μαθήματα και για όσους μαθητές το έχουν ανάγκη. Πρόσληψη εκπαιδευτικών για να στελεχωθούν τα τμήματα.

4. Δωρεάν σχολικό γεύμα ή σνακ για όλους τους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας. Μείωση των τιμών στα σχολικά κυλικεία με κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη διατροφής των μαθητών την ώρα του σχολείου.

5. Ούτε ευρώ για θέρμανση από την τσέπη των μαθητών. Δωρεάν μετακίνηση για όλους τους μαθητές.

6. Κανένας μαθητής μόνος χωρίς ρεύμα, θέρμανση, φαγητό στο σπίτι του. Κανένας να μη χάσει εκδρομή λόγω κόστους.

Δυναμώνουμε την ΚΝΕ και το ΚΚΕ παντού. Γιατί όποτε χαμογελάσαμε, σηκώσαμε κεφάλι, νιώσαμε δυνατοί και αισιόδοξοι πως τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν, η ΚΝΕ και το ΚΚΕ ήταν εκεί...

Θεώρημα: Οι μαθητικοί αγώνες έκαναν και κάνουν το σχολείο καλύτερο!

Απόδειξη:

2015: Παγώνει η Τράπεζα Θεμάτων μετά από έναν χρόνο εφαρμογής της.

2017: Αποσύρεται η προωθούμενη κατάργηση των επαναληπτικών πανελλαδικών.

2020-2022: Για τρία χρόνια καθυστερεί η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων ξανά.

2021-2022: Σε πάγο ο νόμος για περιορισμένες επιλογές στο μηχανογραφικό.

Ολα τα προηγούμενα χρόνια... Οποτε και όπου καλύφθηκαν κενά σε καθηγητές, καθαριότητα, υποδομές, ήταν επειδή οι μαθητές κινητοποιήθηκαν.

Για αυτό και μια συνήθεια έγινε λατρεία στο υπ. Παιδείας... Το ξεκίνησε ο Γαβρόγλου μια Μεγάλη Τρίτη του Πάσχα και το συνέχισε η Κεραμέως μέσα στην πανδημία και Ιούλη μήνα... Ολους τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους τούς περνούν με κλειστά σχολεία.

Πρώτο κουδούνι - πρώτη αποστολή: Εκλέγουμε αγωνιστικά 5μελή - 15μελή

Τα μαθητικά μας συμβούλια είναι ένα πολύ σημαντικό όπλο για να οργανώσουμε καλύτερα τον αγώνα μας, να κάνουμε τη φωνή μας να ακουστεί πιο δυνατά!

Να είμαστε περισσότερο και καλύτερα οργανωμένοι, ενωμένοι και συντονισμένοι.

Είναι ένας τρόπος να πάρουμε τη σχολική ζωή στα χέρια μας και να τη γεμίσουμε με δημιουργία, πολιτισμό και αθλητισμό!

Για να εκφραστεί η οργή και η αγανάκτησή μας κόντρα στις διακρίσεις και τη βία.

Για να εκδηλώνουμε το πιο δυνατό ΟΧΙ στον πόλεμο, να τα βάζουμε με τον φασισμό και τον ρατσισμό. Για τον Αλκη, τον Σαϊντού, για κάθε νέα και νέο θύμα αυτού του βίαιου και σάπιου κόσμου.

Με τα μαθητικά μας συμβούλια, κάνουμε πράξη την αλληλεγγύη! Είμαστε ένας για όλους και όλοι για έναν! Κανείς να μην είναι ή να νιώθει μόνος απέναντι στις δυσκολίες!

Πιο δυνατή ΚΝΕ στα σχολεία σημαίνει πιο πολλές τέτοιες "δυνατές" στιγμές!

Η ΚΝΕ είναι δύναμη μάχης, αλήθειας, ελπίδας και ανατροπής!

Οι μαθητές - μέλη της ΚΝΕ δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις στον αγώνα για όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Δίνουμε έναν αγώνα με σχέδιο, πείσμα, τόλμη, διάρκεια και αντοχή, γιατί πάμε κόντρα στην "κανονικότητα" της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, το σημερινό άδικο σύστημα, τον καπιταλισμό.

Δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για το πραγματικά "προοδευτικό" και "σύγχρονο" σήμερα:

  • Για να μορφωνόμαστε ολοκληρωμένα και ισότιμα, χωρίς διακρίσεις με βάση την τσέπη μας. Να πηγαίνουμε σε ένα σύγχρονο, δημιουργικό σχολείο.
  • Για να μη ζούμε μέσα στην αβεβαιότητα, την ανασφάλεια, τη σαπίλα.
  • Για να ικανοποιούνται όλες οι σύγχρονες ανάγκες μας στην υγεία, στον αθλητισμό, στον πολιτισμό.
  • Για να μη γραφτούν ποτέ ξανά οι λέξεις πόλεμος, φτώχεια, προσφυγιά, φασισμός, αδικία.
  • Για να ζήσουν οι λαοί αδελφωμένοι, να κάνουν αυτοί κουμάντο στον τόπο τους.

Ελα μαζί μας στον αγώνα για την κοινωνία των σύγχρονων δικαιωμάτων, της πραγματικής ελευθερίας, τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό.

Περνάει και από το χέρι σου!».

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΔΠΘ - ΔΙΠΑΕ ΚΑΒΑΛΑΣ
Με αγώνες διεκδικούν τα δικαιώματά τους από την πρώτη μέρα της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς

Κομοτηνή
Κομοτηνή
Πριν ακόμα ξεκινήσει επίσημα η ακαδημαϊκή χρονιά, στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ) και στα Τμήματα του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ) στην Καβάλα, οι φοιτητές οργανωμένα μέσα από τους συλλόγους τους μπήκαν δυναμικά μπροστά για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους γύρω από οξυμένα ζητήματα που αφορούν τη φοιτητική μέριμνα και έχουν ήδη αποσπάσει κατακτήσεις, σε κοινό βηματισμό με εργατικά σωματεία και φορείς.

Με την ακρίβεια στα ύψη, τα ανεβασμένα ενοίκια και τους αστρονομικούς λογαριασμούς Ενέργειας να κατατρώνε το εισόδημα των λαϊκών νοικοκυριών, ζητήματα όπως η δωρεάν μετακίνηση προς τις σχολές, η δωρεάν σίτιση και στέγαση μπορούν να κρίνουν το εάν ένας φοιτητής μπορεί ή όχι να συνεχίσει τις σπουδές του. Ετσι οι φοιτητικοί σύλλογοι σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη και Καβάλα οργάνωσαν από την πρώτη στιγμή τη συλλογική διεκδίκηση, ώστε κανείς φοιτητής να μην βάλει το χέρι στην τσέπη και να καταφέρει να συνεχίσει τις σπουδές του

Στην Καβάλα, οι φοιτητικοί σύλλογοι πέτυχαν από την πρώτη μέρα, μετά από αγωνιστική παρέμβαση, να δοθεί φαγητό σε όλους τους φοιτητές στη λέσχη. Συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις απέσπασαν προφορική δέσμευση πως η δωρεάν σίτιση για όλους θα συνεχιστεί μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα των αιτήσεων κάρτας σίτισης. Συνεχίζοντας στον δρόμο αυτό, μετά από κινητοποίηση στο δημαρχείο, έλαβαν τη δέσμευση πως τα αιτήματά τους για δωρεάν μεταφορές και λύση στο πρόβλημα της στέγασης θα προωθηθούν από τη δημοτική αρχή.

Καβάλα
Καβάλα
Στην Ξάνθη, ο Σύλλογος Φοιτητών Ξάνθης κατάφερε με τον πολύμορφο αγώνα του να κατακτήσει τη δωρεάν μετακίνηση για τις σχολές και τις εστίες για ένα ακόμα εξάμηνο, ενώ με πορεία και παρεμβάσεις ο Σύλλογος Οικοτρόφων Φοιτητών Ξάνθης αντέδρασε στην απόφαση του ΔΠΘ να μη διαθέσει ούτε ένα δωμάτιο στις εστίες της πόλης και μαζί με τη στήριξη της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Ξάνθης κατάφερε να περάσει ψήφισμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, με το οποίο απαιτείται από την κυβέρνηση και την Περιφέρεια έκτακτη χρηματοδότηση για την ενοικίαση δωματίων στην Ξάνθη για όσους φοιτητές δεν πήραν δωμάτιο, αλλά και την ανακαίνιση και παραχώρηση δημόσιων και δημοτικών κτιρίων ώστε να μπορούν να φιλοξενηθούν φοιτητές και φοιτήτριες. Από την πρώτη μέρα του εξαμήνου εξασφαλίστηκε μετά από παρέμβαση φοιτητικού συλλόγου η δωρεάν σίτιση για όλους τους φοιτητές και στην Αλεξανδρούπολη, ενώ την πρώτη τους πορεία διεκδικώντας δωρεάν μετακίνηση στην πανεπιστημιούπολη έκαναν και οι φοιτητές στην Κομοτηνή.

Οι διεκδικήσεις των φοιτητών δείχνουν τον δρόμο!

Οι διεκδικήσεις των φοιτητών και των φοιτητριών, οι αγώνες που αναπτύσσονται στα Τμήματα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης σε Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, Ξάνθη και σε αυτά του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας στην Καβάλα, εδώ και λίγες μέρες, προσφέρονται για χρήσιμα συμπεράσματα. Εξελίσσονται σε συνθήκες οξυμένων προβλημάτων, επίθεσης στα δικαιώματα των φοιτητών και συνολικά των εργατικών - λαϊκών οικογενειών, και συνοδεύονται από κυβερνητικές «νουθεσίες» τύπου «όποιος δεν προσαρμόζεται πεθαίνει», στο όνομα «του δύσκολου χειμώνα που έρχεται», και καλέσματα σε «αναμονή για τις εκλογές» από τα αστικά κόμματα της αντιπολίτευσης.

Ο αγώνας και η κατάκτηση δωρεάν μετακίνησης με τα ΜΜΜ των φοιτητών της Ξάνθης, δωρεάν σίτισης όλων των πρωτοετών φοιτητών του ΔΠΘ και για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια των φοιτητών στην Καβάλα, έχουν μεγάλη αξία, γιατί εκτός από το ότι ανακουφίζουν οικονομικά τους φοιτητές και τις οικογένειές τους, δείχνουν τον δρόμο που πρέπει να βαδίσουν σε αυτήν τη νέα φάση της ζωής τους, γιατί όντως - όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΚΝΕ - «τα καλύτερα είναι μπροστά! Θα τα κερδίσουμε με το κεφάλι ψηλά». Και έχει σημασία ότι μαζί με τα πρώτα μαθήματά τους στο πανεπιστήμιο, αυτά τα «αγωνιστικά μαθήματα» τα παίρνουν εκατοντάδες φοιτητές με το «καλημέρα» της ακαδημαϊκής χρονιάς.

Σε αυτές τις διεκδικήσεις η ΚΝΕ είναι πρωταγωνίστρια, με τα μέλη και τους φίλους της να πρωτοστατούν στην οργάνωση, στη συσπείρωση των φοιτητών και των φοιτητριών στους Συλλόγους τους, στις αγωνιστικές μορφές διεκδίκησης, με ανιδιοτέλεια και μαχητικότητα. Προβάλλοντας αιτήματα και διεκδικήσεις για τις σύγχρονες ανάγκες των φοιτητών, τα μέλη της ΚΝΕ ανοίγουν τη συζήτηση μέσα στους νέους για την αιτία και τους πραγματικούς υπεύθυνους όλων όσα αντιμετωπίζουν. Τι φταίει σήμερα και χιλιάδες απόφοιτοι του Παιδαγωγικού είναι άνεργοι ενώ υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία; Είναι αντικειμενικό να μην υπάρχουν διαθέσιμα δωμάτια εστιών τη στιγμή που για τους ΑμερικανοΝΑΤΟικούς φονιάδες φτιάχτηκαν μέσα σε λίγες βδομάδες εκατοντάδες κλίνες διαμονής στην Αλεξανδρούπολη; Τι φταίει και σε μια περιοχή με εγκαταστάσεις πετρελαίου, αγωγούς φυσικού αερίου, με σχέδια αποθήκευσης LNG, χιλιάδες φοιτητές φοράνε ισοθερμικά και σκουφιά τον χειμώνα μέσα στο σπίτι τους, επειδή δεν αντέχουν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος και πετρελαίου;

Η ΚΝΕ, άλλωστε, ως Νεολαία του ΚΚΕ, και θέλει και μπορεί να δείχνει τις αιτίες των προβλημάτων, άρα και τη διέξοδο, να ριζοσπαστικοποιεί συνειδήσεις, να εμπνέει ευρύτερα τμήματα της νεολαίας.

Γιατί μόνο η ΚΝΕ δουλεύει με όρους προοπτικής σε κάθε αγώνα που έχει συμβολή στην ανάπτυξή του. Αναδεικνύει με την κατάλληλη επεξεργασία την ανάγκη σύγκρουσης με το καπιταλιστικό σύστημα.

Μόνο η ΚΝΕ έχει σαφές σχέδιο για την οργάνωση της πάλης της νεολαίας, για τη βελτίωση του συσχετισμού σε κάθε χώρο, αξιοποιεί «και το μισό βήμα μπροστά» που κάνει ένας νέος ή μια νέα για να τον κάνει να πιστέψει στις δυνάμεις του, στην αξία του συλλογικού αγώνα και της αλληλεγγύης, προβάλλει την ανάγκη συμπόρευσης του φοιτητικού με το εργατικό κίνημα.

Μόνο η ΚΝΕ, με την παρέμβαση των μελών της στις συζητήσεις και στις συλλογικές διαδικασίες, συμβάλλει ώστε να διαμορφώνεται πλαίσιο πάλης, μέσα από τη ζωντανή αντιπαράθεση με τις άλλες δυνάμεις στο κίνημα, στην ίδια την εξέλιξη του αγώνα, και επιδιώκει να αναδεικνύει στις συνειδήσεις όλο και περισσότερων νέων το κύριο: Ποιοι και γιατί στερούν τα δικαιώματα της νεολαίας, πώς και με ποιους μπορεί να τα κατακτήσει, τι αγώνας χρειάζεται και με ποια κατεύθυνση. Το πλαίσιο πάλης άλλωστε, όπως δείχνει και η πρόσφατη πείρα μας, είναι η αφετηρία για να ξεδιπλώνουμε μια πολύπλευρη ιδεολογική - πολιτική παρέμβαση της ΚΝΕ, ώστε να αποκαλύπτουμε τις δυνατότητες και τους όρους για να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες ανάγκες.

Γι' αυτό, μας γεμίζουν με αισιοδοξία τα βήματα που κάνουμε και στεκόμαστε με αίσθημα αυξημένης ευθύνης μπροστά στο καθήκον ισχυροποίησης της ΚΝΕ σε όλες τις συνθήκες.

Θα τα καταφέρουμε!


Σταύρος ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ
Μέλος του Γραφείου Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης της ΚΝΕ

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΟΙΚΟΤΡΟΦΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Κινητοποίηση αύριο στο υπουργείο Παιδείας

Σε συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας προχωρούν αύριο Πέμπτη στη 1 το μεσημέρι οι Σύλλογοι Οικοτρόφων Φοιτητικής Εστίας Αθηνών, Νέων Φοιτητικών Εστιών ΕΜΠ, Φοιτητικής Εστίας Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι Σύλλογοι ζητούν την πραγματοποίηση τετραμερούς συνάντησης με αρμόδιους του υπουργείου, του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, των πρυτανικών αρχών.

Ξεκαθαρίζοντας πως οι οικότροφοι δεν αντέχουν άλλο τη σημερινή κατάσταση, ότι τα αιτήματά τους είναι δίκαια και αφορούν την ίδια τους τη ζωή, διεκδικούν αύξηση της χρηματοδότησης για τη φοιτητική μέριμνα και την επίλυση μιας σειράς ζητημάτων: Πόσιμο νερό σε κάθε εστία. Θέρμανση σε όλα τα κτίρια. Ζεστό νερό σε κάθε δωμάτιο. Ούτε ένας οικότροφος να μη μείνει στο κρύο. Να επαναλειτουργήσει τώρα η σίτιση στη Φοιτητική Εστία Ζωγράφου και να εξασφαλιστεί η στέγαση των φοιτητών τώρα και κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης. Πλυντήρια και στεγνωτήρια που να καλύπτουν τις ανάγκες των κτιρίων. Καλύτερη ποιότητα φαγητού. Επισκευή βλαβών άμεσα σε όλα τα κτίρια. Ανακαίνιση των εστιών.

Στην Αλεξανδρούπολη

Κάλεσμα σε όλους τους φοιτητές της πόλης να συμμετάσχουν μαζικά στην κινητοποίηση που οργανώνουν αύριο Πέμπτη για τα οξυμένα προβλήματα φοιτητικής μέριμνας απευθύνουν φοιτητικοί σύλλογοι της Αλεξανδρούπολης.

Συγκεκριμένα, οι Σύλλογοι Φοιτητών των Τμημάτων Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΕΠΗ), Παιδαγωγικού (ΠΤΔΕ) και Εστιών καλούν σε κινητοποίηση στις 11 π.μ. στο δημαρχείο της Αλεξανδρούπολης, διεκδικώντας: Αύξηση της χρηματοδότησης για τη φοιτητική μέριμνα. Αμεση στέγαση όλων των πρωτοετών φοιτητών. Πόσιμο νερό σε κάθε δωμάτιο των εστιών. Θέρμανση και ζεστό νερό σε όλα τα δωμάτια. Κανείς φοιτητής να μη μείνει στο κρύο. Ανέγερση εστιών στην Αλεξανδρούπολη με ευθύνη του κράτους. Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα 300 ευρώ το μήνα σε όσους φοιτητές νοικιάζουν. Δωρεάν και ασφαλή μετακίνηση για όλους τους φοιτητές.

Δεν ακούστηκαν τα πραγματικά προβλήματα

Τα όσα δεν είπε η υπουργός Παιδείας κατά την παρουσία της στην Οδοντιατρική Σχολή Αθήνας σχολιάζει ο Σύλλογος Φοιτητών

Στα όσα δεν είπε η υπουργός Παιδείας κατά την παρουσία της στην προχτεσινή εκδήλωση υποδοχής πρωτοετών της Οδοντιατρικής Πανεπιστημίου Αθήνας αναφέρεται ο Σύλλογος Φοιτητών της Σχολής.

Ο Σύλλογος Φοιτητών, μεταξύ άλλων, καταγράφει τα όσα δεν ακούστηκαν από την υπουργό για:

«- Τις ασυντήρητες υποδομές με αποτέλεσμα να πέφτει το ταβάνι (!) στον 2ο όροφο και οι φοιτητές και φοιτήτριες του 4ου και 5ου έτους να καθυστερούν να ξεκινήσουν την κλινική τους μία βδομάδα.

- Τις συνέπειες της μετατροπής της σχολής μας σε αυτόνομη επιχειρηματική μονάδα με ασθενείς - πελάτες και φοιτητές που αναγκάζονται να πληρώνουν αναλώσιμα από την τσέπη τους, να πληρώνουν ακόμα και τα χρέη των ασθενών που δυσκολεύονται οικονομικά (όλο και πιο συχνό φαινόμενο γιατί στην Οδοντιατρική έρχονται οι πιο φτωχοί ασθενείς) ώστε να ολοκληρώσουν την κλινική τους άσκηση.

- Το τεράστιο κόστος στέγασης για τους επαρχιώτες φοιτητές και την τραγική έλλειψη εστιών στο ΕΚΠΑ.

- Την καταστολή των φοιτητικών αγώνων και την πανεπιστημιακή αστυνομία που έχει καταδικάσει η ακαδημαϊκή κοινότητα».

Σχετικά με τις αναφορές της υπουργού σε πλευρές του νόμου για το «νέο» πανεπιστήμιο, ο Σύλλογος ενημερώνει ότι οι φοιτητές της Οδοντιατρικής δεν κάνουν πρακτική άσκηση αλλά κλινική άσκηση «στην οποία δεν πληρωνόμαστε αλλά πληρώνουμε από την τσέπη μας» και δηλώνει πως «το πρόβλημά μας δεν είναι αν θα κάνουμε για ένα εξάμηνο μαθήματα των ... ΣΕΦΑΑ ή Γεωλογίας (εσωτερικό Erasmus) αλλά να μπορούμε να διδασκόμαστε ολοκληρωμένα το πρόγραμμα σπουδών της Σχολής μας με την πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού».

1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
Επεσε σοβάς από το υπέρθυρο της πόρτας που οδηγεί στην αυλή του σχολείου

Το υπέρθυρο φωτογραφημένο πριν την κατάρρευσή του
Το υπέρθυρο φωτογραφημένο πριν την κατάρρευσή του
Από τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός μαθητών ή εκπαιδευτικών στο 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθήνας, όπου έπεσε ο σοβάς από το υπέρθυρο της πόρτας που οδηγεί στην αυλή του σχολείου, ευτυχώς σε ώρα που το σχολείο ήταν κλειστό.

Οπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, παρά τις επανειλημμένες ενημερώσεις από την αρχή της χρονιάς, ο δήμος Αθηναίων δεν έχει κάνει καμία παρέμβαση για να διορθωθούν τα σοβαρά προβλήματα συντήρησης του κτιρίου, όπως οι οξειδώσεις υποστυλωμάτων στο εσωτερικό του κτιρίου. Να σημειωθεί δε ότι ο υπάλληλος του δήμου που επισκέφτηκε το σχολείο μετά το περιστατικό με την πτώση του σοβά, δήλωσε αναρμόδιος να γνωμοδοτήσει για την ασφάλεια του κτιρίου.

Ο Σύλλογος Γονέων επισημαίνει ότι «στο συγκεκριμένο κτιριακό συγκρότημα την τελευταία 15ετία, από της ανακαινίσεώς του, δηλαδή το διάστημα 2006-2008, δεν έχει υλοποιηθεί κάποιο πρόγραμμα συστηματικής και οργανωμένης συντήρησης, με αποτέλεσμα να εμφανίζει κατά τόπους απογοητευτική εικόνα, απόρροια της καταπόνησης και της βαριάς χρήσης που τυπικά δέχονται αυτού του τύπου τα κτίρια». Καλεί τον δήμο Αθηναίων να επιλύσει όλα αυτά τα θέματα και να εκτελεστεί στατικός έλεγχος στο κτίριο.

ΣΤΕΚΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Εγγραφές στα μαθήματα και στα εργαστήρια σε Αθήνα και Πειραιά

Η ενασχόληση της νέας γενιάς με τον πολιτισμό δεν είναι «πολυτέλεια», όπως προβάλλεται σήμερα, αλλά ανάγκη!

Με αυτόν τον «οδηγό», τα Στέκια Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ αναπτύσσουν για άλλη μια φορά την πλούσια καλλιτεχνική και μορφωτική τους δραστηριότητα, δίνοντας ανάσα και ώθηση στη συλλογική και ατομική δημιουργία.

Στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ στην Αθήνα (Τροίας 36, πλατεία Βικτωρίας) λειτουργούν μαθήματα, εργαστήρια και καλλιτεχνικές ομάδες. Με τη συλλογική προσπάθεια, όλες οι δραστηριότητες προσφέρουν ουσιαστική γνώση σε κάθε μαθητή και συμμετέχοντα, και υψηλού επιπέδου αποτέλεσμα.

Προγραμματίζονται τα εξής μαθήματα: Κιθάρα, πιάνο, ντραμς, φωνητική διδασκαλία, Θεωρία της Μουσικής, Ελεύθερο Σχέδιο, Ζωγραφική, flamenco, latin, σύγχρονος χορός, παραδοσιακοί χοροί.

Ακόμα, προγραμματίζονται τα παρακάτω εργαστήρια: Ομάδα Ανάγνωσης Λογοτεχνίας, Μουσική Παραγωγή (hip hop), ψηφιακός σχεδιασμός και επεξεργασία εικόνας.

Εγγραφές στα μαθήματα και στα εργαστήρια μπορούν να γίνουν έως τις 15 Οκτώβρη στο τηλέφωνο, στο email επικοινωνίας και στον σύνδεσμο:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScZK847Enfhz0oOXcerVZH-NPjCbRrkRazQrmge2W2eblZ95g/viewform

Ωρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή 14.00 - 22.00, Σάββατο - Κυριακή 10.00 - 21.00.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210.8823.674

Email:steki@kne.gr

Ξεκινά το πρόγραμμα στο «Τραβέρσο»

Το «Τραβέρσο», Πολιτιστικό Στέκι της ΚΝΕ Πειραιά, ξεκινά το πρόγραμμά του για δεύτερη χρονιά. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή στα μαθήματα και στις ομάδες που τους ενδιαφέρουν μέχρι τις 7 Οκτώβρη. Η έναρξη των μαθημάτων θα γίνει τη Δευτέρα 10 Οκτώβρη.

Πρόγραμμα μαθημάτων:

Φωτογραφία: Τετάρτη 18.00

Θεατρική Ομάδα Ενηλίκων: Τετάρτη 18.30

Oriental: Τετάρτη 20.00

Ζωγραφική - Σχέδιο: Πέμπτη 19.00

Κρητικοί χοροί: Πέμπτη 20.30

Δημιουργική ομάδα για παιδιά με ιδιαίτερες αναπτυξιακές και μαθησιακές ικανότητες: Κάθε πρώτη και τρίτη Κυριακή, 11.30

Θεατρική Ομάδα για ηλικίες Δημοτικού: Κυριακή 16.00

Ρομποτική: Κυριακή 18.00

Σκάκι: Κυριακή 19.00

Πιάνο: Τετάρτη και Πέμπτη 17.00

Το επόμενο διάστημα και μέχρι την ολοκλήρωση των εγγραφών θα ανακοινωθεί πρόγραμμα για το μάθημα κιθάρας και βιολιού.

Ενταγμένα στο πρόγραμμα θα είναι και σεμινάρια Ιστορίας της Τέχνης, δημιουργικής γραφής και αφήγησης παραμυθιού, ψηφιδωτού, μεταξοτυπίας, εικονογράφησης παιδικού βιβλίου κ.λπ.

Εγγραφές στα μαθήματα, στις ομάδες και στα σεμινάρια μπορούν να γίνουν στα τηλέφωνα, στο email επικοινωνίας και στον σύνδεσμο:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfsvpR51FyrcOZEDr6gNhhArKMEVwvKD1djTnqTLjBt0stMhw/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210-4179462, 6986232576

Email:traverso@kne.gr

Νέα αγωγή από το υπουργείο Παιδείας

Αυτήν τη φορά κατά της ΑΔΕΔΥ για την απεργία - αποχή από τις διαδικασίες για τους «μέντορες»

Σε νέα προσφυγή κατά της απεργίας - αποχής των εκπαιδευτικών από τις διαδικασίες για τον νέο θεσμό του «μέντορα», την οποία προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, προχώρησε χτες η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως.

Συνεχίζοντας την τακτική της προσφυγής στα δικαστήρια όταν δεν μπορεί να αντιπαρατεθεί με την ουσία της αντίθεσης στην εφαρμογή των αναδιαρθρώσεων, το υπουργείο αυτήν τη φορά προσφεύγει κατά της ΑΔΕΔΥ. Υπενθυμίζεται πως είχε προηγηθεί προσφυγή κατά της ΔΟΕ ζητώντας να κριθεί παράνομη η προκηρυχθείσα από τη ΔΟΕ απεργία - αποχή από κάθε καθήκον που σχετίζεται με τους νέους θεσμούς του ενδοσχολικού συντονιστή και του παιδαγωγικού συμβούλου - μέντορα. Αφού η απεργία κρίθηκε παράνομη, η ΔΟΕ έστειλε αίτημα προς την ΑΔΕΔΥ για προκήρυξη απεργίας - αποχής από τις σχετικές διαδικασίες.

ΛΑΪΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ
Για όγδοη συνεχόμενη χρονιά πραγματικό αποκούμπι μαθητών και λαϊκών οικογενειών

Πάνω από 4.000 παιδιά στηρίχθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια

Για 8ησυνεχόμενη χρονιά το Λαϊκό Φροντιστήριο Αλληλεγγύης (ΛΦΑ) του δήμου Πατρέων στέκεται στο πλευρό της λαϊκής οικογένειας και των παιδιών της, στηρίζοντας μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Πάνω από 400 παιδιά έχουν δηλώσει συμμετοχή φέτος ενώ οι αιτήσεις συνεχίζονται μέχρι τις 15 Οκτώβρη. Στόχος, να ξεκινήσουν άμεσα τα μαθήματα για Δημοτικό και Γυμνάσιο, αφού λειτουργούν ήδη τα θερινά τμήματα που έχουν αρχίσει από τις 29 Αυγούστου, ενώ τα νέα τμήματα όλου του Λυκείου άρχισαν στις 10 Σεπτέμβρη. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, οι συνολικές εγγραφές θα ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο.

Διδάσκονται για το Δημοτικό Γλώσσα και Μαθηματικά, για το Γυμνάσιο τα παραπάνω και επιπλέον Φυσική και Χημεία, για το Γενικό Λύκειο, τα προηγούμενα συν Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά, Βιολογία, Γραμμικό/Ελεύθερο Σχέδιο. Επίσης, για τα ΕΠΑΛ όλα τα παραπάνω Ανατομία - Υγιεινή και Μηχανολογία. Πρόκειται για προσπάθεια που «αγκαλιάζει» όλο τον δήμο, απ' το Ρίο ως τα Δεμένικα και αναπτύσσεται σε σειρά σχολικών συγκροτημάτων κάθε απόγευμα.

«Στα 8 χρόνια της λειτουργίας του, πάνω από 4.000 μαθητές και μαθήτριες της πόλης και από όμορους δήμους στηρίχθηκαν για να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα», σημειώνει η Γεωργία Γαλυφοπούλου, υπεύθυνη του ΛΦΑ, αναφερόμενη στο πραγματικό αποκούμπι που έχουν βρει χιλιάδες οικογένειες της πόλης και προσθέτει:

«Αφουγκραζόμαστε την αγωνία των μαθητών, των οικογενειών τους. Εχουμε αποφασίσει πως δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να ποδοπατήσει τα όνειρά τους και βοηθάμε να παλεύουν για το όνειρό τους, όπως παλεύουν καθημερινά όλοι οι αγωνιστές γενικά για τη ζωή. Προσπαθούμε να πείσουμε ότι δεν πρέπει να περνάει απ' το μυαλό τους ούτε στιγμή ότι δεν θα τα καταφέρουν».

Μεγαλώνουν οι ανάγκες

Στα οικονομικά προβλήματα των οικογενειών προστίθενται οι αντιδραστικές αλλαγές στην Εκπαίδευση.

«Δημιουργήθηκαν κολέγια που διαχρονικά οι κυβερνήσεις φροντίζουν τα πτυχία τους να έχουν τα ίδια εκπαιδευτικά και επαγγελματικά δικαιώματα με εκείνα των ΑΕΙ. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος σπουδών σε άλλη πόλη πλην της πόλης μας, οδήγησαν τους μαθητές της κάθε λαϊκής οικογένειας να είναι θεατές ενός αποκλεισμού και με τα παρακάτω διλήμματα: `Η να σπουδάσει το παιδί σε σχολή εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας με πολύ υψηλό ετήσιο κόστος, ή να απευθυνθεί στα κολέγια ή να δώσει και πάλι την επόμενη χρονιά εξετάσεις.

Η εξέλιξη αυτή έχει προκαλέσει και νέα "χαρακιά" στο ταλαιπωρημένο, ιδιαίτερα φέτος, σώμα των υποψηφίων. Πόσα νοικοκυριά πλέον μπορούν, σε αυτές τις συνθήκες φτώχειας και ανεργίας, να σπουδάσουν τα παιδιά τους σε πανεπιστήμιο εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας ή σε κολέγιο; Στο δίλημμα που μπαίνει στις λαϊκές οικογένειες, "θα πληρώσεις το ρεύμα ή θα πληρώσεις για τη μόρφωση του παιδιού σου;", "θα γεμίσεις το ψυγείο σου ή θα σκεφτείς το μέλλον του;", έρχεται να δώσει απάντηση το ΛΦΑ στηρίζοντας το όνειρό τους», τονίζει η Γ. Γαλυφοπούλου, αναφερόμενη και στα ζητήματα που αντιμετωπίζει στην πράξη μέσα από το Φροντιστήριο.

Υπογραμμίζει ότι η αγωνία μεγαλώνει ακόμη και στις οικογένειες παιδιών του Δημοτικού, ότι οι ανάγκες είναι τέτοιες που πλέον «χρειάζεται μεγαλύτερη συμμετοχή εκπαιδευτικών για να μπορέσει το ΛΦΑ να ανταποκριθεί στον πολυεπίπεδο ρόλο του», κάνοντας έκκληση συμμετοχής σε όλους τους εκπαιδευτικούς, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μέχρι στιγμής, αδιόριστοι, συνταξιούχοι, ορισμένοι εν ενεργεία, αλλά και φοιτητές από διάφορες σχολές του Πανεπιστημίου Πατρών συμβάλλουν εθελοντικά, αντιλαμβανόμενοι την αξία ύπαρξης του ΛΦΑ.

Ιδιαίτερη φέτος είναι η συμμετοχή επιτροπών αγώνα, από τις γειτονιές, που συμβάλλουν στη φύλαξη των σχολικών συγκροτημάτων (τις ώρες λειτουργίας του Φροντιστηρίου), αναλαμβάνοντας και ευθύνη τήρησης των υγειονομικών μέτρων προστασίας.

Κανένας μόνος του

Μπροστά στον «δύσκολο χειμώνα» που ετοιμάζουν για τον λαό κυβέρνηση και επιχειρηματικοί όμιλοι, το Φροντιστήριο επεκτείνει τις δράσεις του με την υπεύθυνη λειτουργίας του να επισημαίνει:

«Αποφασίσαμε να ζεστάνουμε τις καρδιές των μαθητών μας και των οικογενειών τους πως κανένα σπίτι μαθητή μας δεν θα μείνει στο σκοτάδι, χωρίς ρεύμα και κανένα τραπέζι δεν θα μείνει χωρίς τα απαραίτητα. Θα φροντίσουμε εμείς γι' αυτό. Ηδη μιλάμε με τις επιτροπές αγώνα στις συνοικίες της πόλης μας, με τους γονείς, με τα παιδιά, προκειμένου να οργανώσουμε και σχετικές δράσεις. Σύνθημά μας: "Κανένας πεινασμένος, κανένας παγωμένος, κανένας μόνος".

Θα πούμε τις ιστορίες μας, θα γελάσουμε και θα αγωνιστούμε γυρνώντας την πλάτη μας σε όλους εκείνους που μας ψιθυρίζουν ολημερίς πως μπορούμε να ζήσουμε μια ζωή - χαμοζωή. Είναι τόσο μεγάλη η ικανοποίηση, όταν φεύγοντας ένας γονιός από το γραφείο του ΛΦΑ, μας σφίγγει το χέρι με ικανοποίηση και ανακούφιση».

Επιπλέον δραστηριότητες

Παράλληλα, ετοιμάζονται και πολιτιστικές δράσεις. Για τον Οκτώβρη, με αφορμή την επέτειο απελευθέρωσης της Πάτρας απ' τον ΕΛΑΣ (4/10/1944), θα γίνουν επισκέψεις μαθητών στο καταφύγιο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Επίσης, προγραμματίστηκαν δύο κινηματογραφικές προβολές, τα Σάββατα 8 («Λουνάνα, Ενα Γιακ μες στην τάξη») και 15 Οκτώβρη («Η Πολεμίστρια»), στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης (5 μ.μ.), για τους μαθητές, τις οικογένειες και τους φίλους των παιδιών, με τη συνδρομή του Πολιτιστικού Οργανισμού. Ανάλογες δραστηριότητες θα γίνουν όλη τη χρονιά.

Εγγραφές πραγματοποιούνται απευθείας στην Αντιδημαρχία Παιδείας (Μέγαρο Λόγου και Τέχνης, πλατεία Γεωργίου 17Α, 3ος όροφος), στη γραμματεία του ΛΦΑ (τηλ. 2610.274.035, 9.30 π.μ. - 2.30 μ.μ., Δευτέρα έως Παρασκευή) και στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του φροντιστηρίου: fal@patras.gr, και του δήμου: https://www.e-patras.gr/el/aitiseis-gia-laiko-frontistirio-allileggyis




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org