Στο κάλεσμα που απευθύνει η ΤΟ ΑΕΙ Ιωαννίνων σε όλους τους νέους και τις νέες με τους οποίους συναντήθηκε στους μεγαλειώδεις φοιτητικούς αγώνες του προηγούμενου διαστήματος, σημειώνει: «Τα μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ είμαστε στην πρώτη γραμμή των κινητοποιήσεων. Στην ενημέρωση των φοιτητών, στον πανελλαδικό συντονισμό και την οργάνωση των κινητοποιήσεων, στη σύνδεσή του με τους αγώνες των μαθητών, των εργαζομένων, των αγροτών.
Το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που εκφράζει πολιτικά και αυθεντικά τις ανησυχίες, τις διεκδικήσεις, τις ελπίδες μας για ένα καλύτερο μέλλον».
Το ευρωπαϊκό πτυχίο θα μπορεί να είναι επιπέδου είτε bachelor, είτε master, είτε διδακτορικού, θα αναγνωρίζεται αυτόματα σε όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ και θα απονέμεται από κοινού από ευρωπαϊκά πανεπιστήμια που θα αναπτύξουν για τον σκοπό αυτό διακρατική συνεργασία, ενώ θα βασίζεται σε ένα κοινό σύνολο κριτηρίων που θα συμφωνηθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Στόχος της Κομισιόν μέσα από αυτό το σχέδιο είναι να αυξηθούν τα κοινά προγράμματα σπουδών μεταξύ πανεπιστημίων διαφορετικών χωρών, να αυξηθεί η κινητικότητα φοιτητών και επιστημόνων εντός ΕΕ και να καμφθούν κριτήρια και περιορισμοί που μπαίνουν από τα κράτη - μέλη στις αναγνωρίσεις τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν σε διαφορετικές χώρες.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι αν και το θέμα της αμοιβαίας αναγνώρισης τίτλων σπουδών έχει τεθεί στην ΕΕ από τη δεκαετία του '90 και πιο έντονα μετά με τη διαδικασία της Μπολόνια, παρ' όλα αυτά στην πράξη οι στόχοι αυτοί δεν έχουν επιτευχθεί. Την ίδια στιγμή τα προγράμματα κινητικότητας τύπου Erasmus χρηματοδοτούνται αδρά τις τελευταίες δεκαετίες, ωστόσο και σε αυτά υπάρχουν προβλήματα αναγνώρισης, ενώ για κάποιους παραμένουν μη ελκυστικά όταν δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα περισσότερο από την εμπειρία ενός εξαμήνου στο εξωτερικό. Τέτοιου τύπου δυσκολίες και αντιφάσεις επιδιώκει τώρα να ξεπεράσει η ΕΕ με το σχέδιο για το ευρωπαϊκό πτυχίο.
Γι' αυτό, εξάλλου, μαζί με το σχέδιο για το ευρωπαϊκό πτυχίο η Κομισιόν ενέκρινε και δυο προτάσεις για συστάσεις του Συμβουλίου προς τα κράτη - μέλη για:
Στην πρώτη σύσταση η Κομισιόν σημειώνει ότι «η διασφάλιση ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι το κλειδί για τη διασφάλιση της εμπιστοσύνης μεταξύ των πανεπιστημίων και της εμπιστοσύνης των εργοδοτών στα πτυχία τους». Και προσθέτει ότι «αν και έχουν ήδη γίνει πολλά, πολλά ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ευρώπη υποδεικνύουν ότι οι διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας για διακρατικά προγράμματα εξακολουθούν να είναι πολύ μακρές, δαπανηρές και ανεπαρκώς κατάλληλες για διακρατικά κοινά προγράμματα». Είναι πολύ πιθανό λοιπόν να δούμε το επόμενο διάστημα σχετικές αναπροσαρμογές στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) στη χώρα μας και στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή (EQAR), προκειμένου να καταρτιστούν ενιαία κριτήρια αξιολόγησης και πιστοποίησης προγραμμάτων σπουδών, με έμφαση προφανώς στα κοινά προγράμματα μεταξύ πανεπιστημίων διαφορετικών χωρών. Κι αυτά με το βλέμμα πάντα στραμμένο στους εργοδότες, στην αγορά και στην ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.
Η δεύτερη σύσταση αφορά το προσωπικό της Ανώτατης Εκπαίδευσης και ζητά από τα κράτη - μέλη και τα ιδρύματα «να προσελκύσουν ταλέντα και να τα διατηρήσουν στον ακαδημαϊκό χώρο», ενώ παράλληλα ζητά από τα κράτη και τα ιδρύματα να ενθαρρύνουν το ακαδημαϊκό προσωπικό να δώσει έμφαση στις διακρατικές συνεργασίες και στους στόχους της ΕΕ στο πλαίσιο του επιστημονικού του αντικειμένου.
Τα παραπάνω προωθούνται από την Κομισιόν αυτοτελώς ως συστάσεις, ωστόσο θεωρεί ότι θα διευκολύνουν το σχέδιο για το ευρωπαϊκό πτυχίο, το οποίο βεβαίως ακόμα βρίσκεται στις συζητήσεις. Επικαλούμενη την ποικιλομορφία των ευρωπαϊκών συστημάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η Επιτροπή προτείνει μια σταδιακή προσέγγιση για τις χώρες της ΕΕ προς ένα ευρωπαϊκό πτυχίο, με δυο πιθανούς τόπους:
Για την υποστήριξη των επαφών και συζητήσεων μεταξύ κρατών - μελών και ιδρυμάτων για το ευρωπαϊκό πτυχίο η Κομισιόν θα συστήσει κάποια σχετικά εργαστήρια και ένα ετήσιο ευρωπαϊκό φόρουμ, ενώ παράλληλα επιχειρηματολογεί και για την αναγκαιότητα κοινών διακρατικών προγραμμάτων σπουδών, θυμίζοντας έντονα τα επιχειρήματα της κυβέρνησης στη χώρα μας για τη διεθνοποίηση των ελληνικών πανεπιστημίων. Αυτή η συζήτηση και τα επιχειρήματα όμως αντιμετωπίζουν τα πανεπιστήμια ως επιχειρήσεις που πρέπει να κλείνουν συμφωνίες και να αναπτύσσουν προγράμματα σ' ένα πλαίσιο ανταγωνισμούς επιχειρηματικών deals.
Γι' αυτό εξάλλου στους στόχους του ευρωπαϊκού πτυχίου η Κομισιόν σημειώνει ότι αυτό θα «συνεισφέρει στην ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης, εξοπλίζοντας τους αποφοίτους με μελλοντικές δεξιότητες για να κατακτήσουν τις πράσινες και ψηφιακές μεταβάσεις» και για τα ιδρύματα προσθέτει ότι θα τα βοηθήσει «να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα και την ελκυστικότητά τους».
Το όραμα εξάλλου για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ έναντι των άλλων ιμπεριαλιστικών δυνάμεων διεθνώς καταγράφεται και στις δηλώσεις της αρμόδιας επιτρόπου Παιδείας Ιλιανας Ιβάνοβα, που είπε ότι «το όραμά μας είναι να καταστήσουμε την ευρωπαϊκή Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ακόμη πιο ανταγωνιστική και διασυνδεδεμένη και να διασφαλίσει τη θέση της Ευρώπης στον παγκόσμιο αγώνα δρόμου για ταλέντα», αλλά και του αντιπροέδρου Μ. Σχοινά, που είπε ότι η απόκτηση ευρωπαϊκού πτυχίου «θα δώσει τη δυνατότητα στα πανεπιστήμιά μας να συνεργαστούν, προς όφελος των φοιτητών, των εκπαιδευτικών, των εργοδοτών και της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης».
Τι θα σημάνουν όλα αυτά όμως για τους φοιτητές; Ενα διαρκές κυνήγι προσόντων και τίτλων, μια περιπλάνηση μεταξύ ιδρυμάτων και χωρών για την ελπίδα ενός πιο ανταγωνιστικού πτυχίου στην αγορά. Κι αν συνυπολογίσουμε σε αυτά και την επικείμενη Σύμβαση της Λισαβόνας που επιβάλλει την αναγνώριση ακόμα και μιας μικρής περιόδου σπουδών στο εξωτερικό (κάτι που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση με τον νόμο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ώστε να μπορέσει να την φέρει για επικύρωση), καταλαβαίνουμε ότι για τους φοιτητές επιδιώκεται να γενικευτούν οι ατομικές διαδρομές μάθησης, πάντα βέβαια με προσωπικό κόστος στην εμπορευματοποιημένη αγορά Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Αυτή η περιπλάνηση όμως προκύπτει παράλληλα και λόγω της υποβάθμισης των πτυχίων, της αφαίρεσης γνώσης από αυτά και της παροχής της σε επόμενους κύκλους, σεμινάρια και πιστοποιητικά, ώστε οι προπτυχιακοί τίτλοι να γίνονται όλο και πιο φθηνοί για τα ιδρύματα, τα οποία διευρύνουν τα επί πληρωμή συμπληρωματικά προγράμματα.
Κόντρα σε αυτή την τάση στην ΕΕ οι φοιτητές με τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις τους το προηγούμενο διάστημα ανέδειξαν την ανάγκη για σπουδές αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν, για πτυχία που θα αποτελούν τη μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος, για πλέρια κρατική χρηματοδότηση για τις υποδομές, το προσωπικό και τις σπουδές στα ιδρύματα.
Εκδήλωση την Πέμπτη 11 Απρίλη
Θα μιλήσουν οι:
- Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας - Ερευνας.
- Αφροδίτη Κτενά, βουλευτής του ΚΚΕ και πανεπιστημιακός.
Οι μαθητές έστειλαν το δικό τους μήνυμα κατά του ρατσισμού και συζήτησαν για την ανάγκη να δυναμώσει ο αγώνας, με τη δημιουργία Συντονιστικών Επιτροπών σε κάθε περιοχή. Ανανέωσαν το αγωνιστικό τους ραντεβού για τις 17 Απρίλη, στη μεγάλη μαθητική πορεία στο πλαίσιο της πανελλαδικής απεργίας.
Στη διάρκεια της βραδιάς, μαθητικά μουσικά σχήματα συντρόφευσαν τους μαθητές από δεκάδες σχολεία οι οποίοι συμμετείχαν στην εκδήλωση. Μαθητές εξέθεσαν τις φωτογραφίες, τις ζωγραφιές και τα σκίτσα που έφτιαξαν με θέμα τον ρατσισμό, παρουσίασαν τραγούδια που εμπνεύστηκαν και συζήτησαν, ενώ στον χώρο υπήρχε και γωνιά γκράφιτι.
Μίλησαν για τους αγώνες τους το προηγούμενο διάστημα, για το έγκλημα στα Τέμπη, για τους αγώνες κατά του νόμου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και των σχεδιασμών της κυβέρνησης για «εθνικό απολυτήριο». Παράλληλα έστειλαν δυνατό μήνυμα κατά του ρατσισμού και απέναντι σε κάθε διάκριση με βάση το χρώμα, την καταγωγή, το φύλο, τη θρησκεία, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την εμφάνιση, υψώνοντας τείχος προστασίας σε όποιον δέχεται τέτοιους είδους επιθέσεις.
«21 Μαρτίου, πριν μια βδομάδα, ήταν η Παγκόσμια Μέρα Κατά του Ρατσισμού! Με το φετινό School Art Festival στέλνουμε ηχηρό μήνυμα απέναντι στον ρατσισμό, απέναντι σε κάθε διάκριση με βάση το χρώμα, την καταγωγή, το φύλο, τη θρησκεία, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την εμφάνιση! Για να μη βρίσκουν χώρο σε κανένα σχολείο, σε καμία γειτονιά οι φασίστες, οι ρατσιστές που στοχοποιούν όποιον μοιάζει αδύναμος, διαφορετικός, όποιον αγωνίζεται, την ώρα που δεν βγάζουν άχνα για τα προβλήματα και τις ανάγκες μας», είπε στην ομιλία του ο Ορέστης, μέλος του 15μελούς του 1ου ΓΕΛ Χορτιάτη.
Επί σκηνής τραγούδησαν οι: Στέλλα, Ντία και Ελενα, «Αιθανόλες», που μας ταξίδεψαν με μελωδίες από ελληνικό έντεχνο και ρεμπέτικο, οι The Roses που ερμήνευσαν ελληνικά και ξένα κομμάτια, ακόμα και αντιδικτατορικά τραγούδια. Στη συνέχεια μας ξεσήκωσαν οι Rast Maqam με παραδοσιακά τραγούδια, οι Cryptic, ο Ηρακλής και ο Μενέλαος παίζοντας blues και οι Five Ηorsemen με rock και metal. Τέλος, στη σκηνή ανέβηκαν οι Kai, «Δευτέρα παρουσία», JP και Raptiv, που μας έκαναν να τραγουδήσουμε με ραπ κομμάτια.
Από την κινητοποίηση της Πέμπτης |
Την περασμένη Πέμπτη, συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις, γονείς από όλα τα σχολεία του δήμου Ζωγράφου, η Ενωση Γονέων, ο Α' Σύλλογος Εκπαιδευτικών Αθηνών, ο Σύλλογος Γυναικών, το Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ και άλλοι φορείς ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 6ου Δημοτικού Σχολείου για κινητοποίηση, ενώ αρκετοί Σύλλογοι Γονέων από σχολεία της περιοχής πήραν απόφαση στήριξης. Ξεκινώντας από το σχολικό συγκρότημα και με πορεία στους δρόμους του Ζωγράφου, κατέληξαν στο δημαρχείο. Στην κινητοποίηση παραβρέθηκαν ο Ανδρέας Καραβίδας, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Ζωγράφου, και ο Μάκης Μπαρμπέρης, εκπαιδευτικός και δημοτικός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Οι επίμονες προσπάθειες και η πίεση είχαν ως αποτέλεσμα να δρομολογείται - όπως ενημερώθηκαν οι εκπρόσωποι των γονιών από τη δημοτική αρχή - η λύση της διά ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας σε κτίρια που έχουν βρεθεί και στα οποία οι μαθητές θα μεταφέρονται με πούλμαν. Αυτή η εξέλιξη είναι αποτέλεσμα των αγώνων των γονιών, οι οποίοι αντιτάχθηκαν στα σενάρια για τηλεκπαίδευση και βάρδιες λειτουργίας και παραμένουν σε επαγρύπνηση έως ότου γίνουν πράξη οι δεσμεύσεις.
Με Επίκαιρη Ερώτηση που έχει στο μεταξύ καταθέσει προς την υπουργό Εσωτερικών, το ΚΚΕ έφερε για μία ακόμα φορά το θέμα για συζήτηση στη Βουλή, δηλώνοντας στο πλευρό των διεκδικήσεων των γονιών και ζητώντας άμεσα διά ζώσης πρωινή λειτουργία υποχρεωτικού και ολοήμερου προγράμματος των περίπου 400 μαθητών των Δημοτικών Σχολείων 5ου - 6ου Ζωγράφου σε ένα κτίριο που να πληροί τις σχετικές προϋποθέσεις και να εξασφαλιστεί, ταυτόχρονα, η ασφαλής μεταφορά τους.
Εκδήλωση - συζήτηση, με θέμα «Η Εξεταστική Επιτροπή για το έγκλημα στα Τέμπη και η προσπάθεια συγκάλυψής του», διοργανώνει η Τομεακή Οργάνωση ΝΟΠΕ ΕΚΠΑ της ΚΝΕ, σήμερα, Τετάρτη, στη 1 μ.μ., στο προαύλιο της Νομικής Σχολής. Θα μιλήσει ο Νίκος Καραθανασόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, βουλευτής του Κόμματος και μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη.
Αντίστοιχα, η Τομεακή Οργάνωση Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ της ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση με το ίδιο θέμα αύριο, Πέμπτη, στις 12 μ., στο αίθριο της Φιλοσοφικής Σχολής, με ομιλήτρια την Μαρία Κομνηνάκα, βουλευτή του ΚΚΕ και μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής για τα Τέμπη.
«Ξέρουμε τους αγώνες που δίνουν καθημερινά πολλοί καθηγητές μας για να μας δώσουν όσες περισσότερες γνώσεις μπορούν μέσα σε ένα σχολείο που είναι βαρετό, ανταγωνιστικό και μέσα στην πίεση της παπαγαλίας απλά για να δώσουμε εξετάσεις, όχι για να μάθουμε και να αναπτυχθούμε ολόπλευρα. Το μάθημα γίνεται με τέτοιους όρους και μάλιστα συχνά σε αντίξοες συνθήκες, αφού τα σχολεία και οι τάξεις μας σε πολλές των περιπτώσεων είναι ακατάλληλα. Εχουμε "βαρεθεί" να καταγγέλλουμε καλοριφέρ που σκάνε, ηλεκτροπληξίες συμμαθητών μας σε παλιά καλώδια, τζάμια να σπάνε, σοβάδες να πέφτουν, προαύλια να πλημμυρίζουν. Σε αυτά τα σχολεία κάνουν μάθημα οι εκπαιδευτικοί μας.
Αν πραγματικά η κυβέρνηση ήθελε να αξιολογήσει τα σχολεία μας και την εκπαιδευτική διαδικασία, θα έπαιρνε μέτρα για να μονιμοποιήσει τους εκπαιδευτικούς, διευκολύνοντας το δικό τους έργο και τη δική μας προσπάθεια.
Αν την ενδιέφερε πώς κάνουμε μάθημα, θα κάλυπτε τα κενά με μόνιμους εκπαιδευτικούς, που τελειώνει η σχολική χρονιά και ακόμα λείπουν.
Θα αύξανε τη χρηματοδότηση για να γίνουν έλεγχοι και επισκευές στα σχολεία μας, να φτιαχτούν νέα με σύγχρονες υποδομές, γήπεδα και εργαστήρια.
Θα μείωνε τους μαθητές ανά τάξη, για να είναι το μάθημα πιο δημιουργικό και αποδοτικό.
Θα έδινε σύνταξη στους εκπαιδευτικούς νωρίτερα, όχι όπως τώρα, που τους κρατά στις σχολικές τάξεις για δεκαετίες, τη στιγμή που χιλιάδες απόφοιτοι καθηγητικών σχολών είναι άνεργοι.
Θα, θα, θα...
Τίποτα από αυτά δεν κάνει η κυβέρνηση. Αυτή είναι η πραγματική αξιολόγηση για τις δικές μας ανάγκες και σε αυτήν η κυβέρνηση αξιολογείται με 0!
Η κυβέρνηση το μόνο που θέλει είναι να σταματήσει τους αγώνες των εκπαιδευτικών μας και τους δικούς μας, που φέτος για ακόμα μία χρονιά ήταν πολλές φορές κοινοί.
Γιατί μαζί εκπαιδευτικοί και μαθητές αγωνιζόμαστε κάθε μέρα για να βελτιωθεί το σχολείο μας.
Μαζί πήγαμε κόντρα στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, γιατί ξέρουμε τις μάχες που δίνουμε στο δημόσιο σχολείο για να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα.
Μαζί κατεβήκαμε στον δρόμο για να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη.
Μαζί προσπαθούμε να δώσουμε ζωή στο σχολείο μας, παρά τα προβλήματά του. Να είναι το σχολείο δημιουργικό, να μην είναι και να μη νιώθει κανένα παιδί μόνο του στις δυσκολίες (οικονομικές, κοινωνικές).
Οι αγωνιστές εκπαιδευτικοί μας μας προστάτευσαν και στάθηκαν δίπλα μας όταν το υπουργείο Παιδείας μάς τρομοκρατούσε με αποβολές και υποχρεωτικό webex, όταν απλά αγωνιζόμασταν για το δικαίωμα στην Παιδεία για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους.
Μας είπαν πολλές φορές την αλήθεια μέσα στην τάξη, συζητήσαμε για δύσκολα κοινωνικά θέματα που μας καίνε, όταν όλοι οι άλλοι μας αντιμετωπίζουν ως παιδιά που δεν έχουμε γνώμη, απορίες, δικαίωμα έκφρασης.
Αυτά φοβάται η κυβέρνηση. Γι' αυτό κυνηγά τους εκπαιδευτικούς. Τους θέλει "σκυφτούς", να μην αντιδρούν, να μην αγωνίζονται, μέσω και της αξιολόγησης. Και για εμάς τους μαθητές λέει τώρα πως θα φέρει νέες ποινές όταν αγωνιζόμαστε.
Απευθυνόμαστε στους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς μας και τους δηλώνουμε ότι ο αγώνας που δίνουν είναι δίκαιος και ένα ακόμα μάθημα για εμάς. Πίσω από τον αγώνα για τα δικαιώματά μας δεν κάνει κανείς και καμία μας. Είμαστε μαζί σας!».
«Καλούμε όλα τα μαθητικά συμβούλια να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους με αυτό το κείμενο στους εκπαιδευτικούς στα σχολεία τους», καταλήγει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας.
«"Δεν είμ' εγώ σπορά της Τύχης / ο πλαστουργός της νιας ζωής. / Εγώ είμαι τέκνο της Ανάγκης / κι ώριμο τέκνο της Οργής" - ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΝΑΛΗΣ (1884 - 1974), Ο Ποιητής, ο Δάσκαλος, ο Μαχητής».
Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο Ηράκλειο της Κρήτης στις 7-9 Νοεμβρίου 2024. Οπως ανακοίνωσε η ΠΕΦ, οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου θα έχουν ως εξής:
Το ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο.
Η ιδεολογική πορεία του Κ. Βάρναλη από τη «Μεγάλη Ιδέα» στον μαρξισμό και τον ιστορικό υλισμό.
Η κοινωνική και πολιτική του δράση.
Η θέση του στο γλωσσικό ζήτημα: Οι γλωσσικές του απόψεις και οι γλωσσικοί του αγώνες.
Η ποιητική του εξέλιξη από τις «Κηρήθρες» στον «Προσκυνητή» και στο «Φως που καίει».
Η ποίηση του Κ. Βάρναλη (χαρακτηριστικά, ύφος, επιδράσεις, πρόσληψη).
Το πεζογραφικό και θεατρικό του έργο.
Η συμβολή του στη νεοελληνική λογοτεχνική κριτική και οι θεωρητικές του απόψεις.
Το κριτικό του έργο.
Το δημοσιογραφικό του έργο.
Οι παιδαγωγικές του απόψεις.
Η πορεία του στη Μέση Εκπαίδευση.
Η θέση του στον λογοτεχνικό κανόνα.
Η διδακτική προσέγγιση του έργου του.
Η ΠΕΦ απευθύνεται στους φιλολόγους και αποφοίτους φιλοσοφικών σχολών που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν, καλώντας τους να αποστείλουν τις προτάσεις τους για συμμετοχή στην ηλεκτρονική της διεύθυνση (p-e-f@otenet.gr) έως τις 31 Μάη 2024. Οι προτάσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν τον τίτλο της εισήγησης, περίληψη (όχι μεγαλύτερη της μιας σελίδας), ιδιότητα, διεύθυνση (ηλεκτρονική και ταχυδρομική) και τηλέφωνο του υποψήφιου εισηγητή. Οι εισηγήσεις του Συνεδρίου θα έχουν διάρκεια 20' και θα εκδοθούν σε ειδικό τόμο από την ΠΕΦ.
Φέτος, λόγω της συμπλήρωσης 50 χρόνων του Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του «Οδηγητή», επελέγη να κάνει το Φεστιβάλ στάση σε όλα τα σημεία της Αττικής από όπου πέρασε τα προηγούμενα 50 χρόνια.
Πρώτος σταθμός του 50ού Φεστιβάλ είναι η Καισαριανή την Κυριακή 28 Απρίλη, στο Σκοπευτήριο, εκεί που φέτος συμπληρώνονται 80 χρόνια από την εκτέλεση των 200 κομμουνιστών την Πρωτομαγιά του 1944.
Στις 8 μ.μ. θα μιλήσει ο Θοδωρής Χιώνης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέας της Κομματικής Οργάνωσης Αττικής του ΚΚΕ.
Θα ακολουθήσει μεγάλη συναυλία - αφιέρωμα του Χρήστου Λεοντή με θέμα «Τώρα είναι δικός σου αυτός ο δρόμος...», εμπνευσμένο από το έργο του Γ. Ρίτσου «Καπνισμένο Τσουκάλι», που μελοποίησε ο ίδιος ο Χρ. Λεοντής.
Στο 1ο μέρος της συναυλίας θα παρουσιαστεί η «Καταχνιά», το πρώτο ολοκληρωμένο έργο του Χρ. Λεοντή, σε στίχους του Κώστα Βίρβου, το οποίο έχει ως θέμα του το τρίπτυχο «Κατοχή - Αντίσταση - Απελευθέρωση».
Στο 2ο μέρος της συναυλίας θα παρουσιαστούν επιλογές από αγαπημένα τραγούδια του Χρ. Λεοντή από το «Καπνισμένο Τσουκάλι», τα «Αχ Ερωτα», «Ερωτας Αρχάγγελος», τις «Παραστάσεις» κ.ά., που σημάδεψαν την 60χρονη διαδρομή του.
Την επιμέλεια του αφιερώματος και τη διεύθυνση της ορχήστρας θα έχει ο ίδιος ο Χρήστος Λεοντής. Αφήγηση στο 1ο μέρος, όπου θα παρουσιαστεί η «Καταχνιά», θα κάνει ο ηθοποιός Χάρης Μαυρουδής. Θα τραγουδήσουν (με αλφαβητική σειρά) οι Μίλτος Πασχαλίδης, Αγγελική Τουμπανάκη, Κώστας Τριανταφυλλίδης και Ιωάννα Φόρτη.
Από τις 5.30 μ.μ. θα λειτουργούν στέκια φοιτητών, νέων εργαζομένων, έκθεση αφιερωμένη στην Πρωτομαγιά του 1944, καθώς και πλούσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων για παιδιά όλων των ηλικιών.
Παράλληλα, με αφορμή τη συμπλήρωση των 50 χρόνων του Φεστιβάλ η ΚΝΕ καλεί σε συγκέντρωση αρχειακού υλικού που αφορά το Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή». Απευθύνεται σε συντρόφους, φίλους και συναγωνιστές οι οποίοι διαθέτουν αρχειακό υλικό που αφορά το Φεστιβάλ, καλώντας να συμβάλουν στην προσπάθεια δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου αρχείου των Φεστιβάλ.
Στο κάλεσμά του το ΚΣ της ΚΝΕ αναφέρει:
«Το Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του "Οδηγητή", που φέτος συμπληρώνει τα 50 του χρόνια, αποτελεί ένα κομμάτι της σύγχρονης Ιστορίας της Ελλάδας, των αγώνων του λαού και της νεολαίας.
Με αφορμή τη συμπλήρωση και τον εορτασμό φέτος των 50 χρόνων του Φεστιβάλ, το Κεντρικό Συμβούλιο της ΚΝΕ καλεί όλους τους συντρόφους, φίλους και συναγωνιστές που διαθέτουν αρχειακό υλικό που αφορά το Φεστιβάλ να συμβάλουν στην προσπάθεια της ΚΝΕ για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου αρχείου των Φεστιβάλ μας.
Φωτογραφίες, οπτικοακουστικό υλικό, έντυπα, αναμνηστικά, σε οποιαδήποτε μορφή κι αν υπάρχουν (έντυπη ή ηλεκτρονική, σε πρωτότυπο ή αντίγραφο), μας ενδιαφέρουν! Το υλικό που θα συγκεντρωθεί θα αξιοποιηθεί με διάφορους τρόπους στις εκθέσεις και τις εκδηλώσεις του 50ού Φεστιβάλ, ενώ στόχος είναι και η παραπέρα αξιοποίησή του στο μέλλον.
Η βοήθεια και συμβολή όλων των συντρόφων, συναγωνιστών και φίλων είναι απαραίτητη!
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με την Οργανωτική Επιτροπή του Φεστιβάλ στην ηλεκτρονική διεύθυνση kne@kne.gr και στο τηλέφωνο 2102592314».
Εννέα μαθητές και μία εκπαιδευτικός μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με αναπνευστικά προβλήματα
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε σε εσωτερικό χώρο του ΕΠΑΛ Αμφισσας το πρωί της Τρίτης, και σε ώρες λειτουργίας του σχολείου, με αποτέλεσμα 9 μαθητές και μία εκπαιδευτικός να μεταφερθούν στο Νοσοκομείο Αμφισσας με αναπνευστικά προβλήματα.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η πυρκαγιά ξέσπασε σε αποκριάτικο άρμα από πολυουρεθάνη, υπό συνθήκες αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής και το οποίο μετά το τριήμερο της Αποκριάς για άγνωστο λόγο είχε αποθηκευτεί εντός του σχολείου. Το ιδιαίτερα εύφλεκτο υλικό τυλίχθηκε στις φλόγες και πυκνοί μαύροι καπνοί γέμισαν το κτίριο και τις αίθουσες όπου έκαναν μάθημα οι μαθητές, δημιουργώντας αποπνικτική ατμόσφαιρα.
Δυνάμεις της Πυροσβεστικής κατέσβησαν την πυρκαγιά, ενώ πραγματοποίησαν έρευνα σε όλα τα σημεία του κτιρίου για τυχόν εγκλωβισμένους μαθητές, που μαζί με τους καθηγητές κατάφεραν να βγουν εκτός του κτιρίου, οι πόρτες του οποίου σύμφωνα με πληροφορίες ήταν κλειδωμένες.
Ωστόσο, εξαιτίας της αποπνικτικής ατμόσφαιρας, οι 9 μαθητές και η εκπαιδευτικός αισθάνθηκαν δυσκολίες στην αναπνοή και μεταφέρθηκαν προληπτικά στο Νοσοκομείο Αμφισσας. Σύμφωνα με πληροφορίες, μία μαθήτρια παρέμεινε προληπτικά στο νοσοκομείο, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι προκλήθηκε συνολικότερη ανησυχία σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για την τοξικότητα του καπνού που εισέπνευσαν.
Τα αίτια της πυρκαγιάς διερευνώνται από το αρμόδιο τμήμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αμφισσας.
Σε κινητοποίηση στην Πρυτανεία προχωρούν σήμερα, Τετάρτη, στις 11 π.μ. φοιτητικοί σύλλογοι του Πανεπιστημίου Πατρών, απαιτώντας να σταματήσουν οι απαράδεκτες διώξεις των 4 φοιτητών του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών από τον πρόεδρό του, αλλά και να καταργηθεί ο νόμος 4957/2022 που προβλέπει ποινές και καταστολή σε αγωνιστές φοιτητές.
Οι διωκόμενοι φοιτητές, ανάμεσα στους οποίους και ο πρόεδρος του Φοιτητικού Συλλόγου, κατηγορούνται επειδή υλοποίησαν απόφαση του συλλόγου τους για κινητοποιήσεις ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια το προηγούμενο διάστημα, ενώ στο πλευρό τους στέκονται με αποφάσεις τους μια σειρά από συλλόγους του ιδρύματος.
Τη στήριξή του εκφράζει και το Εργατικό Κέντρο Πάτρας, που με ανακοίνωσή του καλεί να παρθούν άμεσα πίσω οι διώξεις.