Tο υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε μια σειρά παρεμβάσεις στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία με μείωση τμημάτων και εκπαιδευτικών, 24 μαθητές ανά τμήμα, μείωση του ωρολόγιου προγράμματος των μουσικών γυμνασίων και λυκείων στις 42 από τις 45 ώρες εβδομαδιαία για εξοικονόμηση 365 εκπαιδευτικών. Μιλά, επίσης, για σύνταξη προγραμμάτων σπουδών, αναμόρφωση ωρολόγιου προγράμματος, δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, αναγνώριση της μουσικής κατάρτισης και επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους.
Λίγες μέρες αργότερα ξεκίνησε «διαβούλευση» για τα αθλητικά σχολεία για ίδρυση Πρότυπων Αθλητικών Γυμνασίων και Λυκείων, στα οποία θα φοιτούν μαθητές /αθλητές «επιπέδου Εθνικής Ομάδας στην αντίστοιχη ηλικιακή κατηγορία και μόνο», «σε περιοχές όπου υπάρχουν εθνικής εμβέλειας αθλητικές εγκαταστάσεις (π.χ., ΟΑΚΑ, Καυταντζόγλειο) και όπου ο αριθμός των μαθητών - αθλητών επιδόσεων δικαιολογεί τη δημιουργία τους», δημιουργία Τμημάτων Επιστημονικής και Προπονητικής Υποστήριξης (ΤΕΠΥ) σε Γυμνάσια και Λύκεια, σχολικούς αγώνες σε συνεργασία και με την οικονομική συμμετοχή της Τοπικής Διοίκησης κ.λπ.
Η Καλλιτεχνική Παιδεία αποτελεί τμήμα της γενικότερης θεώρησης για την Αισθητική Αγωγή των νέων ανθρώπων, και αποτελεί δομικό στοιχείο για την ολοκληρωμένη διαπαιδαγωγική διαδικασία του ενιαίου σχολείου, ώστε να διαμορφώνει σταθερές, δημιουργικές, ολοκληρωμένες προσωπικότητες, ικανές να κατανοούν την κοινωνία και τους νόμους της και να συμμετέχουν δημιουργικά στις αναγκαίες αλλαγές της.
Στο πλαίσιο αυτό, το ΚΚΕ έχει διατυπώσει μία σειρά γενικές αρχές για το ρόλο της Αισθητικής Αγωγής στο πλαίσιο του ενιαίου 12χρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου. Σύμφωνα με αυτές, το σχολείο πρέπει να μαθαίνει τα παιδιά ν' αναγνωρίζουν το ωραίο στη φύση και την κοινωνία, φέρνοντάς τα σε επαφή με τους θησαυρούς της παγκόσμιας τέχνης, με τις πλούσιες πολιτιστικές παραδόσεις του λαού μας, με τις ομορφιές του φυσικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος μέσα από πολύμορφες δραστηριότητες. Μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρουν τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα, ερχόμενα σε άμεση σύνδεση με τη ζωή, ιστορία, φιλοσοφία, γλώσσα, λογοτεχνία, κοινωνιολογία βοηθιέται η αισθητική καλλιέργεια του ψυχικού κόσμου της νεολαίας, χωρίς να εκτρέφει μιαν αχαλίνωτη φαντασία που δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα και δε συμβαδίζει με την κριτική θεώρηση της ζωής. Αντίθετα, βοηθούν τα παιδιά να εξοπλιστούν με αντιστάσεις στην ισοπέδωση που επιβάλλει η κοινωνία της αγοράς. Η γνωριμία των μαθητών με την Τέχνη να μην είναι μια απλή επικοινωνιακή συγκίνηση, αλλά παρακίνηση για προβληματισμό, κοινωνική συνειδητοποίηση και ανατρεπτική στάση ζωής. Το αναλυτικό πρόγραμμα και τα καλλιτεχνικά μαθήματα, με τη συστηματική καλλιέργεια διαφόρων καλλιτεχνικών μορφών έκφρασης (θέατρο, χορός, τραγούδι, κινηματογράφος, φωτογραφία, ζωγραφική, γλυπτική κ.λπ.), σκοπό έχει οι μαθητές να αναπτύσσουν αρμονικά τις ικανότητές τους, ιδιαίτερα τη φαντασία και να διαμορφώνουν τα ταλέντα τους.
Η Καλλιτεχνική Παιδεία είναι αναγκαία γι' αυτόν το δημιουργικό άνθρωπο και πρέπει να παρέχεται με την ευθύνη του κράτους. Δεν μπορεί να γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης του ιδιωτικού κεφαλαίου. Είναι κοινωνικό δικαίωμα που προσφέρεται δωρεάν σε όλο το λαό μέσα από ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα.
Το ΚΚΕ διεκδικεί την αναβάθμιση της Αισθητικής Αγωγής και της Καλλιτεχνικής Παιδείας στην Εκπαίδευση, η οποία θα διαπερνά όλη τη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου. Η Αισθητική Αγωγή δεν περιορίζεται στη διδασκαλία κάποιων καλλιτεχνικών μαθημάτων. Είναι ουσιαστικό δομικό στοιχείο του αναλυτικού προγράμματος. Στόχος είναι οι νέοι να συγκινούνται με το ωραίο στη φύση και την κοινωνία, να το κρίνουν σωστά και στο δυνατό βαθμό να γίνονται κι αυτοί οι ίδιοι δημιουργοί, καλλιτέχνες. Με τη δημιουργική και συλλογική δραστηριότητα μέσα από τα καλλιτεχνικά μαθήματα, να διευρύνεται η κοινωνική, συναισθηματική και ηθική καλλιέργεια της προσωπικότητας, η αρμονική διάπλαση όλων των νέων ανθρώπων, ώστε να διαμορφώνεται σε όλους τους νέους μια αισθητική αντίληψη του μέτρου, της απλότητας και του σεβασμού στο περιβάλλον.
Το καλλιτεχνικό μάθημα και η κατάκτησή του από τους μαθητές θα πρέπει να συμβάλει: α) στην αναγκαία αισθητική καλλιέργεια της ολοκληρωμένης προσωπικότητας που αρμονικά και δυναμικά θα ενταχθεί στην κοινωνία και β) στο αναγκαίο υπόβαθρο που ικανοποιεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις για συνέχιση των σπουδών στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Για την ιδιαίτερη εκπαίδευση, από την παιδική ηλικία ακόμα, που απαιτείται σε ορισμένα είδη τέχνης, π.χ., οι πιανίστες, οι χορευτές κ.ά., χρειάζεται να υπάρξει ένα σύστημα καλλιτεχνικών σχολείων, έξω και μετά από το βασικό, απογευματινό, που θα ικανοποιεί αυτήν την ανάγκη.
Αντίστοιχα, η Φυσική Αγωγή που σήμερα αντιμετωπίζεται στο σχολικό πρόγραμμα ως - δευτερεύον - γνωστικό αντικείμενο, όταν ασκείται σωστά, συμβάλλει στην εξασφάλιση της υγείας, στη βελτίωση της βιολογικής υποδομής του ανθρώπου. Γιατί ο άνθρωπος είναι πλάσμα της φύσης και σαν τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Μεταξύ άλλων, το ΚΚΕ προτείνει - παλεύει για: