Πέμπτη 25 Σεπτέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΕΦΑΛΟΧΩΡΙ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ενας δάσκαλος για έξι τάξεις!

Με ένα δάσκαλο για έξι τάξεις έχει απομείνει το μονοθέσιο δημοτικό σχολείο στο Κεφαλοχώρι (Λυκόρραχη) του Nομού Ιωαννίνων. Οι εναπομείναντες 13 μαθητές και ο ένας και μοναδικός δάσκαλος εξωθούνται να περιορίσουν το χρόνο διδασκαλίας για κάθε μάθημα, προκειμένου να φτάσει ο χρόνος για όλες τις τάξεις. Ετσι, αναγκαστικά, δημιουργούνται προβλήματα τόσο στην απόκτηση της γνώσης, αλλά και στην επίλυση μαθησιακών δυσκολιών που προκύπτουν για μαθητές διαφορετικών τάξεων. Το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο, καθώς, μεταξύ των 13 μαθητών, υπάρχουν και 5 παιδιά οικονομικών μεταναστών που δυσκολεύονται στην ελληνική γλώσσα.

Η κατάσταση αυτή, όπως είναι φυσικό, έχει προκαλέσει την έντονη και δικαιολογημένη διαμαρτυρία των κατοίκων, που βλέπουν να ορθώνονται σοβαρά εμπόδια για τη μόρφωση των παιδιών τους από το δημοτικό ακόμη και αυτό όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν δυο δάσκαλοι. Είναι ακόμη μια έμπρακτη απόδειξη των σοβαρών, μεταξύ άλλων, ελλείψεων σε δασκάλους που υπάρχουν στο Νομό Ιωαννίνων και πανελλαδικά, κόντρα στη μαγική εικόνα που η κυβέρνηση διά μέσου του υπουργείου Παιδείας επιχείρησε να παρουσιάσει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Δεν εξασφαλίζεται η μεταφορά των μαθητών ειδικών σχολείων

Από πρόσφατη κινητοποίηση για την ειδική αγωγή
Από πρόσφατη κινητοποίηση για την ειδική αγωγή
«Η νέα σχολική χρονιά άρχισε και μαζί της εμφανίστηκαν τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι και τα παιδιά τους. Ιδιαίτερα τραγική είναι η κατάσταση στα "Ειδικά Σχολεία και Εργαστήρια Εκπαίδευσης και Επαγγελματικής Κατάρτισης" (ΕΕΕΕΚ), για παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες». Τα παραπάνω τονίζει σε σχετική ανακοίνωσή της, η Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία (ΝΑΣ).

Και σημειώνει: «Καταγγέλλουμε τη Νομαρχία Αθήνας, που πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ, γιατί, ενώ έχει την ευθύνη της μεταφοράς με λεωφορεία των παιδιών στα ειδικά σχολεία, την οποία μάλιστα έχει αποδεχτεί, δεν εξασφαλίζει τη μεταφορά τους. Καταγγέλλουμε, επίσης, την κυβέρνηση, για τη γενικευμένη έλλειψη εκπαιδευτικών και ειδικού βοηθητικού (υποστηρικτικού) προσωπικού, ιδιαίτερα στα ειδικά σχολεία».

Οπως τονίζει, «αποτέλεσμα όλης αυτής της κατάστασης είναι κάποια από αυτά τα σχολεία να μη λειτουργούν καθόλου και τα περισσότερα να υπολειτουργούν. Γι' αυτήν την άθλια κατάσταση στον ιδιαίτερα ευαίσθητο αυτό τομέα, υπεύθυνη είναι η πολιτική της πλουτοκρατίας που υλοποιεί με αποφασιστικότητα σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ». Επισημαίνει, δε, ότι «αυτά συμβαίνουν λίγες μέρες μετά την ψήφιση του νέου αντιλαϊκού νόμου για την "ειδική αγωγή και εκπαίδευση" από την κυβέρνηση της ΝΔ».

«Η αγωγή, η εκπαίδευση, η προστασία και αποκατάσταση του παιδιού με ειδικές ανάγκες, αλλά και η ολόπλευρη στήριξη της οικογένειας», τονίζεται, «είναι δικαίωμα που πρέπει να το προασπίσουμε και υποχρέωση του κράτους και όχι εμπόρευμα όπως το θέλει η πολιτική της ΕΕ, που με ευλάβεια εφαρμόζει σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ και αποδέχονται και οι δυνάμεις του ευρωμονόδρομου ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ».

Η ΝΑΣ απαιτεί να λυθεί άμεσα το πρόβλημα αυτό και να εξασφαλιστεί η μεταφορά των παιδιών με ειδικές ανάγκες, χωρίς καμιά επιβάρυνση των γονέων.

Παράλληλα, αγωνίζεται για:

  • Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ειδική αγωγή για όλα τα παιδιά που έχουν ανάγκη.
  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη σταθερή σχέση εργασίας, όλων των ειδικοτήτων και μονιμοποίηση των ήδη εργαζομένων, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και κατάργηση όλων των ελαστικών μορφών εργασίας.
  • Απαγόρευση της επιχειρηματικής δράσης στον τομέα της ειδικής αγωγής.
  • Να σταματήσει η μεταφορά να είναι αρμοδιότητα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και να βρίσκεται στα χέρια των ιδιωτών. Να περάσει στο υπουργείο Παιδείας, που διαθέτει ολοκληρωμένο δημόσιο δίκτυο για την ασφαλή και ποιοτική μεταφορά των παιδιών με μόνιμο προσωπικό (οδηγοί και συνοδηγοί).
  • Να γίνουν κτίρια σύγχρονα και ασφαλή, που να πληρούν τους όρους πρόσβασης για άτομα με ειδικές ανάγκες και όλους τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Βαρύ το κόστος της ... δωρεάν Παιδείας

Την έλλειψη φοιτητικής μέριμνας, με αιχμή τη στέγη, καλούνται να πληρώσουν γονείς και φοιτητές, αντιμετωπίζοντας την εκμετάλλευση μέσα και έξω από το Πανεπιστήμιο

Με το «καλημέρα» της έναρξης των σπουδών τους, οι πρωτοετείς φοιτητές και στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων καλούνται μαζί με τις οικογένειές τους να «χρυσοπληρώσουν» τη στέγη εξαιτίας των σοβαρών ελλείψεων σε φοιτητικές εστίες.

Μόλις το 9,5% του συνολικού αριθμού φοιτητών - που φτάνουν περίπου τις 10.000 - καλύπτεται από τις δυο εστίες, στη Δόμπολη και στην Πανεπιστημιούπολη (διαθέτουν 250 και 700 δωμάτια αντίστοιχα). Ειδικά για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές που στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ξεπερνούν τις 3.000 - κατά 30% παραπάνω σε σύγκριση με πέρσι - αναλογούν μόλις 115 δωμάτια. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, οι αιτήσεις των πρωτοετών φοιτητών για στέγη αναμένεται να φτάσουν τις 250, που σημαίνει ότι πάνω από 50% των φοιτητών που ζητούν δωμάτιο θα μείνει απ' έξω. Ενώ ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό, γνωρίζοντας την κατάσταση, δεν μπαίνει καν στον κόπο να κάνει αίτηση.

Η πλειονότητα των φοιτητών καταφεύγει στα νοίκια. «Σκάνε» ποσά 300 με 350 ευρώ το μήνα σε γκαρσονιέρες ή 400 με 450 ευρώ για μικρά δυάρια. Με τα έξοδα για φως, νερό, τηλέφωνο, θέρμανση, αλλά και τα τρέχοντα έξοδα για φαγητό και μετακίνηση (το φοιτητικό εισιτήριο για τις αστικές συγκοινωνίες είναι 0,70 λεπτά), γίνεται δυσβάσταχτο το κόστος σπουδών. Σαν αποτέλεσμα, όλο και περισσότεροι φοιτητές ψάχνουν για δουλειά προκειμένου να καλύψουν μαζί με τις οικογένειές τους τις ελλείψεις στη φοιτητική μέριμνα.

«Δυάρι μέσα στο κέντρο 400 ευρώ και ύστερα σου λένε δημόσια και δωρεάν Παιδεία», λέει χαρακτηριστικά στον «Ρ» ο Βασίλης Μακρογιώργος, από την Αρτα, που αναζητά σπίτι για να μείνει η κόρη του που πέρασε στο Τμήμα Νηπιαγωγών. Για παροχή στέγης από το Πανεπιστήμιο δεν το συζητά, αφού ο ίδιος και η γυναίκα του είναι τραπεζοϋπάλληλοι και θεωρούνται, όπως σημειώνει με νόημα, υψηλόμισθοι. «Απελπιστική η κατάσταση», συμπληρώνει, μπαίνοντας στη συζήτηση, αντρόγυνο από την Τούμπα Θεσσαλονίκης, εκδηλώνοντας το άγχος τους στην προσπάθεια να βρουν σπίτι ανθρώπινο και προσιτό για το παιδί τους. «400 με 450 ευρώ για δωμάτια τρύπες, παλαιά, χωρίς φωτισμό και αέρα. Αλλά να ήταν και μόνο τα νοίκια...», προσθέτουν. «Το θέμα είναι τι γίνεται και μετά το πτυχίο», συμπληρώνουν.

Ικανοποιημένη η Πρυτανεία...

Και ενώ η εργατική λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της αντιμετωπίζουν, από τα πρώτα βήματα των σπουδών, τις ελλείψεις σε φοιτητικές εστίες, η Πρυτανεία - εκλεγμένη με τη στήριξη ΔΑΠ και ΠΑΣΠ - εμφανίζεται ικανοποιημένη για τον αριθμό των φοιτητών που καλύπτουν οι φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σε σχέση με άλλα πανεπιστήμια, όπως λένε. Και περιορίζονται ...να «διευκολύνουν» τους φοιτητές στην ανεύρεση στέγης με πληροφορίες σε σχετική ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου για τις τιμές και τα νοίκια που κυκλοφορούν στην «πιάτσα».

Παράλληλα, σε πλήρη σύμπλευση με την κυρίαρχη πολιτική που επιτάσσει τη λειτουργία του δημόσιου πανεπιστημίου με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, η Πρυτανεία διατηρεί το ανταποδοτικό «χαράτσι» των 45 ευρώ το μήνα για κάθε φοιτητή που διαμένει στις εστίες της Πανεπιστημιούπολης. Οι φοιτητές καλύπτουν το 35% του συνολικού κόστους λειτουργίας κάθε δωματίου που προσδιορίζεται στα 110 ευρώ. Αντίστοιχα, στις εστίες της Δόμπολης, όπου η εγκατάλειψη είναι ορατή «διά γυμνού οφθαλμού» (παλιά κτίρια, κακοτεχνίες, δωμάτια κλουβιά, κοινά μπάνια και τουαλέτες), οι φοιτητές καταβάλλουν 50 ευρώ το χρόνο.

Η «μέριμνα» για το φοιτητή περιλαμβάνει, επιπλέον, «ταρίφα» 2,5 ευρώ για «πάσο», αγορά συγγραμμάτων και βιβλίων, έξοδα για σημειώσεις και υλικά στα εργαστήρια. Για παράδειγμα, στο Ιστορικό Αρχαιολογικό οι φοιτητές πληρώνουν τα βιβλία αγγλικών, «Βαλκανικές Σπουδές», «Βαλκανική Ιστοριογραφία», «Ηρόδοτος» κ.ά. Ενώ στο Οικονομικό, πληρώνουν για σημειώσεις στα μαθήματα: «Εισαγωγή στα Οικονομικά 2», «Μακροοικονομία 1», «Οικονομική Πολιτική» κ.ά. Αντίστοιχα συμβαίνουν και στα άλλα Τμήματα.

Απέναντι σε αυτά η Πανσπουδαστική ΚΣ καλεί τους φοιτητές σε πάλη για αποκλειστικά δημόσια και πραγματικά δωρεάν Παιδεία, μέσα από την οποία θα διασφαλίζεται το δικαίωμα κάθε φοιτητή στη στέγη, στη σίτιση, σε δωρεάν βιβλία, στη μετακίνηση κλπ. Καλεί σε αγώνα για την κάλυψη και ικανοποίηση των φοιτητικών αναγκών καθ' όλη τη διάρκεια των σπουδών χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση ενάντια στην πολιτική εμπορευματοποίησης που μετατρέπει ακόμη και βασικές πτυχές της φοίτησης σε αντικείμενο εκμετάλλευσης και κερδοφορίας.

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Περισσεύουν τα προβλήματα

Εντελώς ακατάλληλα κτίρια και αποκλεισμός προνηπίων σε πολλές περιοχές της χώρας

Νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε νοικιασμένα μαγαζιά, σε διαμερίσματα, σε αίθουσες πολιτιστικών συλλόγων, ακόμα και σε κοντέινερ, πάμπολλες περιπτώσεις πληθωρικών τμημάτων και πολλές ακόμα περιπτώσεις όπου τα προνήπια - μη χωρώντας - μένουν εκτός νηπιαγωγείου, καταγράφονται σε όλη την Ελλάδα, εκθέτοντας την κυβέρνηση που ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα δημόσια νηπιαγωγεία και ότι μπορούν να καλύψουν το σύνολο του πληθυσμού.

Σύμφωνα με μια πρώτη καταγραφή της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (ΔΟΕ) προβλήματα με εντελώς ακατάλληλα, ανεπαρκή και νοικιασμένα κτίρια για νηπιαγωγεία καταγράφονται σε: Ανατολική Αττική, Δάφνη, Υμηττό, Γλυφάδα, Κορινθία, Θεσσαλονίκη (όπου μάλιστα υπάρχουν δυο νηπιαγωγεία σε αίθουσες από αμίαντο και πολλά νηπιαγωγεία σε διπλοβάρδια), Χαλκιδική, Φλώρινα, Γιαννιτσά, Θήβα, Βόνιτσα, Λήμνο, Θεσπρωτία, Ορεστιάδα, Κω, Θήρα και Καρδίτσα.

Περιπτώσεις που έμειναν εκτός όλα τα προνήπια ή μεγάλος αριθμός προνηπίων καταγράφονται σε: Ανατολική Αττική, Κορωπί, Ν. Σμύρνη (όπου υπάρχει λίστα αναμονής για 76 προνήπια), Δάφνη, Υμηττό, Γλυφάδα, Κορινθία. Αντίστοιχα περιπτώσεις που έχουν δημιουργηθεί πληθωρικά τμήματα καταγράφονται σε: Λαύριο, Μαρκόπουλο, Καλύβια, Ν. Σμύρνη, Θεσσαλονίκη, Θήβα, Κω και Θήρα.

Από την καταγραφή της ΔΟΕ, που συνεχίζει να συγκεντρώνει στοιχεία και από άλλες περιοχές, φαίνεται ότι υπάρχουν και κενά εκπαιδευτικών (από το σύλλογο Κορωπίου καταγγέλλεται ότι λείπουν 14 εκπαιδευτικοί σε 30 νηπιαγωγεία) παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Παιδείας, ότι φέτος τα κενά είχαν προβλεφθεί εγκαίρως και όλοι οι εκπαιδευτικοί θα ήταν στις θέσεις τους.

ΚΝΕ
Κάλεσμα για αγωνιστικά μαθητικά συμβούλια

«Σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς», «έξυπνο» και «αποκεντρωμένο» σχολείο, νέο σύστημα πρόσβασης... Η ΚΝΕ απευθύνεται στους μαθητές και απαντά στα διάφορα «ψέματα και παραμύθια», με τα οποία οι βιομήχανοι, η Ευρωπαϊκή Ενωση, η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ «προσπαθούν να κρύψουν τους πραγματικούς τους στόχους» και προβάλλει την άλλη πρόταση για το σχολείο και την κοινωνία γενικότερα.

Στη σχετική προκήρυξη που κυκλοφορεί στα σχολεία, η ΚΝΕ κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις μαθητικές εκλογές, τονίζοντας ότι «το υπουργείο προετοιμάζει τα μέτρα και θα μας τα σερβίρει με το γνωστό κόλπο... Διάλογος. Δηλαδή, καθίστε να συζητήσουμε τι δικαιώματα θα χάσετε! Ενας διάλογος που θέλουν τη συμμετοχή και τη συνενοχή των μαθητών, μέσω των μαθητικών συμβουλίων. Γι' αυτό και φέτος τους έπιασε ο πόνος να γίνουν νωρίς οι εκλογές».

«Θέλουν μαθητικά συμβούλια, που δε θα κινητοποιούνται για τα προβλήματα του σχολείου και της Παιδείας. Που θα συμφωνούν με τα μέτρα τους και θα συζητάνε πώς θα υλοποιηθούν. Που θα είναι ταξιδιωτικοί πράκτορες. Δε θα τους κάνουμε τη χάρη.

Προσπερνάμε αυτούς που τσαλακώνουν τα όνειρά μας, πριν ακόμη τα χτίσουμε! Παίρνουμε το μέλλον μας στα χέρια μας.

Οι εκλογές γίνονται νωρίς. Ευκαιρία να έχουμε από την αρχή αγωνιστικά μαθητικά συμβούλια, που θα μπουν μπροστά στην ενημέρωση, στην κινητοποίηση και το συντονισμό όλων των μαθητών. Που θα επιδιώξουν την κοινή δράση με τους φοιτητές, τους καθηγητές, τους γονείς μας και όλους τους εργαζομένους», τονίζει ανάμεσα σε άλλα η ΚΝΕ.

ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Να μην περάσει η περικοπή των δωρεάν συγγραμμάτων
  • Κάλεσμα της ΠΚΣ στους φοιτητές και σπουδαστές για να μην περάσει η ρύθμιση του αντιδραστικού νόμου - πλαισίου
  • Κινητοποίηση έκαναν χτες φοιτητές της Αρχιτεκτονικής απαιτώντας να μην εφαρμοστεί η λίστα συγγραμμάτων

Στη μια μετά την άλλη τις σχολές ξεκινάει η εφαρμογή της ρύθμισης του αντιδραστικού νόμου - πλαισίου για την περικοπή της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων. Ηδη, σε σχολές του ΤΕΙ Πειραιά και του Πολυτεχνείου δίνεται κατά τις εγγραφές στους πρωτοετείς φοιτητές και σπουδαστές «κατάλογος προτεινόμενων προς επιλογή διδακτικών συγγραμμάτων», από όπου οι φοιτητές επιλέγουν ποιο ή ποια θα λάβουν δωρεάν.

Ωστόσο, όπως φαίνεται και από κατάλογο συγγραμμάτων στο ΤΕΙ Πειραιά, στα περισσότερα μαθήματα δεν υπάρχει ένα μόνο σύγγραμμα που να καλύπτει το 100% της ύλης! Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι φοιτητές και οι σπουδαστές θα πρέπει να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη και να πληρώσουν από 10 μέχρι 60 ευρώ για κάθε επιπλέον αναγκαίο βιβλίο...

«Να δοθούν όλα τα βιβλία χωρίς εξαιρέσεις, άμεσα και δωρεάν σε όλους τους φοιτητές - σπουδαστές», απαιτεί με ανακοίνωσή της η ΠΚΣ, και τονίζει ότι «στην ιδιωτικοποιημένη Παιδεία, του επιχειρηματικού ΑΕΙ και ΤΕΙ, τα βασικά μέσα της γνώσης θεωρούνται ...πολυτέλεια, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα αναλώσιμα και τα υλικά των εργαστηρίων»! Η ΠΚΣ ξεκαθαρίζει ότι «το έγκλημα ήταν προμελετημένο εδώ και καιρό. Είναι στη στρατηγική της ΕΕ και των κομμάτων της», και επαναλαμβάνει την απαίτηση: Να καταργηθεί συνολικά ο νόμος - πλαίσιο και όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι των κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. Να σταματήσει κάθε επιχειρηματική λειτουργία σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Να καταργηθεί ο νόμος για τα κολέγια, να μην εφαρμοστεί η οδηγία της ΕΕ για τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ).

Η ΠΚΣ επισημαίνει πως «δεν είναι τυχαίο ότι η κατάργηση των συγγραμμάτων έρχεται τώρα να επιβληθεί με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα από μεριάς κυβέρνησης», και υπογραμμίζει: «Είναι ακριβώς η ίδια περίοδος που δρομολογείται η αναγνώριση των ΚΕΣ, με το νόμο που ψηφίστηκε το καλοκαίρι και με την οδηγία της ΕΕ (36/05). Οι "μεταρρυθμίσεις" τους, οι κατευθύνσεις της Μπολόνια, αποσκοπούν στο να λειτουργούν τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ όπως ακριβώς τα ιδιωτικά ψευτοκολέγια. Με τα ίδια ακριβώς κριτήρια της υποβαθμισμένης γνώσης - αμορφωσιάς, της κατάρτισης με ημερομηνία λήξης και ακριβοπληρωμένα. Με βαθιά το χέρι στην τσέπη, με ιδρύματα ιδιωτικοποιημένα. Η αναγνώριση των ιδιωτικών ψευτοκολεγίων δίπλα στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ ανοίγει το δρόμο».

Αποκαλύπτοντας τη στάση της κάθε δύναμης μέσα στα πανεπιστήμια, η ΠΚΣ στην ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι πάγια θέση της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ είναι τα «πολλαπλά συγγράμματα», ενώ οι παρατάξεις ΑΡΕΝ και ΕΑΑΚ βλέπουν στο νόμο - πλαίσιο την «πειθάρχηση» και όχι αυτό που στην πραγματικότητα είναι αυτός ο νόμος και αποκαλύπτεται περίτρανα με την εξέλιξη με τα βιβλία: Νόμος της ιδιωτικοποίησης και της επιχειρηματικής λειτουργίας. Ακόμα, η ΠΚΣ θυμίζει ότι «θέση και του ΣΥΝ είναι τα "πολλαπλά συγγράμματα" (ξεχνώντας να διευκρινίζει το δωρεάν!)».

Η ΠΚΣ καλεί φοιτητές και σπουδαστές να βγουν στην αντεπίθεση «με κίνημα ανασυγκροτημένο, ισχυρό, με αποδυναμωμένες τις παρατάξεις της υποταγής και των βιομηχάνων, μαζί με το λαό», γιατί έτσι «μπορούμε να τους σταματήσουμε».

Κινητοποίηση χτες στην Αρχιτεκτονική

Με αφορμή τη διανομή σχετικής λίστας συγγραμμάτων κατά τις εγγραφές στην Αρχιτεκτονική, χτες φοιτητές προχώρησαν σε κινητοποίηση στην προγραμματισμένη συνέλευση τμήματος, απαιτώντας να συζητηθεί το θέμα των συγγραμμάτων. Η ΠΚΣ τόνισε ότι οι κατευθύνσεις αυτές υπάγονται στην κεντρική επιδίωξη κυβέρνησης - ΕΕ και μόνη απάντηση μπορεί να είναι η ρήξη με αυτή την πολιτική. Στη συνέλευση δεν πάρθηκε τελικά απόφαση, ωστόσο η ΠΚΣ καλεί σε αγωνιστική επαγρύπνηση, ώστε να μην περάσει η ρύθμιση και να πάρουν όλοι οι φοιτητές βιβλία στη βάση των αναγκών τους δωρεάν.

Καθηγητές της σχολής υποστήριξαν ότι φέτος, με την αξιοποίηση «παραθύρων» στο νόμο - πλαίσιο, οι φοιτητές θα λάβουν δωρεάν όσα βιβλία έπαιρναν και πριν. Ωστόσο, ακόμα και έτσι, αυτό είναι στην καλύτερη περίπτωση μια ...παράταση, καθώς στην καρδιά του νόμου - πλαισίου - που είτε με «παράθυρα» είτε όχι εφαρμόζεται με αυτές τις λίστες συγγραμμάτων - βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων, η επιχειρηματική λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης.

Οπως σχολιάζει σε ανακοίνωσή της η ΠΚΣ Αρχιτεκτονικής, «χαρακτηριστικές ήταν οι τοποθετήσεις καθηγητών - στελεχών του Συνασπισμού. Ο Νίκος Μπελαβίλας, δημοτικός σύμβουλος στον Πειραιά με το συνδυασμό του Συνασπισμού των κινημάτων, των αγώνων, των ανατροπών κτλ., κτλ., έκανε μάθημα ...νουθεσίας στους φοιτητές, παπαγαλίζοντας τα επιχειρήματα της κυβέρνησης. Δηλαδή ότι τα "πολλαπλά συγγράμματα" είναι κάτι το καλό, ότι βοηθούν στην "πολυποικιλότητα", στο να ψάχνουν από μόνοι τους οι φοιτητές να βρίσκουν τα βιβλία και ότι "αν δεν το προχωρήσει το τμήμα, δεν πρόκειται να πάρουμε συγγράμματα". Την καθόλου αμφίσημη ομιλία του ήρθε να συμπληρώσει η ετέρα καθηγήτρια, επίσης γνωστό στέλεχος του Συνασπισμού, Θεανώ Φωτίου, η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ είπε ότι οι φοιτητές της Αρχιτεκτονικής είναι ...πλούσιοι και άρα τι τα θέλουν τα δωρεάν συγγράμματα(!); Αυτά για να καταλαβαίνουμε το περιεχόμενο της δήλωσης του Αλ. Αλαβάνου στην τελευταία γνωστή, πια, συνέντευξή του στο "Εθνος": "Είμαστε η δύναμη του δημόσιου πανεπιστημίου"».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ