Τετάρτη 1 Μάρτη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Πληρώνει μόνο για αναδιαρθρώσεις...

«Οπου αναδιάρθρωση και τα εύσημα...», ήταν σα να έλεγε η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου, στην προχτεσινή εκδήλωση του «Ινστιτούτου Δημοκρατίας Κ. Καραμανλής» στη Θεσσαλονίκη όπου δήλωσε: «Η χρηματοδότηση όση κι αν ήταν αμφιβάλλω ότι θα είχε σημασία για το αποτέλεσμα. Η χρηματοδότηση πρέπει να πηγαίνει μαζί με τις αλλαγές, μαζί με την εμμονή στην ποιότητα. Γιατί αυτό είναι που έχει σημασία». Τάδε έφη υπουργός από τη Θεσσαλονίκη προς τους πρυτάνεις, ξεκαθαρίζοντας πως το... παραδάκι «πέφτει» όπου γίνονται «οι αλλαγές», σε όσους προσαρμόζονται στο μοντέλο του «κερδοσκοπικού πανεπιστημίου»... Για τους υπόλοιπους, μηδέν εις το πηλίκον!

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΕΚΤΟΣ ΕΕ
Ζητούν άμεσα εξεταστέα ύλη

Σχετική Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Κινητοποίηση έξω από τη Βουλή προγραμματίζουν σήμερα Τετάρτη, στις 9:30 το πρωί, οι απόφοιτοι ιατρικής πανεπιστημίων εκτός της ΕΕ, που ετοιμάζονται να εξεταστούν στο ΔΟΑΤΑΠ (οργανισμός που αντικατέστησε το ΔΙΚΑΤΣΑ) για την αναγνώριση του πτυχίου τους. Βασικό αίτημα των αποφοίτων είναι να τους δοθεί άμεσα η «τράπεζα ερωτήσεων», το μέτρο δηλαδή που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση ως εξεταστέα ύλη και το οποίο έχει ήδη εφαρμοστεί για τις εξετάσεις οδοντιατρικής του ΔΟΑΤΑΠ. Αύριο το πρωί, το θέμα της «τράπεζας ερωτήσεων» θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και ανάλογα με την κατάληξη της συζήτησης οι απόφοιτοι θα εξετάσουν το ενδεχόμενο συνέχειας των κινητοποιήσεών τους.

Για το θέμα κατέθεσε προχτές Ερώτηση στη Βουλή το ΚΚΕ, που την υπογράφουν οι βουλευτές του Κόμματος Τάκης Τσιόγκας, Γιώργος Χουρμουζιάδης και Βέρα Νικολαΐδου.

«Εδώ και χρόνια οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων των χωρών που δεν είναι μέλη της ΕΕ υφίστανται ταλαιπωρία και ανισότιμη μεταχείριση στις εξετάσεις για την αναγνώριση των πτυχίων τους, όπως ο μη καθορισμός συγκεκριμένης εξεταστέας ύλης, όπως συνηθίζεται για όλους τους φοιτητές», σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ και επισημαίνουν ότι οι απόφοιτοι αυτοί χρησιμοποιούνται σαν μέσο πίεσης προκειμένου οι χώρες όπου φοίτησαν να επισπεύσουν τις αναδιαρθρώσεις στις ανώτατες σπουδές τους στο πνεύμα των αποφάσεων της ΕΕ και της διαδικασίας της Μπολόνια. Οι βουλευτές ρωτούν την υπουργό αν θα δημοσιεύσει άμεσα την εξεταστέα ύλη για τους υποψήφιους των ιατρικών σχολών, ώστε να μπορέσουν έγκαιρα να προετοιμαστούν για την εξεταστική περίοδο του Μαΐου 2006.

«Απορρίπτουμε το σχολείο της αγοράς»

Κοινή αγωνιστική πρωτοβουλία για την Παιδεία

Η αφίσα των μαζικών φορέων του Βύρωνα, της Ηλιούπολης, της Καισαριανής, του Παγκρατίου
Η αφίσα των μαζικών φορέων του Βύρωνα, της Ηλιούπολης, της Καισαριανής, του Παγκρατίου
«Διεκδικούμε και απαιτούμε την κοινωνία, το σχολείο και τον εκπαιδευτικό των σύγχρονων αναγκών του λαού μας», δηλώνουν μια σειρά μαζικοί φορείς, κάνοντας ένα βήμα στην κατεύθυνση της κοινής δράσης για μια πραγματικά λαϊκή παιδεία. Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βύρωνα, Παγκρατίου, Καισαριανής «Ρόζα Ιμβριώτη» και Ηλιούπολης, η Ενωση Συλλόγων Γονέων Καισαριανής, το τοπικό παράρτημα του Συνδικάτου Οικοδόμων, ο Δημοκρατικός Σύλλογος Γυναικών Βύρωνα, το παράρτημα Βύρωνα της ΠΕΑΕΑ, ο Σύλλογος Απογόνων και Φίλων Εθνικής Αντίστασης και Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας και ο Σύνδεσμος Συνταξιούχων Βύρωνα, κυκλοφόρησαν αφίσα με αιτήματα που αντιπαρατίθενται με τα όσα αντιδραστικά σχεδιάζονται και υλοποιούνται στην εκπαίδευση, δηλώνοντας την αντίθεσή τους στο σχολείο της αγοράς. Την πρωτοβουλία ανέλαβε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Ρόζα Ιμβριώτη» στο πλαίσιο της προσπάθειας για κοινή δράση για την Παιδεία.

Οι φορείς που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία διεκδικούν ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, ενιαία δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση, 15% του προϋπολογισμού για την Παιδεία, αναλυτικά προγράμματα και βιβλία βασισμένα στην επιστημονική αλήθεια, μαζικούς διορισμούς από τη νέα επετηρίδα, δηλώνοντας την αντίθεσή τους στην αξιολόγηση - χειραγώγηση και κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Απαιτούν μισθούς και μεροκάματα για κάλυψη των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων, απορρίπτουν τη «νέα τάξη πραγμάτων» και διεκδικούν ουσιαστική διασφάλιση των ατομικών ελευθεριών και δημοκρατικών δικαιωμάτων.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Ρόζα Ιμβριώτη» διοργάνωσε το περασμένο Σάββατο ημερίδα για τα αναλυτικά προγράμματα του Δημοτικού σχολείου, στην οποία αντιπαρατέθηκαν η αντίληψη που θέλει το σχολείο χώρο εκγύμνασης των αυριανών πειθήνιων εργαζομένων και εκείνη που οδηγεί στη διεκδίκηση του σχολείου που θα δημιουργεί ανθρώπους ικανούς να πάρουν τη μοίρα τους στα χέρια τους.

Για μια μεταρρύθμιση που γίνεται «αθόρυβα» στο περιεχόμενο των σπουδών έκανε λόγο, μιλώντας στην εκδήλωση ο Θ. Μπάκας, προϊστάμενος Σχολικών Συμβούλων Περιφέρειας Αττικής, επαναλαμβάνοντας την προπαγάνδα του υπουργείου για τις «καινοτομίες» της διαθεματικότητας και των νέων αναλυτικών προγραμμάτων. Σε παραδείγματα εφαρμογής της ευέλικτης ζώνης αναφέρθηκε ο Κ. Θεριανός δρ. Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, ενώ στον πραγματικό στόχο των αλλαγών που δεν είναι άλλος από την προσαρμογή του σχολείου στις ανάγκες της αγοράς αναφέρθηκε στην ομιλία του ο Μαρ. Μιχαηλίδης σχολικός σύμβουλος Βοιωτίας και εκπρόσωπος του περιοδικού «Θέματα Παιδείας». Οπως σημείωσε, οι όποιες καινοτομίες πρέπει να ελέγχονται ως προς το τι ανθρώπους διαπαιδαγωγούν, αναπτύσσοντας την πρόταση για ένα πολυτεχνικό σχολείο, με προοδευτικούς στόχους που θα καλλιεργεί αξίες και ιδανικά στην κατεύθυνση της κοινωνικής προόδου.

Δ. ΣΙΟΥΦΑΣ - Μ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ
Και του χρόνου... η πλύση εγκεφάλου

Την πρόθεσή τους να επαναληφθεί του χρόνου ο διαγωνισμός στα σχολεία για την «ανταγωνιστικότητα», εξέφρασαν οι δυο υπουργοί

Χωρίς να «μασάνε» τα λόγια τους σε σχέση με τους στόχους τους, ο υπουργός ανάπτυξης Δ. Σιούφας και η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου, παρουσίασαν χτες τα αποτελέσματα του διαγωνισμού που προσπάθησαν να πλασάρουν στα σχολεία για την «ανταγωνιστικότητα», θεωρώντας μάλιστα το διαγωνισμό επιτυχημένο και δείχνοντας περήφανοι που ανάμεσα στις πολλές χιλιάδες σχολικές μονάδες «τσίμπησαν» 61 σχολεία που κατέθεσαν τελικά 79 επιχειρηματικά σχέδια.

Θυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός απευθύνονταν στους μαθητές της Β' Λυκείου και του Α' κύκλου ΤΕΕ και απαιτούσε από τους μαθητές να θεωρήσουν δική τους υπόθεση την ανάπτυξη της κερδοφορίας μιας επιχείρησης - στην περιοχή του σχολείου τους - και να αναπτύξουν ιδέες και σχέδια για την ανάπτυξη αυτής της επιχείρησης. Από τα σχολεία που τελικά συμμετείχαν, τα 38 ήταν δημόσια Λύκεια, τα 12 ήταν δημόσια ΤΕΕ και τα 11 ήταν ιδιωτικά Λύκεια. Από την Αθήνα συμμετείχαν 14 σχολεία, από τη Θεσσαλονίκη 5 σχολεία, από τη Λάρισα επίσης 5 και τα υπόλοιπα προέρχονταν από διάφορες πόλεις και χωριά της χώρας.

Μιλώντας ξεκάθαρα για τους στόχους του διαγωνισμού, ο Δ. Σιούφας είπε ότι ήθελαν την αποενοχοποίηση του επιχειρείν και του κέρδους, τη δημιουργία «πολιτισμού επιχειρηματικότητας»(!), ενώ με τη σειρά της η Μ. Γιαννάκου παρουσίασε την «ανταγωνιστικότητα» ως το μόνο δρόμο «για να πάμε μπροστά», προσθέτοντας ότι «στο βαθμό που τα παιδιά το συνειδητοποιούν αυτό, ανοίγουν καινούριους δρόμους και δε λειτουργούν με τη λογική, ότι υπάρχει ένα τεράστιο Δημόσιο, που θα λύσει τα προβλήματα όλων των Ελλήνων». Δηλαδή, παραδέχτηκαν ότι τα παιδιά πρέπει να μάθουν να θυσιάζονται στο βωμό του επιχειρηματικού κέρδους, γιατί για την πολιτική τους - που υπηρετεί αταλάντευτα το κεφάλαιο - αυτό είναι μονόδρομος. Χαρακτηριστική ήταν και η τοποθέτηση του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Α. Καραμάνου, που είπε ότι με αυτό το διαγωνισμό «αποσκοπούμε στην ανάδειξη της αριστείας», δείχνοντας ότι «άριστος» στη λογική της κυβέρνησης είναι αυτός που αποδεικνύεται καλύτερος υπερασπιστής του κεφαλαίου!

Δεν έκρυψαν, δηλαδή, ότι ο διαγωνισμός τους εντάσσεται σε μια επιχείρηση πλύσης εγκεφάλου των μαθητών με τις ψεύτικες αξίες του καπιταλισμού, σε μια προσπάθεια να εμποτίσουν τις συνειδήσεις των μαθητών για την ανάγκη του κεφαλαίου να τους εκμεταλλεύεται αύριο μέχρι το μεδούλι, γιατί δήθεν έτσι έρχεται η ανάπτυξη και η ευημερία... Γι' αυτό τον ιερό σκοπό του κεφαλαίου, λοιπόν, «υποσχέθηκαν» ότι του χρόνου θα επαναλάβουν το διαγωνισμό, εντείνοντας την επίθεση στις νεανικές συνειδήσεις και προσθέτοντας στο πρόγραμμα ένα ταξίδι στο Ευρωκοινοβούλιο, προκειμένου να είναι πιο ολοκληρωμένη η πλύση εγκεφάλου των μαθητών.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ