Τρίτη 16 Οχτώβρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Συστράτευση με το ΚΚΕ

Οι ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και η ΕΕ προσπαθούν να επεκτείνουν τις βάσεις τους ακόμη περισσότερο εις βάρος των λαών. Ολες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της χώρας μας παρέδωσαν το λαό ως τροφή στους ιμπεριαλιστές. Η παρούσα κυβέρνηση δίνει ακόμη περισσότερη «γην και ύδωρ» στο αδηφάγο τέρας του ΝΑΤΟ, ελπίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να διατηρηθεί για λίγο ακόμη καιρό στην καρέκλα που της έχουν προσφέρει.

Αδιαφορεί για τα συμφέροντα του λαού, για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας που καταπατούνται μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερο. Σαν να μη φτάνουν όσα έχουν ήδη δώσει, προσφέρουν επιπλέον βάσεις και ευκολίες στο ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ, που αλέθουν λαούς, διαλύουν τις παραδόσεις τους, καταβροχθίζουν τις πλουτοπαραγωγικές πηγές τους, πουλάνε αντί πινακίου φακής τις ζωές μας, με αντίτιμο τη δική τους καπιταλιστική ευημερία.

Είναι πλέον καιρός να συνειδητοποιήσουμε ότι ο καπιταλισμός φέρνει εξαθλίωση και θάνατο για τους λαούς και ευημερία για την άρχουσα τάξη. Δεν πρέπει να γίνουμε η τροφή που θα δυναμώσει ακόμη περισσότερο τα ιμπεριαλιστικά και καπιταλιστικά τους σχέδια.

Κύριοι της κυβέρνησης, της αντιπολίτευσης και των λοιπών κομμάτων, οι οποίοι φοράτε παρωπίδες και προσποιείστε ότι δεν βλέπετε τι γίνεται, δεν θέλουμε άλλες βάσεις του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ στη χώρα μας. Δεν θέλουμε την υποτιθέμενη προστασία του ΝΑΤΟ και της ΕΕ έναντι φανταστικών απειλών που εσείς οι ίδιοι μαζί με τους ιμπεριαλιστές δημιουργείτε.

Εμείς οι απόστρατοι που οι απόψεις μας δεν συνέπιπταν σε όλα με το ΚΚΕ, ήρθε η ώρα για μαζική και δυναμική συ-στράτευση με αυτό. Για να περισώσουμε ό,τι μας έχει απομείνει και για να μπορέσουμε να ξαναχτίσουμε όλα όσα αυτοί γκρέμισαν. Ηρθε η ώρα να ξαναγίνουμε άνθρωποι. Δεν σηκώνουμε ΝΑΤΟική σημαία ούτε παραχωρούμε «γη και νερό» στους φονιάδες των λαών.

ΟΧΙ σε νέες βάσεις και διευκολύνσεις προς το ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ. Συμπόρευση με το ΚΚΕ για να φύγουν και οι ήδη υπάρχουσες.


Χρήστος ΣΑΛΤΑΠΙΔΑΣ
Πλοίαρχος ΠΝ ε.α.

Είναι μεγάλη η πίτα, κοπιάστε!

Σε ημερίδα του Πανελλήνιου Συλλόγου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών για την Προσχολική Αγωγή παρευρέθηκε το περασμένο Σάββατο και απηύθυνε χαιρετισμό η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, που μίλησε με θερμά λόγια για τον Σύλλογο και προχώρησε και παραπέρα...

Είπε ότι από την πρώτη στιγμή που ανέλαβαν το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο συνεργάστηκαν με τον Πανελλήνιο Σύλλογο και έσπευσαν να αναδιοργανώσουν το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ιδιωτικών παιδικών σταθμών με βάση τα αιτήματα του Συλλόγου, θεραπεύοντας αναχρονισμούς και προβλήματα που υπήρχαν. Μάλιστα, αυτή η αναμόρφωση έγινε και μπούσουλας για το υπουργείο Εσωτερικών για να αναμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο και των δημοτικών παιδικών σταθμών. «Ακόμη και στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, όπως βλέπετε, υπάρχει μια ισότιμη συμπεριφορά, γιατί εμάς μας νοιάζει το παιδί, είτε είναι σε ιδιωτικό είτε σε δημόσιο παιδικό σταθμό», είπε ξεκάθαρα η υπουργός, δείχνοντας ότι η ανταποδοτική λειτουργία του ιδιωτικού τομέα είναι μπούσουλας και για τον δημόσιο, «για το καλό του παιδιού»!

Και στη συνέχεια προχώρησε ακόμα παραπέρα. Αναφέρθηκε αρχικά στα χρήματα για τα κουπόνια voucher που διατηρούνται και αυξάνονται με κρατικά κονδύλια, στις οικογένειες που δεν βρίσκουν θέση στους σταθμούς, στις ελλείψεις των δημοτικών παιδικών σταθμών, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Από τους 325 Δήμους οι 161 δεν έχουν ούτε έναν βρεφικό σταθμό, ούτε έναν. Αρα, στην πραγματικότητα η ζήτηση είναι ακόμη μεγαλύτερη απ' αυτήν που ακούτε, για τον απλούστατο λόγο ότι εκεί που ξέρουν ότι δεν έχουν ούτε έναν βρεφικό, δεν ζητάει και κανείς... Αρα "πεδίον δόξης λαμπρόν" πρόεδρε, γιατί η αγορά ανταποκρίθηκε σ' αυτό που συνέβαινε»! Και συνέχισε μιλώντας για τις ελλείψεις στους δημοτικούς σταθμούς, καλώντας ουσιαστικά τους ιδιώτες να καλύψουν το κενό! Το "κοινωνικό κράτος" αλά ΣΥΡΙΖΑ...


Γ.

Βήματα στην «αποστέωση» του Λυκείου

Από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να μειώσει τα ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο (μετά από τις αντίστοιχες ρυθμίσεις που είχαν προωθηθεί στο Γυμνάσιο) και τις αντιδράσεις που ακολούθησαν, γεννιούνται κάποιες πρώτες σκέψεις. Θυμίζουμε ότι τα ενδοσχολικώς εξεταζόμενα μαθήματα είχαν μειωθεί από πέρσι στη Γ' Λυκείου, ενώ τώρα αντίστοιχες μειώσεις γίνονται και στην Α' και Β' τάξη. Ετσι, στην Α' τάξη οι μαθητές θα εξεταστούν στο τέλος της χρονιάς σε 8, αντί για 13 μαθήματα που εξετάζονταν μέχρι τώρα, στη Β' τάξη σε 6 αντί για 16 και στη Γ' τάξη σε 6 μαθήματα Γενικής Παιδείας. Θα μπορούσε να πει κάποιος με μια πρώτη ματιά ότι με τόσο φόρτο εργασίας που έχουν έτσι κι αλλιώς οι μαθητές, η όποια ελάφρυνση γίνεται δεκτή από αυτούς θετικά, ανακουφίζει κάπως από τα πολλαπλά βάρη που καλούνται να σηκώσουν. Είναι όμως μόνο αυτό; Πριν μπούμε σε πιο ουσιαστικές παρατηρήσεις, να σημειώσουμε ότι υπάρχουν στις ρυθμίσεις ασάφειες (π.χ. αναφορικά με τον τρόπο εξέτασης των φυσικών επιστημών) καθώς και το στοιχείο του αιφνιδιασμού, σε ηλικίες μάλιστα που οι περισσότεροι μαθητές ήδη έχουν αρχίσει ή θα αρχίσουν την προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις, με όλα τα βάρη που συνεπάγεται αυτή για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.

Αξίζει να σταθούμε στο γεγονός ότι και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, δυο διαφορετικά μαθήματα, η Γλώσσα και η Λογοτεχνία, θα συνεξετάζονται πλέον μαζί μέσα σε ένα τρίωρο, με δυο ομάδες θεμάτων και διαφορετική βαθμολόγηση για κάθε μάθημα, που στο τέλος θα συμψηφίζεται. Το σύστημα αυτό, που πρωτοεφαρμόστηκε πρόπερσι στα Γυμνάσια και πέρσι στη Γ' Λυκείου, δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στους μαθητές αναφορικά με τη διαχείριση του χρόνου τους στις εξετάσεις, πρόσθετες πιέσεις και άγχος. Από εκπαιδευτικούς και μαθητές το σύστημα αυτό αντιμετωπίστηκε αρνητικά, ωστόσο τώρα γενικεύεται. Και αυτή η γενίκευση δεν έχει να κάνει μόνο με την εξέταση που γίνεται πιο αγχωτική, αλλά συνολικότερα με τον χαρακτήρα των αλλαγών. Η Λογοτεχνία είναι μια από τις καλές τέχνες και μάλιστα είναι ίσως το μοναδικό μάθημα που παραμένει στο Λύκειο και παίζει ουσιαστικό ρόλο στην καλλιέργεια της αισθητικής αγωγής των νέων, αφού τα όποια καλλιτεχνικά μαθήματα έχουν σχεδόν εξοβελιστεί από το Λύκειο. Η συνεξέτασή της με το μάθημα της Γλώσσας, που είναι ένα διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο, αντανακλά ακριβώς την υποβάθμιση του στοιχείου της αισθητικής αγωγής, είναι ένα ακόμα βήμα που αποστεώνει το Λύκειο.

Σε συνέχεια των παραπάνω, θα μπορούσε κανείς να σχολιάσει ακόμα ότι οι ρυθμίσεις αυτές είναι ένας προάγγελος του αντιδραστικού σχεδίου της κυβέρνησης για το Νέο Λύκειο, δείχνουν τον δρόμο της ακόμα μεγαλύτερης υποχώρησης της Γενικής Παιδείας που θέλουν να φέρουν. Είναι μακριά από μας η αντίληψη ότι η αξία ενός μαθήματος μετριέται από το αν αυτό εξετάζεται ή όχι στο τέλος της χρονιάς. Ομως, αντικειμενικά στο σημερινό σχολείο οι μαθητές τείνουν να αντιμετωπίζουν τη γνώση όλο και περισσότερο με χρησιμοθηρικά κριτήρια. Σε αυτό το πλαίσιο, ο διαχωρισμός που κάνει πλέον το υπουργείο σε δυο ομάδες μαθημάτων, αυτές που εξετάζονται στο τέλος της χρονιάς κι αυτές που δεν εξετάζονται, δημιουργεί τελικά μια αίσθηση «κύριων και δευτερευόντων» μαθημάτων και οδηγεί και τους μαθητές να τα αντιμετωπίζουν ως τέτοια, σε μεγαλύτερο βαθμό μάλιστα από ό,τι γινόταν μέχρι τώρα στη Γ' Λυκείου με τα μαθήματα των πανελλαδικών και όλα τα υπόλοιπα.

Και η αλήθεια είναι ότι αν ο στόχος είναι η ανακούφιση των μαθητών, υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι εξέτασης, επαναλήψεων και κατανομής της ύλης, ώστε να συμβάλουν στην ουσιαστική εμπέδωσή της, αλλά και στο ξαλάφρωμα των μαθητών από το εξεταστικό άγχος, πέρα από την περικοπή μαθημάτων, που υπακούει στη λογική «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι»...


Γ. Σ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ