Τετάρτη 30 Σεπτέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Πλούσιο ρεπορτάζ και αρθρογραφία για τις πολύμορφες και μαζικές μαθητικές κινητοποιήσεις.
  • ΑΕΝ Ασπροπύργου: Αρθρο για τις προσπάθειες του Συλλόγου Σπουδαστών να ανοίξει και να λειτουργήσει διά ζώσης η σχολή.
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ
Ενώνουν τη φωνή τους για το δικαίωμα στη μόρφωση και την υγεία

Συλλαλητήρια αύριο σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και πολλές ακόμα πόλεις

Με νέα συλλαλητήρια οι μαθητές, μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς τους, φέρνουν επιτακτικά στο προσκήνιο τις πραγματικές αυξημένες ανάγκες των σχολείων, κλιμακώνοντας τις αγωνιστικές διεκδικήσεις τους. «Συνεχίζουμε για να γίνουν πραγματικότητα τα δίκαια αιτήματά μας» δηλώνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας στο κάλεσμά της προς τους μαθητές σε όλη τη χώρα.

Στην Αθήνα, το ραντεβού έχει δοθεί για τις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια.

Στη Θεσσαλονίκη, η συγκέντρωση θα γίνει στις 10.30 π.μ., στο Αγαλμα Βενιζέλου και αντίστοιχες κινητοποιήσεις προγραμματίζονται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας.

Σε Ξάνθη, Καβάλα, Νάουσα, Κατερίνη, Σέρρες, Κοζάνη, Πτολεμαΐδα, Γιάννενα, Πρέβεζα, Αρτα, Κέρκυρα, Βόλο, Λάρισα, Τρίκαλα, Χαλκίδα, Λιβαδειά, Καλαμάτα, Αγρίνιο, Σάμο, Ρόδο, Χανιά, Ηράκλειο και αλλού.

Οι μαθητές ζητούν: Να λυθεί το ζήτημα με την πολύωρη χρήση μάσκας που δυσκολεύει το μάθημα. Μικρότερες διδακτικές ώρες, επαρκή διαλείμματα. Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη στην κατεύθυνση των 15 μαθητών στην τάξη. Προσλήψεις καθηγητών - να καλυφθούν όλα τα κενά. Επαρκές προσωπικό καθαριότητας. Με ευθύνη υπουργείου Παιδείας, Περιφερειών και δήμων να βρεθούν κατάλληλοι χώροι για σχολεία με σοβαρά κτιριακά προβλήματα. Ασφαλείς, συχνές και δωρεάν μεταφορές για τους μαθητές. Κατάργηση της «Τράπεζας Θεμάτων». Καμία σκέψη για κάμερες στις σχολικές αίθουσες. Να εξασφαλιστούν οι όροι για να πραγματοποιηθούν οι σχολικές εκδρομές ή έστω άλλες ψυχαγωγικές - εκπαιδευτικές μαθητικές δραστηριότητες.

Στα αυριανά συλλαλητήρια συμμετέχουν και οι καθηγητές.

Η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει διευκολυντική στάση εργασίας από τις 11 έως τις 2 το μεσημέρι για τη συμμετοχή, δηλώνοντας ότι «ο αγώνας των μαθητών για την υπεράσπιση του δικαιώματος στη Μόρφωση και στην Υγεία είναι δίκαιος! Είναι πρώτα από όλα και δικός μας αγώνας! Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, όλοι μαζί διεκδικούμε υγειονομικές και παιδαγωγικές προϋποθέσεις για πραγματικό μάθημα με μέτρα ασφαλείας, με άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών, με μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, με περισσότερες αίθουσες ώστε να μην ξεπερνάνε τα τμήματα τους 15 μαθητές». Καλεί παράλληλα τους εκπαιδευτικούς και τις ΕΛΜΕ να βρεθούν κοντά στους μαθητές, να μπουν μπροστά απέναντι σε φαινόμενα τρομοκρατίας και εκφοβισμού, να υπερασπιστούν τα δίκαια αιτήματα των μαθητών.

Στο πλευρό των μαθητών βρίσκεται η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής καλώντας τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο. Αφού αναφέρεται στην κατάσταση στα σχολεία, η Ομοσπονδία καλεί την κυβέρνηση να αναλάβει τη δική της ευθύνη και αντί να στοχοποιεί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, «να ακούσει το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και να πάρει τα απαιτούμενα μέτρα προφύλαξης από την πανδημία, προκειμένου τα σχολεία να μπορέσουν να λειτουργήσουν και να μην κλείσουν λόγω κορονοϊού. Και να γνωρίζει η κυβέρνηση πως όταν διακυβεύεται η υγεία των παιδιών μας και των οικογενειών μας, όσα ψέματα και να πει, ό,τι κατασταλτικούς μηχανισμούς και να χρησιμοποιήσει, εμείς θα υπερασπιστούμε το δίκιο μας, γιατί "...αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα!"», αναφέρει η Ομοσπονδία Γονέων.

Με αιτήματα για αύξηση της χρηματοδότησης της Παιδείας και εξασφάλιση των όρων για τη λειτουργία των σχολών, στο αυριανό συλλαλητήριο συμμετέχουν και οι φοιτητικοί σύλλογοι Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Τουρκικών Σπουδών και Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ, Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ, ΣΕΤ, ΣΕΤΠ του ΠΑΔΑ, Σύλλογοι Οικοτρόφων ΑΣΠΑΙΤΕ και ΝΦΕΕΜΠ και ο Σύλλογος Σπουδαστών ΑΕΝ Ασπροπύργου.

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ερώτηση για την άμεση ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των μαθητών

Την άμεση ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των μαθητών που βρίσκονται σε αγωνιστική κινητοποίηση στη χώρα μας, ζήτησε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του Κόμματος, με Ερώτηση του ευρωβουλευτή του Κόμματος Λευτέρη Νικολάου - Αλαβάνου προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στην Ερώτηση τονίζεται:

«Δύο βδομάδες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα σχολεία σε όλη την Ελλάδα είναι σε αναβρασμό. Πάνω από 700 καταλήψεις έγιναν την τελευταία βδομάδα στα Γυμνάσια - Λύκεια και ΕΠΑΛ της χώρας, ενώ χιλιάδες μαθητές βγήκαν στους δρόμους σε δεκάδες πόλεις απαιτώντας καθολικά πρόσβαση σε ασφαλές σχολείο, για να μορφώνονται χωρίς άγχος για την υγεία τη δική τους και των οικογενειών τους. Ωστόσο, η κυβέρνηση παρά το χρόνο που κερδήθηκε από την υπεύθυνη στάση του λαού, δεν έκανε τίποτα για να αξιοποιηθεί αυτός στην αντιμετώπιση των μεγάλων ελλείψεων και των υποβαθμισμένων κτιριακών υποδομών των σχολείων. Αρκέστηκε στην επίρριψη των ευθυνών στον ίδιο τον λαό και στην "ατομική ευθύνη" με μόνη κατεύθυνση την τήρηση του μέτρου της μάσκας. Μέτρο που από μόνο του ασφαλώς και δεν επαρκεί για την προστασία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους από τον ιό, όταν την ίδια ώρα δεν είναι δυνατό να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις ασφαλείας, με δεδομένο ότι γι' αυτό απαιτείται η αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, καθώς και μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών.

Χρειάζεται να σημειωθεί ότι οι αγωνιζόμενοι μαθητές και οι σύλλογοι των γονέων τους καταγγέλλουν ότι η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει με 20.000 κενά σε καθηγητές, σε μια χρονιά μάλιστα με πρόσθετες ανάγκες, ενώ μεγάλες είναι κι οι ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό καθαριότητας (που σε πολλές περιπτώσεις αντιστοιχεί ένας εργαζόμενος για ένα ολόκληρο σχολείο). Αντίστοιχα προβλήματα καταγράφονται και με τον συνωστισμό των μαθητών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην προσπάθεια να φτάσουν στο σχολείο τους, αφού τα οχήματα και τα δρομολόγια είναι ελάχιστα. Αποτελεί δε εμπαιγμό να κατηγορεί η κυβέρνηση και τα αστικά επιτελεία ως "υγειονομική βόμβα" τους αγώνες των μαθητών, ενώ επιβάλλει διά νόμου - που ψηφίστηκε μάλιστα εν μέσω πανδημίας - το συνωστισμό 25-27 μαθητών ανά τάξη, το μάθημα σε τάξεις - κοντέινερ, σε υπόγεια ή τάξεις χωρίς παράθυρο, που καθιστά ανέφικτο και τον στοιχειώδη αερισμό της αίθουσας.

Για αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση, που μετατρέπει τα σχολεία σε "υγειονομικές βόμβες" εξάπλωσης της πανδημίας, έχουν σοβαρές ευθύνες η ελληνική κυβέρνηση όπως και η ΕΕ, αφού τα σχολεία τους τελικά είναι απροετοίμαστα τόσους μήνες μετά.

Με βάση τα παραπάνω, πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα αιτήματα των μαθητών για:

-- Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, στην κατεύθυνση των 15 μαθητών στην τάξη. Με ευθύνη υπουργείου Παιδείας, Περιφερειών και δήμων να βρεθούν κατάλληλοι χώροι για νέες πρόσθετες αίθουσες.

-- Να γίνουν άμεσα μόνιμες προσλήψεις καθηγητών για να καλυφθούν όλα τα κενά και να επιτευχθούν οι αναγκαίες αποστάσεις στις σχολικές τάξεις.

-- Να προσληφθεί μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας, ανάλογο των επιπρόσθετων απαιτήσεων της πανδημίας.

-- Ασφαλείς, συχνές και δωρεάν μεταφορές για τους μαθητές».

Η θέση μας είναι στο δρόμο μαζί με τους αγωνιζόμενους μαθητές μας

Είμαστε δίπλα στους μαθητές μας στις μεγάλες, πολύμορφες κινητοποιήσεις που εκτυλίσσονται το τελευταίο διάστημα για το αυτονόητο δικαίωμα μαθητών - γονιών - εκπαιδευτικών για την ασφαλή διά ζώσης πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεκάδες κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα, σε δήμους, Περιφέρειες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, μεγάλα συλλαλητήρια σε πολλές πόλεις με αποκορύφωμα την κινητοποίηση της Πέμπτης 24/9 στην Αθήνα, εκατοντάδες σχολεία τελούν υπό κατάληψη. Ολοι μαζί απαιτούμε το αυτονόητο: Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης σε όλα τα σχολεία, τεστ ανίχνευσης του ιού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, κατάλληλη ιατρική παρακολούθηση και υποστήριξη των σχολείων. Αυτές οι κινητοποιήσεις δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Είναι συνέχεια των κινητοποιήσεων για το πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε και ψήφισε η κυβέρνηση εν μέσω εγκλεισμού, για το οποίο εξάλλου οι μαθητές είχαν κάνει ξεκάθαρο ότι δεν δέχονται την «Τράπεζα Θεμάτων». Είναι συνέχεια των δεκάδων κινητοποιήσεων εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων από την αρχή της πανδημίας για τους όρους και προϋποθέσεις ασφαλούς ανοίγματος των σχολείων, ενάντια στο αντιπαιδαγωγικό - αντιδραστικό μέτρο της κάμερας μέσα στην τάξη.

Η κυβέρνηση δεν πήρε ούτε ένα μέτρο όλο το προηγούμενο διάστημα ώστε να διασφαλίσει τους κατάλληλους χώρους και προσωπικό, δεν ικανοποιεί τα αιτήματα των μαθητών, ανοίγοντας έστω και τώρα τμήματα σε αίθουσες που είναι κλειστές ή χώρους που μπορούν τώρα να διαμορφωθούν, έχει πάρει την πολιτική απόφαση να μη δώσει ούτε ένα ευρώ για την ασφάλεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Αντί να αναλάβει τις ευθύνες της, εξαπολύει ένα κύμα τρομοκρατίας απέναντι στο μαθητικό κίνημα. Εισαγγελείς, αστυνομικοί έξω από υπό κατάληψη σχολεία να απειλούν, πρόθυμοι δήμαρχοι, «αγανακτισμένοι» γονείς αξιοποιούνται σε αυτήν την υπόθεση. Εφτασαν στο σημείο να αναζητούν ευθύνες από διευθυντές και εκπαιδευτικούς που δεν συμμετέχουν στην καταστολή του μαθητικού κινήματος.

Συνάδελφοι, σηκώνουμε το ανάστημά μας, παρεμβαίνουμε πρωτόβουλα απέναντι σε αυτές τις επιθέσεις. Η θέση μας είναι πάντα δίπλα στο μαθητή, ώστε να συμβάλουμε στη γνωστική, ψυχολογική και κοινωνική του ανάπτυξη, είτε αυτό γίνεται στην τάξη στη διάρκεια του μαθήματος είτε στο προαύλιο του σχολείου συζητώντας με τους μαθητές για τις κοινωνικές τους ανησυχίες, ακόμα και τα οικογενειακά τους προβλήματα, είτε στο δρόμο αγωνιζόμενοι για ένα σχολείο που να καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες. Η στάση αυτή είναι σύμφυτη με το ρόλο μας ως εκπαιδευτικών.

Κόντρα στη συκοφάντηση και στην υποτίμηση της νοημοσύνης των μαθητών

Η κρατική καταστολή συνοδεύεται και από ένα σχέδιο κατασυκοφάντησης του μαθητικού κινήματος από κυβερνητικά στελέχη, πρόθυμα ΜΜΕ, γνωστούς δημοσιολόγους, που κινείται σε τρεις βασικούς άξονες:

Πρώτον, προσπάθησαν να παρουσιάσουν τους μαθητές ως «ψεκασμένους», «αρνητές της μάσκας», ότι εμφορούνται από σκοταδιστικές αντιλήψεις. Απέκρυψαν το περιεχόμενο των κινητοποιήσεων, ακόμα και το κεντρικό σύνθημα, «Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία, δώστε λεφτά για την Παιδεία», έφτασαν σε τέτοιο σημείο γελοιότητας ώστε στα ρεπορτάζ των ειδήσεων να παρουσιάζουν τις κινητοποιήσεις ως προϊόν άρνησης χρήσης της μάσκας και ταυτόχρονα να δείχνουν πλάνα από το μεγάλο συλλαλητήριο της Αθήνας, στο οποίο οι χιλιάδες μαθητές διαδήλωναν πειθαρχημένα φορώντας όλοι μάσκα.

Δεύτερον, οι μαθητές υποκινούνται, τους χρησιμοποιούν για μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Μια θεωρία χιλιοειπωμένη, αναχρονιστική, που προσβάλλει τους ίδιους τους μαθητές. Χαρακτηριστικό το κατάπτυστο σκίτσο που παρουσιάζει τους μαθητές ως μαϊμούδες που σκίζουν ένα βιβλίο και με τα φύλλα φτιάχνουν τη λέξη κατάληψη. Οι μαθητές έχουν τη νοημοσύνη, την κοινωνική πείρα να αντιλαμβάνονται το αυτονόητο, ότι όσο λιγότεροι είναι σε μία τάξη και όσο πιο αραιά κάθεται ο ένας από τον άλλον, τόσο καλύτερα αντιμετωπίζεται ο ιός. Είναι πραγματικά υποκριτικό τα κόμματα και οι πολιτικοί τους που δίνουν εκατομμύρια ευρώ σε διαφημιστικές εταιρείες, προκειμένου να στοχεύσουν τη διαφημιστική τους καμπάνια στους 17χρονους μαθητές για να υφαρπάξουν την ψήφο τους, να μιλούν για υποκίνηση. Οταν λοιπόν είναι να τους ψηφίσουν, είναι ώριμοι πολίτες, όταν είναι να αγωνιστούν είναι ανώριμοι και υποκινούμενοι. Οταν στα σχολεία «τρέχουν» ευρωενωσιακά προγράμματα χιλιάδων ευρώ, εξωραϊσμού της ΕΕ, επισκέψεις σχολείων στο Ευρωκοινοβούλιο, τότε αυτοί οι πολίτες είναι τόσο ώριμοι ώστε έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν «ευρωπαϊκή συνείδηση». Ομως, όταν συμμετέχουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις είναι ανώριμοι και έρμαια των υποκινητών. Το πρόβλημά τους δεν είναι ούτε η ηλικία των μαθητών ούτε η ωριμότητά τους. Είναι η συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις. Θέλουν το μαθητή άβουλο, στον καναπέ του, ξαπλωμένο στο κρεβάτι μπροστά σε ένα τάμπλετ, να απέχει από τις συλλογικές διαδικασίες του κινήματος και κάθε τέσσερα χρόνια να σηκώνεται από τον καναπέ να πάει να ψηφίσει για να «επιλέξει» κυβέρνηση.

Τρίτον: Αυτοί που κάνουν καταλήψεις θέλουν το σχολείο κλειστό, θέλουν να χάνονται τα μαθήματα, είναι εχθροί της γνώσης. Αλήθεια, το ερώτημα είναι εύλογο: Ποιος ευθύνεται για τις χιλιάδες χαμένες ώρες λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών που ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ξεκινούν να διδάσκονται το Γενάρη; Ποιος είναι αυτός που οξύνει τους ταξικούς φραγμούς στο σχολείο, το μετατρέπει σε εξεταστικό κέντρο, κλείνει την πόρτα στα παιδιά των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων; Ποιος είναι αυτός που μετατρέπει το σχολείο των γνώσεων σε σχολείο στείρων δεξιοτήτων, παρεμβαίνει και υποβαθμίζει το περιεχόμενο βασικών μαθημάτων, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά και οι Φυσικές Επιστήμες;

Να κρατήσουμε μια χαραμάδα ανοιχτή στο δημόσιο σχολείο για όλους

Οι αγωνιζόμενοι μαθητές παλεύουν με όλες τους τις δυνάμεις ώστε να κρατήσουν μια χαραμάδα ανοιχτή στο δημόσιο σχολείο για όλους, που οι μαθητές με ασφάλεια θα μπορούν να αναπτύσσουν ολόπλευρα την προσωπικότητά τους, να μαθαίνουν να εξηγούν την αντικειμενική πραγματικότητα ώστε να μπορούν να την αλλάζουν. Είναι χρέος όλων των εκπαιδευτικών, μαζί με τους μαθητές μας, σε αυτήν τη φάση να κρατήσουμε αυτήν τη χαραμάδα ανοιχτή, να συμβάλουμε στη διαπαιδαγώγηση μιας γενιάς που θα διεκδικεί το σχολείο των πραγματικών μορφωτικών της αναγκών, μιας γενιάς που ωριμάζοντας μέσα από αυτήν τη διαδικασία, θα καταφέρει να ανοίξει διάπλατα την πόρτα για το σχολείο και την κοινωνία που της αξίζουν.


Ανδρέας ΚΑΡΓΟΠΟΥΛΟΣ
Μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ εκλεγμένος με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών»

Μαζικές μαθητικές κινητοποιήσεις και χτες σε διάφορες πόλεις

ΚΟΖΑΝΗ
ΚΟΖΑΝΗ
Με καταλήψεις και μαζικές τοπικές κινητοποιήσεις στην Αττική και σε άλλες πόλεις, συνέχισαν και χτες τις κινητοποιήσεις τους οι μαθητές.

Με μια δυναμική κινητοποίηση στους δρόμους του Κερατσινίου, φώναξαν για ακόμα μία φορά χτες τα αιτήματά τους οι μαθητές. Η πορεία του Συντονιστικού Σχολείων Κερατσινίου - Δραπετσώνας κατέληξε στο δημαρχείο, όπου αντιπροσωπεία τους μαζί με αντιπροσωπεία της ΕΛΜΕ και της Ενωσης Γονέων Κερατσινίου - Δραπετσώνας συναντήθηκε με τη δημοτική αρχή, θέτοντας το ζήτημα της καθαριότητας των σχολείων, που η κατάσταση βρίσκεται σε τραγικό σημείο, με μία καθαρίστρια να τρέχει σε δύο και τρία σχολεία μέσα στη μέρα.

Ταυτόχρονα, κατήγγειλαν και την καταστολή που έχει δείξει η κυβέρνηση τις τελευταίες μέρες, με αστυνομία σε σχολεία, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τους 12 μαθητές από το 4ο Γυμνάσιο που τους προσήγαγαν την προηγούμενη βδομάδα. «Ζητάμε τάξεις, καθηγητές, βιβλία κι εσείς μας στείλατε την αστυνομία», φώναζαν χαρακτηριστικά οι μαθητές, απαντώντας τόσο στη συκοφάντηση που δέχεται ο αγώνας τους από την κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της, όσο και στις απειλές που δέχονται οι μαθητές σε διάφορα σχολεία. Το επόμενο ραντεβού του Συντονιστικού Σχολείων Κερατσινίου - Δραπετσώνας είναι αύριο στην κινητοποίηση στα Προπύλαια.

Στην Πάτρα

ΠΑΤΡΑ
ΠΑΤΡΑ
Για τρίτη βδομάδα, οι μαθητές της Πάτρας συνεχίζουν δυναμικά τον αγώνα τους, διεκδικώντας μέτρα προστασίας της υγείας στα σχολεία τους. Χτες, ένωσαν τη φωνή τους με φοιτητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, πραγματοποιώντας πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Η κινητοποίηση οργανώθηκε από νωρίς το πρωί, οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στα σχολεία τους, έκαναν συνέλευση και συζήτησαν την ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Πάτρας, που καλούσε σε πορεία. Ο μαθητές από 17 σχολεία της πόλης διεκδικούν 15 μαθητές ανά τάξη, προσλήψεις καθηγητών και προσωπικού καθαριότητας, μεγαλύτερες αίθουσες και προαύλια, απολυμάνσεις στα σχολεία, περισσότερα λεωφορεία για μεταφορά μαθητών, κατάργηση της «Τράπεζας Θεμάτων» και η λίστα μεγαλώνει συνεχώς, με επιμέρους αιτήματα που αποφασίζουν μέσα από τις Γενικές τους Συνελεύσεις ανά σχολείο.

Μαθητές, Φοιτητικοί Σύλλογοι, καθηγητές, γονείς, εκπρόσωποι Σωματείων και ο Σύλλογος Δημοκρατικών Γυναικών Πάτρας συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Γεωργίου και ακολούθησε πορεία στο κέντρο της πόλης. Στην πορεία ακούστηκαν τα συνθήματα: «Κάτω από τη μάσκα έχουμε φωνή, μόρφωση και υγεία για κάθε μαθητή», «Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία, δώστε λεφτά για την Παιδεία» και μαζί με τους φοιτητές «Η νέα γενιά έχει ιδανικά, ούτε πουλιέται, ούτε προσκυνά».

ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
Να σημειωθεί ότι σε κάποια σχολεία οι μαθητές αποφάσισαν να παραμείνουν και να περιφρουρήσουν την κατάληψή τους, γιατί οι απειλές έπεφταν «βροχή». Διευθυντές έλεγαν ότι η κατάληψη είναι «παράνομη», ότι θα μπουν στο σχολείο και θα βάλουν απουσίες.

Στην κινητοποίηση συμμετείχε, εκ μέρους της δημοτικής αρχής, ο αντιδήμαρχος Παιδείας και Αθλητισμού Τάκης Πετρόπουλος, ο οποίος δήλωσε: «Συμπαραστεκόμαστε στον δίκαιο αγώνα των μαθητών για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας. Είναι αδιανόητο να θεωρεί η κυβέρνηση κόστος την υγεία των μαθητών και των οικογενειών τους και να το βάζει αυτό στη δημοσιονομική εξίσωση».

Η πορεία κατέληξε στην πλατεία στα Ψηλαλώνια, όπου οι εκπρόσωποι της Συντονιστικής έκαναν κάλεσμα για συνέχιση του αγώνα με όποια μορφή αποφασίσει το κάθε σχολείο. Εδωσαν νέο αγωνιστικό ραντεβού στις 7 Οκτώβρη, μέρα που θα ανακοινωθεί το πόρισμα για τη δίκη της Χρυσής Αυγής, να διαδηλώσουν ότι οι δολοφόνοι του Παύλου Φύσσα πρέπει να μπουν στη φυλακή και η Χρυσή Αυγή να καταδικαστεί ως εγκληματική οργάνωση.

Στη Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη συνεχίζονται οι καταλήψεις σε δεκάδες σχολεία, ενώ οι μαθητές, μέσα από μαζικές διαδικασίες, προετοιμάζουν τη συμμετοχή τους στο αγωνιστικό ραντεβού της Πέμπτης, στις 10.30 π.μ., στο Αγαλμα Βενιζέλου.

ΚΑΒΑΛΑ
ΚΑΒΑΛΑ
Ταυτόχρονα η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών προγραμματίζει, το Σάββατο 3/10, στις 8 μ.μ., μαθητικές συναυλίες σε Τούμπα (Πολιτιστικό Κέντρο), Εύοσμο (Πλατεία) και Καλαμαριά (πεζόδρομο).

Χτες το μεσημέρι, μαθητές του Γυμνασίου Νέων Επιβατών, μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς, πραγματοποίησαν κινητοποίηση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, αντιδρώντας στην κατεύθυνση που δόθηκε για παραπέρα σύμπτυξη των τμημάτων, που θα έχει αποτέλεσμα να στοιβαχτούν ακόμη περισσότεροι μαθητές στις αίθουσες, προκειμένου να εξοικονομηθούν εκπαιδευτικοί.

Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης θέλει να μειώσει τα τμήματα, από 13 που είναι σήμερα με 20 μαθητές, σε 11 με 25 και πάνω μαθητές, προκειμένου να εξοικονομήσει 3 εκπαιδευτικούς για να τους διαθέσει σε άλλα σχολεία. Γονείς και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν πως οι αίθουσες είναι πολύ μικρές και αν γίνει η σύμπτυξη, θα πρέπει οι μαθητές να κάθονται τρεις - τρεις στα θρανία!

Σε άλλες πόλεις και νησιά

Στην Κοζάνη, χτες οι μαθητές του 1ου και του 4ου Γυμνασίου έκαναν αποχή και πορεία στους δρόμους της πόλης, παίρνοντας τη σκυτάλη από τους συμμαθητές τους που βρίσκονται σε κατάληψη. Απαίτησαν «μόρφωση και υγεία για κάθε μαθητή».

Την προηγούμενη μέρα, μαζικά διαδήλωσαν οι μαθητές από Λύκεια και ΕΠΑΛ της πόλης, το 2ο - 5ο Γυμνάσιο, το οποίο έκανε αποχή και το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο που πραγματοποιεί κατάληψη. Συγκεντρώθηκαν στην κεντρική πλατεία της Κοζάνης και κατευθύνθηκαν προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Απαίτησαν: Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 ανά τμήμα, αφού πολλά τμήματα έχουν μέχρι και 30 μαθητές. Πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας, αφού οι καθαρίστριες δεν επαρκούν. Να λυθούν τα προβλήματα στις υλικοτεχνικές υποδομές.

ΣΑΜΟΣ
ΣΑΜΟΣ
Χτες, στην Κοζάνη πραγματοποίησαν κατάληψη οι μαθητές στο ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Σερβίων, στο ΓΕΛ Καπνοχωρίου και στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο. Στα Γρεβενά, στο ΕΠΑΛ και στο 1ο και 2ο ΓΕΛ. Και τέλος στην Πτολεμαΐδα στο 1ο - 2ο ΓΕΛ, στο 1ο - 2ο ΕΠΑΛ και στο 1ο - 2ο Γυμνάσιο.

Στην Ξάνθη, χτες το απόγευμα πραγματοποιήθηκε μαζική κινητοποίηση μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών και γονιών στην κεντρική πλατεία και πορεία στους δρόμους της πόλης. Στην κινητοποίηση που οργανώθηκε με πρωτοβουλία του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης, της ΕΛΜΕ και του Συλλόγου Οικοτρόφων Φοιτητών, συμμετείχαν και εργατικά σωματεία, όπως η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων Ξάνθης, που παίρνουν θέση μαχητικά για την ικανοποίηση των διεκδικήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Διαδήλωση έκαναν προχτές οι μαθητές και στην Καβάλα, που κατευθύνθηκαν από τον Κήπο στην παραλία της πόλης και στη συνέχεια στην κεντρική πλατεία. Η διαδήλωση των μαθητών, στο πλάι των οποίων βρέθηκαν εκπρόσωποι των ταξικών σωματείων, των Ενώσεων Γονέων και του Συλλόγου Οικότροφων Φοιτητών ΔΙΠΑΕ Καβάλας, ήταν επίσης μία δυναμική απάντηση στην προσπάθεια της κυβέρνησης, των Διευθύνσεων των σχολείων και της Αστυνομίας να τους τρομοκρατήσουν, ώστε να σταματήσουν τον αγώνα τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι αστυνομικοί της ομάδας «ΔΙΑΣ» ακόμη και λίγο πριν τη διαδήλωση συγκέντρωναν τα στοιχεία μαθητών που βρίσκονταν στον χώρο από τον οποίο θα ξεκινούσε η πορεία, ενώ άνοιγαν και τις τσάντες τους ...«αναζητώντας επικίνδυνα αντικείμενα». Μετά τη λήξη της πορείας, οι μαθητές απηύθυναν κάλεσμα για νέο συλλαλητήριο, αύριο Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία Καπνεργάτη, στο οποίο καλούν επίσης Ενώσεις Γονέων και εκπαιδευτικών. Παράλληλα, προχώρησαν σε βήματα συντονισμού, διαμορφώνοντας κείμενο με τα αιτήματά τους, το οποίο διακινείται σε όλα τα σχολεία της πόλης και συγκρότησαν Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών.

Με μια δυναμική κινητοποίηση στους κεντρικούς δρόμους στο Βαθύ της Σάμου, οι μαθητές του 1ου, 2ου και Μουσικού Γυμνασίου απαίτησαν εδώ και τώρα να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να προστατεύεται η υγεία τους, να μορφώνονται ολοκληρωμένα. Συνθήματα όπως «Με μάσκες, παγουρίνα δεν βγαίνει πανδημία, δώστε λεφτά για την Παιδεία» ακούστηκαν δυνατά στο Βαθύ. Οι μαθητές με πορεία κατευθύνθηκαν στα γραφεία της Περιφέρειας και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου και παρέδωσαν τα αιτήματά τους και ανανέωσαν το αγωνιστικό τους ραντεβού για αύριο Πέμπτη, ξανά στο Βαθύ, στις 10 το πρωί, έξω από το Γυμνάσιο.

Οι μαθητές δίνουν τις δικές τους απαντήσεις στην προπαγάνδα της κυβέρνησης

Συνεχίζονται οι πιέσεις προς τους μαθητές, με διάφορους τρόπους, όμως η προσπάθεια της κυβέρνησης πέφτει στο κενό

Την εναλλαγή του μαστιγίου με το καρότο έχει επιλέξει η κυβέρνηση απέναντι στις μαθητικές κινητοποιήσεις, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στ. Πέτσα να προτάσσει σε χτεσινές του δηλώσεις τον «διάλογο», να κάνει «έκκληση» να σταματήσουν οι καταλήψεις και να επιχειρεί να πάρει αποστάσεις από αυτούς που τις «σπάνε», όταν η κυβέρνηση είναι αυτή που σήκωσε όλο το προηγούμενο διάστημα τη σημαία της συκοφάντησης και της καταστολής των μαθητικών αγώνων.

Παρά το γεγονός ότι επιχειρεί να δείξει σε αυτήν τη φάση ένα άλλο πρόσωπο, η κυβέρνηση είναι υπόλογη για τη συκοφάντηση των αγώνων των μαθητών και για επιχειρήματα περί «υποκίνησης», που όμως δεν πιάνουν τόπο. Αλλωστε, πώς να μιλήσει η κυβέρνηση και οι μηχανισμοί της για υποκίνηση, όταν η ίδια υποκινεί τις συντονισμένες ενέργειες αστυνομίας, εισαγγελέων, γονιών «αγανακτισμένων», διευθυντών σχολείων, κάποιων συλλόγων γονέων που παίρνουν το ραβασάκι από τοπικές οργανώσεις της ΝΔ, για να χύσουν το δηλητήριο της συκοφαντίας και του ψέματος.

Κι επειδή το μαστίγιο διαδέχεται το καρότο, η κυβέρνηση τώρα επιχειρεί να στρέψει αλλού την προπαγάνδα της. Λένε για παράδειγμα: «Εχετε δίκαια αιτήματα αλλά χάνετε το δίκιο σας. Μπείτε στις τάξεις και συζητάμε». Μόνο που η αλήθεια είναι διαφορετική. Γιατί οι καταλήψεις δεν ξεκίνησαν ξαφνικά, και πριν οι μαθητές προχωρήσουν σε αυτές, απευθύνθηκαν στο υπουργείο, στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στους δήμους, στους διευθυντές των σχολείων με επιστολές, με παραστάσεις διαμαρτυρίας, με άλλες μορφές κινητοποίησης. Ομως, βρήκαν κλειστές πόρτες και άκουγαν διάφορα περί ανέφικτων αιτημάτων...

Και δεν είναι μόνο αυτό. Η προπαγάνδα περί «υγειονομικών βομβών» εξαιτίας των καταλήψεων, για παράδειγμα, προκαλεί πραγματικά τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που συμπαραστέκονται στα παιδιά τους. Κι αυτό γιατί πέρα από το ότι οι μαθητές έχουν δώσει την καλύτερη απάντηση, αφού τηρούν τα μέτρα προστασίας ακόμα και στις κινητοποιήσεις τους, ταυτόχρονα, προχωρούν οργανωμένα και τακτικά σε καθαρισμό των χώρων των σχολείων, προστατεύοντας τον αγώνα τους και δείχνοντας πώς θέλουν να είναι το σχολείο για το οποίο παλεύουν.

Συνεχίζονται οι πιέσεις

Στο μεταξύ, οι πιέσεις προς τους μαθητές να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις συνεχίζονται από διάφορους πρόθυμους. Η διοίκηση του δήμου Πυλαίας - Χορτιάτη επιστράτευσε συνεργείο του δήμου με κόφτες (!) για να σταματήσει την κατάληψη στο Λύκειο Χορτιάτη την περασμένη Παρασκευή και την κατάληψη στο Γυμνάσιο Χορτιάτη τη Δευτέρα. Οι μαθητές δεν «μάσησαν» και συνέχισαν και χτες την κατάληψη στο Γυμνάσιο.

Η Ενωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Πυλαίας - Χορτιάτη εκφράζει τη συμπαράστασή της στον αγώνα των μαθητών του δήμου, που μαζί με δεκάδες χιλιάδες άλλους σε όλη τη χώρα διεκδικούν ένα καλύτερο σχολείο. Καταγγέλλει την πρακτική της διοίκησης του δήμου και συστήνει στον δήμαρχο και στους αρμόδιους αντιδημάρχους «αντί να "κουνάνε το δάχτυλο" στους μαθητές, να φροντίσουν καλύτερα για την καθαριότητα στις τουαλέτες των σχολείων που βρίσκονται σε πολλές περιπτώσεις σε άθλια κατάσταση, για τη δωρεάν και ασφαλή μεταφορά των νηπίων που τα παίρνουν από τα σχολεία τους και τα ταξιδεύουν ολόκληρα χιλιόμετρα κάθε μέρα, για την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων σε μια περιοχή όπου το πρόβλημα της σχολικής στέγης έχει φτάσει στο "κόκκινο".

Την προσπάθεια της δημοτικής αρχής να σταματήσει την κατάληψη των μαθητών καταγγέλλει το Τομεακό Συμβούλιο Ανατολικής Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ. Σε σχόλιό του σημειώνει: «Τον μισό από τον ζήλο που δείχνουν για να τρομοκρατήσουν τους μαθητές να έδειχναν για να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματά τους, ίσως άλλαζε κάπως την τραγική κατάσταση που επικρατεί μέσα στα σχολεία».

Αντιδράσεις έχουν προκαλέσει και οι δηλώσεις του δημάρχου Ιωαννιτών, ότι «οι καταλήψεις αποτελούν εν δυνάμει εστίες μετάδοσης του ιού» και «μπορούν να λειτουργήσουν ως υγειονομικές βόμβες»... Η Ενωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών καταγγέλλει τις δηλώσεις, επισημαίνοντας τις ευθύνες του δήμου, που «όλο το καλοκαίρι δεν πήρε το παραμικρό μέτρο για την επισκευή των χώρων των σχολείων», «μοιράζει τις καθαρίστριες σε 2 και 3 σχολεία» κ.λπ. «Ως Ενωση Γονέων δηλώνουμε για άλλη μια φορά ότι είμαστε στο πλάι των μαθητών και στον αγώνα τους για ένα ασφαλές σχολείο, για ένα καλύτερο αύριο», δηλώνουν οι γονείς.

Αντίστοιχα, η Τομεακή Οργάνωση Μαθητών Ιωαννίνων της ΚΝΕ σχολιάζει εύστοχα με αφορμή τις δηλώσεις του δημάρχου: «Αναρωτιόμαστε: Το σχολείο της Ζωσιμαίας, που τα κρούσματα στους μαθητές ανακοινώνονται το ένα μετά το άλλο, ενώ το σχολείο λειτουργεί κανονικά, δίχως τεστ, δίχως απολύμανση, δίχως κανένα απολύτως μέτρο για την προστασία της υγείας των μαθητών, των γονιών, των εκπαιδευτικών, δεν αποτελεί "υγειονομική βόμβα"; Ενώ τέτοια αποτελεί ο αγώνας μας, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας (μάσκες, αποστάσεις, ακόμη και σφουγγάρισμα κάνουμε μέσα στα σχολεία); Δεν μας ξεγελάτε! Το πρόβλημά σας είναι πως τα αιτήματά μας είναι δίκαια. Διεκδικούμε το αυτονόητο! Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία, δώστε λεφτά για την Παιδεία!».

Δεν συμβιβαζόμαστε με την υποβάθμιση των σπουδών μας, παλεύουμε για την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών μας

Από παλιότερη κινητοποίηση των σπουδαστών
Από παλιότερη κινητοποίηση των σπουδαστών
H εκπαιδευτική χρονιά 2019 - 2020 χαρακτηρίστηκε από την όξυνση όλων των προβλημάτων των σπουδαστών στις ναυτικές σχολές και στα καράβια, γενικότερα των ναυτεργατών. Στην ίδια ρότα κατευθύνεται και η νέα χρονιά, 2020 - 2021, που καλά καλά δεν ξεκίνησε και η κατάσταση είναι τραγική. Δοκιμαζόμαστε, σπουδαστές, καθηγητές και ναυτεργάτες, σε δύσκολες - πρωτόγνωρες συνθήκες που έφεραν η καπιταλιστική κρίση και η διασπορά της πανδημίας Covid-19, σε συνδυασμό με την ένταση της επιθετικότητας της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ, των εφοπλιστών, γενικότερα του κεφαλαίου, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), στα καράβια και σε όλους τους χώρους δουλειάς, σε βάρος του λαού και της νεολαίας.

Τις τελευταίες μέρες βλέπουμε τις επιπτώσεις από τις επιλογές της κυβέρνησης να ενισχύσει τις ναυτιλιακές, αεροπορικές και σιδηροδρομικές εταιρείες και τους άλλους βιομηχανικούς ομίλους, σε βάρος της προστασίας της δημόσιας υγείας. Το άνοιγμα του Τουρισμού και οι σοβαρές συνέπειες που είχε για την εξάπλωση του ιού, οι εικόνες συνωστισμού στα καράβια και στις αστικές συγκοινωνίες, τα ανύπαρκτα μέτρα στους χώρους δουλειάς, στα σχολεία και τις σχολές, επιβεβαιώνουν ότι το μόνο «πρωτόκολλο» που τηρούν η κυβέρνηση και τα υπόλοιπα αστικά κόμματα είναι αυτό της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Αυτός είναι και ο λόγος που η κυβέρνηση τζογάρισε τις θυσίες του λαού το προηγούμενο διάστημα, που δεν αξιοποίησε τον χρόνο που κέρδισε για να θωρακίσει το σύστημα Υγείας. Αυτός είναι ο λόγος που βλέπουμε την έξαρση της πανδημίας στη χώρα μας και το μόνο που έχει η κυβέρνηση να επιδείξει είναι η ατομική ευθύνη, για να κρύψει τις δικές τις, κρατικές ευθύνες.

Αυτή η κατάσταση φαίνεται και όσον αφορά τόσο τη σχολή μας όσο και τα ζητήματα συνολικά του κλάδου, αφού δεν πήραν κανένα ουσιαστικό μέτρο για τους σπουδαστές και τους ναυτεργάτες την περίοδο κορύφωσης της διασποράς της πανδημίας. Τα προβλήματα στη σχολή μας - ΑΕΝ Ασπροπύργου - λόγω της αντιλαϊκής πολιτικής, της υποχρηματοδότησης που εφάρμοσαν πιστά όλες οι κυβερνήσεις, οξύνθηκαν παραπέρα και προστέθηκαν στην ένταση της επίθεσης κυβέρνησης - εφοπλιστών στα δικαιώματά μας, για τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Υπάρχει η πρόθεση της κυβέρνησης της ΝΔ να αξιοποιήσει την επιδημία και, με απαίτηση των εφοπλιστών, να διαμορφώσει νέες συνθήκες κερδοφορίας τους.

Από τη μία είδαμε να παίρνονται μέτρα που διασφαλίζουν τα κέρδη των εφοπλιστών και ταυτόχρονα τσακίζουν τα εργασιακά μας δικαιώματα, με αλλεπάλληλες ΠΝΠ, με νόμο για κατάργηση της ΣΣΕ για Γ' Μηχανικούς και ανθυποπλοιάρχους, συνολικά του πληρώματος, κατάργηση της θέσης του Ελληνα καπετάνιου στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα καράβια, αλλά και την ωμή παρέμβαση στις διαδικασίες των σωματείων. Από την άλλη προσπαθούν να υποβαθμίσουν περαιτέρω τη Ναυτική Εκπαίδευση, γι' αυτό και επιδιώκουν τη γενικευμένη εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, με σκοπό να εξασφαλίζεται φθηνό και «ευέλικτο» εργατικό - επιστημονικό δυναμικό, χωρίς εργασιακά δικαιώματα και απαιτήσεις.

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στις ΑΕΝ πανελλαδικά έχει φτάσει στο απροχώρητο

Εχουν περάσει πάνω από δυο βδομάδες που έχει ανοίξει για εξεταστική και όλο αυτό το διάστημα δεν υπήρξε καμία ενημέρωση για τον τρόπο διεξαγωγής του εξαμήνου στους σπουδαστές. Μόλις στις 24/9 πραγματοποιήθηκε ΣΑΕΝ με θέμα συζήτησης τη διεξαγωγή του εξαμήνου και αποφασίστηκε να γίνει μέσω τηλεκπαίδευσης. Μάλιστα, όπως κυνικά παραδέχτηκαν, αυτή η εξέλιξη δεν έχει καν να κάνει με την προστασία από τον κορονοϊό, αλλά λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού και των κενών που δημιουργούνται, αφού οι όποιες προσλήψεις αναπληρωτών δεν θα γίνουν πριν το Δεκέμβρη!

Η εξέλιξη της διεξαγωγής του εξαμήνου από απόσταση είναι απαράδεκτη. Εχουμε δει με τα μάτια μας τι σημαίνει τηλεκπαίδευση, μόλις το προηγούμενο εξάμηνο. Χάσαμε ένα μήνα μαθήματα, ξεκίνησε μέσα στο Πάσχα, δεν εξασφαλίστηκε η απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των σπουδαστών, μειώθηκε κατά πολύ η ποιότητα του ίδιου του μαθήματος, ειδικά σε εργαστηριακά μαθήματα, όπου είναι απαραίτητη η διά ζώσης παρακολούθηση. Οι επιπτώσεις φάνηκαν στα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας στην εξεταστική του καλοκαιριού, που έφταναν το 60%, αφού ούτε οι σπουδαστές είχαμε τη δυνατότητα να προετοιμαστούμε καλά, ούτε οι καθηγητές έκαναν τις απαραίτητες προσαρμογές στην ύλη.

Μάλιστα με ανακοίνωση του ΔΣ είχαμε προειδοποιήσει ότι αυτή η μέθοδος δεν έρχεται να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά θα αξιοποιηθεί για να κρύψει τις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό διδακτικό προσωπικό, σε υλικοτεχνικές υποδομές κ.λπ., λόγω της πολιτικής της υποχρηματοδότησης που υπηρέτησαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις. Αντιμετωπίζουν τη Ναυτική Εκπαίδευση σαν βάρος και εμάς τους σπουδαστές σαν κόστος που θέλουν να βγάλουν από πάνω τους, για να εξασφαλίζουν ζεστό χρήμα για τους εφοπλιστές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Και σε όσους του υπουργείου Ναυτιλίας και της διοίκησης της σχολής προσπαθούν να μας πείσουν ότι νοιάζονται για το καλό των σπουδαστών, αλλά είναι με δεμένα χέρια λόγω της πανδημίας, ότι είναι ειδικές συνθήκες και πρέπει όλοι να βάλουμε πλάτη, ρωτάμε:

- Τα 45 άτομα μέσα σε κάθε τάξη...

- Με το 80% των καθηγητών ωρομίσθιους και με συμβάσεις ορισμένου χρόνου...

- Το να υπάρχουν σπουδαστές που δεν έχουν κάνει ακόμα το εκπαιδευτικό ταξίδι επειδή δεν βρήκαν καράβι...

- 2 καθαρίστριες να έχουν αναλάβει την καθαριότητα όλης της ΑΕΝ με δεκάδες αίθουσες και κοινόχρηστους χώρους...

- Το να μην έχουμε πρόσβαση ούτε σε σίτιση, αφού έχει παραχωρηθεί σε ιδιώτη...

- Το να κάνουμε μαθήματα και εργαστήρια σε άθλιες συνθήκες...

- Το να καταγράφονται στις ΑΕΝ ποσοστά αποτυχίας στις εξετάσεις πάνω από 60% σε πολλά μαθήματα, για να μη φαίνονται τα κενά στα εκπαιδευτικά ταξίδια...

- Το να μην έχει εστίες η ΑΕΝ Ασπροπύργου, που καλύπτει το μεγαλύτερο κομμάτι σπουδαστών που προέρχονται από την επαρχία πανελλαδικά, και άλλα τόσα προβλήματα που θα μπορούσαμε να γράφουμε...

...είναι στο κομμάτι της «σύγχρονης και μελετημένης Ναυτικής Εκπαίδευσης» που διαφημίζει ο υπουργός Ναυτιλίας Ι. Πλακιωτάκης ότι προσφέρει στους σπουδαστές των ΑΕΝ, με όλες τις απαραίτητες γνώσεις για να μπορούν να δουλέψουν;

Αποκούμπι για τους σπουδαστές η δράση του Συλλόγου

Ο Σύλλογος Σπουδαστών ΑΕΝ Ασπροπύργου μπαίνει μπροστά, οργανώνει τη δράση στη σχολή και στα καράβια για να μη μείνει αναπάντητη αυτή η ενιαία επίθεση που δεχόμαστε στα δικαιώματά μας.

Η πείρα που αποκτήσαμε από τη δράση μας την περίοδο της καραντίνας είναι σημαντική παρακαταθήκη για να απαντήσουμε στην υποβάθμιση των σπουδών μας. Η καταγραφή προβλημάτων, οι έγκαιρες ανακοινώσεις για κάθε ζήτημα και εναλλακτικοί τρόποι για να φτάσουν σε περισσότερους, μας έβγαλαν μπροστά. Οπως αντίστοιχα και ο πιο συστηματικός συντονισμός με τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία και η κοινή πάλη έδειξαν το δρόμο για να έχουμε σημαντικές κατακτήσεις, όπως να παρθούν μέτρα προστασίας (απολυμάνσεις, δωρεάν μάσκες για τις εξεταστικές), να μη χαθεί το εξάμηνο για όσους ήταν στο εκπαιδευτικό ταξίδι και καθυστέρησαν να γυρίσουν λόγω της πανδημίας. Ενισχύθηκε ο αγώνας για να μην αλλάξει περίοδο το β' εκπαιδευτικό ταξίδι, ενάντια στην υποχρηματοδότηση, αλλά και για ζητήματα του κλάδου όπως η κατάργηση των ΣΣΕ, η εντατικοποίηση της δουλειάς κ.ά. Ολες αυτές οι πρωτοβουλίες που πήραμε για να μπουν παραπάνω σπουδαστές στον αγώνα, αλλά και για να έχουμε σημαντικές κατακτήσεις, πρέπει να πάρουν μόνιμα χαρακτηριστικά το επόμενο διάστημα.

Το συμπέρασμα που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι οι αγώνες μας μπορούν να έχουν αποτέλεσμα. Ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί, γιατί μπροστά μας θα μπαίνουν συνέχεια δυσκολίες και εμπόδια, που μόνο με συλλογικό και οργανωμένο τρόπο θα μπορούμε να ξεπερνάμε.

Η απάντηση σε αυτή την κατάσταση είναι μέσα από τον Σύλλογό μας να διεκδικούμε τα σύγχρονα δικαιώματά μας στην απρόσκοπτη και ολοκληρωμένη πρόσβαση στις σπουδές μας. Είναι επιτακτική ανάγκη να δυναμώσει η παρέμβαση και στις άλλες ΑΕΝ πανελλαδικά, εκεί που είναι πιο έντονη η παρέμβαση του αντιπάλου, των εφοπλιστών και του αστικού κράτους, με σκοπό να ελέγχουν τη δράση των σπουδαστών αλλά και να επιδρούν στη συνείδησή τους για να μη συσπειρωθούν σαν εργαζόμενοι στα ταξικά σωματεία (ΠΕΜΕΝ) και γίνουν μέλη τους. Καλούμε όλους τους σπουδαστές στον Ασπρόπυργο, αλλά και στις υπόλοιπες ΑΕΝ πανελλαδικά, να πάρουν την οργάνωση της πάλης στα χέρια τους, να οργανώσουν την περίοδο που έρχεται πανελλαδικό συντονισμό με μόνιμα χαρακτηριστικά, να αναπτύξουν τη συσπείρωση, την ισχυροποίηση των δεσμών των σπουδαστών και των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων.

Απαιτούμε να διεξαχθεί το εξάμηνο διά ζώσης, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας των σπουδαστών

Διεκδικούμε:

  • Εδώ και τώρα να προσληφθεί μόνιμο εκπαιδευτικό, διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.
  • Να κοπεί άμεσα κονδύλι με ευθύνη του υπουργείου και να ανακαινιστούν όλες οι αίθουσες, τα εργαστήρια και όλες οι υποδομές της σχολής, για να μπορούν να αντεπεξέλθουν στις δύσκολες συνθήκες λόγω της πανδημίας.
  • Να δημιουργηθούν το πολύ 15μελή τμήματα για την αποφυγή συγχρωτισμού, αξιοποιώντας αίθουσες δήμων, της Περιφέρειας και του κράτους.
  • Να εξασφαλιστούν όλα τα αναγκαία μέτρα (απολυμάνσεις αιθουσών κ.λπ.) και τα ατομικά μέτρα προστασίας (μάσκες και αντισηπτικά για όλους τους σπουδαστές δωρεάν).
  • Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά ασφαλιστικά δικαιώματα, για την κάλυψη των αναγκών στην καθαριότητα.
  • Επαναφορά των λεωφορείων Α16, Γ16 και πύκνωση των δρομολογίων, προς αποφυγή συνωστισμού.
  • Ξεχωριστή μέριμνα για τους σπουδαστές που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα διά ζώσης. Με ευθύνη της διοίκησης να γίνει καταγραφή σπουδαστών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή ζουν με άτομα που ανήκουν σε αυτές (γονείς). Να δοθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός (ίντερνετ, υπολογιστής κ.λπ.) και να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Καλούμε όλους τους σπουδαστές να ενισχύσουν τον Σύλλογο, να συμμετέχουν στον οργανωμένο αγώνα για τα δίκαια αιτήματά μας.

Δεν θα δεχτούμε την περαιτέρω υποβάθμιση των σπουδών μας.

Απαντάμε συλλογικά στην ενιαία επίθεση που δεχόμαστε από διοίκηση - κυβέρνηση - εφοπλιστές.


Αννα ΚΑΡΑΒΑ
Γραμματέας του ΔΣ του Συλλόγου Σπουδαστών ΑΕΝ Ασπροπύργου

Παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα

Την αντίθεσή του στην απόφαση της διοίκησης της Σχολής να διεξαχθεί το εξάμηνο μέσω τηλεκπαίδευσης εκφράζει ο Σύλλογος Σπουδαστών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου, καλώντας σε παράσταση διαμαρτυρίας στη διοίκηση της Σχολής σήμερα Τετάρτη, στις 11 π.μ. και σε συμμετοχή στο συλλαλητήριο αύριο Πέμπτη 1η Οκτώβρη, σε συντονισμό με τους υπόλοιπους Φοιτητικούς - Σπουδαστικούς Συλλόγους, με τους μαθητές και σωματεία καθηγητών στην Αττική.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ