Πέμπτη 3 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Σοβαρά προβλήματα σε σχολεία της Λούτσας

Στο πρόβλημα συνωστισμού των μαθητών του Γυμνασίου Λούτσας αφορά η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες στη Βουλή, το ΚΚΕ.

«Στην περιοχή της Λούτσας λειτουργούν 5 δημοτικά σχολεία, από τα οποία τα 3 στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα κτίρια. Για όλο αυτό το μαθητικό δυναμικό, υπάρχει ένα Γυμνάσιο, που αυτή τη στιγμή έχει περίπου 550 μαθητές. Στο συγκεκριμένο Γυμνάσιο, για να καλυφθούν οι ανάγκες του σε αίθουσες προστέθηκαν 3 κοντέινερ στον προαύλιο χώρο του σχολείου», επισημαίνεται στην Επίκαιρη Ερώτηση.

Και καταλήγει: «Οι ευκαιριακές λύσεις που δίνονται θα καταστήσουν το Γυμνάσιο σε σχολείο - μαμούθ και τα παιδιά θα στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο. Με δεδομένο τον αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα της λειτουργίας του σχολείου με τόσο πολλούς μαθητές και τη συνεχιζόμενη αύξηση του πληθυσμού στην περιοχή, είναι φανερό ότι δημιουργούνται τεράστια προβλήματα στη φοίτηση των υπαρχόντων και μελλοντικών μαθητών».

Η υπουργός Παιδείας ερωτάται: Πότε θα αποκτήσουν δικά τους κτίρια τα 3 δημοτικά σχολεία, που σήμερα στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα; Πώς σκέπτεται το υπουργείο να λύσει το πρόβλημα του συνωστισμού των μαθητών στο υπάρχον Γυμνάσιο Λούτσας, αν υπάρχει σχεδιασμός για τη δημιουργία 2ου Γυμνασίου Λούτσας και αν υπάρχει, σε ποιο σημείο βρίσκεται η διαδικασία;

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Για την αντισεισμική θωράκιση σχολείων

Σε Καλαμάτα και Λέσβο

Τη στατική επάρκεια του 6ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας αφορά η πρώτη από τις Ερωτήσεις που κατέθεσαν χθες στη Βουλή βουλευτές του ΚΚΕ. «Οπως προκύπτει από τα έγγραφα και τις επισημάνσεις της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Καλαμάτας, αλλά και της αντίστοιχης Διεύθυνσης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας, στο κτίριο όπου στεγάζεται το 6ο Δημοτικό Σχολείο, παρουσιάζονται σοβαρά προβλήματα στατικότητας.

Συγκεκριμένα, έχουν αποκαλυφθεί οι οπλισμοί στα υποστυλώματα και εμφανίζονται παντού σημεία αποσάθρωσης. Το κτίριο έχει κατασκευαστεί προ 65ετίας με υλικά άγνωστης αντοχής και χωρίς αντισεισμικούς κανονισμούς», υπογραμμίζεται στην Ερώτηση.

Και καταλήγει: «Οι μηχανικοί του Δήμου Καλαμάτας, με έγγραφό τους μετά από τον πρωτοβάθμιο ακόμη έλεγχο, επισήμαναν την ανάγκη άμεσης ενίσχυσης του φέροντα οργανισμού, γιατί υπάρχει πρόβλημα στατικότητας. Από την πλευρά τους, οι μηχανικοί της Νομαρχίας, απευθυνόμενοι στον ΟΣΚ, ζήτησαν να συνταχθεί άμεσα μελέτη, γιατί οι ίδιοι δεν έχουν τη δυνατότητα. Είναι γνωστό πως η ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας έχει χτυπηθεί ιδιαίτερα από σεισμούς με αποκορύφωμα αυτόν του 1986. Μπορεί ορισμένα κτίρια να άντεξαν το συγκεκριμένο σεισμό, υπέστησαν, όμως, βλάβες, που τα καθιστούν πλέον επικίνδυνα για την ασφάλεια των παιδιών και των εκπαιδευτικών».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας, τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την άμεση επισκευή και αντισεισμική θωράκιση του 6ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, αλλά και για το σύνολο των σχολικών μονάδων που παρουσιάζουν παρόμοια προβλήματα.

Η δεύτερη Ερώτηση αφορά στα σχολικά κτίρια στο Ν. Λέσβου. Αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Στο νησί της Λέσβου τα περισσότερα από τα σχολικά κτίρια έχουν κτιστεί τη δεκαετία του 1930. Τα κτίρια αυτά είναι φανερό ότι κτίστηκαν χωρίς την τήρηση αντισεισμικών προδιαγραφών. Εδώ και χρόνια, έχει ζητηθεί από διάφορους φορείς του νησιού, και το ΚΚΕ έχει φέρει επανειλημμένα το θέμα στη Βουλή με Ερωτήσεις του, να γίνει αντισεισμικός έλεγχος των σχολείων και να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντισεισμική θωράκισή τους. Μέχρι σήμερα, όμως, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια προς αυτήν την κατεύθυνση, αν και συνεχώς οι επιστημονικοί φορείς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την αντισεισμική θωράκιση των κτιρίων της χώρας μας, μια και η χώρα μας είναι από τις πλέον σεισμογενείς χώρες του κόσμου». Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς, τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για τον έλεγχο και την ασφάλεια των σχολικών κτιρίων της Λέσβου;

Εξεταζόμενα μαθήματα της Γ` Λυκείου

Δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, από το υπουργείο Παιδείας, η διευκρινιστική εγκύκλιος, σχετικά με τα εξεταζόμενα μαθήματα και την επιλογή των επιστημονικών πεδίων. Υπενθυμίζεται ότι, από φέτος, οι πανελλαδικές εξετάσεις ισχύουν μόνο για τη Γ` Λυκείου.

Ετσι, οι μαθητές της Γ` Τάξης των ημερήσιων Ενιαίων Λυκείων και της Δ` τάξης των εσπερινών Ενιαίων Λυκείων και οι απόφοιτοι θα εξεταστούν σε έξι μαθήματα, τέσσερα μαθήματα κατεύθυνσης και δύο μαθήματα γενικής παιδείας. Το ένα είναι υποχρεωτικά η Νεοελληνική Γλώσσα και το άλλο, οι υποψήφιοι μπορούν να το επιλέξουν μεταξύ των μαθημάτων Νεότερη Ελληνική Ιστορία, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία και Φυσική.

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ
Θερίζει η μαύρη εργασία

Εκλογές από αύριο για ταξικό σωματείο. Κάλεσμα της «Αγωνιστικής Συνδικαλιστικής Κίνησης»

Εκλογές για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου του «Συλλόγου Εργαζομένων στα Φροντιστήρια - Καθηγητών» (ΣΕΦΚ) θα γίνουν αύριο, Παρασκευή (10 π.μ. - 5 μ.μ.), μεθαύριο, Σάββατο (11 π.μ. - 5 μ.μ.) και την Κυριακή (11 π.μ. - 5 μ.μ.) στα γραφεία του Σωματείου (Μεσολογγίου 5, 2ος όροφος, Αθήνα).

«Οι εκλογές του ΣΕΦΚ αποτελούν και φέτος μοναδική ευκαιρία για δυνάμωμα του Σωματείου, που αυτόματα θα σημάνει και καλύτερους όρους διεκδίκησης των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων μας, αλλά και οροθέτησης νέων στόχων για καλυτέρευση της ζωής μας», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συνδικαλιστική Κίνηση».

«Είναι προφανές ότι στο χώρο των φροντιστηρίων, ένα κατεξοχήν πεδίο εκμετάλλευσης και μαύρης εργασίας, ασκούνται τα τελευταία χρόνια δριμείς πιέσεις κάθε μορφής για τον εργαζόμενο. Χαμηλά ωρομίσθια και ανεπαρκή να συντηρήσουν μια σύγχρονη οικογένεια, εργασιακή καταπίεση και αβεβαιότητα, απλήρωτη υπεραξία για εξωδιδακτική εργασία, ανασφάλιστη εργασία, συνεχόμενη ομηρία τους καλοκαιρινούς μήνες και άλλα πολλά που απογοητεύουν τους χιλιάδες εργαζόμενους καθηγητές σε ένα χώρο που διατείνεται ότι αποτελεί διαβατήριο για την επιτυχία και το μέλλον των νέων», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Η «Αγωνιστική Συνδικαλιστική Κίνηση» αναφέρεται στην οργανωμένη επίθεση του Πανελληνίου Σωματείου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων (ΟΕΦΕ) εναντίον του Σωματείου των Καθηγητών, και την ακόμη σφοδρότερη επίθεση στο Σωματείο των Εργαζομένων στα ξενόγλωσσα φροντιστήρια, με τη δημιουργία εργοδοτικού σωματείου. «Η πολιτική αυτή επίθεση σε συνδυασμό με την αδιαμφισβήτητη νίκη του Σωματείου μας δεν πρέπει να εξετάζεται ανεξάρτητα από άλλα γεγονότα στο συνδικαλιστικό κίνημα και γενικότερα στο χώρο της Παιδείας. Μέσα σε τέτοιες συνθήκες είναι σαφές ότι το μόνο διαβατήριο για τον εργαζόμενο είναι η δημιουργία ενός σωματείου αδέσμευτου, ταξικού, μαζικού, που θα δίνει τη μάχη καθημερινά, που θα βρει αντιμέτωπους τους εργοδότες, που δε θα βασίζεται στην αβεβαιότητα και στους δισταγμούς της ηγεσίας τόσο της Ομοσπονδίας όσο και του κυβερνητικού συνδικαλισμού εν γένει», υπογραμμίζει η «Αγωνιστική Συνδικαλιστική Κίνηση» και συμπληρώνει: «Τυχόν ευκαιριακή σύμπραξη από την πλευρά αυτών των φορέων δεν πρέπει να μας ρίχνει στάχτη στα μάτια και να μας αποπροσανατολίζει».

Παράλληλα, αναδεικνύει την αναγκαιότητα συμμετοχής του «σωματείου μας σε ένα ενιαίο ταξικό μαχόμενο μέτωπο, το οποίο θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη ακτίνα δράσης και θα οδηγήσει σε μεγαλύτερες νίκες. Στη συγκεκριμένη κατάσταση εκφραστής αυτής της αναγκαιότητας του εργατικού κινήματος είναι το ΠΑΜΕ. Δεν μπορεί η ενότητα της επίθεσης του κεφαλαίου να βρίσκει διχασμένους τους εργαζόμενους διαφόρων κλάδων, περιορισμένους στα στενά συντεχνιακά τους συμφέροντα».

Καταλήγοντας, η παράταξη καλεί όλους τους εργαζόμενους καθηγητές και κυρίως τους νέους να στηρίξουν και να ενισχύσουν την «Αγωνιστική Συνδικαλιστική Κίνηση», διεκδικώντας τη θέσπιση συμβάσεων αορίστου χρόνου, ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, πραγματικούς μισθούς, ενεργοποίηση των οργάνων ελέγχου των φροντιστηρίων και των συμβάσεων σε όλα τα φροντιστήρια, πραγματικό ταξικό, αδέσμευτο σωματείο.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Τμήμα με έναν μόνο υπάλληλο!

Αυτονόητα κλείνει

Αδυναμία να λειτουργήσει έχει το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών, καθώς έχει μόνο ένα μόνιμο υπάλληλο στη Γραμματεία και πέντε συμβασιούχους, οι συμβάσεις των οποίων έχουν λήξει και, ταυτόχρονα, τους οφείλονται τα δεδουλευμένα ενός περίπου έτους! Λόγω της παραπάνω απαράδεκτης κατάστασης, η Γενική Συνέλευση του Τμήματος αποφάσισε την αναστολή των λειτουργιών του Τμήματος για τρεις μέρες και σήμερα θα ξανασυνεδριάσει για να εξετάσει την περαιτέρω αντιμετώπιση της κατάστασης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το παραπάνω Τμήμα ιδρύθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ και από την αρχή της λειτουργίας του, οι διοικητικές και εκπαιδευτικές ανάγκες καλύφθηκαν στο μεγαλύτερο ποσοστό από συμβασιούχους (υπαλλήλους και πανεπιστημιακούς του Προεδρικού Διατάγματος 407).

Αυτή η κατάσταση είναι ενδεικτική τού πώς έγινε η περιβόητη «διεύρυνση» της ανώτατης εκπαίδευσης, μέσω του προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ: Τμήματα χωρίς προσωπικό και υποδομές (και σε κάποιες περιπτώσεις χωρίς καν επιστημονικό αντικείμενο σπουδών)!

Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας

Την Κυριακή 6 Νοέμβρη καλούνται όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν μαζικά στο Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας, που θα γίνει στις 5 το απόγευμα, στο Συνδικάτο Οικοδόμων (πλατεία Κάνιγγος, Βερανζέρου 1, 2ος όροφος), για να διεκδικήσουν το «σχολείο των αναγκών» τους, ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο για όλους.

ΕΡΕΥΝΑ
Αδρή επιδότηση υπέρ επιχειρήσεων

Κάτω από τον τίτλο «Πρόγραμμα Ενίσχυσης Ερευνητικού Δυναμικού» (ΠΕΝΕΔ 2003), το υπουργείο Ανάπτυξης προωθεί το κυβερνητικό «όραμα» για την πλήρη υποταγή της επιστημονικής έρευνας στις απαιτήσεις της αγοράς, πριμοδοτεί με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τις επιχειρήσεις, προκειμένου οι νέοι επιστήμονες να δουλέψουν για λογαριασμό τους, ανακαλύπτοντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες ή βελτιώνοντας τα υπάρχοντα.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο αποφάσισε να εγκρίνει τη χρηματοδότηση 434 προτάσεων για εκπόνηση διδακτορικών διατριβών από νέους ερευνητές, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» (ΕΠΑΝ). Με αυτόν τον τρόπο, η νέα έρευνα θα προσανατολιστεί σε μεγάλο βαθμό στην κάλυψη επιχειρηματικών - εμπορικών αναγκών, για την επίτευξη μεγαλύτερου κέρδους των κεφαλαιοκρατών. Το ποσό της χρηματοδότησης είναι περίπου 44 εκατ. ευρώ δημόσιας δαπάνης. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ΑΕΙ, ΤΕΙ, δημόσια ερευνητικά κέντρα και Ινστιτούτα και για κάθε έργο απαιτείται η συνεργασία ενός ελληνικού πανεπιστημιακού ιδρύματος, που θα χορηγήσει τους διδακτορικούς τίτλους, και ενός «φορέα συγχρηματοδότησης», που θα καλύψει το 10% του έργου.

Τέτοιοι φορείς μπορεί να είναι κάθε παραγωγική μονάδα ή μονάδα παροχής υπηρεσιών, ανεξάρτητα αν ανήκει στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα. Οι φορείς αυτοί θα μπορούν «να αξιοποιήσουν και να εκμεταλλευτούν τα αποτελέσματα των ερευνητικών έργων, με τη μορφή νέων ή βελτιωμένων προϊόντων ή υπηρεσιών».

Εξάλλου, σύμφωνα με το υπουργείο, μεταξύ των βασικών στόχων του προγράμματος ΠΕΝΕΔ, είναι η αναβάθμιση των στελεχών των επιχειρήσεων, η «ενίσχυση της επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ ΑΕΙ, ΤΕΙ, ερευνητικών κέντρων και επιχειρήσεων», η εκπαίδευση νέων ερευνητών σε «τομείς αιχμής» για ερευνητικά έργα που θα καταλήξουν «σε αποτελέσματα με δυνατότητα αξιοποίησης». Μια αξιοποίηση, που συνδέεται άρρηκτα με το επιχειρηματικό κέρδος και όχι με τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες.

Απλωμένα πλοκάμια παντού

Πανεπιστήμια και άλλοι οργανισμοί με χαρακτηρισμό «Ακαδημία» της πολυεθνικής

Η «Σίσκο Σίστεμς» (Cisco Systems Inc) αυτοχαρακτηρίζεται «παγκόσμιος ηγέτης της αγοράς προϊόντων διαδικτύωσης για το Internet», καθώς όπως η ίδια αναφέρει, σήμερα περισσότερο από το 85% της παγκόσμιας διακίνησης πληροφοριών στο Internet γίνεται χρησιμοποιώντας εξοπλισμό της Cisco. Η Cisco δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 54 χώρες στον κόσμο, με πάνω από 200 γραφεία τεχνικής υποστήριξης και πωλήσεων, απασχολώντας περισσότερους από 39.000 υπαλλήλους.

Από την έρευνα του «Ρ» προέκυψε ότι αντίστοιχη διασύνδεση με αυτή που έχει η ΔΕΚΑ Τρικάλων με τη Cisco, έχουν ακόμα πάνω από είκοσι επιχειρήσεις και δημόσια ιδρύματα στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, φαίνεται ότι η Cisco διασυνδέεται με τον ίδιο τρόπο και ονομάζει «ακαδημίες» της στη χώρα μας: το Πανεπιστήμιο, το ΤΕΙ και το Πολυτεχνείο της Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, διάφορα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια (Κορέλκο, Ακμή, City University, University of Indianapolis), το Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Δήμου Αθηναίων, το κέντρο εκπαίδευσης του ΟΤΕ, τον Ελληνικό Οργανισμό Μικρών Μεσαίων Επιχειρήσεων και Χειροτεχνίας (ΕΟΜΜΕΧ) κ.ά.

Οσο για το σκοπό αυτού του τύπου των σεμιναρίων που διοργανώνουν οι «ακαδημίες» της και τις προθέσεις της πολυεθνικής εταιρίας, είναι χαρακτηριστικά τα όσα αναγράφονται στην ιστοσελίδα της Cisco: «Μείνετε μπροστά από τις τεχνολογικές εξελίξεις, αυξήστε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα και αποκτήστε γνώσεις δικτύωσης που θα σας επιτρέψουν να βελτιστοποιήσετε την επένδυσή σας στα προϊόντα της Cisco, μέσα από προγράμματα εκπαίδευσης και πιστοποίησης πάνω στα τελευταία τεχνολογικά θέματα. Ωφεληθείτε από τη μοναδική ικανότητα να αγοράζετε, να πιστώνετε και να διαχειρίζεστε την εξελιγμένη σας εκπαίδευση, με τις Μονάδες Πίστωσης από εκπαίδευση της Cisco».

Δηλαδή, η εταιρία απευθύνεται στους υποψήφιους πελάτες όχι μόνο για να αγοράσουν τα προϊόντα της, αλλά και για να αγοράσουν την απαραίτητη εκπαίδευση ώστε να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα προϊόντα της. Και σ' αυτήν την επιδίωξη σπεύδουν να δηλώσουν πρόσφοροι μια σειρά δημόσιοι οργανισμοί και ιδρύματα.

ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
«Γην και ύδωρ» για τα κέρδη μιας πολυεθνικής

Ο «Ρ» αποκαλύπτει σήμερα, με αφορμή μια σύμπραξη στα Τρίκαλα, πως Αυτοδιοίκηση και Δημόσια Εκπαίδευση σπεύδουν να εντάξουν τη δράση τους στο σχεδιασμό παραγωγής κερδών μιας πολυεθνικής

«Γην και ύδωρ» σε μια μεγάλη πολυεθνική εταιρία δίνουν ο Δήμος Τρικάλων, η Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού και ο ΟΑΕΔ, που σπεύδουν - καθένας από την πλευρά του - να παράσχουν διευκολύνσεις προκειμένου να διοργανωθεί σεμιναριακό πρόγραμμα που θα εκπαιδεύει κόσμο για να χρησιμοποιεί τα προϊόντα της εταιρίας! Πρόκειται για την εταιρία «Σίσκο Σίστεμς» (Cisco Systems) - στην Ελλάδα εκπροσωπείται από τη θυγατρική της «Σίσκο Ελλάς» (Cisco Hellas) - που δραστηριοποιείται στο χώρο της τηλεπικοινωνίας και του Διαδικτύου.

Η Δημοτική Επιχείρηση Κοινωνικής Ανάπτυξης (ΔΕΚΑ) Τρικάλων έχει πάρει το «χρίσμα» ως μια από τις «ακαδημίες» της συγκεκριμένης πολυεθνικής στη χώρα μας και ουσιαστικά διοργανώνει για λογαριασμό της πολυεθνικής εξάμηνο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που αφορά στο σχεδιασμό, στην εγκατάσταση, στη λειτουργία και στη συντήρηση ασύρματων και ενσύρματων δικτύων.

Από τη μια, λοιπόν, ο Δήμος Τρικάλων, μέσω της ΔΕΚΑ, έσπευσε να υλοποιήσει την πολιτική συμπράξεων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (!) και, από την άλλη, έβαλε στο «παιχνίδι» και τη Δημόσια Εκπαίδευση, αφού το πρόγραμμα εκπαίδευσης για τα προϊόντα της πολυεθνικής θα λάβει χώρα στα εργαστήρια πληροφορικής του 6ου Ενιαίου Λυκείου Τρικάλων, που παραχώρησε (κτίριο και μηχανήματα) για το σκοπό αυτό η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού!


Το σεμινάριο είναι 6μηνο και διαρκεί συνολικά 280 ώρες (3 απογεύματα τη βδομάδα). Κάθε εκπαιδευόμενος θα πληρώνει στη ΔΕΚΑ (που εδώ εμφανίζεται να λειτουργεί ως «ντίλερ» της πολυεθνικής) 1.700 ευρώ + ΦΠΑ, σε τρεις διμηνιαίες καταβολές, ενώ για τους επαγγελματίες που θα εκπαιδευτούν μέρος του κόστους θα πληρώσει ο ΟΑΕΔ.

Τα έξοδα που θα κάνει η πολυεθνική εταιρία για να εισπράξει την τεράστια διαφήμισή της και τα άλλα οφέλη - π.χ., εξασφάλιση πελατών, αξιοποίηση εκπαιδευμένων, κ.ά. - ανέρχονται στο ποσό-κοροϊδία των... 2.000 ευρώ, που θα καταβάλει στη ΔΕΚΑ, η οποία αναλαμβάνει όλα τα άλλα και μαζί τα έξοδα για την εκπαίδευση και την πληρωμή δύο καθηγητών που θα διδάσκουν. Με το πέρας του εξαμηνιαίου εκπαιδευτικού προγράμματος και μετά από εξετάσεις ο σπουδαστής θα αποκτά ένα πτυχίο - το Cisco Certified Network Associate, (CCNA) - το οποίο δε θα αναγνωρίζεται από το ελληνικό κράτος, αλλά, σύμφωνα με την εταιρία, θ' αποτελεί βασικό εφόδιο επαγγελματικής εξέλιξης στην ανάπτυξη δικτύων μεταφοράς δεδομένων.

Πρόκειται, δηλαδή, για ένα πρόγραμμα από αυτά που εντάσσονται στη «σούπα» της διά βίου κατάρτισης, της δήθεν εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης σε ένα πολύ στενό αντικείμενο, της μετάδοσης «γνώσεων» και «δεξιοτήτων» με σύντομη ημερομηνία λήξης.

Ο τρόπος που στήνεται η «δουλιά» στα Τρίκαλα αποκαλύπτει από μόνος του ότι στην εξυπηρέτηση των κερδοσκοπικών συμφερόντων της συγκεκριμένης πολυεθνικής εταιρίας το ελληνικό κράτος, μέσω του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης και του ΟΑΕΔ, όπως και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, σπεύδουν να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Και, βεβαίως, το «έδαφος» που πατά αυτή η στόχευση της πολυεθνικής είναι η πολιτική «ανοιχτών θυρών» της κυβέρνησης, που φωνάζει «μπάτε σκύλοι κι αλέστε». Είναι η πολιτική της εμπορευματοποίησης της Παιδείας, που μετατρέπει τη δημόσια εκπαίδευση σε «εκπαιδευτήριο» ειδικευμένου προσωπικού για το μεγάλο κεφάλαιο, και της σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, που, στην προκειμένη περίπτωση, πατά στην έτοιμη από καιρό για ένα τέτοιο ρόλο Τοπική Αυτοδιοίκηση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ