Πέμπτη 27 Μάη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Βιβλιοπαρουσίαση στα Γιάννενα

Εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου «Παιδαγωγικό ποίημα, ο δρόμος προς τη ζωή» του Α. Μακαρένκο πραγματοποιεί το βιβλιοπωλείο «Σύγχρονη Εποχή» στα Γιάννενα, τη Δευτέρα 31 Μάη και ώρα 8 μ.μ. στο Καμπέρειο Θέατρο. Την παρουσίαση θα κάνει ο Ελισαίος Βαγενάς, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, και θα προβληθεί η σχετική ταινία «Παιδαγωγικό Ποίημα (1955)».

Συνεχίζονται οι Πανελλαδικές Εξετάσεις

Στα Αρχαία Ελληνικά και τη Φυσική κατεύθυνσης εξετάστηκαν χτες οι υποψήφιοι στις πανελλαδικές εξετάσεις. Κατανοητά ως προς τη διατύπωση και με διαβαθμισμένη δυσκολία χαρακτηρίζει τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, προσθέτοντας ότι κάποια από αυτά ήταν «αναμενόμενα». Σε ό,τι αφορά τα θέματα Φυσικής Κατεύθυνσης, η Ενωση Ελλήνων Φυσικών χαρακτηρίζει «απλά» το Α' και το Γ', για το Β' λένε ότι καλύπτει μεγάλο μέρος της ύλης και για το Δ' ότι «απαιτούσε καλή γνώση σε βάθος της Λυκειακής Φυσικής» και ήταν αυξημένης δυσκολίας.

  • Στο μεταξύ, προωθήθηκε από την κυβέρνηση η κοινή υπουργική απόφαση που απαιτούνταν για τις αποζημιώσεις των βαθμολογητών, επιτηρητών και λοιπών εκπαιδευτικών που εργάζονται στη διαδικασία των εξετάσεων, για την καθυστέρηση της οποίας είχε διαμαρτυρηθεί το ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Χιονοστιβάδα αποφάσεων απόρριψης της «αυτοαξιολόγησης»

Πληθαίνουν οι σύλλογοι διδασκόντων που αρνούνται να εφαρμόσουν την πολιτική διάλυσης και κατηγοριοποίησης της εκπαίδευσης

«Είμαστε υποψιασμένοι! Αυτοί που αξιολογούν την οικονομία και αποφασίζουν μείωση μισθών και συντάξεων, δεν μπορούν να σκέφτονται το καλό της Παιδείας του λαού, ούτε να σκέφτονται το πώς θα γίνει καλύτερος ο εκπαιδευτικός». Τα παραπάνω αναφέρονται μεταξύ άλλων στο ψήφισμα που προτείνουν οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ στους συλλόγους διδασκόντων, καλώντας τους να απορρίψουν την «αυτοαξιολόγηση» που είναι και μοχλός κατηγοριοποίησης των σχολείων, εφαρμογής των κυβερνητικών επιλογών για το «νέο σχολείο» και οδηγεί σε μια ακόμα πιο ταξική Παιδεία.

Με βάση το ψήφισμα του ΠΑΜΕ ή άλλες αποφάσεις, εκατοντάδες είναι τα σχολεία σε όλη τη χώρα που αρνούνται να εφαρμόσουν την «αυτοαξιολόγηση» ή να χαρακτηριστούν «πιλοτικά»:

Ολα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία της περιοχής του Συλλόγου «Ρόζα Ιμβριώτη» σε Βύρωνα, Καισαριανή και Παγκράτι, 12ο, 115ο, 124ο, 40ό, 58ο, 59ο, 128ο, 144ο, 162ο, 163ο Δημοτικά Σχολεία Αθηνών, 12ο Δημοτικό Κερατσινίου, 2ο Δημοτικό Ηλιούπολης, 1ο Δημοτικό Δάφνης, 40ό Δημοτικό Περιστερίου, 14ο και 22ο Δημοτικό Αχαρνών, 2ο Δημοτικό Θρακομακεδόνων, 2ο Δημοτικό Διονύσου, 3ο Δημοτικό Ιλίου, όλα τα Δημοτικά Σχολεία της Νέας Ιωνίας Αθήνας, 4ο Παλαιού Φαλήρου, 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο, 7ο Δημοτικά Αρτέμιδος και το 1ο και 2ο Γυμνάσιο Αρτέμιδας, το 1ο και 2ο Γυμνάσια Καισαριανής, το 4ο και 6ο Δημοτικά Γλυφάδας, το 2ο, το 3ο και το 8ο Γυμνάσιο Νέας Σμύρνης, 5ο και το 9ο Γυμνάσιο Καλλιθέας, το 3ο Λύκειο Ανω Λιοσίων, το 2ο και 5ο Γυμνάσιο Πέτρούπολης, τα 1ο, 5ο, 6ο, 7ο, 8ο Δημοτικά Καματερού, τα 2ο, 7ο, 9ο, 10ο, 14ο Ιλίου, το Δημοτικό Σχολείο «Νεστόριο» Ιλίου, το 48ο Γυμνάσιο Αθηνών, 5ο Δημοτικό Μεταμόρφωσης, το 1ο Δ. Σχ. Λυκόβρυσης, το 13ο Νέου Ηρακλείου, 45ο Δημοτικό Περιστερίου, 40 Δημοτικά Σχολεία του Συλλόγου «Αλ. Δελμούζος», τα Δημοτικά Αγίας Μαρίνας, Ανατολής, 1ο Νέας Μάκρης, 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο Γέρακα, Δημοτικό Γλυκών Νερών 1ο, 2ο, 3ο, Γραμματικού, Δημοτικό Κάτω Σουλίου, Δημοτικό Μαραθώνα, Δημοτικό Τύμβου Μαραθώνα, τα 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο, 7ο Δημοτικά Παλλήνης, 1ο και 2ο Πικερμίου, Δημοτικό Ραφήνας 1ο, 2ο, 3ο Σπάτων, Δημοτικό Ανθούσας, Ειδικό Δημοτικό Νταού, Ειδικό Παμμακάριστου.

Το 2ο Δημοτικό Αγίου Παύλου στη Θεσσαλονίκη, το 105ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης, όλα τα σχολεία που χαρακτηρίστηκαν «πιλοτικά» σε ολόκληρη την Ανατολική Θεσσαλονίκη (εκτός από δύο δημοτικά), τα 1ο, 8ο και 16ο Γυμνάσιο, το 14ο και 15ο ΕΠΑΛ και 9ο και 21ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, 4ο και 5ο Λύκειο Καλαμαριάς, Λύκειο Τριλόφου, το Πειραματικό της Δυτικής Θεσσαλονίκης, το Λύκειο Δρυμού, Ασσήρου, το ΕΠΑΛ Λαγκαδά, ΕΠΑΛ Προσωτσάνης. Το 4ο - 16ο - 21ο Δημοτικό Καλαμάτας, 1ο Λύκειο Καλαμάτας, το Γυμνάσιο και το Λύκειο Παραλίας Καλαμάτας, Δημοτικό και Γυμνάσιο Κοπανακίου, 2ο και Πειραματικό Γυμνάσιο Σπάρτης, 1ο και 2ο Γυμνάσιο Γυθείου, Εσπερινό Γυμνάσιο Σκάλας, Γυμνάσια Νεάπολης, Σκάλας, Ξηροκάμπου, Βλαχιώτη, Αρεόπολης. Τα Λύκεια Κροκεών, Μονεμβασιάς, Νεάπολης, Βλαχιώτη, Αρεόπολης, το ΕΠΑΛ Νεάπολης, τα 2ο - 3ο - 5ο Δημοτικά Σχολεία Σπάρτης, τα δημοτικά Βρονταμά, Μαγούλας, Καλογωνιάς, Γερακίου, όλα τα Δημοτικά Σχολεία του Αργους, όλα τα Γυμνάσια - Λύκεια και ΕΠΑΛ σε Κεφαλονιά και Ιθάκη.

Επίσης, τα 17ο και 24ο Δημοτικά Ιωαννίνων, το Γυμνάσιο και Λύκειο της Πρέβεζας, όλα τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Θεσπρωτία, ενώ παρόμοιο είναι το «ρεύμα» στην Αρτα, την Αιτωλοακαρνανία και τη Λευκάδα. Το ΕΠΑΛ Αργους Ορεστικού, τα σχολεία των Γρεβενών, τα Γυμνάσια Σορωνής και Εμπωνα στη Ρόδο, 43 δημοτικά σχολεία της Λάρισας, τα Δημοτικά Σχολεία Αγιάσσου, τα συστεγαζόμενα Δημοτικά της Ακαδημίας, στη Λέσβο, 3ο και 12ο Μυτιλήνης, Δημοτικό Καλλονής, Δημοτικό Ερεσού και Δημοτικό Μολύβου, 1ο και 2ο Δημοτικό Μύρινας, 2ο ΓΕΛ Καλύμνου. Στην Ικαρία, κανένα σχολείο δε δέχτηκε να μπει στη διαδικασία αυτοαξιολόγησης.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ
Μιάμιση φορά πιο ακριβά τα σχολεία μέσω ΣΔΙΤ και Δήμων

Παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή κάνουν αύριο οι εργαζόμενοι του ΟΣΚ

Από παλιότερη κινητοποίηση για τη σχολική στέγη στη Λούτσα

Motion Team

Από παλιότερη κινητοποίηση για τη σχολική στέγη στη Λούτσα
Σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Βουλή θα προχωρήσει αύριο Παρασκευή στις 10 το πρωί το Σωματείο Εργαζομένων Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ), εκφράζοντας την αντίθεση των εργαζομένων στα κυβερνητικά σχέδια κατάργησης και συγχώνευσης του Οργανισμού με άλλους κατασκευαστικούς φορείς του Δημοσίου ή στη διάχυση του έργου και του αντικειμένου του ΟΣΚ στους «νέους» δήμους μέσα από το σχέδιο «Καλλικράτης».

«Οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην ολοκληρωτική παράδοση των σχολικών κτιρίων στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα. Ο ΟΣΚ δεν είναι απλά ένας κατασκευαστικός Οργανισμός του Δημοσίου, ο ρόλος και το έργο του είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις ανάγκες της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, μέρος της οποίας είναι η σχολική στέγη. Ο ρόλος, το έργο και ο προσανατολισμός του ΟΣΚ και των εργαζομένων σε αυτόν θα πρέπει να διασφαλιστούν με κάθε τρόπο και προς αυτή και μόνο την κατεύθυνση επιβάλλεται να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα για τη βελτίωση της λειτουργίας του», υπογράμμισε ο πρόεδρος του Σωματείου Μανώλης Δανδουλάκης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε χτες.

Οι εργαζόμενοι του Οργανισμού αναφέρθηκαν στην εμπειρία και τεχνογνωσία που έχουν στον τομέα της δημόσιας σχολικής στέγης, καθώς και στην εκπόνηση μελετών που «είναι σαφώς πιο ποιοτικές και οι διαδικασίες δημοπράτησης και επίβλεψης πιο αξιόπιστες και οικονομικές από αυτές που γίνονται είτε μέσω των δήμων με προγραμματικές συμβάσεις, είτε μέσω των ΣΔΙΤ». «Αποτελεί πολιτική επιλογή των εκάστοτε κυβερνήσεων η προώθηση των ΣΔΙΤ, παρά το πολλαπλάσιο κόστος και τους άλλους δυσμενείς όρους που θα έχει για το Δημόσιο η κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και ενοικίαση αυτών των σχολικών κτιρίων», τόνισε ο Μ. Δανδουλάκης.

Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που δόθηκαν χτες, στα οποία αποτυπώνονται ήδη ορισμένα αρνητικά αποτελέσματα: Δεκάδες σχολικά κτίρια «εγκλωβίστηκαν» σε ομάδες ΣΔΙΤ, παρόλο που ήταν «καθαρά» οικόπεδα, με αποτέλεσμα εδώ και 2-3 χρόνια να μην έχει προχωρήσει η κατασκευή τους. Στις δημοπρασίες, οι περισσότεροι δήμοι κάνουν προγραμματικές συμβάσεις με εκπτώσεις κατά μέσο όρο της τάξης του 5-6%, οι εκπτώσεις του ΟΣΚ είναι της τάξης του 42-45%. Δηλαδή σε κάθε 5 σχολεία που κάνουν οι δήμοι μέσω των προγραμματικών συμβάσεων, ο ΟΣΚ κάνει 2 σχολεία επιπλέον.

Οι εργαζόμενοι απαιτούν, μεταξύ άλλων, τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για την ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα, της λειτουργίας και του έργου του Οργανισμού στα πλαίσια των σύγχρονων αναγκών για δημόσια σχολική στέγη που είναι πολύ μεγάλες. Επίσης διεκδικούν να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος, να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι (που αποτελούν την πλειοψηφία των εργαζομένων, περίπου 225 άτομα που έχουν υπογράψει σύμβαση ορισμένου χρόνου μέχρι τις 31/12/11 και παράγουν πραγματικό έργο), μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη δικαιώματα. Παράλληλα εκφράζουν την αντίθεσή τους στην περικοπή μισθών και δώρων, στην κατάργηση των ΣΣΕ, στα νέα αντιασφαλιστικά μέτρα κλπ.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Εκδρομή στις Πρέσπες

Εκδήλωση - εκδρομή στις Πρέσπες, στους τόπους που αποτέλεσαν τα κάστρα του αγώνα του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας, διοργανώνει την Κυριακή 30 Μάη, η Οργάνωση Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας της ΚΝΕ.

Στις 10.30 π.μ., θα γίνει συγκέντρωση στο χώρο του μνημείου που έστησε το ΚΣ της ΚΝΕ για το ΔΣΕ στο χωριό Πύλη, όπου θα μιλήσει στέλεχος της Οργάνωσης. Στη συνέχεια οι νεολαίοι θα επισκεφτούν το νοσοκομείο του ΔΣΕ στο Βροντερό και τη σπηλιά του Ν. Ζαχαριάδη στους Ψαράδες.

Η ΚΝΕ στο «Συρμό»

Τελευταίος μήνας ο Μάης για τις εκδηλώσεις της ΚΝΕ στο «Συρμό» για φέτος και το πρόγραμμα των εκδηλώσεων έχει ως εξής:

Σήμερα Πέμπτη: Προβολή ταινίας «Allons enfants». Ωρα 9.30 μ.μ.

Αύριο Παρασκευή: Συναυλία με το συγκρότημα «Γόρδιος Δεσμός».

Σάββατο 29/5: Συναυλία με τα συγκροτήματα «Ταξιδευτές» και «Solaris».

Κυριακή 30/5: Αποχαιρετιστήριο πάρτι.

ΠΡΥΤΑΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ
Θετικό το αποτέλεσμα για την «Πανεπιστημιακή Αγωνιστική Παρέμβαση»

Σημαντική ώθηση στη συνέχιση του αγώνα στο πλευρό των εργαζομένων και του λαού μας, δίνει το θετικό εκλογικό αποτέλεσμα του ψηφοδελτίου της «Πανεπιστημιακής Αγωνιστικής Παρέμβασης ΑΠΘ» με υποψήφιο πρύτανη τον Γιώργο Μαργαρίτη, στις πρυτανικές εκλογές που έγιναν χθες στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ταυτόχρονα, αναδεικνύει την ανάγκη για συγκρότηση αγωνιστικού πόλου σπουδαστών, καθηγητών κι εργαζομένων σ' αυτήν την κατεύθυνση.

Στον πρώτο γύρο των πρυτανικών εκλογών που ολοκληρώθηκε χθες, η «Πανεπιστημιακή Αγωνιστική Παρέμβαση ΑΠΘ», που υποστηρίζεται από την ΔΗΠΑΚ, το ΜΑΣ και το ΠΑΜΕ, με υποψήφιο πρύτανη τον Γιώργο Μαργαρίτη και υποψήφιους αντιπρυτάνεις τους Νίκο Νικολάου, Ελευθερία Παπαδημητρίου και Γιώργο Τσακλίδη, συγκέντρωσε ποσοστό 10,1%.

Στο δεύτερο γύρο (επαναληπτικές εκλογές) που διεξάγεται σήμερα, πέρασαν οι συνδυασμοί «Συμμετοχικό, Ανοιχτό και Δημιουργικό ΑΠΘ», με υποψήφιο πρύτανη τον Ανέστη Φιλιππίδη, που υποστηρίχθηκε από ΝΔ και μερίδα του ΠΑΣΟΚ, με 24,2% και «Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο επιμένει Ακαδημαϊκά», με υποψήφιο πρύτανη τον Ιωάννη Μυλόπουλο, που υποστηρίχθηκε από το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, με 19,8%.

Η «Πανεπιστημιακή Αγωνιστική Παρέμβαση ΑΠΘ» ξεκαθαρίζει ότι «η ανάγκη απομόνωσης των δυνάμεων στήριξης της αντιδραστικής πολιτικής τους οδηγεί στην απόφαση μη στήριξης κανενός συνδυασμού στο δεύτερο γύρο των εκλογών».

Οι υπόλοιποι συνδυασμοί έλαβαν: «Ακαδημαϊκή Κίνηση ΑΠΘ», με υποψήφιο πρύτανη τον Στέργιο Λογοθετίδη, 18,4%, «Το Αριστοτέλειο για την Παιδεία και την Κοινωνία», με υποψήφιο πρύτανη τον Νίκο Καλογήρου, 10,6%, το «Αδέσμευτο Πανεπιστημιακό Ψηφοδέλτιο», με υποψήφια πρύτανη την Βασιλική Δεληγιάννη - Κουϊμτζή, 10,4% και «Το Πανεπιστήμιο ως ιδέα και ως πράξη», με υποψήφιο πρύτανη τον Σωκράτη Δεληβογιατζή, 4,6%.

Οι «δυνάμεις της Πανεπιστημιακής Αγωνιστικής Παρέμβασης» χαιρετίζουν όλους όσοι έδωσαν μαζί τους τη μάχη των εκλογών. Συνεχίζουν τον αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου Δωρεάν Πανεπιστημίου, για το δικαίωμα στη μόρφωση, για την πανεπιστημιακή έρευνα προσανατολισμένη στην εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.

Καλούν την πανεπιστημιακή κοινότητα να αντισταθεί στα μέτρα και στα σχέδια της ΕΕ, της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και των συνοδοιπόρων της, που στοχεύουν στην παραπέρα υποβάθμιση των πανεπιστημιακών θεσμών, στην αποξένωση του πανεπιστημίου από τα λαϊκά συμφέροντα και την υποταγή του στα αντίστοιχα του μεγάλου κεφαλαίου. Να αγωνιστεί στο πλευρό του λαού μας για τη διεκδίκηση ενός κόσμου δίκαιου, με κοινωνική ευημερία, όπου δε θα έχει θέση η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

Σε άλλα Ιδρύματα

Με απόφαση του πρυτανικού συμβουλίου του Πανεπιστημίου Αθήνας, αναβλήθηκαν οι πρυτανικές εκλογές που ήταν προγραμματισμένες για χθες. Νέες ημερομηνίες ορίστηκαν η Δευτέρα 7 και η Τρίτη 8 Ιούνη.

Χθες, πραγματοποιήθηκαν και οι πρυτανικές εκλογές στο Πανεπιστήμιο Πάτρας. Η Νομαρχιακή Επιτροπή ΑΕΙ - ΤΕΙ Πάτρας του ΚΚΕ και το Νομαρχιακό Συμβούλιο ΑΕΙ Πάτρας της ΚΝΕ, σε ανακοίνωση τους, σημείωσαν ότι τα υποψήφια πρυτανικά σχήματα είναι δεσμευμένα από την πολιτική που ασκείται και κάλεσαν φοιτητές και καθηγητές σε λευκό, άκυρο ή αποχή. Παράλληλα, τόνισαν την ανάγκη ανασύνταξης του κινήματος και της ισχυροποίησης του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Κριτήριο της έρευνας το εμπορικό όφελος

Η χτεσινή σύνοδος υπουργών της ΕΕ για την έρευνα και την καινοτομία ζήτησε τη δημιουργία ενός «παραδείσου» για τις επενδύσεις του κεφαλαίου

Σκοπός είναι η μετατροπή της έρευνας και της γνώσης σε πραγματικό εμπορικό όφελος τονίζεται, μεταξύ άλλων, στο κείμενο συμπερασμάτων και δράσεων, που υιοθέτησε, χτες, η σύνοδος υπουργών για θέματα Ερευνας του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας της ΕΕ. Στη σύνοδο τη χώρα εκπροσώπησε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, η οποία και με την τοποθέτησή της απέδειξε, για μια ακόμη φορά, ότι η κυβέρνηση θα προωθήσει νέες αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις για την παράδοση της Ερευνας στην «αγορά» και στις επιχειρήσεις. Η υπουργός Παιδείας, μεταξύ άλλων, σημείωσε: «Η κυβέρνηση προχωρά, σε διάστημα μηνών, σε διαρθρωτικές αλλαγές που κάτω από φυσιολογικές συνθήκες απαιτούν χρόνια. Η εκ θεμελίων λοιπόν αναδιάρθρωση του μοντέλου θέτει ως προτεραιότητα την Παιδεία - Ερευνα - Τεχνολογία και την προσέλκυση επενδύσεων σε αυτούς τους τομείς».

Οι υπουργοί της ΕΕ στάθηκαν, ιδιαίτερα, στη νέα στρατηγική «Ευρώπη 2020», συνέχεια της στρατηγικής της Λισαβόνας, με στόχο την ενίσχυση των μονοπωλίων και τη διάλυση κάθε δικαιώματος σε ζητήματα εργασίας, ασφάλισης, παιδείας κ.ά. Στο κείμενο συμπερασμάτων οι υπουργοί «χαιρετίζουν» την πρόθεση της Κομισιόν να παρουσιάσει ένα νέο σχέδιο για την ευρωπαϊκή έρευνα και καινοτομία, στο πλαίσιο της στρατηγικής της ΕΕ, μέχρι το 2020.

Προσέλκυση επενδύσεων

Στους πέντε τομείς δράσης (οικονομία, αγορές, διακυβέρνηση, περιφερειακές προτεραιότητες, ανθρώπινο δυναμικό) η κοινή συνισταμένη είναι μία: Το κέρδος των επιχειρήσεων, στον τομέα της έρευνας, στις καλύτερες δυνατές συνθήκες. Συγκεκριμένα, σε επίπεδο οικονομίας καλούνται τα κράτη μέλη σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα για τη χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας, μέσω φορέων όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Καλούνται, επίσης, να δημιουργήσουν κίνητρα προσέλκυσης ιδιωτών επενδυτών, που αποτελούν «βασικούς παράγοντες για την έρευνα». Σε επίπεδο αγορών ζητείται η άρση των εμποδίων για την επιχειρηματική δραστηριότητα, καλύτερες συνθήκες για όλες τις μορφές καινοτομίας, με προτεραιότητα στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Σε επίπεδο διακυβέρνησης απαιτείται η απλοποίηση των πολιτικών και των προγραμμάτων για την έρευνα και την καινοτομία, όσον αφορά το σχεδιασμό τους. Τονίζεται, δε, ότι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η επίπτωση στις αγορές, ενώ βασικός στόχος είναι η μετατροπή της έρευνας και της γνώσης σε πραγματικό εμπορικό όφελος. Το περιφερειακό επίπεδο, σημειώνεται στο κείμενο συμπερασμάτων, είναι «κλειδί» για την καινοτομία και ζητούνται μέτρα στήριξης φορέων καινοτομίας, συμπεριλαμβανομένων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Τέλος, σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού τονίστηκε ότι πρέπει να ενισχυθούν - και μέσω της εκπαίδευσης - οι δεξιότητες των ερευνητών, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγοράς.

Στο παραπάνω πλαίσιο η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, μίλησε για χρηματοδότηση της έρευνας από τον προϋπολογισμό σε ύψος 2% του ΑΕΠ μέχρι το 2020, σημειώνοντας ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζει και «μείωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας» που αντανακλάται και σε «μείωση των ιδιωτικών επενδύσεων στην Ερευνα και Τεχνολογία».

Μάλιστα, η υπουργός, μιλώντας για τη στρατηγική «Ευρώπη 2020», είπε ότι η «Επιτροπή πρέπει να παρουσιάσει έναν οδικό χάρτη που θα συνδέει τα Προγράμματα και τις Υποδομές του "Ευρωπαϊκού Χώρου Ερευνας" (ΕΧΕ), με τους αναπτυξιακούς και κοινωνικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο οδικός αυτός χάρτης θα συνοδεύει και θα δίνει ουσία στον ποσοτικό στόχο του 3%».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ