Κινητοποίηση Φοιτητικών Συλλόγων ενάντια στην απόσπαση της διδακτικής - παιδαγωγικής επάρκειας από τα πτυχία
Υπενθυμίζεται πως κάτω από την πίεση των αγώνων, η κυβέρνηση είχε προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση που διατηρούσε την παιδαγωγική επάρκεια στο πτυχίο για όσους είχαν εισαχθεί έως και το έτος 2023-2024. Ωστόσο, η ρύθμιση αυτή, μέχρι τώρα, δεν ανανεώθηκε και όλοι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που εισήχθησαν στις καθηγητικές σχολές το προηγούμενο και το τρέχον ακαδημαϊκό έτος βρίσκονται «στον αέρα». Η εφαρμογή του νόμου του 2022, που αποσπά την παιδαγωγική - διδακτική επάρκεια από το πτυχίο, σημαίνει τη μετατροπή της σε επιπλέον ειδικό πρόγραμμα, ελάχιστης διάρκειας 2 εξαμήνων επί πληρωμή, με όριο εισακτέων και κριτήρια εισδοχής και είναι χαρακτηριστικό ότι πολλά ιδρύματα, όπως το ΕΚΠΑ, πωλούν σεμινάρια παιδαγωγικής επάρκειας με δίδακτρα 700 ευρώ. Ενώ, στον «χορό» θα μπουν και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που μπορούν να έχουν ένα νέο πεδίο κερδοφορίας και τους αποφοίτους των καθηγητικών σχολών «πελάτες», όπως επισημαίνουν οι φοιτητικοί σύλλογοι.
Αντιπροσωπεία συναντήθηκε με τον γενικό γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης του υπουργείου και κατήγγειλε τα όσα δρομολογούνται. Παράλληλα, οι φοιτητικοί σύλλογοι έθεσαν για μία ακόμα φορά το ζήτημα των μετεγγραφών και των χιλιάδων που δεν είδαν τις αιτήσεις τους να ικανοποιούνται και που δεν υπάρχει κανένα μέτρο στήριξης για τη συνέχιση των σπουδών τους. Σύμφωνα με την ενημέρωση από πλευράς των φοιτητών, για απαντήσεις παραπέμφθηκαν στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για το ζήτημα της όποιας ρύθμισης.
Η κινητοποίηση απηύθυνε κάλεσμα για δυνάμωμα της διεκδίκησης μέσα στις σχολές, με συνελεύσεις και συντονισμό κύρια στα πρώτα και δεύτερα έτη και νέα ακόμα πιο μαζική κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας, όταν καθοριστεί συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου. Βήμα προς το δυνάμωμα της διεκδίκησης θα είναι η πανελλαδική συνάντηση συντονισμού Φοιτητικών Συλλόγων στις 6 Δεκέμβρη, στο πλαίσιο της οποίας προγραμματίζεται συντονισμός των καθηγητικών σχολών. «Δεν θα ανεχτούμε άλλον κόφτη στο να εξασκήσουμε την επιστήμη και το επάγγελμα που σπουδάζουμε. Διεκδικούμε πτυχία με αξία, δωρεάν σπουδές, αύριο δουλειά με δικαιώματα», τονίστηκε.
Ομολογεί τις τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλη την ΕΕ, που όπως αναφέρει «τις γνωρίζει», σε απάντησή της σε Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης.
Αυτό που υποκριτικά επικαλείται ότι ...δεν γνωρίζει είναι τα στοιχεία των ελλείψεων, δηλαδή όσα τεκμηριωμένα καταγγέλλουν όλα αυτά τα χρόνια οι ενώσεις των εκπαιδευτικών. Μπορεί να μη γνωρίζει λοιπόν τη σημερινή τραγική κατάσταση με στοιχεία, ωστόσο είναι ...άριστα πληροφορημένη ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν μειώσεις μαθητών, οπότε, συνηγορώντας με την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, υπονοεί πάγωμα μόνιμων προσλήψεων για ακαθόριστο διάστημα.
Προφανώς λοιπόν για την Κομισιόν πρέπει οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς τους να συμβιβαστούν για χρόνια με τις ελλείψεις, ως μια κανονικότητα. Στο πλαίσιο της επιχείρησης κουκουλώματος του προβλήματος, μάλιστα, αποδίδει τις ελλείψεις στη «χαμηλή ελκυστικότητα του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού», αποκρύπτοντας τις πραγματικές αιτίες, που δεν είναι άλλες από τους μισθούς πείνας, την πολιτική υποχρηματοδότησης, την εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης, τη γενίκευση της ελαστικής εργασίας, τις ανύπαρκτες υποδομές και τη μηδενική στήριξη στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που περιπλανώνται ανά την Ελλάδα. Ολες δηλαδή τις συνέπειες της πολιτικής της ΕΕ, την οποία υλοποιεί η κυβέρνηση της ΝΔ και την εξωραΐζουν τα άλλα κόμματα της συστημικής αντιπολίτευσης, επικαλούμενα παραδείγματα άλλων χωρών της ΕΕ, που δεν μπαίνει στον κόπο να τα επικαλεστεί ...ούτε η ίδια η Κομισιόν στην απάντησή της.
Ενδεικτικό είναι ότι ενώ στην Ερώτηση του ΚΚΕ τίθεται με στοιχεία ιδιαίτερα το πρόβλημα των ελλείψεων στην Ειδική Αγωγή, η Κομισιόν ...δεν θεωρεί σκόπιμο να κάνει την παραμικρή αναφορά.
Οσο για τα περί «θεματολογίου για τους εκπαιδευτικούς» και χρηματοδοτήσεων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα αλλά αντίθετα το αναπαράγουν, καθώς εντάσσονται στο ίδιο πλαίσιο πολιτικών που μετατρέπουν τη μόνιμη και σταθερή εργασία σε εξαίρεση. Χαρακτηριστική είναι η επίκληση στην Οδηγία 1999/70, την οποία η Επιτροπή παρουσιάζει ως εγγύηση για την αποτροπή της κατάχρησης διαδοχικών συμβάσεων, ενώ στην πράξη αξιοποιείται από τις κυβερνήσεις ως νομικό άλλοθι για τη διαιώνιση της ελαστικής εργασίας και την ανακύκλωση χιλιάδων αναπληρωτών σε καθεστώς ανασφάλειας.
Την ώρα που η ΕΕ και η κυβέρνηση ομολογούν τις τραγικές ελλείψεις στα σχολεία, προωθούν άγριες περικοπές σε Παιδεία, Υγεία, Πολιτική Προστασία και παράλληλα δαπανώνται δισεκατομμύρια για τη στήριξη της πολεμικής βιομηχανίας, του ΝΑΤΟ, του καθεστώτος Ζελένσκι και του κράτους - δολοφόνου Ισραήλ, αποκαλύπτοντας τις πραγματικές τους προτεραιότητες. Με τα ίδια αντιλαϊκά κριτήρια «κουνούν το δάχτυλο» στους εκπαιδευτικούς για την επιβολή της καθυπόταξής τους μέσα από τον μηχανισμό της «αξιολόγησης».
Η αντιμετώπιση των ελλείψεων στην Εκπαίδευση και η σύγκρουση με αυτήν τη βαρβαρότητα που αντιμετωπίζουν πρώτα από όλα τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί, η κάθε εργατική - λαϊκή οικογένεια, προϋποθέτουν αγώνα για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία, μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών, κάλυψη όλων των κενών σε όλα τα Γενικά και Ειδικά Σχολεία, αξιοπρεπείς μισθούς και σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εκπαιδευτικούς, για την κάλυψη όλων των μορφωτικών αναγκών του λαού.
Ερώτηση στη Βουλή από το ΚΚΕ
Να λυθεί το κτιριακό πρόβλημα του Μουσικού Γυμνασίου - Λυκείου Ξάνθης ζητάει το ΚΚΕ, με Ερώτηση που κατέθεσε προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας.
Μεταξύ άλλων, στο κείμενο αναφέρεται ότι «για άλλη μια χρονιά το Μουσικό Γυμνάσιο - Λύκειο Ξάνθης συνεχίζει να στεγάζεται σε απαράδεκτες υποδομές. (...)
Μάλιστα, στις 13 του Νοέμβρη οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου προχώρησαν σε 2ωρη κατάληψη, καθώς μετά τον σεισμό της 5ης Νοέμβρη παρουσιάστηκαν ρωγμές σε ένα κτίριο του σχολείου» και παραθέτει τις αναφορές των μαθητών για κτίρια που δεν πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, ανεπαρκείς αίθουσες, χώρο που πλημμυρίζει σε έντονες βροχοπτώσεις, σπασμένα πλακάκια στις σκάλες ενός εκ των δυο κτιρίων, φθορές και σοβαρές ελλείψεις που παρουσιάζουν οι τουαλέτες των μαθητών, έλλειψη αίθουσας σίτισης, έλλειψη αυλής αποκλειστικά για το σχολείο, αλλά και την έλλειψη αίθουσας εκδηλώσεων.
«Οταν είναι να υλοποιηθεί μια επένδυση ενός επιχειρηματικού ομίλου, τότε και τα γραφειοκρατικά προβλήματα ξεπερνιούνται σε συντομότατο χρόνο και τα χρήματα για τις επιδοτήσεις βρίσκονται. Προφανώς όταν είναι για τις ανάγκες της εκπαίδευσης των παιδιών της εργατικής - λαϊκής οικογένειας δεν ισχύει το ίδιο. Η κυβέρνηση επιλέγει να δίνει τα κονδύλια για τους πολεμικούς εξοπλισμούς και όχι για να μπορούν τα παιδιά του ελληνικού λαού να μορφωθούν σε σύγχρονες ασφαλείς υποδομές».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης, που υπογράφουν την Ερώτηση, ρωτούν τους υπουργούς ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση, έτσι ώστε:
- Να αποκατασταθούν άμεσα τα κτιριακά προβλήματα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα για να μην υπάρξει κίνδυνος για την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών και για τη διαμόρφωση των αναγκαίων υποδομών για ένα ασφαλές και σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
- Να προχωρήσει άμεσα η ανέγερση νέου, σύγχρονου και ασφαλούς κτιρίου για τις ανάγκες των μαθητών.
Την πολιτική που αντιμετωπίζει τα μορφωτικά δικαιώματα σαν κόστος, που εκδηλώνεται με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, εν μέσω σχολικής χρονιάς, με πολλαπλές συνέπειες για μαθητές και εκπαιδευτικούς, καταδίκασαν για μια ακόμα φορά εκπαιδευτικά σωματεία του κέντρου της Αθήνας.
Χτες το μεσημέρι, μαζί με συλλόγους γονέων προχώρησαν σε κινητοποίηση στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, όπου την ίδια ώρα συζητούνταν η αίτηση ακύρωσης της πράξης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας που αφορά τη συγχώνευση 15 λειτουργούντων τμημάτων. Το ΔΣ της ΔΟΕ, ανταποκρινόμενο στο αίτημα των Συλλόγων της Α' Αθήνας, ανέλαβε και συντόνισε τις νομικές ενέργειες για την κατάθεση προσφυγής και αίτησης για προσωρινή αναστολή της απόφασης, στο πλαίσιο της αξιοποίησης κάθε μέσου για την απόκρουση της πολιτικής που υπονομεύει μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα. Το μήνυμα της συνέχισης του αγώνα έδωσαν και χτες εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων ανεξάρτητα από την έκβαση της δικαστικής προσφυγής.
«Δηλώνουμε ότι θα πάμε μέχρι τέλους τον αγώνα για να έχουν όλα τα παιδιά τη μόρφωση που δικαιούνται το 2025. Και γιατί έχουμε βαθιά πεποίθηση ότι οι μαθητές μας δεν είναι αριθμοί, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αναλώσιμοι. Ούτε η λειτουργία των σχολείων υπόκειται σε λογιστικά φύλλα, όπως επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση που προωθούν μια βαθιά ταξική και κυνική επιλογή να κόψουν από τα μορφωτικά δικαιώματα, για να τα δώσουν στους πολεμικούς εξοπλισμούς, στις επιχειρήσεις, σε φοροαπαλλαγές, σε "κακιάς ώρας" προγράμματα που έρχονται σωρηδόν μέσα στα σχολεία», δήλωσε χτες κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης ο πρόεδρος της ΔΟΕ Σπ. Μαρίνης.