Πέμπτη 23 Σεπτέμβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σε κλείσιμο οδηγούνται 8 τμήματα ΕΠΑΛ

«Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ οδηγούν 8 τμήματα των ΕΠΑΛ του Πειραιά σε κλείσιμο», καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Πειραιά μετά την οδηγία του υπουργείου με την οποία ζητά από τους μαθητές 8 τμημάτων της Γ' Λυκείου ΕΠΑΛ του Πειραιά (ΕΠΑΛ Αίγινας, 3ο ΕΠΑΛ Πειραιά, ΕΠΑΛ Αγ. Ι. Ρέντη, Πρότυπο ΕΠΑΛ Περάματος κ.α.) να μετακινηθούν σε άλλη ειδικότητα ή σε άλλο σχολείο.

Οπως σημειώνει, τα τμήματα αυτά μέχρι και τις 20 Σεπτέμβρη - τελευταία μέρα των εκπρόθεσμων εγγραφών - δεν είχαν πάρει έγκριση λειτουργίας, γιατί βαφτίστηκαν «ολιγομελή», δηλαδή δεν συγκέντρωναν τον απαιτούμενο αριθμό των 10 μαθητών που έχει θέσει το ΥΠΑΙΘ. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται τμήμα που τελικά συγκέντρωσε 10 μαθητές (3ο ΕΠΑΛ Πειραιά) αλλά και τμήμα στο ΕΠΑΛ της Αίγινας, όπου δεν υπάρχει άλλο ΕΠΑΛ.

Οπως επισημαίνει η ΕΛΜΕ, ενώ οι μαθητές περίμεναν την έγκριση των τμημάτων «την τελευταία στιγμή ζητήθηκε η μετακίνησή τους σε άλλη ειδικότητα ή σε άλλο σχολείο, εκβιαστικά, για να μην μπορούν να αντιδράσουν, με την απειλή ότι αν δεν το δεχτούν θα μείνουν φέτος "στον αέρα"».

«Είναι φανερό ότι γίνεται εφαρμογή του αντιδραστικού, αντιεκπαιδευτικού νομοθετικού πλαισίου, που επιτρέπει την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ μόνο στα υπάρχοντα τμήματα, δηλαδή τμήματα που λειτουργούν ήδη και έχουν πάρει έγκριση, ώστε να μη δημιουργούνται νέα τμήματα. Τα 8 τμήματα "κόβονται" συνεπώς στοχευμένα, προκειμένου να αποφευχθεί η πρόσληψη εκπαιδευτικών για τη λειτουργία τους», σημειώνει μεταξύ άλλων η ΕΛΜΕ, απαιτώντας την έγκριση όλων των τμημάτων στα ΕΠΑΛ και εξαγγέλλοντας κινητοποίηση του σωματείου τις επόμενες μέρες.

ΤΜΗΜΑ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Σε ιδιώτες μέρος της κλινικής εξάσκησης!

Απλήρωτη δουλειά σε ιδιωτικές κλινικές, στο όνομα της... εκπαίδευσης, προωθεί το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση του Τμήματος Κτηνιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που εδρεύει στην Καρδίτσα, σύμφωνα με την οποία παραχωρείται μέρος της κλινικής εξάσκησης σε ιδιώτες. Συγκεκριμένα, αφορά το κομμάτι που αντιστοιχεί στα ζώα συντροφιάς και αυτό με την αιτιολογία του μικρού αριθμού περιστατικών από ζώα συντροφιάς που δέχεται η σχολή - λιγότερα από 1.000 περιστατικά ετησίως - και που αναλογούν σε κάθε φοιτητή. Για τον σκοπό αυτό, στις 7 Ιούλη δημοσίευσε ανακοίνωση με την οποία καλούσε ιδιωτικές κλινικές ζώων συντροφιάς να κάνουν αίτηση ώστε μετά από αξιολόγηση από τη Συνέλευση του Τμήματος να χριστούν ως «συνεργαζόμενα κέντρα εκπαίδευσης», τα οποία θα αναλάβουν τμήμα της κλινικής εξάσκησης.

Στη συνέχεια, στις 16 Σεπτέμβρη, οι 5ετείς φοιτητές ενημερώθηκαν από τη Γραμματεία του Τμήματος, μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος, ότι οι κλινικές αυτές που εγκρίθηκαν βρίσκονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο και ότι θα πρέπει να δηλώσουν σε ποια από τις παραπάνω περιοχές επιθυμούν να μεταβούν για εκπαίδευση, με προθεσμία μέχρι τις 21 Σεπτέμβρη, καθώς στις 4 Οκτώβρη ξεκινά η κλινική άσκηση. Στο ίδιο μήνυμα γίνεται επίσης αναφορά στην καθημερινή παρακολούθηση στην οποία υποχρεούνται οι φοιτητές στα εν λόγω «κέντρα εκπαίδευσης», ακολουθώντας το πρόγραμμα λειτουργίας των ιδιωτικών κλινικών 6 ή 7 μέρες εβδομαδιαία και με ύπαρξη εφημεριών. Εκπαίδευση δηλαδή εκτός του τόπου σπουδών τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα επιπρόσθετα οικονομικά βάρη που θα φορτωθούν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους και προσφέροντας απλήρωτη εργασία για 6 ή 7 μέρες σε ιδιωτικές κλινικές, στο πλαίσιο της παρακολούθησης του προγράμματος σπουδών της σχολής τους.

Το όλο ζήτημα που εκτυλίχθηκε εν μέσω καλοκαιριού ήταν λογικό να προκαλέσει τις αντιδράσεις των φοιτητών, οι οποίοι ενημερώθηκαν με νέο μήνυμα ότι η εκπαίδευση στα ιδιωτικά κέντρα είναι μεν «απολύτως προαιρετική», αλλά τονίζοντας ότι τα περιστατικά που δέχονται οι κλινικές του τμήματος είναι λίγα, εν αντιθέσει με τα χιλιάδες που δέχονται τα ιδιωτικά κτηνιατρεία και επιπλέον ότι η δυνατότητα άσκησης σε αυτά έχει αναγνωριστεί από το Πρυτανικό Συμβούλιο του ιδρύματος και έχει ενσωματωθεί στο πρόγραμμα σπουδών.

Στο πλευρό των φοιτητών που αντιδρούν βρίσκεται το ΚΚΕ, καταθέτοντας Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, με την οποία ζητά να πάρει μέτρα ώστε να μην ανατεθεί κανένα μέρος της εκπαίδευσης των φοιτητών σε ιδιώτες και η κλινική εξάσκηση να γίνει στις κλινικές του τμήματος στην Καρδίτσα, με αποκλειστική ευθύνη του ιδρύματος, οι υπηρεσίες που προσφέρει η σχολή στα ζώα συντροφιάς να παρέχονται δωρεάν, για να εξασφαλιστεί ικανοποιητική προσέλευση περιστατικών για την εκπαίδευση των φοιτητών.

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΘ
Κινητοποίηση για μέτρα προστασίας της υγείας στα πανεπιστήμια και όχι μεθοδεύσεις έντασης της καταστολής

Παράσταση διαμαρτυρίας στην πύλη του υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης πραγματοποίησαν χτες το απόγευμα φοιτητικοί σύλλογοι του ΑΠΘ, απαιτώντας τη λήψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας της υγείας για το άνοιγμα των σχολών, αλλά και ενάντια στην ένταση της καταστολής που σχεδιάζει η κυβέρνηση, με την τροπολογία για τον έλεγχο της πρόσβασης φοιτητών και προσωπικού στα πανεπιστήμια από ιδιωτικές εταιρείες ασφάλειας.

Κρατώντας πανό που έγραφε «Ανοιχτές σχολές για όλους τους φοιτητές με όλα τα μέτρα προστασίας! Δώστε λεφτά για την Παιδεία», οι φοιτητές παρέμειναν στον χώρο φωνάζοντας συνθήματα όπως «Ακούστε καλά τι λεν οι φοιτητές, πάρτε τώρα μέτρα να ανοίξουν οι σχολές». Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης, αντιπροσωπεία των φοιτητικών συλλόγων πραγματοποίησε συνάντηση με την διευθύντρια του γραφείου του υπουργού, στην οποία κατέθεσε τα αιτήματά τους.

Οπως τονίζει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση που υπογράφουν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι ΤΕΦΑΑ, Κτηνιατρικής, Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων - Μηχανικών, Χημικού, Μαθηματικού, Ψυχολογίας και ΠΤΔΕ του ΑΠΘ, η κυβέρνηση, αντί να σχεδιάζει την «ένταση της καταστολής από την πίσω πόρτα μετά την αναβολή εισόδου της πανεπιστημιακής αστυνομίας, θα έπρεπε να καλύπτει τις μεγάλες ανάγκες των πανεπιστημίων σε διδακτικό προσωπικό, προσωπικό καθαριότητας, υποδομές, αίθουσες και εργαστήρια ώστε να εξασφαλιστεί με ασφαλείς όρους η διά ζώσης διδασκαλία».

Παράλληλα, οι φοιτητές, με το σύνθημα «Σπάμε τις αλυσίδες της σιωπής, στον δρόμο του αγώνα και της ανατροπής», εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους στις φοιτήτριες που έχουν καταγγείλει περιστατικά σεξουαλικών παρενοχλήσεων, στο ΑΠΘ και στο ΔΙΠΑΕ, δηλώνοντας πως θα συνεχίσουν να στηρίζουν τον αγώνα καταδίκης τέτοιων φαινομένων, όπως αυτόν που δίνουν οι φοιτητές του ΔΙΠΑΕ που νωρίτερα πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στο Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια της δίκης ενός καθηγητή που καταγγέλθηκε από πρώην φοιτήτριες του ιδρύματος.

Το επόμενο διάστημα οι φοιτητικοί σύλλογοι θα συνεχίσουν με αγωνιστικές πρωτοβουλίες, συμμετέχοντας στη συγκέντρωση των εργατικών σωματείων στις 30 Σεπτέμβρη και οργανώνοντας συναυλία αλληλεγγύης για τους πυρόπληκτους, στις 2 Οκτώβρη, στις 7.30 μ.μ. στα γρασίδια της Φιλοσοφικής του ΑΠΘ.

Σύνοδος των πρυτάνεων για το άνοιγμα των πανεπιστημίων

Στα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την έναρξη των μαθημάτων στα ΑΕΙ αναφέρεται η Εκτελεστική Γραμματεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) επισημαίνοντας πως «θα πρέπει να εφαρμοστούν όλα τα μέτρα προστασίας (μάσκες, χρήση αντισηπτικών, τήρηση αποστάσεων), να διαμορφωθούν κατάλληλα οι χώροι εκπαίδευσης, να εξασφαλισθούν ο καθαρισμός και ο εξαερισμός τους, με τη συντήρηση ή προμήθεια κατάλληλου εξοπλισμού όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, και παράλληλα να βελτιωθούν οι συνθήκες στα μέσα μαζικής μεταφοράς για ασφαλέστερη μετακίνηση».

Παράλληλα, επισημαίνει πως καθυστέρησε η εξαγγελία για λειτουργία εμβολιαστικών κέντρων στα campus και χαρακτηρίζει «ακατανόητη και ανεδαφική» τη θέση του υπουργείου για πληρότητα 100% στα αμφιθέατρα.

Κατά τ' άλλα η ΠΟΣΔΕΠ κινείται στη λογική των πρωτοκόλλων του υπουργείου και προτείνει «να παρέχεται η δυνατότητα αναστολής φοίτησης πέραν των κειμένων διατάξεων λόγω Covid-19 για ένα εξάμηνο» για τους φοιτητές που δεν επιθυμούν να εμβολιαστούν είτε να διενεργούν τακτικά rapid ή μοριακά τεστ.

Θυμίζουμε πως η ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ έχει τοποθετηθεί απέναντι στα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και με αιτήματα για συγκεκριμένα μέτρα την φέρνει μπροστά στις ευθύνες της ζητώντας επιπλέον: Αυξημένο επιδημιολογικό έλεγχο με μονάδες διενέργειας μαζικών δωρεάν επαναλαμβανόμενων διαγνωστικών ελέγχων, εντός των ιδρυμάτων, με την ευθύνη του ΕΟΔΥ, για εμβολιασμένους και μη. Αξιοποίηση επιπλέον χώρων για μαθήματα και εργαστήρια με αραίωση, με διακοπή της εκχώρησης των αιθουσών διδασκαλίας για τις επιχειρηματικές δραστηριότητες των ιδρυμάτων. Επίσης, ζητά να προσληφθεί διδακτικό προσωπικό και προσωπικό καθαριότητας, ειδικά συγκεκριμένα μέτρα και αυξημένη ιατρική παρακολούθηση, με ευθύνη του κράτους, για κάθε διδάσκοντα ή φοιτητή που ανήκει σε ομάδα αυξημένου υγειονομικού κινδύνου. Δημιουργία και στελέχωση ιατρείων των πανεπιστημίων με όλο το αναγκαίο προσωπικό και τις κατάλληλες υποδομές για τη διαχείριση κρουσμάτων, την ιχνηλάτηση των επαφών τους, την ιατρική καθοδήγηση και παρακολούθηση.

Το ζήτημα των όρων έναρξης των μαθημάτων στα πανεπιστήμια ήταν αντικείμενο και της χτεσινής έκτακτης συνόδου των πρυτάνεων.

Ζητάνε μέτρα οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες

Να εκδοθούν άμεσα, ξεκάθαρα μέτρα για την προστασία της υγείας των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, ζητούν εκπαιδευτικοί που ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία, μπροστά στην έξαρση της πανδημίας.

Σε επιστολή τους επισημαίνουν ως «οξύμωρο» το ότι για τους υπαλλήλους του Δημοσίου που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου προβλέπεται πως επανέρχονται στην εργασία τους με αυτοπρόσωπη παρουσία, σε θέσεις που δεν έχουν επαφή με κοινό, ωστόσο για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν υπήρξε κανένα προληπτικό μέτρο. «Αντίθετα, βρεθήκαμε και βρισκόμαστε όχι απλά σε επαφή με κοινό, αλλά μέσα σε τάξεις και σε πολυάριθμα τμήματα, πολλοί από εμάς δε, που ανήκουμε στη Δευτεροβάθμια ή οι Ειδικότητες της Πρωτοβάθμιας, δουλεύουμε σε 2, 3 ή και περισσότερα σχολεία προκειμένου να καλύψουμε το ωράριό μας και τα κενά των σχολείων, κι ερχόμαστε σε επαφή έως και με 500 διαφορετικά παιδιά και 2, 3 ή και περισσοτέρους συλλόγους διδασκόντων τη βδομάδα», σημειώνουν μεταξύ άλλων, αναφερόμενοι και στη μεταδοτικότητα της μετάλλαξης «Δέλτα».

Την επιστολή των εκπαιδευτικών κατέθεσαν ως Αναφορά στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας οι βουλευτές Γιάννης Δελής, Γιάννης Γκιόκας, Μαρία Κομνηνάκα και Μανώλης Συντυχάκης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ