Σάββατο 20 Νοέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΡΗΤΗ - ΧΑΝΙΑ
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών για το σχολείο του Ναυστάθμου

Καταγγελίες για ενέργειες και παρεμβάσεις της Διοίκησης του Ναυστάθμου Κρήτης στο εκπαιδευτικό έργο του Σχολείου που βρίσκεται μέσα στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σούδας και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, κάνουν με ανακοινώσεις τους τόσο ο σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νομού Χανίων, όσο και ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών, με προχτεσινή ανακοίνωση που δημοσίευσαν.

Οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών καταγγέλλουν τη διοίκηση του Ναυστάθμου για παρέμβαση στο περιεχόμενο της σχολικής γιορτής της 28ης Οκτωβρίου. «Αυτή, δυστυχώς», προσθέτουν οι Σύλλογοι, «δεν είναι η μοναδική παρέμβαση του κ. διοικητή στη λειτουργία του σχολείου». Και στην ανακοίνωση αναφέρεται προσπάθεια της διοίκησης του Ναυστάθμου να απομακρύνει εκπαιδευτικό του σχολείου από τη θέση του και προσπάθεια παρέμβασης στη διεύθυνση του σχολείου.

Με ανακοίνωσή της και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) ζητά άμεσα από τη Διοίκηση του Ναυστάθμου Σούδας Χανίων να περιοριστεί στα στρατιωτικά της καθήκοντα και να σταματήσει κάθε είδους παρέμβαση στο εκπαιδευτικό έργο του Σχολείου και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.

ΚΕΚ ΑμΕΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
Να ανοίξει άμεσα και να αναβαθμιστεί η Σχολή
  • Κατατέθηκε η πολυαναμενόμενη τροπολογία για τη λειτουργία της Σχολής
  • Σε αγωνιστική επαγρύπνηση παραμένουν οι μαθητές

Τροπολογία με την οποία το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΚΕΚ ΑμΕΑ) Αθηνών, στο Γαλάτσι, επανέρχεται στην αρμοδιότητα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) - απ' την «Επαγγελματική Κατάρτιση ΑΕ» στην οποία είχε περάσει - κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας.

Η τροπολογία κατατέθηκε με απαράδεκτη καθυστέρηση, πολύ αργότερα απ' ό,τι είχε δεσμευτεί η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και μετά από επανειλημμένες αγωνιστικές κινητοποιήσεις των μαθητών και εργαζομένων της Σχολής και του αγωνιστικού αναπηρικού κινήματος. Σε κάθε περίπτωση η Σχολή παραμένει κλειστή ενώ κοντεύει στο τέλος του ο Νοέμβρης.

Στην τροπολογία και στην ειδική οικονομική μελέτη που τη συνοδεύει προβλέπεται ετήσια δαπάνη (από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ) 800.000 ευρώ για το έτος 2010 και περίπου 2.400.000 ευρώ για καθένα από τα επόμενα έτη.

Η τροπολογία, βέβαια, από μόνη της δε λύνει το πρόβλημα της λειτουργίας της Σχολής, αφού δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ανοίξει τελικά και για το αν θα λειτουργήσει στο ακέραιο. Για παράδειγμα, υπάρχουν πληροφορίες ότι δε θα λειτουργήσουν φέτος τα δύο τμήματα του ΚΕΚ ΑμΕΑ που λειτούργησαν πέρυσι στην Καλλιθέα, στο «Φάρο Τυφλών» και στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ), για την επαγγελματική εκπαίδευση τυφλών που έχουν αποφοιτήσει από το Λύκειο (πρόκειται για τμήματα αγγειοπλαστικής και ηλεκτρονικών υπολογιστών). Χαρακτηριστικό είναι ότι στην προκήρυξη που έγινε τον Οκτώβρη για την πρόσληψη ωρομίσθιων καθηγητών για το ΚΕΚ ΑμΕΑ δεν περιλαμβάνονται θέσεις για τα δύο αυτά τμήματα. Επίσης, τα ποσά που εγκρίνονται επαρκούν μόλις για να λειτουργήσει η Σχολή στοιχειωδώς, χωρίς τη βελτίωση των υποδομών και υλικών, την ανανέωση του εξοπλισμού κλπ.

Σύσκεψη στη Σχολή την Τετάρτη

Την ίδια ώρα η μαθητική κοινότητα του ΚΕΚ ΑμΕΑ απευθύνει κάλεσμα στους εργαζόμενους στην Πρόνοια και Ειδική Αγωγή, στους γονείς, στο ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα να συμπαρασταθούν στον αγώνα τους για να ανοίξει άμεσα η Σχολή, να κάνουν δική τους υπόθεση τα προβλήματα των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑμΕΑ) των εργατικών - λαϊκών οικογενειών.

«Η μοναδική σχολή επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για ΑμΕΑ στην Αττική όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας βιώνει τη συνεχιζόμενη απαξίωση και υποβάθμισή της, που έχουν στόχο την αλλαγή του χαρακτήρα της, τη συρρίκνωση και τελικά τη διάλυσή της», επισημαίνουν οι σπουδαστές. Υπογραμμίζουν ότι δεν άνοιξε η Σχολή και οι 220 καταρτιζόμενοι βρίσκονται σε αδιέξοδο, ενώ οι 60 εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι απ' το Μάη, ως συνέπεια της πολιτικής των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, «που αποσκοπεί στην πλήρη εμπορευματοποίηση και υποταγή της Υγείας - Πρόνοιας και Ειδικής Αγωγής στις ορέξεις του κεφαλαίου».

Ετσι, καλούν σε σύσκεψη τους φορείς του αναπηρικού - γονεϊκού κινήματος, του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, στο ΚΕΚ ΑμΕΑ την ερχόμενη Τετάρτη, 24 του Νοέμβρη, στις 12 το μεσημέρι. Με κοινό αγώνα να διεκδικήσουν να ανοίξει άμεσα και να αναβαθμιστεί η Σχολή, μέτρα προστασίας των άνεργων αναπήρων, των ανασφάλιστων και των οικογενειών τους, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν υψηλού επιπέδου επαγγελματική εκπαίδευση για τα ΑμΕΑ, άμεση πρόσληψη με ευθύνη του κράτους όλων των καταρτιζομένων με την αποφοίτησή τους από τη Σχολή, δημόσιο δίκτυο προστατευόμενων εργαστηρίων για ανάπηρους, ψυχικά πάσχοντες και χρονίως πάσχοντες κ.ά.

Επίσης, στην προχτεσινή Γενική τους Συνέλευση πήραν ομόφωνη απόφαση για συμμετοχή στο συλλαλητήριο του ταξικού αναπηρικού κινήματος και της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων στις 3 του Δεκέμβρη στο υπουργείο Εργασίας, για τον αγωνιστικό γιορτασμό της Παγκόσμιας Μέρας των ΑμΕΑ.

Προάγγελος της αποκεντρωμένης παιδείας

Ανάστατοι οι γονείς για την απόφαση να μη λειτουργήσουν ΤΑΔ στα οποία απαιτείται μεταφορά μαθητών

Από τη χθεσινή κινητοποίηση των μαθητών του αθλητικού σχολείου στο Ηράκλειο Κρήτης
Από τη χθεσινή κινητοποίηση των μαθητών του αθλητικού σχολείου στο Ηράκλειο Κρήτης
Αναστάτωση εξακολουθεί να προκαλεί στους γονείς των μαθητών που φοιτούν σε Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης, η δήλωση του υπουργείου για περικοπές στη μεταφορά τους. Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο ενημέρωνε ότι «θα λειτουργήσει για το τρέχον σχολικό έτος τα Τμήματα εκείνα για τα οποία δεν απαιτείται δαπάνη μεταφοράς των μαθητών (την ευθύνη της οποίας έχει η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού)». Κατόπιν τούτου, οι γονείς κλήθηκαν να υποβάλουν δήλωση αν εξακολουθούν να επιθυμούν τη φοίτηση των παιδιών τους στα συγκεκριμένα αθλήματα.

Κάλεσμα στους γονείς να μην υποβάλουν την παραπάνω δήλωση και να διεκδικήσουν δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών από και προς το σχολείο τους και τα αθλητικά κέντρα όπου γίνονται οι προπονήσεις τους, να απαιτήσουν δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για την μεταφορά των μαθητών, να αντιταχθούν στην αποκέντρωση της παιδείας και στο πέρασμα των σχολείων μέσω του «Καλλικράτη» στην τοπική διοίκηση, απευθύνει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ). Τα παραπάνω αιτήματα εκπρόσωποι των γονιών και των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, τα μετάφεραν χθες και στον αρμόδιο διευθυντή φυσικής αγωγής του υπουργείου.

Στο μεταξύ, χτες το υπουργείο εξέδωσε νέα διευκρινιστική εγκύκλιο, όπου σημειώνει: «με το έγγραφο που απέστειλε η Υπηρεσία μας στα Γραφεία Φυσικής Αγωγής της χώρας, σε καμία περίπτωση δεν ζητείται από τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών που φοιτούν στα ΤΑΔ - ΕΤΑΔ, να επιβαρυνθούν με το κόστος μεταφοράς τους από το Σχολείο φοίτησης προς τους Αθλητικούς χώρους και επιστροφής τους στο Σχολείο». Στην πράξη όμως, αυτό θα αναγκαστούν να κάνουν οι γονείς αν θέλουν να συνεχίσει το παιδί τους τη φοίτηση στο άθλημα που έχει επιλέξει. Αλλωστε, η μεταφορά στους χώρους προπόνησης είναι απαραίτητο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης.

Το υπουργείο, στην ίδια εγκύκλιο, προτρέπει τους Προϊστάμενους των Γραφείων Φυσικής Αγωγής της χώρας «να διερευνήσουν τη δυνατότητα, άλλοι θεσμικοί φορείς όπως η Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, να αναλάβουν τη μεταφορά των μαθητών που φοιτούν στα ΤΑΔ - ΕΤΑΔ με δικά τους μεταφορικά μέσα, βοηθώντας την εύρυθμη λειτουργία των τμημάτων». Πρόκειται για μια γεύση του «νέου» αποκεντρωμένου σχολείου, στο οποίο - αν έχει τη δυνατότητα - η τοπική αυτοδιοίκηση θα αναλαμβάνει υποχρεώσεις που ανήκουν στην πολιτεία όπως π.χ. η μεταφορά η οποία ήδη είναι «προβληματική» σε πολλές περιοχές της χώρας. Δεν αποκλείεται μάλιστα και κάποιος... χορηγός να αναλάβει αυτό το έργο για τα αθλητικά σχολεία. Κάτι τέτοιο άλλωστε θα ταίριαζε γάντι στο «νέο» «ανοιχτό στην κοινωνία» σχολείο.

Μαζική κινητοποίηση έγινε χθες στην Κρήτη

Με δυναμική και μαζική κινητοποίηση απάντησαν χθες το πρωί, οι μαθητές του Αθλητικού Γυμνασίου και Λυκείου Ηρακλείου, ενάντια στην απόφαση του υπουργείου να καταργήσει την δωρεάν μετακίνηση των μαθητών από και προς τους αθλητικούς χώρους και το σχολείο καθώς επίσης και το γεγονός ότι ακόμα δεν έχουν διοριστεί γυμναστές με την απαραίτητη ειδικότητα στα αθλήματα. Και αυτό γιατί δεν διορίζεται μόνιμο προσωπικό αλλά κάθε χρόνο προσλαμβάνουν γυμναστές με ελαστικές σχέσεις εργασίας με αποτέλεσμα να καθυστερούν και να μην γίνονται τα αθλήματα.

Η συγκέντρωση έγινε στην Καινούρια Πόρτα στο ύψος της Πυροσβεστικής και από κει οι μαθητές μαζί με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς πραγματοποίησαν πορεία μέχρι τα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης όπου και επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν επίσης και μαθητές, γονείς και καθηγητές του Καλλιτεχνικού σχολείου σε ένδειξη συμπαράστασης, καθώς και οι ίδιοι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με τη φοίτησή τους εξαιτίας έλλειψης εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων.

Στο πλευρό των μαθητών βρέθηκε από την πρώτη στιγμή η Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Νομού Ηρακλείου, ο σύλλογος εκπαιδευτικών των σχολείων, οι σύλλογοι των γονέων του Γυμνασίου και Λυκείου. Επίσης το «παρών» έδωσε και αντιπροσωπεία των εκλεγμένων δημοτικών συμβούλων με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Αναβαφτίζει» οργανικές θέσεις...

...αντί να δημιουργήσει καινούργιες

Με... «κομπίνες» προσπαθεί το υπουργείο Παιδείας να καλύψει τα τεράστια κενά εκπαιδευτικών στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Ετσι, ετοιμάζει μεν διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για πρόσληψη εκπαιδευτικών, αλλά δεν ιδρύει νέες οργανικές θέσεις για τους εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν από τον ΑΣΕΠ. Αντίθετα, καταργεί 464 οργανικές θέσεις νηπιαγωγών και δασκάλων (ΠΕ 60 και ΠΕ 70) και τις... επαναδημιουργεί ως θέσεις νηπιαγωγών και δασκάλων Ειδικής Αγωγής (ΠΕ 61 και ΠΕ 71).

Συγκεκριμένα, σε έγγραφο της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής προς τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναφέρεται ότι «προωθείται Κοινή Υπουργική Απόφαση (...) με την οποία μετατρέπονται τετρακόσιες εξήντα τέσσερις (464) θέσεις εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ 60 Νηπιαγωγών και ΠΕ 70 Δασκάλων σε οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ 61 Νηπιαγωγών ΕΑΕ και ΠΕ 71 Δασκάλων ΕΑΕ, αντίστοιχα».

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Γίνετε μέλη του κλαδικού - ταξικού σωματείου

Ηχηρή απάντηση στις κάλπικες επικλήσεις περί ενότητας και τις αντι-ΠΑΜΕ επιθέσεις από διάφορες δυνάμεις που δρουν στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, δίνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, με ανακοίνωσή του - κάλεσμα προς όλους τους εκπαιδευτικούς στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Οπως τονίζει το ΠΑΜΕ στην ανακοίνωση, στις σημερινές συνθήκες «χρειάζεται ένα εργατικό - συνδικαλιστικό κίνημα με ταξικό προσανατολισμό που θα αντιστέκεται σε αυτό το μαύρο μπλοκ που στηρίζεται και από τον κυβερνητικό και εργοδοτικό συνδικαλισμό (ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ), στη ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΟΙΕΛΕ και στα πρωτοβάθμια σωματεία (ΣΙΕΛ κλπ). Αυτές οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες προωθούν τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας, την ταξική συνεργασία και υποταγή, με στόχο τη συναίνεση και τη χειραγώγηση της εργατικής τάξης στην αντι-λαϊκή πολιτική.

Από κοντά βάζουν πλάτη και οι οπορτουνιστικές δυνάμεις του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ (Αυτόνομη Παρέμβαση) και των αριστεριστών, ένα συνονθύλευμα που στηρίζει τη γραμμή του ΠΑΣΟΚ στους κόλπους του συνδικαλιστικού κινήματος. Στο χώρο των φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης (ΣΕΦΚ) αυτό εκφράζεται από τα λεγόμενα «Ενωτικά» και «Ανανεωνετικά» ψηφοδέλτια, όπου μπαίνουν μπροστά στην αντι-ΠΑΜΕ, αντι-ΚΚΕ επίθεση του ΠΑΣΟΚ, δίνοντάς του την απαραίτητη αριστερή φρασεολογία. Οι συγκεκριμένες παρατάξεις λειτουργούν σαν πέμπτη φάλαγγα μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα. Προσπαθούν να εγκλωβίσουν τους εργαζόμενους σε συντεχνιακές λογικές, να τους αποπροσανατολίσουν, να τους αφοπλίζουν πολιτικά - ιδεολογικά, βάζοντας εμπόδια στην ανάπτυξη αγώνων με ταξικό περιεχόμενο ενάντια στο σύνολο της αντεργατικής πολιτικής.

Ο ρόλος τους αποκαλύπτεται και από την πρόσφατη ανακοίνωσή τους που προχωρούν σε μια απαράδεκτη χυδαιολογία εναντίον των ταξικών δυνάμεων, το ΠΑΜΕ όπου το ορίζουν σαν κύριο ταξικό τους αντίπαλο. Οι «αγωνιστές» της πλειοψηφίας του ΣΕΦΚ που έχουν κάνει την απεργοσπασία επίσημη θέση του σωματείου (με τις περιβόητες στάσεις εργασίας 11.00-15.00, όταν όλοι γνωρίζουν ότι τα φροντιστήρια τις συγκεκριμένες ώρες δε λειτουργούν), υπονομεύουν τους αγώνες των εργαζόμενων. Οι «ακηδεμόνευτοι» που τρέχουν μαζί με την ΠΑΣΚΕ (πλειοψηφία στην ΟΙΕΛΕ) στα ιδιωτικά σχολεία, στα όργανα διαιτησίας όπου αναλαμβάνουν εργολαβικά, για λογαριασμό της ΠΑΣΚΕ, τις διαπραγματεύσεις για την πανελλαδική σύμβαση πετώντας έξω τις ταξικές δυνάμεις. Είναι αυτοί που αθωώνουν κάθε φορά τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες της ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ και στέκονται στις κινητοποιήσεις 50 μετρά μακριά από τη ΓΣΕΕ και μετά διαδηλώνουν μαζί.

Για αυτούς n «ενότητα» που επικαλούνται σημαίνει παραταξιακές συνεννοήσεις από τα πάνω μακριά από τους εργαζόμενους. Για το ταξικό κίνημα η πραγματική ενότητα είναι η ταξική ενότητα όλων των εργαζομένων κατά κλάδο και η οργάνωση της πάλης σε ταξική κατεύθυνση από τα κάτω. Επομένως, πολύ σημαντικό σε αυτή φάση είναι να συγκεντρωθούν δυνάμεις για την αντεπίθεση και ρήξη με τα μονοπώλια και το πολιτικό προσωπικό (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ) και τα αναχώματα που τους στηρίζουν.

Η ανάγκη ενίσχυσης κλαδικού σωματείου που θα παλέψει σε ταξική κατεύθυνση είναι μονόδρομος. Υπάρχει πλήρης ελαστικοποίηση της εργασίας στον κλάδο, και ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να δουλεύει σε αρκετούς διαφορετικούς χώρους εργασίας ταυτόχρονα (φροντιστήριο, ΙΕΚ, ιδιωτικά σχολεία) ή να αλλάξει συχνά χώρο εργασίας μέσα στον κλάδο (δηλαδή από φροντιστήριο σε ΙΕΚ κ.λπ.).

Υπάρχει συγκέντρωση μεγάλου αριθμού εργαζομένων διαφορετικών ειδικοτήτων, όχι μόνο εκπαιδευτικών, με παρόμοιες ελαστικές σχέσεις εργασίας σε μεγάλους χώρους δουλειάς (ιδιωτικά σχολεία, ΙΕΚ). Μονό ένα κλαδικό - ταξικό σωματείο μπορεί να τους ενώσει και να υπηρετήσει ουσιαστικά τα συμφέροντά τους.

Ο δρόμος είναι το κλαδικό σωματείο με ταξικό προσανατολισμό

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί τους εργαζομένους να γίνουν μέλη του κλαδικού - ταξικού σωματείου του "Βύρωνα", το οποίο στόχο έχει να συσπειρώσει όλους τους εργαζόμενους στην ιδιωτική εκπαίδευση ανεξαρτήτως ειδικότητας, όπου αναδείχνει και διεκδικεί τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζόμενων, δείχνει την αιτία όλων των προβλημάτων, αλλά και τους υπεύθυνους. Δείχνει τη διέξοδο και την προοπτική και συγκρούεται αταλάντευτα στους χώρους δουλειάς με την εργοδοσία. Το ΠΑΜΕ αποτελεί πόλο συσπείρωσης και είναι εργαλείο για το δυνάμωμα της ταξικής πάλης στον κλάδο, έρχεται σε σύγκρουση με την αντιλαϊκή λαίλαπα που εξαπολύεται σήμερα από κυβερνήσεις (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ) - ΕΕ - μονοπώλια - ΔΝΤ. Συμβάλλει στην ενίσχυση και ανασύνταξη του κινήματος, ξεπερνώντας το συντεχνιασμό, το συμβιβασμό και την υποταγή.

Καλούμε τους εργαζομένους στα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης να γίνουν μέλη του κλαδικού - ταξικού σωματείου του "Βύρωνα", για να παλέψουμε ενωμένοι μέσα από το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα.

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ:

  • Ταξική ενότητα όλων των εργαζομένων
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους
  • Την κρίση να την πληρώσει η πλουτοκρατία
  • Εναν άλλο δρόμο ανάπτυξης που θα υπηρετήσει τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των επιχειρήσεων.

Γιατί σήμερα η διαχωριστική γραμμή είναι λαός - μονοπώλια και χρειάζεται συγκέντρωση δυνάμεων με στόχο τη ρήξη - ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων», τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.

Απεργούν τη Δευτέρα οι εκπαιδευτικοί του ΕΣΠΑ
  • 24ωρη απεργία για τους εκπαιδευτικούς που προσλήφθηκαν μέσω ΕΣΠΑ και 2ωρη στάση εργασίας για όλους τους υπόλοιπους δασκάλους και νηπιαγωγούς
  • Απεργιακή συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας

Από παλιότερη κινητοποίηση
Από παλιότερη κινητοποίηση
«Πάρτε πίσω τη σύμβαση της ντροπής!», διαμηνύουν οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ, που καλούν δασκάλους και νηπιαγωγούς σε μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις που ορίστηκαν για τη Δευτέρα 22 Νοέμβρη, με αιχμή την υπόθεση της κατάπτυστης σύμβασης των αναπληρωτών που προσλαμβάνονται μέσω ΕΣΠΑ.

Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα έχει 24ωρη απεργία για όσους εργάζονται μέσω ΕΣΠΑ και δίωρη στάση εργασίας για όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Απεργιακή συγκέντρωση - κινητοποίηση αποφασίστηκε για τις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας.

Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ απαιτεί:

  • Ενταξη των συμβασιούχων του ΕΣΠΑ στην ίδια κατηγορία με τους άλλους αναπληρωτές.
  • Πλήρη εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά - συνταξιοδοτικά δικαιώματα σε όλους τους αναπληρωτές ως την κατάργηση του θεσμού.
  • Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους.
  • Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μαζικοί διορισμοί από το υπουργείο Παιδείας.
  • Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης.
  • Εξω τα ευρωπαϊκά προγράμματα (και τα ΕΣΠΑ) από το δημόσιο σχολείο.
Χθες στην Ηγουμενίτσα

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Θεσπρωτίας πραγματοποίησε, χθες, τρίωρη στάση εργασίας και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ηγουμενίτσα, ενάντια στη διεύρυνση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση. Συγκεκριμένα απαίτησαν να πάρει πίσω το υπουργείο Παιδείας τις απαράδεκτες συμβάσεις «ημερομισθίας», που ζητά να υπογράψουν οι αναπληρωτές που έχουν διοριστεί με προγράμματα ΕΣΠΑ, να πληρώνονται απ' τον κρατικό προϋπολογισμό, να τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα 2 μηνών, μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών κ.ά. Η κινητοποίηση έγινε μετά από πρόταση των δυνάμεων του ΠΑΜΕ.

ΤΜΗΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Απαίτησαν προσωπικό για την πρακτική άσκηση

Πορεία από την Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ προς τη Γενική Γραμματεία Μακεδονίας Θράκης πραγματοποίησαν χτες το πρωί φοιτητές του τμήματος Νηπιαγωγών απαιτώντας να καλυφθούν άμεσα όλες οι ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό προκειμένου να πραγματοποιείται χωρίς προβλήματα η θεωρητική εκπαίδευση και η απαραίτητη πρακτική άσκηση.

Πρόσφατα οι Επιτροπές Αγώνα του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών στις Παιδαγωγικές Σχολές του ΑΠΘ (ΠΤΔΕ και ΤΕΠΑΕ), με αφορμή την έλλειψη προσωπικού για την πρακτική άσκηση, ξεκαθάριζαν ότι απαιτείται άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με όλα τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για την εποπτεία της πρακτικής άσκησης. Επίσης, η πρακτική άσκηση των φοιτητών να γίνεται με διασφάλιση όλων των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΣΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Καταδικάζει την επίθεση στους δύο πανεπιστημιακούς

Τη βίαιη επίθεση που έγινε προχτές το μεσημέρι, από άγνωστους δράστες, σε βάρος δύο καθηγητών του ΤΕΦΑΑ του ΑΠΘ, καταδικάζει η Οργάνωση Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ.

Σε ανακοίνωσή της σημειώνει πως η συγκεκριμένη ενέργεια και πρακτική δεν έχει καμιά σχέση με το οργανωμένο φοιτητικό κίνημα και με τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας των φοιτητών και σπουδαστών. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Σε περίοδο καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης όπου τα λαϊκά δικαιώματα δέχονται σφοδρότατη επίθεση με χιλιάδες απολύσεις, αυξήσεις έμμεσων και άμεσων φόρων, μείωση μισθών και συντάξεων, αυξήσεις ορίων συνταξιοδότησης μετατροπή των πανεπιστημίων σε ΑΕ, τέτοιες ενέργειες αξιοποιούνται για να κατασυκοφαντήσουν το λαϊκό κίνημα, να τρομοκρατήσουν και τελικά να απομακρύνουν τις λαϊκές μάζες από τον οργανωμένο αγώνα. Ταυτόχρονα, αξιοποιούνται για την αμαύρωση του ακαδημαϊκού ασύλου και τελικά την κατάργησή του, αφού σε ένα ιδιωτικοποιημένο πανεπιστήμιο που λειτουργεί σαν επιχείρηση δε χωράει κανενός είδους ελευθερία και πολιτική δράση που θα στοχεύει σε ρήξη με την ίδια την εξουσία των μονοπωλίων.

Κανείς να μην τσιμπήσει σε ενδεχόμενη μεθόδευση, όπου αξιοποιώντας τη συγκεκριμένη ενέργεια θα επιχειρηθεί να βάλουν εταιρείες security για τη φύλαξη του πανεπιστημίου, αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στην καταστολή των αγώνων. Είναι ψευτοδίλημμα το ζήτημα της ασφάλειας καθώς αυτή η ενέργεια θα μπορούσε να γίνει οπουδήποτε, ταυτόχρονα γεννά πολλά ερωτηματικά ο τόπος, ο τρόπος και ο χρόνος που έγινε το συμβάν καθώς και ό,τι ακολούθησε».

Η Οργάνωση Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ καλεί όλους τους φοιτητές και σπουδαστές, τους εργαζόμενους στο ΑΠΘ, το ριζοσπαστικό κομμάτι των πανεπιστημιακών δασκάλων που δε συμμετέχει στην οικονομική διαπλοκή με επιχειρηματικά συμφέροντα, να οργανώσουν τον αγώνα τους απέναντι στη βάρβαρη πολιτική κυβέρνησης - ΝΔ - ΕΕ - ΔΝΤ.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΕ
Επικύρωσαν την ανάγκη τους για παραγωγή «ευέλικτων» εργαζομένων

Το Συμβούλιο υπουργών Παιδείας της ΕΕ επιβεβαίωσε τις κατευθύνσεις της στρατηγικής της ΕΕ «Ευρώπη 2020»

Σε μια κίνηση εντυπώσεων προχώρησε, χτες στο Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ, η Α. Διαμαντοπούλου, ζητώντας να υιοθετηθεί πρόταση εξαίρεσης της Παιδείας στα προγράμματα σταθερότητας. Η βελγική προεδρία συμφώνησε να ...προωθήσει το θέμα. Πάντως, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ήδη έχει περικόψει τεράστια ποσά από την Παιδεία, στον περσινό προϋπολογισμό καταγράφηκαν μειώσεις 12% και στον προϋπολογισμό που κατατέθηκε μόλις προχτές οι δαπάνες περικόπτονται κι άλλο.

Χαρακτηριστικό είναι και το «επιχείρημα» της υπουργού για την «εξαίρεση»: Η Παιδεία, είπε, είναι «κεντρικό στοιχείο αναπτυξιακής προοπτικής (...) ιδιαίτερα σε μια καμπή που ο παγκόσμιος ανταγωνισμός από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ινδία εντείνεται». Με λίγα λόγια, είναι ένας χώρος μακροπρόθεσμων επενδύσεων για το ευρωπαϊκό κεφάλαιο (και το εργατικό δυναμικό που θέλει) στο διεθνές πεδίο ανταγωνισμού.

Κατά τα άλλα, η υπουργός Παιδείας «διαφήμισε» στους εταίρους της τις αναδιαρθρώσεις της κυβέρνησης για το «νέο» σχολείο της αγοράς και τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, που είναι η αρχή για τα σχολεία πολλών ταχυτήτων που ετοιμάζονται.

Στο Συμβούλιο επικυρώθηκαν οι κατευθύνσεις της ΕΕ για την εκπαίδευση. Σε Κείμενο Συμπερασμάτων για το ζήτημα της εκπαίδευσης και τη «βιώσιμη ανάπτυξη» καλούνται τα μέλη να προχωρήσουν στα βήματα που ορίζει η στρατηγική «Ευρώπη 2020» («κινητικότητα» νέων εργαζομένων, σπουδαστών και μαθητευόμενων για πανευρωπαϊκό ευέλικτο εργατικό δυναμικό, μηχανισμοί εύρεσης φτηνών εργατών για τους εργοδότες, μετατροπή της εκπαίδευσης σε ένα σύνολο πιστοποιητικών που απαιτούν οι εργοδότες κάθε χρονική στιγμή κ.ά.). Παράλληλα, ζητείται η ενίσχυση της δικτύωσης και συνεργασίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με επιχειρήσεις και ΜΚΟ.

Σε άλλο Κείμενο συμφώνησαν να προωθηθεί πρόγραμμα που θα ενισχύει την απόκτηση δεξιοτήτων, δηλαδή των βασικών χρηστικών γνώσεων (και όχι της μόρφωσης) που πρέπει να έχει ο αυριανός εργαζόμενος για να ανταποκριθεί στην παραγωγή. Το πρόγραμμα έχει στόχο οι δεξιότητες να αποκτούνται πιο νωρίς και γι' αυτό να αξιοποιούνται «νέες μορφές μάθησης». Στο συγκεκριμένο Κείμενο, μάλιστα, η υποκρισία περίσσεψε, αφού διαπίστωσαν (!) ότι τα παιδιά με μειονεκτικό κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο είναι πιο επιρρεπή σε κακές αποδόσεις στο σχολείο!

Σε τρίτο Κείμενο, για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, σημειώνεται ότι πρέπει να έχει άμεση σχέση με την αγορά εργασίας, να υπάρχει κινητικότητα και να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα και η συμμετοχή των «κοινωνικών εταίρων» σε αυτή.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΚΟΛΕΓΙΑΡΧΕΣ
«Παίζουν κρυφτό» για την «ακαδημαϊκή αναγνώριση»

Κυβέρνηση και επιχειρηματίες - ιδιοκτήτες κολεγίων «παίζουν κρυφτό» για την «ακαδημαϊκή αναγνώριση» των πιστοποιητικών των κολεγίων, αλλά συμφωνούν απόλυτα στην πλήρη νομιμοποίηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων

«Επίσκεψη» στο υπουργείο Παιδείας έκαναν, προχτές, εκπρόσωποι της Κομισιόν για να κάνουν έλεγχο «προόδου» στο βαθμό πραγματικής ενσωμάτωσης της Οδηγίας 36/05. Υπενθυμίζουμε ότι η κυβέρνηση έχει ενσωματώσει την Οδηγία στο ελληνικό δίκαιο, αναγνωρίζοντας, στην ουσία, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στη χώρα μας, ανοίγοντας την «όρεξη» των επιχειρηματιών ιδιοκτητών κολεγίων και για το τελευταίο βήμα, την «ακαδημαϊκή αναγνώριση» των πιστοποιητικών που πουλάνε.

Οι επιχειρηματίες - κολεγιάρχες πατάνε πάνω στην πολιτική και της ΕΕ και φυσικά στην πολιτική της κυβέρνησης, που «παίζει κρυφτό», λόγω του άρθρου 16 που δεν επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα. Στην όλη υπόθεση υπάρχει μια ατελείωτη υποκρισία, αφού η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά πως αναγνώρισε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια (οι επιχειρηματίες - κολεγιάρχες έχουν αγοράσει την ταμπέλα ιδιωτικών και δημόσιων πανεπιστημίων και πουλάνε κανονικότητα πτυχία). Μάλιστα, με την ενσωμάτωση της οδηγίας οι απόφοιτοι των κολεγίων μπορούν να προσληφθούν στο δημόσιο (μπορούν να δώσουν ΑΣΕΠ) και να εγγραφούν σε επιμελητήρια, επαγγελματικούς συλλόγους κτλ. Από εκεί και πέρα - όπως και πριν - ο εργοδότης θα κρίνει αν «του κάνει» το πιστοποιητικό απ' το κολέγιο. Το μόνο που δεν μπορεί να κάνει (πρακτικά), πλέον, ένας απόφοιτους κολεγίου είναι μεταπτυχιακό σε δημόσιο πανεπιστήμιο, ενώ το ίδιο το μαγαζί δεν έχει - ακόμα - τη δυνατότητα να κρεμάσει ταμπέλα με τον τίτλο «πανεπιστήμιο».

Σύμφωνα με χτεσινό δημοσίευμα των «Νέων» υπάρχει έγγραφο της Κομισιόν για «ακαδημαϊκή αναγνώριση» των πιστοποιητικών των κολεγίων, το οποίο κάπου «χάθηκε» και δεν μπήκε στο τραπέζι του ελέγχου. Το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει τέτοιο έγγραφο και η επίσκεψη έγινε μόνο για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 36/05. Πάντως, υπουργείο Παιδείας και κολεγιάρχες συμφωνούν ότι τελικός κριτής των όποιων πτυχίων είναι η «αγορά». Η «ακαδημαϊκή αναγνώριση» θα είναι η τελευταία παραχώρηση, που θα δώσει ακόμα μεγαλύτερο «κύρος» στις επιχειρήσεις των κολεγιαρχών, αλλά ακόμα - τυπικά - δε μπορεί να υλοποιηθεί, λόγω του άρθρου 16 του Συντάγματος. Δεν είναι πως δε θέλει η κυβέρνηση, αλλά - προς το παρόν - πρέπει να δηλώνει συνταγματικά νόμιμη... Προφανώς, στις μεταξύ τους συζητήσεις, τα κυβερνητικά στελέχη αναθεματίζουν για την κίνηση «τακτικής» στην τελευταία αναθεώρηση του Συντάγματος...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ