Τετάρτη 17 Οχτώβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Νέα εισαγγελική παρέμβαση για τις μαθητικές καταλήψεις

Με ποινικές διώξεις απειλεί μαθητές και γονείς, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, προκειμένου να τους τρομοκρατήσει για να εμποδίσει τον αγωνιστικό ξεσηκωμό ενάντια στην πολιτική συγκυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ. Κραδαίνοντας την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και τις διώξεις του Ποινικού Κώδικα, καλεί τους διευθυντές και τους καθηγητές των σχολείων να αναλάβουν δράση «συμβουλεύοντας» τους μαθητές ότι αν τυχόν προχωρήσουν σε καταλήψεις κινδυνεύουν να πάνε φυλακή και τους γονείς να αποτρέψουν τα παιδιά τους γιατί κινδυνεύουν να διωχθούν και οι ίδιοι για παραμέληση ανηλίκων.

Συγκεκριμένα, με κατεπείγον έγγραφο προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από τις 5 Οκτώβρη, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης Ευάγγελος Μαδεμλής ζητά να γνωστοποιηθούν οι ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται για τις καταλήψεις και τη διακοπή λειτουργίας των σχολείων, «στους διευθυντές, καθηγητές και προέδρους των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να μην απαιτηθεί η δρομολόγηση ποινικών διαδικασιών για την επίλυση του προβλήματος».

Η Εισαγγελία επισημαίνει για τους μεν διευθυντές και καθηγητές των σχολείων ότι «οφείλουν να παρέμβουν συμβουλευτικά προς τους μαθητές, ώστε αυτοί να αντιληφθούν ότι η συμπεριφορά τους αυτή συνιστά αξιόποινη πράξη η οποία διώκεται αυτεπάγγελτα και τιμωρείται με ποινή φυλάκισης από 6 μήνες εως 5 έτη». Σε ό,τι αφορά τους γονείς των μαθητών, σημειώνει ότι «πρέπει να πληροφορηθούν διά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κάθε σχολείου, ότι σε περίπτωση που παραλείπουν να αποτρέπουν τα ανήλικα τέκνα τους - μαθητές από τη διάπραξη του παραπάνω αδικήματος, τελούν την αυτεπαγγέλτως διωκόμενη αξιόποινη πράξη της παραμέλησης της εποπτείας ανηλίκων (άρθρο 360 ΠΚ)».

Κάτω τα χέρια από τα παιδιά μας

Τη νέα προσπάθεια ποινικοποίησης, τρομοκρατίας, αυταρχισμού και καταστολής του αγώνα των μαθητών καταδικάζει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ). Σε ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι η κατάσταση στην Παιδεία θα χειροτερεύσει παραπέρα μπροστά στην υλοποίηση του «Καλλικράτη», του «νέου» σχολείου της αγοράς και των μνημονίων που ακολουθούν και σημειώνει ότι μπροστά σε αυτήν την κατάσταση «απαιτείται, οργάνωση του αγώνα, να δημιουργηθούν εστίες αντίστασης σε όλα τα σχολεία και τις γειτονιές, μέσα από μαζικές διαδικασίες και με στόχο την κλιμάκωση του αγώνα, την περιφρούρησή του ως προς το περιεχόμενο και ως προς τις μορφές για να μπορεί ο αγώνας να μαζικοποιείται και να έχει συνέχεια».

Το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης καλεί την Εισαγγελία να πάρει πίσω την εντολή για αναζήτηση ποινικών ευθυνών, σημειώνοντας ότι «είναι ευθύνη των μαθητικών κοινοτήτων, των μαθητών, το πώς θα οργανώσουν τους αγώνες τους». Επίσης καλεί τους συλλόγους γονέων, τα σωματεία των εκπαιδευτικών, των εργαζομένων να καταγγείλουν την εισαγγελική παρέμβαση. Τις Λαϊκές Επιτροπές να πρωτοστατήσουν για την υπεράσπιση του δικαιώματος του αγώνα. «Ποινικοποιούν τους αγώνες και η απάντηση πρέπει να είναι καθολική», τονίζει.

Εκδηλώσεις εκπαιδευτικών
  • Η Επιτροπή Νίκαιας - Ρέντη του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, με σύνθημα «Τιμάμε την 28η Οκτωβρίου, μαθαίνουμε μαζί με τους μαθητές μας την Ιστορία του λαού μας και του τόπου μας», διοργανώνει την Παρασκευή 26 Οκτώβρη, στις 12 το μεσημέρι, επίσκεψη στο Μουσείο του Μπλόκου της Κοκκινιάς (πλατεία Οσίας Ξένης).
  • Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος» οργανώνει εκδήλωση, με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, με θέμα «Η αξιοποίηση του φασισμού σε περιόδους κρίσης», με ομιλητή τον ιστορικό και συγγραφέα Αναστάση Γκίκα. Η εκδήλωση θα γίνει την Δευτέρα 22 Οκτώβρη, στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης, στις 7 μ.μ.
Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις για τη μεταφορά των μαθητών

Από τις πρόσφατες, αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις για τη μεταφορά των μαθητών
Από τις πρόσφατες, αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις για τη μεταφορά των μαθητών
Kλιμακώνονται οι κινητοποιήσεις διεκδίκησης δωρεάν και ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία τους. Μετά και την τελευταία σύσκεψη των γονιών (Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας - ΑΣΓΜΕ), οι Ομοσπονδίες Αθήνας, Ανατ. Αττικής, Πειραιά, η Πανελλήνια Ενωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων) έχει προγραμματιστεί: Την Παρασκευή 19 Οκτώβρη, στις 11 το πρωί συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος και «πολύωρη διαμαρτυρία, περικυκλώνοντας το υπουργείο Εσωτερικών», που έχει την αρμοδιότητα για τη μεταφορά μαθητών. Οι φορείς καλούν ΟΛΜΕ και ΔΟΕ να στηρίξουν το πλαίσιο αιτημάτων και να κηρύξουν 3ωρη παναττική στάση εργασίας, για να διευκολυνθεί η συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στις κινητοποιήσεις. Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων και ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων θα πραγματοποιήσουν προσυγκέντρωση στις 10.30 π.μ. στην πλατεία Κοραή.

Επίσης, γονείς και μαθητές από τα 42 Μουσικά και 3 Καλλιτεχνικά Σχολεία της χώρας κλιμακώνουν τον αγώνα τους με κινητοποιήσεις το Σάββατο 20 Οκτώβρη και την Τρίτη 23 Οκτώβρη στις πόλεις τους.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Κινητοποιήσεις για τη φοιτητική μέριμνα

Πολύμορφες πρωτοβουλίες για το δικαίωμα στη σίτιση και τη στέγαση παίρνουν οι δυνάμεις του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ). Στο Πανεπιστήμιο Αθήνας από τη Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή «μπλοκάρουν» τις ταμειακές μηχανές των εστιατορίων όπου σιτίζονται οι φοιτητές του ιδρύματος. Την Παρασκευή θα γίνει κινητοποίηση στη Λέσχη του Πανεπιστημίου Αθήνας για να δοθούν κάρτες σίτισης σε όλους.

Σε κινητοποίηση, χτες, στο εστιατόριο της οδού Λυκαβηττού, οι υπεύθυνοι δήλωσαν στους φοιτητές ότι δεν μπορούν να κάνουν κινητοποίηση, ενώ πρόσθεσαν ότι έχουν εντολές απ' τον εργολάβο να καλέσουν την Αστυνομία! Σταμάτησαν τη σίτιση (!) και ήρθε η Αστυνομία, ενώ οι αστυνομικοί απείλησαν ότι αν οι φοιτητές δε σταματήσουν την κινητοποίηση θα φέρουν ...ενισχύσεις και θα τους βγάλουν έξω! Οι δυνάμεις του ΜΑΣ στη συνέχεια έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στην Πρυτανεία, που κράτησε αποστάσεις για το περιστατικό με την Αστυνομία, αλλά ζήτησε από τους φοιτητές να... κατανοήσουν πως ο εργολάβος δεν μπορεί να χάνει τα χρήματα από τις κινητοποιήσεις...

Χτες, έγινε κινητοποίηση και στο ΕΜ Πολυτεχνείο από τις Επιτροπές Αγώνα του ΜΑΣ και το Φοιτητικό Σύλλογο της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (ΣΕΜΦΕ), στη Διεύθυνση Φοιτητικής Μέριμνας.

Στην Κοζάνη

Ανάλογες κινητοποιήσεις κάνει το ΜΑΣ στο ΤΕΙ και στο Πανεπιστήμιο της Κοζάνης. Τη Δευτέρα πραγματοποίησε κινητοποίηση στη Λέσχη του ΤΕΙ και απέκλεισε τα ταμεία, επιβάλλοντας τη δωρεάν σίτιση των σπουδαστών. Χτες, πραγματοποίησε κινητοποιήσεις τόσο στο ΤΕΙ όσο και στο Πανεπιστήμιο για το δικαίωμα στη δωρεάν στέγαση για όλους τους φοιτητές. Και σήμερα, προγραμματίζει κινητοποίηση για τη δωρεάν μεταφορά με αστικά λεωφορεία.

Μέσα από συνέντευξη Τύπου, που έδωσαν χτες, οι εκπρόσωποι του ΜΑΣ στην Κοζάνη παρουσίασαν την κατάσταση που επικρατεί στο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ.

Οπως είπαν, στο ΤΕΙ έχει κοπεί η δωρεάν σίτιση για πάνω από τους μισούς σπουδαστές, με αποτέλεσμα να σιτίζονται δωρεάν 1.000 σπουδαστές.

Φέτος, δόθηκαν 70 δωμάτια στην εστία για 1.500 πρωτοετείς φοιτητές. Ενώ για να πάρουν το δωμάτιο οι σπουδαστές υποχρεούνται να πληρώσουν εγγύηση - χαράτσι 300 ευρώ.

Λόγω έλλειψης προσωπικού στα εργαστήρια δημιουργούνται ατέλειωτες λίστες αναμονής για τους σπουδαστές.

Στο Τμήμα Βιομηχανικού Σχεδιασμού οι σπουδαστές καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους 120 ευρώ για αναλώσιμα μόνο για ένα μάθημα σχεδίου.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην πρακτική άσκηση, το ΤΕΙ δε δίνει νέες πρακτικές με αποτέλεσμα σπουδαστές να μην μπορούν να πάρουν πτυχίο.

Στο Πανεπιστήμιο δεν υπάρχει εστία. Η ΔΕΗ χρηματοδοτεί «έδρα» καθηγητή, γεγονός που ανοίγει την πόρτα εμπλοκής της επιχείρησης στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.

Για τις κτιριακές ανάγκες του Πανεπιστημίου ενοικιάζονται αίθουσες, πολυκατοικία και αποθήκες σούπερ μάρκετ.

Το κόστος μετακίνησης των σπουδαστών είναι δυσβάσταχτο, αφού καλούνται να πληρώσουν τουλάχιστον 50 ευρώ το μήνα για να παρακολουθήσουν μαθήματα.

Στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Κινητοποίηση για τη φοιτητική στέγη πραγματοποίησαν χτες οι φοιτητές και στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Στο πλαίσιο των περικοπών, 350 περίπου φοιτητές στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο μένουν εκτός εστιών (από τις 700 αιτήσεις στέγασης καλύφθηκαν μόλις οι 345), καθώς τα αντίστοιχα κονδύλια έχουν μειωθεί μέσα σε 2 χρόνια κατά 800.000 ευρώ (από 1.200.000 ευρώ, σήμερα δίνονται 402.000 ευρώ). Ομως, κατά τη χτεσινή κινητοποίηση των άστεγων φοιτητών που μαζί με το ΜΑΣ απαίτησαν να διατεθεί έκτακτο κονδύλι ώστε κανένας από τους φοιτητές που έχουν κάνει αίτηση να μη μείνει χωρίς δωμάτιο, η Πρυτανεία αρνήθηκε ακόμα και να συναντηθεί μαζί τους.

ΕΛΜΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ
Πρωτιά για τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ

Πρώτη δύναμη με αυτοδυναμία στο ΔΣ αναδείχτηκε, για άλλη μια φορά, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, στις εκλογές που έγιναν στις 9 Οκτώβρη στην ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου. Για την ανάδειξη του νέου ΔΣ ψήφισαν 172 εκπαιδευτικοί, υπήρξαν 156 έγκυρα και 16 άκυρα - λευκά ψηφοδέλτια. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ πήρε 92 ψήφους και 4 έδρες (ποσοστό 59%), η Συνεργασία Εκπαιδευτικών 56 ψήφους και 3 έδρες (35,9%) και η Αριστερή Πορεία 8 ψήφους (5,1%).

Η Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ επιβεβαίωσε τον προσανατολισμό του σωματείου στο πλευρό του ΠΑΜΕ, του ταξικού κινήματος, με το πλαίσιο και τα αιτήματα που έχει διατυπώσει μέχρι σήμερα.

Λείπουν εκατοντάδες καθηγητές στις Κυκλάδες

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Ενα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα κενά εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο Νομό Κυκλάδων είναι εκατοντάδες. Σύμφωνα με την ανακοίνωση των 4 ΕΛΜΕ του νομού Κυκλάδων (Α' ΕΛΜΕ Κυκλάδων, ΕΛΜΕ Θήρας, ΕΛΜΕ Πάρου, ΕΛΜΕ Νότιων Κυκλάδων), μετά και το διορισμό 60 αναπληρωτών εκπαιδευτικών απουσιάζουν από τις σχολικές μονάδες 200 εκπαιδευτικοί.

Για το θέμα, Ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, Γιάννης Γκιόκας, Ελένη Γερασιμίδου και Χρήστος Κατσώτης, οι οποίοι τονίζουν: «Η συγκεκριμένη εξέλιξη δεν είναι τυχαία. Αποτελεί συνέπεια της πολιτικής που εξασφαλίζει τα κέρδη των δανειστών, που θωρακίζει την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του κεφαλαίου, ενώ την ίδια ώρα καταδικάζει το λαό στη φτώχεια και στην εξαθλίωση. Του στερεί ακόμα και το δικαίωμα στη μόρφωση των παιδιών του.

Οι συγχωνεύσεις σχολείων, η αξιολόγηση, η έλλειψη εκπαιδευτικών από τα σχολεία αποτελούν κομμάτια του παζλ του σχολείου της αγοράς, της αμάθειας και των επιχειρήσεων», σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ και ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για την άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του Ν. Κυκλάδων με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Ανασυγκρότηση της Επιτροπής Αγώνα...

...για τους ελαστικά εργαζόμενους και άνεργους εκπαιδευτικούς

Κάλεσμα συσπείρωσης και κοινής δράσης απευθύνει σε κάθε αναπληρωτή, ωρομίσθιο και άνεργο εκπαιδευτικό πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η Επιτροπή Αγώνα Αναπληρωτών - Ωρομισθίων - Ανέργων νομού Ηρακλείου Κρήτης. Για το σκοπό αυτό έχει οριστεί σύσκεψη για την ανασυγκρότηση και τη μαζικοποίηση της Επιτροπής που θα γίνει αύριο Πέμπτη, στις 7.30 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου. Με ένα διεκδικητικό πλαίσιο ειδικά γι' αυτές τις κατηγορίες εκπαιδευτικών, η επιτροπή απευθύνει στους ελαστικά εργαζόμενους και άνεργους εκπαιδευτικούς το κάλεσμα: «Μην στενεύεις τις ανάγκες σου στα μέτρα τους! Με οργανωμένο αγώνα, με συσπείρωση και αλληλεγγύη μπορούμε να τα καταφέρουμε! Ενας για όλους και όλοι για έναν»!

Παραμένουν υποστελεχωμένα τα καλλιτεχνικά σχολεία

Συζητήθηκε Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Η κυβέρνηση δε διαθέτει την πολιτική βούληση ώστε να λειτουργήσουν άμεσα τα καλλιτεχνικά σχολεία, που σήμερα υπολειτουργούν λόγω έλλειψης προσωπικού και αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα τόσο στο διδακτικό έργο όσο και στην εξεταστική διαδικασία. Αυτό προέκυψε από την απάντηση που έλαβε από την ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών ο βουλευτής του ΚΚΕ Θεοδόσης Κωνσταντινίδης, στην Επίκαιρη Ερώτησή του που συζητήθηκε στη Βουλή.

Ο υφυπουργός Εσωτερικών Χ. Αθανασίου, επικαλέστηκε νομικά κωλύματα υποστηρίζοντας ότι οι καθυστερήσεις στην πρόσληψη προσωπικού οφείλονται στη «δυστοκία» για την ερμηνεία της σχετικής νομοθεσίας. Επίσης, επέρριψε ευθύνη στους ΟΤΑ λέγοντας ότι υπάρχει «καθυστέρηση από τους δήμους για να στείλουν τα ονόματα, προκειμένου να προωθηθούν στο ΑΣΕΠ», ενώ και το ίδιο το ΑΣΕΠ -όπως είπε- καθυστερεί να εγκρίνει προσλήψεις με σύμβαση έργου. Να σημειωθεί ότι συνολικά η κυβέρνηση προτίθεται να εγκρίνει μόλις 800 θέσεις εκπαιδευτικών πανελλαδικά.

Ανταπαντώντας ο Θ. Κωνσταντινίδης, κατέθεσε στη Βουλή σειρά εγγράφων μαζικών φορέων και δημοτικών αρχών που απαιτούν την άμεση λύση του προβλήματος δηλώνοντας ότι «υπάρχει αριθμός μαθητών που θα διακόψει τις σπουδές του» και τονίζοντας πως «η κυβέρνηση αντί να εξασφαλίζει δημόσια και δωρεάν καλλιτεχνική εκπαίδευση» υπονομεύει και τις υπάρχουσες δομές. Μάλιστα, έθεσε το ερώτημα προς το υπουργείο Εσωτερικών «τι μέτρα προτίθεται να πάρει το υπουργείο για την πρόσληψη προσωπικού» αφού «η αγωνία έχει κορυφωθεί, η κατάσταση πιέζει γονείς και διδάσκοντες». Συγκεκριμένα, ζήτησε να «υπάρξει επιτάχυνση των διαδικασιών» και να «υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για να μην έχουμε τα ίδια προβλήματα του χρόνου». Συνολικά πάντως, σημείωσε πως «για να υπάρξει λύση πρέπει να υπάρχει πολιτική βούληση, πράγμα το οποίο δε φάνηκε στην τοποθέτηση του υπουργού».

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Το «νέο» σχολείο «με σάρκα και οστά»

Ανακοίνωση για τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στα πρότυπα σχολεία

«Να το "νέο" σχολείο με σάρκα και οστά, να πού στοχεύει η "αξιολόγηση"», τονίζει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, στην ανακοίνωσή της για την απόφαση του υπουργείου Παιδείας για τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στα πρότυπα σχολεία.

Η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών έχει ως εξής:

«Τα ψέματα τελείωσαν! Η ίδια η ζωή, οι ίδιες οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν όσα σου λέγαμε για το "τι εστί αξιολόγηση". Ζωντανό παράδειγμα η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για "τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στα πρότυπα σχολεία"(Φ.361.22/116672/Δ1). Συγκεκριμένα με την απόφαση αυτή, που αποτελεί υλοποίηση του περσινού νόμου 3699/2011, καθορίζεται ότι:

  • Ο εκπαιδευτικός δεν έχει πια οργανική θέση. Κρίνεται κάθε πέντε χρόνια για το αν θα παραμείνει στο σχολείο, με μέγιστο χρόνο παραμονής τις δύο πενταετίες (εξωτερική αξιολόγηση). Κρίνεται επίσης και κάθε δυο χρόνια (εσωτερική αξιολόγηση).
  • Ο σχολικός σύμβουλος της ειδικότητας μπαίνει στην τάξη και βαθμολογεί. Τον εκπαιδευτικό αξιολογούν επίσης και ο σχολικός σύμβουλος του σχολείου καθώς και ο διευθυντής, με βάση τον ατομικό φάκελο του κάθε εκπαιδευτικού (portfolio).
  • Κριτήριο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού αποτελούν και οι επιδόσεις των μαθητών (νόμος 3699/2011). Αρα τα σχολεία κατηγοριοποιούνται σε "καλά» και σε "κακά", σε αυτά με καλές επιδόσεις και σε αυτά με άσχημες επιδόσεις μαθητών.
  • Κριτήριο επίσης "θετικής αξιολόγησης" (απαιτείται η συγκέντρωση 55 μορίων και άνω) είναι η συμμόρφωση και η προώθηση του νέου σχολείου. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα 60 στα 100 μόρια δίνονται αποκλειστικά από διευθυντή και σχολικούς συμβούλους, με βάση τη συμμετοχή στα ευρωπαϊκά προγράμματα, στις καινοτόμες δράσεις (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας), στα προγράμματα αυτοαξιολόγησης, αλλά και από τη συνέντευξη! Επίσης, "συνεκτιμάται η συνεργατικότητα, η συνέπεια στην εκτέλεση των καθηκόντων, η συμβολή στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου". Δηλαδή, καλός εκπαιδευτικός είναι ο φρόνιμος εκπαιδευτικός, αυτός που "τρέχει" τα ευρωπαϊκά προγράμματα, που αναπαράγει αυτούσιο το αντιδραστικό περιεχόμενο των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.

Πλέον δεν χωράνε αυταπάτες! Αυτή είναι η αξιολόγηση και εκεί στοχεύει. Ο εκπαιδευτικός να διαδραματίσει πιο αποφασιστικό ρόλο στην προώθηση ενός νέου αντιδραστικού σχολείου που θα διαχωρίζει τους μαθητές:

  • Σε αυτούς που "παίρνουν τα γράμματα" και άρα δικαιούνται μόρφωση και
  • σε αυτούς που "δεν παίρνουν τα γράμματα", άρα ας καταρτιστούν σε κάποιες δεξιότητες και εμπρός για δουλειά "ήλιο με ήλιο".

Οσες συνδικαλιστικές και πολιτικές δυνάμεις σπέρνουν αυταπάτες για μια "άλλη, καλή αξιολόγηση" (βλέπε ΟΛΜΕ-ΔΟΕ), πολύ απλά λένε ψέματα. Στρώνουν το χαλί στο υπουργείο για να γίνει αποδεκτή η αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς στα πρότυπα σχολεία, με συλλογικές αποφάσεις, να αντιδράσουν. Αν περάσουν τα μέτρα αυτά στα συγκεκριμένα σχολεία, ανοίγει ο δρόμος για τη γενίκευση της εφαρμογής τους σε όλη τη δημόσια εκπαίδευση. Να μη δεχτούν όσα προβλέπει η απόφαση του υπουργείου και συγκεκριμένα:

  • Να μη δεχτούν κανένα σχολικό σύμβουλο στην τάξη.
  • Να μη δώσουν καμία συνέντευξη σε κανέναν αξιολογητή.
  • Να μην υποβάλουν ατομικό φάκελο.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους να πάρουν σχετικές αποφάσεις, να καλύψουν συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς στα πρότυπα σχολεία, να λάβουν όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα για να μπλοκαριστεί η αξιολόγηση. Να διαγράψουν από τα πρωτοβάθμια σωματεία τα στελέχη εκπαίδευσης που υλοποιούν την απόφαση αυτή του υπουργείου».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ