Πέμπτη 1 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΤΕΙ
Διαιωνίζεται η απαράδεκτη κατάσταση με το έκτακτο προσωπικό

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Το ΚΚΕ επαναφέρει στη Βουλή το ζήτημα με την κατάσταση που επικρατεί στο εκπαιδευτικό και επιστημονικό προσωπικό των ΤΕΙ, που ολοένα και χειροτερεύει, με Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτή του Κόμματος, Λιάνας Κανέλλη. Η βουλευτής επισημαίνει ότι σε προηγούμενη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος για το ίδιο θέμα «ο υφυπουργός Παιδείας την ίδια ώρα που αναγνώρισε το πρόβλημα του μεγάλου αριθμού των εκτάκτων, την ίδια στιγμή απάντησε ότι για την τρέχουσα ακαδημαϊκή χρονιά έχουν γίνει 4.000 προσλήψεις έκτακτου προσωπικού, ενώ και για την επόμενη χρονιά προβλέπεται κάτι τέτοιο, διαιωνίζοντας ουσιαστικά την κατάσταση αυτή».

Και η βουλευτής συνεχίζει στο κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης: «Η μεγάλη πλειοψηφία του προσωπικού (της τάξεως του 80%) παραμένει έκτακτο, βιώνοντας για χρόνια την ομηρία και την εκμετάλλευση, καθώς πολλοί από αυτούς εργάζονται για χρόνια στα ιδρύματα, στηρίζοντας σε ένα πολύ μεγάλο μέρος το εκπαιδευτικό έργο που γίνεται σε αυτά. Την ίδια στιγμή παραμένει απλήρωτο για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Συγκεκριμένα στο ΤΕΙ Πειραιά υπάρχουν 850 έκτακτοι, οι οποίοι έχουν να πληρωθούν από το μήνα Μάρτη, και αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας από τη Δευτέρα 14 Ιούνη, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους.

Επαναφέροντας το σοβαρότατο αυτό ζήτημα, ερωτάται η κ. υπουργός ποια μέτρα θα λάβει άμεσα η κυβέρνηση για την επίλυση αυτών των προβλημάτων. Και συγκεκριμένα:

  • Να καταργηθεί ο θεσμός του έκτακτου εκπαιδευτικού, να μονιμοποιηθεί το υπάρχον προσωπικό και να προκηρυχθούν θέσεις μόνιμης, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, που να καλύπτουν τις ανάγκες των ιδρυμάτων.
  • Να καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα (μισθοδοσία Μάρτη, Απρίλη, Μάη και δώρο Πάσχα) στους εκτάκτους του ΤΕΙ Πειραιά», καταλήγει το κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης.
Συνεχίζεται η πίεση στους βαθμολογητές

Συνεχίζει την πίεση προς τα βαθμολογικά κέντρα η κυβέρνηση και γνωρίζοντας ότι πέντε ΕΛΜΕ έχουν πάρει αποφάσεις και συνεχίζουν την αποχή διεκδικώντας να μη μειωθούν τα δεδουλευμένα τους, ανακοίνωσε χτες ότι οι βαθμολογίες θα αναρτηθούν στα Λύκεια στις 6 Ιούλη. Παράλληλα με την πίεση των δημόσιων ανακοινώσεων, η κυβέρνηση προσπαθεί να φέρει αντιμέτωπους τους εκπαιδευτικούς μεταξύ τους, αφού με την ίδια εγκύκλιο που ανακοινώνει την έκδοση των βαθμολογιών, ανακοινώνει ουσιαστικά και την καλοκαιρινή άδεια των εκπαιδευτικών, προσπαθώντας να βάλει ακόμα και καθηγητές να πιέζουν τους συναδέλφους τους να σταματήσουν την αποχή προκειμένου να «κλείσουν» τα σχολεία.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υφυπουργού Ι. Πανάρετου, οι υποψήφιοι θα πρέπει να υποβάλουν τα μηχανογραφικά τους δελτία μεταξύ 7 και 20 Ιουλίου. Σύμφωνα δε, με τις οδηγίες του υπουργείου προς τα σχολεία, «στα Γενικά Λύκεια όλης της χώρας θα παραμείνουν στις 8 και 9 Ιουλίου μόνο δύο εκπαιδευτικοί» για τη χορήγηση των βεβαιώσεων πρόσβασης και το μεσημέρι της 9ης Ιουλίου οι διευθυντές των σχολείων θα πρέπει να παραδώσουν στα Γραφεία και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όσες βεβαιώσεις δεν έχουν παραληφθεί από τους υποψήφιους.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Οταν η γλώσσα μετατρέπεται σε εμπόρευμα

Η υπουργός Παιδείας, την περασμένη Δευτέρα, ανακοίνωσε πρωτοβουλίες για την «προώθηση» του εμπορεύματος «ελληνική γλώσσα»

Πλήρως ευθυγραμμισμένες με το σύνθημα της ΕΕ «γλώσσα σημαίνει μπίζνες» ήταν οι ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας, την περασμένη Δευτέρα, στη Συνάντηση Εργασίας για την «Ελληνική Γλώσσα και τη Γλωσσική Αγωγή». Απ' τις ανακοινώσεις δεν έλειψαν τα μεγάλα λόγια, τα οποία το μόνο που αποδεικνύουν είναι την υποκρισία της κυβέρνησης και σε αυτόν τον τομέα.

«Για μένα η γλώσσα είναι το μεγάλο» είπε, μεταξύ πολλών άλλων, η Α. Διαμαντοπούλου, ενώ δεν έχουν περάσει παρά λίγες βδομάδες απ' τα μέτρα για τα 800 ολοήμερα δημοτικά με «αναμορφωμένο πρόγραμμα» (πειραματόζωα για το «νέο» σχολείο), όπου τα Αγγλικά θα διδάσκονται απ' την Πρώτη Δημοτικού, πριν ακόμα οι μαθητές αφομοιώσουν στοιχειωδώς τη μητρική γλώσσα. Η υποκρισία συνεχίστηκε, όταν η υπουργός Παιδείας επανέλαβε και ότι στα 800 ολοήμερα αυξάνονται οι ώρες της ελληνικής γλώσσας και με ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων, την ίδια ώρα που από τα βιβλία έχουν αφαιρεθεί στο μεγαλύτερο βαθμό τα λογοτεχνικά κείμενα και έχουν αντικατασταθεί με ...μικρές αγγελίες και συνταγές!

Το σύνθημα «γλώσσα σημαίνει μπίζνες» διατυπώθηκε από την ΕΕ το 2007. Η Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Πολιτισμού της Κομισιόν, προετοιμάζοντας διεθνές συνέδριο για «τις επιχειρήσεις, τις γλώσσες και τις διαπολιτισμικές δεξιότητες», χρησιμοποίησε το σύνθημα «Γλώσσες σημαίνουν μπίζνες» (LANGUAGES MEAN BUSINESS)! Σε αυτό το πλαίσιο και με πολλές άλλες αποφάσεις η ΕΕ αντιμετωπίζει τη γλώσσα ως ένα ακόμα προϊόν της ελεύθερης αγοράς.

Στη λογική, λοιπόν, «προώθησης» της ελληνικής γλώσσας, όπως κάθε άλλο εμπόρευμα, η υπουργός Παιδείας είπε: «Αν σήμερα η αγγλική γλώσσα είναι για όλους τους λαούς του κόσμου η πρώτη ξένη γλώσσα που προτιμάται από ανάγκη, ας κάνουμε την ελληνική την πρώτη ξένη γλώσσα που θα προτιμάται από άποψη». Σε αυτή την κατεύθυνση ήταν και οι ανακοινώσεις για καθιέρωση Πιστοποιητικού Ελληνομάθειας και σύσταση οργανισμού για την ελληνική γλώσσα στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, ο οποίος θα βεβαιώνει και θα πιστοποιεί την ελληνομάθεια.

Η υπουργός υποστήριξε ότι «ο 15χρονος που επιστρέφει στο σπίτι του και λέει "έφαγα σήμερα ένα φλας" δεν συνιστά απειλή για τη γλώσσα. Περισσότερο ίσως θα πρέπει να μας προβληματίζει η ταλαιπωρία της γλώσσας στην έντυπη και ηλεκτρονική δημοσιογραφία και ευρύτερα στη δημόσια επικοινωνία». Ομως, το ...«φλας» του 15χρονου είναι αλληλένδετο με το σχολείο της αμορφωσιάς που γίνεται όλο και χειρότερο, καθώς και με τις «σαβούρες» που προωθούν με κάθε τρόπο οι επιχειρηματίες - καναλάρχες, επειδή υποτίθεται ...«πουλάνε». Οσο για τη «δημόσια επικοινωνία», που ανέφερε η υπουργός, εμείς απλά υπενθυμίζουμε ότι η ίδια έχει δηλώσει, πολύ πρόσφατα, πως το «νέο» σχολείο «είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο project». Κι επειδή είναι μικρός ο τόπος και γνωριζόμαστε όλοι, θυμόμαστε πολύ καλά ότι η υπουργός, όταν ήταν επίτροπος της ΕΕ, πρότεινε να καθιερωθεί η αγγλική ως δεύτερη επίσημη γλώσσα της Ελλάδας.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι η Αννα Διαμαντοπούλου, αναμασώντας τις βολικές θεωρίες της αστικής τάξης, «εκτίμησε» ότι «η εποχή των μεγάλων ιδεολογιών έχει παρέλθει. Οι σύγχρονες κοινωνίες δεν αναζητούν "-ισμούς" αλλά θεσμούς». Μιλά, προφανώς, για τους «θεσμούς» που διαλύουν τη ζωή μικρών και μεγάλων, που αφαιρούν «επίσημα» κάθε δικαίωμα.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Τεράστιες ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή

Τη συνολική πολιτική τόσο των προηγούμενων κυβερνήσεων, όσο και της σημερινής για την Ειδική Αγωγή, κατήγγειλαν με ψήφισμά τους οι εκλεγμένοι γονείς αντιπρόσωποι στο τακτικό συνέδριο της Ομοσπονδίας Γονέων Πειραιά που πραγματοποιήθηκε χτες. Πολιτική που συνεχίζει την εκδίωξη των παιδιών ΑμΕΑ από την εκπαίδευση και διατηρεί τα σχολεία - κλουβιά. Παράλληλα καλεί τους γονείς να συσπειρωθούν με τους ταξικούς συνδικαλιστικούς φορείς και να μετατρέψουν την οργή τους σε συλλογική δράση.

Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλεται στο ψήφισμα:

  • Το Ειδικό Σχολείο Σαλαμίνας στεγάζεται σε 2 αποθήκες και ο Δήμος αρνείται να το στεγάσει στο όμορο δημοτικό σχολείο, που θα εκκενωθεί, γιατί σκέπτεται να το αποχαρακτηρίσει και να το παραχωρήσει για πολιτιστικό κέντρο.
  • Το Ειδικό Σχολείο Κορυδαλλού στεγάζεται σε πρώην πάρκινγκ του Δήμου σε 10 κοντέινερ και ενώ έχει χαρακτηριστεί χώρος εδώ και 10 χρόνια δεν έχει προχωρήσει η ανέγερση του σχολικού κτιρίου.
  • Το Ειδικό Κερατσινίου στεγάζεται σε ακατάλληλο κτίριο, πρώην Λυκείου.
  • Το Ειδικό Σχολείο του ΠΙΚΠΑ παραμένει σε κτίριο εντελώς ακατάλληλο, χωρίς ασανσέρ, ράμπες κλπ.
  • Στο Ειδικό Πειραιά η πισίνα λειτούργησε μόνο στα εγκαίνια (με πρωθυπουργό τον Σημίτη) και συστεγάζει το σχολείο των αυτιστικών.
  • Το 1ο ΕΕΕΕΚ Πειραιά υποχρεώνεται να έχει υπερδιπλάσιους μαθητές.
  • Το Ειδικό Περάματος στεγάζεται σε 2 ακατάλληλες αίθουσες.

Με τις προσπάθειές της η Ομοσπονδία κατάφερε να μεταστεγαστεί σε νέο σχολείο το Ειδικό Σχολείο της Δραπετσώνας.

Επίσης, όπως καταγγέλλει, ενώ υπάρχει εδώ και τρία χρόνια απόφαση της Νομαρχιακής Επιτροπής Παιδείας για ίδρυση 2ου ΕΕΕΕΚ στον Πειραιά, αδρανώντας ο νομάρχης, δεν απαίτησε την αποδοχή της πρότασης από το υπουργείο Παιδείας και την έκδοση ΦΕΚ, για να προχωρήσει η ανέγερσή του.

Η Ομοσπονδία ζητά επίσης ανέγερση σε κάθε δήμο Ειδικού Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, για την κάλυψη των αναγκών, τη δημιουργία Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής. Εδώ και τέσσερα χρόνια προτείνει την κατασκευή στο χώρο των πρώην Λιπασμάτων, Νοσοκομείου Παίδων και ολοκληρωμένου Συγκροτήματος Ειδικών Σχολείων που θα καλύπτουν συνολικά την ευρύτερη περιοχή.

Τέλος, καταγγέλλει πιέσεις που δέχτηκαν οι γονείς του 1ου ΕΕΕΕΚ και η Διεύθυνση του συγκεκριμένου σχολείου, από το Δήμο Πειραιά, για να δεχτούν τα παιδιά που αποφοίτησαν από τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία.

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση και στα χειρότερα που έρχονται με την εφαρμογή του «Καλλικράτη», η Ομοσπονδία διατρανώνει τη θέλησή της «να συμβαδίσουμε με τους ταξικούς συνδικαλιστικούς φορείς των ΑμΕΑ, με τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων και με τα ταξικά σωματεία και να μην τους αφήσουμε να πραγματοποιήσουν τα σχέδιά τους».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ