Τρίτη 7 Αυγούστου 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Αναπάντητα ερωτήματα για το θάνατο ναυτεργάτη

Εχασε τη ζωή του λίγες μέρες αφότου παρουσίασε συμπτώματα οξείας γαστρεντερίτιδας εν πλω, μαζί με άλλους συναδέλφους του

Στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν πληθαίνουν οι βλάβες και τα ατυχήματα στα πλοία
Στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν πληθαίνουν οι βλάβες και τα ατυχήματα στα πλοία
Πολλά ερωτήματα συνεχίζει να προκαλεί ο αδιευκρίνιστος θάνατος ναυτεργάτη την 1η Αυγούστου στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Cruise Olympia» των «Μινωικών Γραμμών».

Με καταγγελία που εξέδωσαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, αποκαλύπτουν ότι υπάρχουν πληροφορίες για την κατάσταση του δικτύου λυμάτων του πλοίου «από το οποίο προέκυψαν προβλήματα υγείας και σε άλλους ναυτεργάτες», ενώ υπενθυμίζεται ότι στο ίδιο πλοίο, τρεις μέρες πριν το θάνατο του ναυτεργάτη, ξεψύχησε και μία επιβάτιδα.

Θυμίζουμε ότι τρεις ναυτεργάτες του πλοίου ασθένησαν με συμπτώματα οξείας γαστρεντερίτιδας και ζήτησαν βοήθεια γιατρού, που όμως δεν υπήρχε στο πλοίο. Δύο μέρες μετά, την περασμένη Τετάρτη, κατέληξε ο ένας από τους τρεις, ένας 42χρονος επίκουρος θαλαμηπόλος.

Τα ναυτεργατικά σωματεία απαιτούν την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας και των υπηρεσιών του ώστε να διερευνηθούν άμεσα τα αίτια του θανάτου του ναυτεργάτη, και από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές στην Πάτρα και τον υπεύθυνο νηογνώμονα του πλοίου να ελεγχθούν οι εγκαταστάσεις και το σύστημα επεξεργασίας και διαχείρισης λυμάτων του πλοίου. Απαιτούν ακόμα «την έγγραφη πλήρη ενημέρωσή μας για τις ενέργειές σας με βάση τα καταγγελλόμενα».

Παράλληλα, συνεχίζονται τα περιστατικά με απανωτές βλάβες και ναυτικά ατυχήματα, που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για ναυτεργάτες και επιβάτες, στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν, καθώς με ευθύνη εφοπλιστών και κυβέρνησης, υποσυντήρητα πλοία με μειωμένες οργανικές συνθέσεις εκτελούν απανωτά δρομολόγια, με τα πληρώματά τους να βρίσκονται επί ποδός μέχρι εξάντλησης.

Ενδεικτικά, από τις 31 Ιούλη μέχρι και το απόγευμα της περασμένης Κυριακής καταγράφηκαν τα εξής περιστατικά σε επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία: Το «Νικητής», το απόγευμα της 31ης Ιούλη, κατά την προσέγγισή του στη Θάσο παρουσίασε πρόβλημα στα πηδάλια και τα χειριστήριά του, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να καταπλεύσει στο λιμάνι.

Το βράδυ της ίδιας μέρας τραυματίστηκε στο δεξί χέρι 56χρονος ναυτεργάτης, μέλος του πληρώματος του «Νήσος Χίος». Για το πλοίο αυτό τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία έχουν ήδη καταγγείλει ότι παραβιάζονται οι διεθνείς συμβάσεις που καθορίζουν τα ελάχιστα για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών, αφού μέσα σε 5 μέρες «πιάνει» 40 λιμάνια! Στις 2 Αυγούστου έφυγε η άγκυρα του «Εύβοια Σταρ».

Στις 3 Αυγούστου το «Κρήτη ΙΙ», με 841 επιβάτες, ενώ είχε βγει μεσοπέλαγα με προορισμό το Ηράκλειο, παρουσίασε βλάβη στη κύρια μηχανή και χρειάστηκε η συνδρομή ρυμουλκού. Στις 5 Αυγούστου το «Ακουα Μπλου», με 170 επιβάτες, κατά τη διάρκεια χειρισμών για την πρόσδεσή του στο λιμάνι της Σκιάθου προσέκρουσε στη προβλήτα του λιμανιού, με αποτέλεσμα να υποστεί ρήγμα, επί αποπλεύσει από Ηράκλειο για Θήρα - Νάξο - Πάρο - Μύκονο - Τήνο - Σύρο - Ανδρο - Σκιάθο - Θεσσαλονίκη. Την ίδια μέρα το «Ζευς», κατά τη διαδικασία φόρτωσης στο λιμάνι του Αντιρρίου, παρουσίασε μηχανική βλάβη λόγω απώλειας ηλεκτρικής ισχύος.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ