Παρασκευή 20 Απρίλη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
ΤΑΞΙΚΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
Καλούν σε συνέχιση του αγώνα με απεργία την 1η Μάη

Ολοκληρώθηκε σήμερα το πρωί η διήμερη απεργία του κλάδου - Η νόθα πλειοψηφία της ΠΝΟ καταψήφισε την πρόταση για νέα 24ωρη απεργία

Από τις συζητήσεις αντιπροσωπειών των ταξικών σωματείων με τα πληρώματα στα πλοία
Από τις συζητήσεις αντιπροσωπειών των ταξικών σωματείων με τα πληρώματα στα πλοία
Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ χαιρετίζουν τους ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων, για τη μαζική, μαχητική συμμετοχή τους στις δύο διαδοχικές 24ωρες απεργίες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, σε όλα τα λιμάνια της χώρας, ενάντια στην κατάργηση της υποχρεωτικής εφαρμογής των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ), που προωθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, σύμφωνα με σχέδιο υπουργικής απόφασης του υπουργείου Ναυτιλίας που έχει δημοσιοποιήσει, ικανοποιώντας τις αξιώσεις των εφοπλιστών, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου.

Κόντρα στη διάθεση των ναυτεργατών για κλιμάκωση του αγώνα, βρέθηκε και αυτήν τη φορά η νόθα πλειοψηφία του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού στη διοίκηση της ΠΝΟ. Στη χτεσινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας, οι δυνάμεις αυτές αποφάσισαν να ανακόψουν τον απεργιακό αγώνα, καταψηφίζοντας την πρόταση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων για συνέχιση με νέα 24ωρη απεργία, με προοπτική κλιμάκωσης.

Στο σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε η νόθα πλειοψηφία στη ΠΝΟ, ενώ διατείνεται ότι «το θέμα του κοινωνικοασφαλιστικού, των μειωμένων συνθέσεων και τα καθαρά εργασιακά θέματα είναι στην πρώτη γραμμή και απαιτούν άμεσες λύσεις», στο διά ταύτα περιορίζονται να αναφέρουν ότι... «αναμένουμε αναλυτικά τις γραπτές θέσεις και διευκρινίσεις του κ. υπουργού», ούτε ώστε «να μελετηθούν και εκτιμηθούν»...

Οπως επισημαίνουν με ανακοίνωσή τους τα ταξικά σωματεία, επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά η ανάγκη οι ναυτεργάτες να απομονώσουν αυτές τις δυνάμεις. Τα σωματεία υπογραμμίζουν: «Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Γ. Χαλάς, και οι διοικήσεις των σωματείων όπου κυριαρχούν ο εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός, με επικεφαλής τον πρόεδρο της ΠΕΠΕΝ (Ενωση Πλοιάρχων) Ε. Τσικαλάκη, ενώ υποκρίνονται για τα οξυμένα προβλήματα των ναυτεργατών, στην πράξη, συνεχίζουν όπως και με την σημερινή (σ.σ. χτεσινή) απόφασή τους, να οπλίζουν την επιθετικότητα των εφοπλιστών και της κυβέρνησης».

Την ίδια στιγμή, που η νόθα πλειοψηφία στην ΠΝΟ ζητά «διευκρινίσεις» από τον υπουργό Ναυτιλίας, ο ίδιος χαρακτήρισε με θράσος την απεργία των ναυτεργατών «αδικαιολόγητη», ενώ με δηλώσεις του κατά τη διάρκειά της παραδέχτηκε, όπως καταγγέλλουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, ότι έχει ήδη αρχίσει να θέτει σε εφαρμογή όσα προβλέπει η υπουργική απόφαση, λέγοντας ότι έχει εγκρίνει το 2017 τη δρομολόγηση 180 πλοίων στο εσωτερικό με σημαίες άλλων χωρών, «στην κατεύθυνση - όπως σημειώνουν τα σωματεία - του σχεδίου της υπουργικής απόφασης που με βάση τον ευρωπαϊκό κανονισμό 3577/1992 διευρύνει την ανασφάλιστη εργασία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων».

«Εφοπλιστές - κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, του ΔΝΤ, επιδιώκουν την κατάργηση της υποχρεωτικής εφαρμογής της κλαδικής ΣΣΕ και της ασφάλισης στο δημόσιο ασφαλιστικό φορέα ΝΑΤ - ΕΦΚΑ των ναυτεργατών, νέες μειώσεις των οργανικών συνθέσεων σε όλες τις κατηγορίες καραβιών, υπονομεύοντας την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, επιδεινώνοντας την κατάσταση του ακτοπλοϊκού συγκοινωνιακού δικτύου σε βάρος των ναυτεργατών, του εργαζόμενου λαού», τονίζουν τα σωματεία και απευθύνουν το κάλεσμα «να δυναμώσουμε την ταξική πάλη σε κάθε χώρο δουλειάς, να κλιμακώσουμε τον αγώνα με την απεργία για την 1η Μάη».

Ακόμα, καλούν τους ναυτεργάτες σε μαζική συμμετοχή στην εκδήλωση για την Πρωτομαγιά που διοργανώνουν την Πέμπτη 26/4 στις 11 π.μ. στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ.

Γόνιμη συζήτηση και αγωνιστικές διαθέσεις για τη συνέχεια

Χτες Πέμπτη, οι ναυτεργάτες έδωσαν με αποφασιστικότητα τη μάχη και της δεύτερης 24ωρης απεργίας, δείχνοντας τις αγωνιστικές τους διαθέσεις για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους ενάντια στην επίθεση κυβέρνησης - κεφαλαίου. Το κλίμα αυτό επιβεβαιωνόταν από τις συζητήσεις που είχαν «ανάψει» και χτες στα μηχανοστάσια και στις κουβέρτες των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά στη διάρκεια των περιοδειών και των συσκέψεων που έγιναν από αντιπροσωπείες των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων.

Στα πλοία ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΛΑΣ των «Μινωικών Γραμμών» και ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ έγιναν συσκέψεις στην κουζίνα και το μηχανοστάσιο. Η ανησυχία μεγάλη. Στις ειδικότητες των γενικών υπηρεσιών με βάση το νόμο 4150/2013 για την ακτοπλοΐα ήδη το χειμώνα μειώνεται το προσωπικό κατά 40%. Στην κουζίνα του ΚΝΩΣΟΣ ήταν 3 μάγειροι και πριν από λίγες μέρες ναυτολογήθηκαν άλλοι 4. «Δηλαδή, ήδη έχουν κάνει τις οργανικές συνθέσεις λάστιχο και μας πετάνε στην ανεργία», ανέφερε ένας ναυτεργάτης, ενώ ένας ακόμα πρόσθεσε ότι θέλουν να γίνει και στην ακτοπλοΐα ό,τι έγινε στα πλοία Πάτρας - Ιταλίας, όπου για παράδειγμα ο όμιλος «Γκριμάλντι» στον οποίο ανήκουν και οι «Μινωικές» έχει ναυτεργάτες από Ελλάδα, Ιταλία και άλλη εθνικότητα, με ΣΣΕ από τη χώρα προέλευσης. «Δηλαδή ήδη τουλάχιστον 3 διαφορετικές συμβάσεις μέσα στο βαπόρι. Δεν πρέπει να περάσει. Αλλά τι πρέπει να κάνουμε;».

Τη συζήτηση απασχολούν και οι επικίνδυνες εξελίξεις με τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και σχεδιασμούς: «Η κατάσταση μυρίζει μπαρούτι μέσα κι έξω», λέει ένας ναυτεργάτης και μιλάει για τα καράβια που πάνε Κρήτη και «δίπλα είναι η βάση της Σούδας». «Μας ξεζουμίζουν μέσα στο καράβι για να κερδίζουν και κινδυνεύουμε να μας τινάξουν στον αέρα για τις μοιρασιές τους...».

«Ο κανονισμός 3577 της ΕΕ που προβλέπει ναυτεργάτες χωρίς ΣΣΕ και Κοινωνική Ασφάλιση ισχύει από το 1992. Ολες αυτές τις 10ετίες προσπαθούν να τον περάσουν αλλά δεν τα έχουν καταφέρει. Τον αποκρούουμε με τους αγώνες μας, την οργάνωση της πάλης, με τις απεργίες ακόμα και με 4 επιστρατεύσεις. Αυτά τα ελάχιστα δικαιώματα που κρατάμε δεν μας τα χάρισαν, τα υπερασπιζόμαστε με αγώνες και έτσι πρέπει να συνεχίσουμε πιο αποφασιστικά για να τα διατηρήσουμε και να τα διευρύνουμε, διεκδικώντας όλα όσα δικαιούμαστε», ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Θανάσης Ευαγγελάκης.

Αυτό πρέπει να έχουν πάντα κατά νου οι ναυτεργάτες, πρόσθεσε, όταν το κεφάλαιο καλλιεργεί την απογοήτευση και τα περί «αναποτελεσματικότητας των αγώνων», γιατί «άλλο που δεν θέλει ο εργοδότης, που για εμάς είναι ο εφοπλιστής, από έναν ανοργάνωτο και φοβισμένο εργαζόμενο».


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org