Την ασυδοσία των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και την αυθαιρεσία στη διαμόρφωση των τιμών των υγρών καυσίμων, σε βάρος των καταναλωτών ενίσχυσε από την πρώτη κιόλας μέρα η ρύθμιση για καθημερινή τιμολόγηση των καυσίμων από τα διυλιστήρια. Την ίδια στιγμή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης τίθεται σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου απέναντι στην αισχροκέρδεια των εταιριών που προχτές έσπευσαν να αυξήσουν την τιμή του ντίζελ μέχρι και 3 - 4 δρχ. το λίτρο, χωρίς καν το πρόσχημα της αύξησης των τιμών διυλιστηρίου που τη Δευτέρα παρέμειναν στα επίπεδα της προηγούμενης βδομάδας.
Αυτό προκύπτει από το πρώτο ημερήσιο δελτίο «ενδεικτικών τιμών» λιανικής πώλησης των υγρών καυσίμων που εκδόθηκε χτες από το υπουργείο και ισχύει μέχρι σήμερα το μεσημέρι, οπότε αναμένονται και οι νέες τιμές από τα διυλιστήρια. Το υπουργείο έκανε τις αναπροσαρμογές των «ενδεικτικών τιμών» λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές διυλιστηρίου της προηγούμενης Πέμπτης, όταν ακόμα ίσχυε η βδομαδιαία τιμολόγηση και τις χτεσινές τιμές διυλιστηρίου, αγνοώντας την αύξηση που επέβαλαν αυθαίρετα τη Δευτέρα οι εταιρίες στην τιμή του ντίζελ.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από το δελτίο του υπουργείο με βάση τις χτεσινές αναπροσαρμογές στις τιμές διυλιστηρίου, η τιμή:
Πάντως, οι εταιρίες με τη σειρά τους έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια τις μειώσεις τιμών, καθώς δεν τις πέρασαν στις τιμές πώλησης προς τους πρατηριούχους, ενώ διατήρησαν την αύξηση που επέβαλαν τη Δευτέρα στην τιμή του ντίζελ. Ετσι, για άλλη μια φορά οι «ενδεικτικές τιμές» που διαμορφώνει το υπουργείο Ανάπτυξης δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Την ίδια στιγμή, οι βενζινοπώλες καταγγέλλουν ότι και τα ΕΛΠΕ ήδη από χτες διέκοψαν την αποστολή ενημερωτικών δελτίων με τις τιμές διυλιστηρίου, με το πρόσχημα ότι στις νέες συνθήκες της καθημερινής τιμολόγησης «δεν προλαβαίνουν» να ενημερώνουν για τις τιμές τους και τους βενζινοπώλες. Με τον τρόπο αυτό, τονίζουν οι βενζινοπώλες, ενισχύεται η αδιαφάνεια που ούτως ή άλλων υπήρχε στη διαμόρφωση των τιμών τόσο από τα διυλιστήρια όσο και από τις εταιρίες. Εκτιμούν, δε, ότι με το νέο τρόπο τιμολόγησης οι πρατηριούχοι θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε αύξηση του δραχμικού κέρδους τους προκειμένου να αντισταθμίσουν το αυξημένο οικονομικό ρίσκο που, όπως λένε, συνεπάγεται η καθημερινή τιμολόγηση για τα πρατήρια, και θεωρούν βέβαιο ότι οι εταιρίες δε θα περνούν τις μειώσεις των τιμών στις χονδρικές τιμές παρά μόνο ένα μέρος από αυτές εάν είναι αλλεπάλληλες για πολλές μέρες.