Τρίτη 6 Φλεβάρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΕΜΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να σταματήσει η κατασκευή των δύο νέων πλευρικών σταθμών διοδίων

Να σταματήσει αμέσως η κατασκευή των δύο νέων πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βελεστίνου και Κιλελέρ, στην Εθνική οδό Αθήνας - Θεσσαλονίκης, απαιτεί η Τομεακή Επιτροπή Μαγνησίας του ΚΚΕ, επισημαίνοντας ότι το νέο χαράτσωμα σε βάρος των κατοίκων των νομών Μαγνησίας και Λάρισας και των άλλων οδηγών που μετακινούνται καθημερινά από Βόλο προς Λάρισα και αντίστροφα, στοχεύει στην αύξηση των κερδών των κατασκευαστικών ομίλων που έχουν την εκμετάλλευση των δρόμων.

Ταυτόχρονα, σημειώνει ότι η τοποθέτηση των νέων αυτών πλευρικών διοδίων καθιστά «αναγκαστική» την επιλογή για τους οδηγούς που θέλουν να μετακινηθούν από Βόλο προς Λάρισα και αντίστροφα, να ταξιδεύουν από την παλιά Εθνικό οδό, που είναι σε αθλιότατη κατάσταση και εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για τροχαία ατυχήματα, με ανθρώπινες θυσίες.

Επισημαίνοντας ότι «οι θέσεις όλων των άλλων κομμάτων είναι καθαρά υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων και σε αυτό το ζήτημα, με οδηγό τους τη λεγόμενη ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, την οικονομία της αγοράς, δηλαδή το καπιταλιστικό κέρδος», η ανακοίνωση υπογραμμίζει: «Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις δεν έγιναν για καλύτερους δρόμους, όπως ισχυρίζονται οι κυβερνήσεις, πριν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, σήμερα των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η περιφερειακή αρχή και οι δημοτικές αρχές που στηρίζονται απ' αυτά τα κόμματα, αλλά για να ωφεληθούν οι μεγαλοεργολάβοι. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ από κοινού ψήφισαν την παράδοση των οδικών αξόνων στους μεγαλοεργολάβους και ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ το τηρούν με ευλάβεια. Είναι ψέμα ότι αυτοί πληρώνουν για το φτιάξιμο των δρόμων. Στην ουσία το Δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και αυτοί συμμετέχουν με ένα 10% περίπου, ενώ τους παραχωρείται το δικαίωμα να τα εκμεταλλεύονται για δεκαετίες, επιβάλλοντας δυσβάσταχτα χαράτσια στα διόδια. Η ΕΕ στηρίζει την αύξηση και των διοδίων και των τιμών».

Ενώ τα όσα ψελλίζουν κατά καιρούς ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, της ΝΔ, και οι δήμαρχοι ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ, ότι το πρόβλημα είναι όχι τα διόδια αλλά τα «ακριβά» διόδια, η ανακοίνωση τα χαρακτηρίζει κοροϊδία και τονίζει: «Για να χρυσώσουν το χάπι απαιτούν πιο φτηνά διόδια, σπέρνουν αυταπάτες ότι μπορούν να βάλουν χαλινάρι στην "αγορά", στους μονοπωλιακούς ομίλους, μιλάνε για "μέτρα" απαγόρευσης της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στην ΠΕΟ και άλλα τέτοια ημίμετρα. Δεν εγκαταλείπουν το δόγμα ότι οι εθνικοί δρόμοι πρέπει να είναι στα χέρια των μεγαλοεργολάβων που θα τους εκμεταλλεύονται για δεκαετίες. Εξάλλου, πυρήνας της πολιτικής τους είναι η αποδοχή και η εξυπηρέτηση του καπιταλιστικού κέρδους μέσα από την τοπική διοίκηση. Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι μέση λύση δεν υπάρχει, ή με το λαό ή με τα μονοπώλια».

Η ΤΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ καλεί τα εργατικά σωματεία, τους αγροτικούς συλλόγους, τους συλλόγους ΕΒΕ και όλους τους μαζικούς φορείς της περιοχής, να αναπτύξουν πολύμορφη δράση για:

-- Να σταματήσει τώρα η κατασκευή των νέων πλευρικών διοδίων σε Βελεστίνο και Κιλελέρ, να ανοίξει ελεύθερα η είσοδος και έξοδος σ' αυτά τα σημεία.

-- Να καταργηθούν όλα τα διόδια και οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων στους επιχειρηματικούς ομίλους.

-- Ελεύθερη διέλευση σε όλο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο.

-- Να γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις στον παλιό δρόμο Βόλου - Λάρισας (όχι πασαλείμματα) για ασφαλή διέλευση.

-- Να σταματήσουν οι διώξεις όσων αγωνίζονται για κατάργηση των διοδίων.

-- Δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες, συγκοινωνίες. Δημόσια έργα, λαϊκή περιουσία.

-- Ενιαίο εθνικό, αποκλειστικά δημόσιο κατασκευαστικό φορέα που θα κατασκευάζει σύγχρονα, ποιοτικά και φθηνά έργα υποδομής για τις λαϊκές ανάγκες (δρόμους, κατοικίες, σχολεία, υγειονομικές μονάδες κ.λπ.), χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός, και με προστασία του περιβάλλοντος.

Οχι διόδια στην Ε65

Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο Τρικάλων η πρόταση ψηφίσματος για την κατάργηση των διοδίων στον νέο αυτοκινητόδρομο Ε65, που είχε καταθέσει η «Λαϊκή Συσπείρωση». Κατά τη συζήτηση, δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και της μείζονος αντιπολίτευσης, αλλά και ο δήμαρχος, εντόπιζαν στις τοποθετήσεις τους το άδικο της ύπαρξης των διοδίων σε έναν μισοτελειωμένο αυτοκινητόδρομο, αλλά η λύση που πρότειναν ήταν ο εξορθολογισμός των διοδίων και όχι η κατάργησή τους. Τελικά, 14 δημοτικοί σύμβουλοι ψήφισαν υπέρ, 7 «παρών» και 6 κατά. Το ψήφισμα επισημαίνει ότι για μία διαδρομή 80 χιλιομέτρων, στο τμήμα του Ε65 Τρίκαλα - Ξυνιάδα που μπήκε σε λειτουργία, οι κάτοικοι της Δυτικής Θεσσαλίας και οι άλλοι οδηγοί πληρώνουν 5 ευρώ - με την ολοκλήρωση του δρόμου έως τη Λαμία το κόστος θα ανέρχεται στα 11 ευρώ - τονίζοντας ότι με τα νέα χαράτσια αυξάνονται τα κέρδη των κατασκευαστικών ομίλων που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητοδρόμους και εισπράττουν τεράστια ποσά.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ