Σάββατο 15 Απρίλη 2017 - Κυριακή 16 Απρίλη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Τεχνητή νοημοσύνη «γδύνει» πρωταθλητές στο πόκερ

Μετά την πρώτη νίκη μιας μηχανής στις 31 Γενάρη του 2017 απέναντι στους καλύτερους ανθρώπους παίχτες του πόκερ, βελτιωμένη έκδοση αυτής της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) κέρδισε πριν λίγες μέρες 290.000 δολάρια από 6 ανθρώπους συμπαίχτες της. Το πόκερ είναι ένα παιχνίδι, όπου δεν είναι δυνατή ακριβής αντίληψη και περιγραφή της κατάστασης με βάση τη θέση των πιονιών, όπως συμβαίνει στο σκάκι, την ντάμα ή το κινέζικο γκο (όπου επίσης έχουν ηττηθεί οι πρωταθλητές από άλλες ΤΝ). Είναι παιχνίδι «ατελούς πληροφορίας», όπου ο ένας αντίπαλος δεν ξέρει τι κρύβει ο άλλος και οι μπλόφες αποτελούν συστατικό στοιχείο. Οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν ότι η μπλόφα είναι καθαρά ανθρώπινη συμπεριφορά, αλλά αποδείχτηκε ότι η συγκεκριμένη ΤΝ και μπορούσε να την ανιχνεύσει και μπορούσε να την πραγματοποιήσει.

Οι κατασκευαστές της, ο καθηγητής Τουόμας Σάντχολμ και ο διδακτορικός φοιτητής Νόαμ Μπράουν, χρησιμοποίησαν τον υπερυπολογιστή του πανεπιστημίου Κάρνεγκι Μέλον, του Πίτσμπουργκ των ΗΠΑ, για να προσαρμόζουν τη στρατηγική και την τακτική της ΤΝ μετά από κάθε μέρα του τουρνουά, ώστε να κλείνουν τις «τρύπες» που είχαν αξιοποιήσει οι άνθρωποι παίχτες, οι οποίοι βοηθιούνταν και από μηχανικούς λογισμικού. Ετσι την επόμενη μέρα, η μηχανή ήταν ακόμη πιο δύσκολο να χάσει, ενώ αν δεν είχε «πάει πάσο» νωρίς, ήταν αδύνατο να ηττηθεί στο τελικό μέρος του παιχνιδιού, όπου είχε τέλεια στρατηγική.

Στόχος των κατασκευαστών είναι να προσαρμοστεί η ΤΝ που έφτιαξαν για το πόκερ, ώστε να χρησιμοποιηθεί σε μηχανές λήψης στρατηγικών αποφάσεων σε καθημερινά ζητήματα, όπως στο εμπόριο, την κυβερνοασφάλεια κ.ά.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ