Τρίτη 4 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Η εντατικοποίηση «τσακίζει» τα σύγχρονα πλοία

Κατασκευαστικά και άλλα προβλήματα, σε συνδυασμό με την εντατικοποίηση, στο πλαίσιο ενός σκληρού ανταγωνισμού, οδηγούν σε πολλαπλές βλάβες σύγχρονων πλοίων

Το «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», δίδυμο πλοίο του «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ»
Το «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», δίδυμο πλοίο του «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ»
Τα γερασμένα πλοία της ακτοπλοΐας και η ασύστολη παραβίαση της νομοθεσίας, στην οποία έχουν επιδοθεί οι εφοπλιστές με τις «ευλογίες» της κυβέρνησης και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, έχουν ως αποτέλεσμα τις καθημερινές βλάβες των πλοίων, με κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών και του επιβατικού κοινού. Ωστόσο, δεν είναι μόνο τα γηρασμένα πλοία της ακτοπλοΐας που παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα, αλλά και τα νεότευκτα και σύγχρονα πλοία! Μπροστά στη «ζούγκλα» που φτιάχνεται στο χώρο της ακτοπλοΐας με το νέο «εκτρωματικό» νομοθετικό πλαίσιο και στα πλαίσια του ανταγωνισμού, ακόμα και ο έλεγχος συντήρησης παραβιάζεται. Επιβεβαιώνονται έτσι, δυστυχώς, οι καταγγελίες που έχουν κάνει τα δυο ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ για τον κίνδυνο που διατρέχει η ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα.

Θύμα του «ανταγωνισμού» αυτή τη φορά είναι το νέο σύγχρονο πλοίο «Αίολος Κεντέρης» της εταιρίας «Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου», το οποίο κατά τη διάρκεια έκτακτου ταξιδιού την περασμένη Κυριακή για Πάρο - Νάξο - Μύκονο - Τήνο - Σύρο - Πειραιά έπαθε βλάβη στη Νο 2 κύρια μηχανή του και συνέχισε το ταξίδι του με τις υπόλοιπες τρεις κύριες μηχανές. Από τη Λιμενική Αρχή Πειραιά απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την επιθεώρησή του και αποκατάσταση της βλάβης και τελικά απέπλευσε ξανά χτες το απόγευμα.

Σχολιάζοντας το συμβάν, ο Γ. Τούσσας, πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, είπε: «Εχουν προκύψει ζητήματα κατασκευαστικά και πιστοποίησης της αξιοπλοΐας και των καινούριων πλοίων. Επιπρόσθετα ενόψει του ανταγωνισμού που δημιουργείται μεταξύ των ναυτιλιακών εταιριών με το νέο θεσμικό πλαίσιο, οι έλεγχοι και η απλή συντήρηση, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, παραβιάζονται. Επιβεβαιώνονται έτσι ακόμα μια φορά οι καταγγελίες μας για τους κινδύνους που εγκυμονούν για τους ναυτεργάτες και το επιβατικό κοινό και την ανάγκη της οργανωμένης παρέμβασης ενάντια σ' αυτή την πολιτική που έχει σαν προτεραιότητα την εφοπλιστική ασυδοσία και την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Επιβάλλεται να παρθούν άμεσα μέτρα που να εξασφαλίζουν κανόνες υγιεινής και ασφάλειας και για τα σύγχρονα πλοία».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ