Μετά τους εφοπλιστές, η κυβέρνηση αποφάσισε τώρα να επιδοτήσει και τις ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες, εκχωρώντας τους, σε πρώτη φάση, εννιά αεροπορικές γραμμές εσωτερικού.
Την απόφαση αυτή ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, ο οποίος, μάλιστα, για να συγκαλύψει την οδυνηρή αυτή κυβερνητική επιλογή για τους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας, ισχυρίστηκε ότι στόχος είναι «η άρση της γεωγραφικής απομόνωσης των νήσων, η αναστροφή της πληθυσμιακής συρρίκνωσης και περιθωριοποίησης της νησιωτικής οικονομίας...». Επί της ουσίας, βέβαια, η εισβολή ιδιωτών κερδοσκόπων και στην αεροπλοΐα, μόνο για το καλό των κατοίκων των απομακρυσμένων νησιών δε γίνεται. Αλλωστε, είναι γνωστό το χάλι της ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης των άγονων γραμμών, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες. Οι εφοπλιστές, αφού εξασφαλίζουν την αδρότατη αποζημίωσή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό, εφευρίσκουν διάφορα προσχήματα για να εγκαταλείπουν στην τύχη τους τις νησιωτικές περιοχές. Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί τώρα και στην αεροπλοΐα, που, αργά ή γρήγορα, θα «εξυπηρετείται» με καθαρά κερδοσκοπικά κριτήρια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους κατοίκους των απομακρυσμένων νησιωτικών περιοχών.
Σύμφωνα με την υπουργική ανακοίνωση, η εκχώρηση στους ιδιώτες των γραμμών Αθήνα - Αστυπάλαια, Αθήνα - Μήλος, Αθήνα - Σκύρος, Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος, Θεσσαλονίκη - Σάμος, Θεσσαλονίκη - Χίος, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος και Ρόδος - Καστελόριζο, θα γίνει με διεθνή διαγωνισμό. Οι επιλεγέντες, Ελληνες ή ξένοι ιδιώτες, θα αναλάβουν την εκμετάλλευση των γραμμών έναντι αδράς επιδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως ακριβώς γινόταν και την εποχή που θησαύριζε ο Ωνάσης, απομυζώντας τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.
Σήμερα οι γραμμές αυτές εξυπηρετούνται από την «Ολυμπιακή Αεροπλοΐα».