Κυριακή 15 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΔΙΕΘΝΗ
Να πεταχτεί η μισθοφορική στολή

Είναι πανθομολογούμενο ότι το καινούριο φρούτο της λεγόμενης επαγγελματικής στράτευσης, δηλ. του μισθοφορικού στρατού, επιχειρεί μια βαθιά τομή τόσο στην οργανωτική δομή του στρατεύματος όσο και στο ηθικό του φρόνημα. Η ιστορική εμπειρία διδάσκει ότι αυτές οι δυο πλευρές που συνθέτουν τη συνολική του υπόσταση μορφοποιούνται και χρησιμοποιούνται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, που κι αυτές είναι όργανα της καθεστηκυίας τάξης και του καθεστώτος της. Ενα κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα του καθεστώτος είναι ότι επιβάλλει τα συμφέροντα της τάξης του με το μανδύα των εθνικών συμφερόντων. Ετσι, όποιος αντιστέκεται στις διατάξεις και νομοθεσίες περί στρατεύματος, φέρεται ως αντιστεκόμενος στη λειτουργία και ύπαρξη του ακρογωνιαίου αμυντικού λίθου που είναι το στράτευμα.

Την εποχή π.χ. του εμφυλίου πολέμου 1946-1949 ο ονομαζόμενος «εθνικός στρατός» είχε ταυτιστεί με την έννοια «ελευθερία» του δυτικού κόσμου, δηλ. με την ισχύ του αγγλο-αμερικανικού άξονα. Αυτός ο τύπος «εθνικής ελευθερίας» συμπληρωνόταν με το δικαίωμα της ατομικής περιουσίας στα μυαλά του θλιβερού χωριάτη που φοβόταν μην του πάρουν το επίσης θλιβερό ξεροχώραφο. Η μεταβάπτιση των συμφερόντων μιας περιορισμένης κοινωνικής τάξης, της μεγαλο-αστικής τάξης, σε εθνικά συμφέροντα, αντανακλά τη φασίζουσα κατακτητική της αντίληψη. Αυτή η ιστορική αλήθεια φαίνεται ότι γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτή στις μέρες μας των υπερεθνικών ενώσεων και ιμπεριαλιστικών επιβολών.

Η ιστορική παρακαταθήκη των Ελλήνων, του «αμύνεσθαι περί πάτρις υπέρ βωμών και εστιών», αφού έγινε αντικείμενο μιας χυδαίας εθνικοφρονίζουσας προπαγάνδας, προς εξυπηρέτηση αλλοτρίων συμφερόντων, φαίνεται να πετιέται στα άχρηστα από τους ίδιους τους εκμεταλλευτές της. Από κοντά κι οι κάθε λογής «αριστεροί» και «ριζοσπάστες» ανέλαβαν εργολαβικά να παρουσιάσουν τον ιμπεριαλιστικό υπερεθνισμό σε διεθνιστική έκδοση. Η ουσία όλης αυτής της καλοστημένης μηχανής είναι να δικαιολογηθεί πολιτικά και ιδεολογικά η μετατροπή τουλάχιστον μερίδας του εθνικού στρατού σε ένα πολυεθνικό μισθοφορικό στρατό για την επιβολή των όπου γης υπερεθνικών συμφερόντων.

Αυτή την έννοια έχει κι η «παγκοσμιοποιημένη» άμβλυνση της εθνικής συνείδησης και των εθνικών συνόρων. Το συμπέρασμα αυτό αποτελεί την κατακλείδα και για την αυξανόμενη δημιουργία ελληνικών εκστρατευτικών σωμάτων που συμμετέχουν στη διαχείριση κρίσεων. Υπάρχει, τουλάχιστον, η ομολογία για τη μέχρι τώρα πρωτοκλασάτη παρουσία ελληνικών επιχειρήσεων κεφαλαίου στο πλιάτσικο στη Γιουγκοσλαβία. Οπως υπάρχει κι η διαβεβαίωση της ελληνικής κυβέρνησης προς τους Ελληνες επιχειρηματίες που επενδύουν στη Γιουγκοσλαβία ότι «θα προστατευτούν τα συμφέροντά τους». Η ιστορία διδάσκει ότι οι ξένες επενδύσεις κεφαλαίων συνήθως συνοδεύονται από στρατό για την ασφάλειά τους. Αυτή είναι μια απαίτηση της κεφαλαιοκρατικής τάξης που ταυτίζει τα ταξικά της συμφέροντα με τα εθνικά συμφέροντα. Σήμερα τα ελληνικά καπιταλιστικά συμφέροντα στη Βαλκανική περιπλέκονται με πολυεθνικά συμφέροντα σε ένα αμάλγαμα κοινών επενδύσεων, τουλάχιστον για τα ισχυρότερα.

Αυτό οριοθετεί την κυβερνητική πολιτική που ενισχύει συνεχώς με μισθοφορικό στράτευμα και λιμενικές κι άλλες διευκολύνσεις τα πολυεθνικά σώματα. Είναι η παλιά έκδοση των εθνικών πολέμων της ανερχόμενης τότε αστικής τάξης σε σύγχρονο πολυεθνικό φόντο ιμπεριαλιστικού χαρακτήρα. Η παλιά εκείνη προπαγάνδα περί «θρησκείας, πατρίδας κι οικογένειας» αντικαταστάθηκε με το εκσυγχρονισμένο κοσμοπολίτικο ηλίθιο χαμόγελο του ελευθεριάζοντος. Οσο περισσότερο τα σύγχρονα όπλα μαζικής καταστροφής χρειάζονται ανθρώπινο κρέας τόσο περισσότερο ο τωρινός υπεράνθρωπος των όπλων πρέπει να ξαποστέλλεται με το χαμόγελο της ελευθεριότητας στα χείλη. Η ελληνική πολιτική ηγεσία κάθε μορφής και χρώματος, με μπροστάρη την κυβέρνηση, διαμορφώνει το νέο πλαίσιο σφαγής των μισθοφόρων στο όνομα των συμφερόντων της μεγαλο-αστικής τάξης που τα ονόμασε εθνικά συμφέροντα.

Δικαιολογίες πάντα υπάρχουν για τη σφαγή. Ενα παράδειγμα είναι η συντήρηση του υπαρκτού προβλήματος των «Ουτσεκάδων», οι εθνικιστές της FYROM κι όσα άλλα προκύψουν. Τότε, για μια ακόμη φορά, θα ακουστούν πατριωτικοί παιάνες από αυτούς που ουδέποτε πίστεψαν στην πατρίδα. Η ελληνική σημαία, το σύμβολο της γενναιότητας των Ελλήνων για την ελευθερία, θα σηκωθεί από εκείνους που πάντα την έσυραν στο παζάρι της δραχμικής ανταλλαγής. Πάτρωνες της εθνικής ανημπόριας θα καλέσουν το πιο υγιές κομμάτι της νεολαίας με τα κοινωνικά και εθνικά ιδανικά, το κομμάτι για το οποίο ένιωθαν πάντα οργανική απέχθεια, να του υπενθυμίσουν το εθνικό χρέος. Προηγουμένως θα έχουν ξαποστείλει τους γόνους τους και κάθε περιουσιακό τους στοιχείο σε ασφαλές μέρος της αλλοδαπής. Τότε, για μια ακόμη φορά, θα υπάρξει ο κίνδυνος ενός νέου διχασμού. Θα μετρηθεί η ικανότητα του λαού των Ελλήνων να μην υποκύψει στις Σειρήνες, ούτε στην Κίρκη, θεά της εξουσίας των άκαπνων απόλεμων που θα θελήσουν να επανέλθουν στον χρυσοφόρο τους θρόνο. Τότε θα είναι η έσχατη στιγμή για τους Ελληνες να συνταχθούν στο μονοπάτι του Μαραθώνα κόντρα στη βαρβαρότητα των δημίων του μόχθου και της ελπίδας του ανθρώπου.

Για την ώρα μια αρχή υπάρχει: Η μισθοφορική στολή δεν εκφράζει το φρόνημα των Ελλήνων. Δεν αναγνωρίζουμε το μισθοφορικό στρατό ως ελληνικό. Θα αγωνιστούμε τα αδέλφια μας να πετάξουν τη μισθοφορική στολή και να ενταχθούν στις τάξεις μας «τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι».


Αντώνης ΔΑΜΙΓΟΣ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ